- Kategoria
- Marketing
Marketing
Copywriting
Content Relevance Score: Kluczowy Wskaźnik w SEO i Marketingu
Jednym z ważnych wskaźników, który pomaga ocenić skuteczność i trafność treści, jest Content Relevance Score (CRS). W tym artykule przyjrzymy […]
Dlaczego warto tworzyć opisy kategorii?
Opisy kategorii pełnią kluczową rolę w organizacji i prezentacji treści, zarówno w kontekście sklepów internetowych, blogów, jak i innych platform […]
Nagłówki na stronie: jak je efektywnie używać?
Nagłówki na stronie internetowej pełnią kluczową rolę zarówno w kontekście estetyki, jak i funkcjonalności witryny. Są one nie tylko pierwszym […]
e-commerce
Światowy sukces Temu – chińska platforma podbija świat
Kiedy pod koniec 2022 roku chińska platforma zakupowa Temu debiutowała na amerykańskim rynku, niewielu spodziewało się, że w przeciągu zaledwie […]
Transmisje sprzedażowe na żywo – jak zarabiać na live’ach sprzedażowych?
E-commerce rośnie w siłę od lat, ale to ostatnia dekada jest dla zakupów online złotym okresem. Podobnie jak e-shopping, tak […]
SEM
Google wprowadza reklamy w AI Overviews
AI Overviews zyskuje nowe funkcje reklamowe. Pomimo tego, że czołowy model SGE wykorzystujący sztuczną inteligencję wciąż wyświetla się tylko w […]
Google Ads Data Hub – jak działa Centrum danych Google i co umożliwia?
Data Hub Google Ads miał swoją premierę już w 2017 roku, ale należy do usług cały czas rozwijanych przez Google. […]
Nowości w Google Ads – poufne dopasowywanie danych i zabezpieczenia TEE
Za nami kolejna drobna aktualizacja Google Ads. Tym razem zmiana polega na wprowadzeniu nowej opcji umożliwiającej łączenie danych firmy z […]
SEO
Zmiany w Google Web Vitals – diagnostyka SEO dostępna w DevTools
Sądny dzień dla rozszerzenia Web Vitals, które dla wielu stanowiło podstawę w zakresie pozycjonowania. Google zdecydowało, że wszystkie oferowane wcześniej […]
Optymalizacja treści pod kątem pozycjonowania w AI Overviews
Moduł AI Overviews coraz częściej wyświetla się po wpisaniu frazy w Google. Choć obecnie program rozszerzany jest głównie w regionach […]
Problemy z indeksowaniem i SEO z powodu JavaScript – sprawdzamy fakty i metody naprawy
Problemy z indeksowaniem i pozycjonowaniem mogą mieć przeróżne przyczyny. Jedną z nich jest zastosowanie JavaScript na stronie, które potrafi utrudniać […]
Social media
Albania wprowadza zakaz TikToka po narodowej tragedii. Czy u nas będzie podobnie?
1 stycznia 2025 roku w Albanii zacznie obowiązywać zakaz korzystania z aplikacji TikTok. Nowe ograniczenia zostały wprowadzone na skutek tragedii, […]
Odkryj sekrety TikToka – jak zarobić fortunę w 2024 roku bez wychodzenia z domu?
Ponad 1,5 miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie, nowa wyszukiwarka pokolenia Z, jedna z najczęściej pobieranych aplikacji – TikTok nie tylko idzie […]
Kursy z Social Media Marketingu z Certyfikatem – ZA DARMO!
Social media marketing to obecnie jeden z najważniejszych elementów strategii marketingowej każdej firmy. Dzięki szerokim możliwościom, jakie daje, można dotrzeć […]
Marketing
Employer branding – czym jest i dlaczego warto wdrażać działania z zakresu EB?
Nadal wielu pracodawców bagatelizuje obszary związane z problematyką dużej rotacji pracowników w firmie, nie zdając sobie sprawy, jak duże straty […]
Google krytykuje seowców: “pytania guru SEO nie mają sensu”
Zazwyczaj branża SEO pomstuje na Google za różne niedociągnięcia czy ogólny chaos w SERP. Ta relacja jest jednak dwustronna i […]
Światowy sukces Temu – chińska platforma podbija świat
Kiedy pod koniec 2022 roku chińska platforma zakupowa Temu debiutowała na amerykańskim rynku, niewielu spodziewało się, że w przeciągu zaledwie […]
Moduły AI generują coraz więcej ruchu – rzeczywisty ruch organiczny zaczyna zanikać
Wygląda na to, że wchodzimy w kolejny etap rewolucji zapoczątkowanej pojawieniem się sztucznej inteligencji. Najnowsze badania wskazują, że niezwykle szybko […]
Albania wprowadza zakaz TikToka po narodowej tragedii. Czy u nas będzie podobnie?
1 stycznia 2025 roku w Albanii zacznie obowiązywać zakaz korzystania z aplikacji TikTok. Nowe ograniczenia zostały wprowadzone na skutek tragedii, […]
Jak rozpoznać prawdziwe crawlery? Uwaga na fałszywe Googleboty
Crawlery internetowe przeczesują codziennie miliony stron internetowych. Zaliczamy do nich zarówno agentów usług internetowych, m.in. Googlebota czy Bingbota, jak i […]
Poznaj trendy biznesowe i marketingowe, które w 2025 roku zmienią oblicze Twojej firmy!
Zarówno trendy biznesowe, jak i marketingowe są wypadkową takich czynników jak zachowania konsumentów, wahania gospodarcze, postęp technologiczny, wydarzenia polityczne czy […]
December Core Update, czyli niespodzianka na koniec roku
Końcówka roku mocno mogła nas zaskoczyć. Jeszcze niedawno pisaliśmy podsumowująco kończący się rok o aktualizacji rdzeniowej z listopada – November […]
Aktualizacja November Core Update zakończona. Co się zmieniło?
Ostatnia w tym roku aktualizacja rdzeniowa właśnie się zakończyła. Pełne wdrożenie udpate’u trwało tym razem 24 dni, a więc dłużej […]
15% wyszukiwań Google Search składa się z tych samych 148 słów kluczowych
Pomimo tego, że dziennie Google Search obsługuje miliardy zapytań, aż 15% z nich zawiera zestaw tych samych 148 fraz. To […]
Wznowione rekomendacje GSC i nowa metryka konwersji Google Ads
Google właśnie ogłosiło dwie pomniejsze zmiany, które mają jednak praktyczne znaczenie dla SEO. Pierwsza z nich dotyczy wznowienia rekomendacji Google […]
Transmisje sprzedażowe na żywo – jak zarabiać na live’ach sprzedażowych?
E-commerce rośnie w siłę od lat, ale to ostatnia dekada jest dla zakupów online złotym okresem. Podobnie jak e-shopping, tak […]
Jak e-sklepy mają zadbać o bezpieczny Black Friday?
Black Friday to wielkie święto zakupów przypadające najczęściej na ostatni piątek listopada. Początkowo promocje były organizowane w Stanach Zjednoczonych, ale […]
Polityka nadużyć reputacji stron Google nie działa – pasożytnicze SEO ma się dobrze
Google co jakiś czas aktualizuje politykę nadużyć związaną z działaniami mającymi na celu sztuczne wywindowanie reputacji strony. Kolejne wytyczne mają […]
Google proponuje nowe tagi schema dla sklepów internetowych: informacje o wysyłce
Dane strukturyzowane wracają do łask po tym, jak ChatGPT pod koniec 2022 r. rozpoczął rewolucję AI. Crawlery modułów, zarówno w […]
Nowa aktualizacja Google – November Core Update 2024
Ostatnia główna aktualizacja Google Search właśnie ujrzała światło dzienne. 11 listopada Google rozpoczęło wdrażanie November 2024 Core Update. Wiedzieliśmy już, […]
Third-party cookies i problemy z prywatnością – analiza raportu Web Almanac HTTP Archive
Z najnowszego raportu Web Almanac, opublikowanego przez HTTP Archive, możemy dowiedzieć się o rosnącym problemie związanym ze śledzeniem użytkowników w […]
Parametr srsltid i błędy atrybucji Google Shopping
Parametr srsltid znany jest od 2022 roku, ale dopiero ostatnio jego zastosowanie zostało rozszerzone o organiczne wyniki wyszukiwania. Podstawowe zastosowanie […]
Ogromny problem snippetów Google. Wyróżnione fragmenty z treścią inną, niż na stronie
Najnowsze analizy wskazują na niepokojące sprzeczności w zakresie wyróżnionych fragmentów wyszukiwania. Featured Snippets miał ułatwiać użytkownikom znalezienie przydatnych informacji i […]
Naming – jak znaleźć nazwę marki lub produktu, by osiągnąć sukces?
Rozpoczynając pracę nad marką własną, stajemy przed wieloma niełatwymi zadaniami, a jednym z nich jest znalezienie takiej nazwy, która ułatwi […]
Sklep internetowy na platformie SaaS czy własny CMS – które rozwiązanie wybrać?
Wybór odpowiedniej platformy to kluczowy krok przy zakładaniu sklepu online. Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się prowadzić sklep internetowy na platformie […]
Przewodnik po przekierowaniach 301 i 302 – kiedy i jak je stosować?
Przekierowania to jedno z podstawowych narzędzi każdego specjalisty SEO, które towarzyszy nam od samego początku tworzenia stron internetowych. Dzięki przekierowaniom […]
Sprzedaż cross-border – aplikacje mobilne w centrum zainteresowania
Aż 93% populacji Europy Zachodniej to użytkownicy internetu, a 78% – klienci e-commerce. Dla porównania aż 88% Polaków korzysta z […]
Problemy z indeksowaniem subdomen AMP w Google. Czy standard AMP ma jeszcze sens?
Problem ze skanowaniem i zarządzaniem przestarzałymi subdomenami AMP sprawia, że właściciele dużych portali wciąż zmagają się z problemem indeksowania. Roboty […]
Jak skutecznie optymalizować plik robots.txt w SEO? Poradnik krok po kroku
Plik robots.txt to jeden z najmniejszych i jednocześnie najistotniejszych plików znajdujących się na serwerze strony, którego ustawienia niebagatelnie wpływają na […]
Semrush przejmuje Search Engine Land
Jeden z największych serwisów poświęconych tematyce SEO, Search Engine Land, został przejęty przez Semrush. Należący do spółki Third Door Media […]
Nowe funkcje Bing Webmaster Tools – coraz bardziej podobne do Google Analytics?
Microsoft aktualizuje narzędzia dla webmasterów. Bing Webmaster Tools otrzymuje szerszy dostęp do danych, dodatkowe rekomendacje oraz opcje związane z Microsoft […]
Zwiększ wyświetlenia w modułach AI: pozycjonowanie z myślą o chatbotach
Tradycyjne pozycjonowanie strony w wyszukiwarce powoli traci na znaczeniu. Coraz istotniejsze staje się pozycjonowanie z myślą o modułach AI. Dotyczy […]
Odkryj sekret sukcesu w 2024 roku: cross-border e-commerce – nie zostawaj w tyle!
Już od wielu lat e-commerce przełamuje bariery geograficzne, otwierając świat jako rynek nie tylko dla dużych graczy. Obecnie handel transgraniczny […]
Google wprowadza reklamy w AI Overviews
AI Overviews zyskuje nowe funkcje reklamowe. Pomimo tego, że czołowy model SGE wykorzystujący sztuczną inteligencję wciąż wyświetla się tylko w […]
Google naprawia błąd noindex na stronach JavaScript. A tak naprawdę radzi, jak go ominąć
Szereg stron tworzonych przy pomocy JavaScript boryka się z problemami indeksowania. Problem dotyczy przede wszystkim aplikacji webowych opartych na React, […]
Google rozpozna twórców treści. Przełom w optymalizacji SEO?
Najnowsze analizy wskazują, że Google poczyniło spore postępy w kwestii, o której mówimy od lat: rozpoznawaniu twórców treści. Bez umiejętności […]
Google Ads Data Hub – jak działa Centrum danych Google i co umożliwia?
Data Hub Google Ads miał swoją premierę już w 2017 roku, ale należy do usług cały czas rozwijanych przez Google. […]
Google robi porządki w dokumentacji crawlerów – co się zmienia?
Działanie crawlerów to podstawa każdej wyszukiwarki. Szacuje się, że ruch botów odpowiadających za wyszukiwanie, prześwietlanie i indeksowanie stron internetowych to […]
Jak kupują Polacy – w sieci i poza nią?
Z roku na rok rośnie zainteresowanie Polaków kupowaniem online, a pandemia COVID-19 jeszcze to przyśpieszyła. Jak dziś kupują Polacy? Czy […]
Odkryj tajemnicę odzyskiwania porzuconych koszyków! Twoja sprzedaż może skoczyć w górę!
Średni współczynnik porzucenia koszyków w handlu detalicznym wynosi 70,19% – tak wynika z raportu Baymard Institute, duńskiej firmy badawczej skupiającej […]
Nowości w Google Ads – poufne dopasowywanie danych i zabezpieczenia TEE
Za nami kolejna drobna aktualizacja Google Ads. Tym razem zmiana polega na wprowadzeniu nowej opcji umożliwiającej łączenie danych firmy z […]
Aktualizacja Google Analytics – do 5 metryk na wykresie
Google wprowadziło nową aktualizację Analytics, która ma poprawiać aspekty funkcjonalne narzędzia. Największą zmianą jest umożliwienie porównywania pięciu różnych metryk w […]
Koniec sierpniowej aktualizacji Google. Jakie przyniosła zmiany?
Google informuje o zakończeniu wdrażania August Core Update, czyli drugiej aktualizacji rdzeniowej przeprowadzonej w 2024 roku. Update był wdrażany od […]
Czy tagi tytułowe wpływają jeszcze na pozycjonowanie? 10 głównych zaleceń
Tytuły stron od lat uznawane za jedne z najważniejszych elementów optymalizacji treści i procesu pozycjonowania w ogóle. W ostatnim czasie […]
Zastosowanie Google Trends w SEO i marketingu. Wyciskamy więcej z trendów Google!
Google Trends od lat kojarzy się bardziej jako serwis dostarczający ciekawostek związanych z wyszukiwaniami użytkowników, niż realne wsparcie w pozycjonowaniu. […]
Link building pod znakiem zapytania. Linkowanie nie poprawi już pozycji strony w SERP?
Link building, czyli proces budowania profilu linków na stronie tak, aby korzystnie wpłynąć na wyniki wyszukiwania, może nie być już […]
Koniec z Merchant Center, niech żyje Merchant Center Next. Zobacz, co się zmieni!
Od lipca jasno jest, że dni klasycznego centrum dla sprzedawców w Google, Merchant Center, są policzone. Wiemy już, że migracja […]
Zaskocz się! Tak różne pokolenia kupują online – sprytne sposoby na zwiększenie sprzedaży!
Silna obecność cyfrowa, ukierunkowane reklamy i spersonalizowana obsługa klienta to główne składniki przepisu na sprzedażowy sukces. Aby skutecznie odnaleźć się […]
TikTok vs. Instagram Reels vs. YouTube Shorts – porównanie krótkich form wideo pod kątem marketingowym
Filmiki na TikToku, Reels na Instagramie i Shorts na YouTubie to trzy formy krótkiego wideo, które wykorzystuje się już nie […]
Najnowsze wydarzenia SEO – problemy Google z indeksowaniem, snippety i śledzenie linków
Najważniejszą informacją z ostatnich dni jest przede wszystkim wprowadzenie nowej aktualizacji rdzeniowej: Google August Core Update. Aktualizacja dopiero co się […]
Google apeluje o cierpliwość i wstrzymanie się z oceną aktualizacji August Core Update
Najnowsza aktualizacja rdzeniowa, August Core Update, wciąż jest w trakcie wdrażania. To już druga aktualizacja rdzenia w 2024 roku. Podobnie, […]
Adresy URL bez parametrów? Illyes ostrzega przed dodawaniem dodatkowych parametrów
Do adresów URL można dodawać parametry, które nie odnoszą się do innych materiałów zewnętrznych. Pomimo tego nowe parametry na ścieżce […]
Podcast jako wsparcie marketingu i SEO. Czy to się opłaca?
Popularność podcastów internetowych stale rośnie, chociaż w Polsce dopiero od kilku lat zaczęły one powstawać masowo. Rynek wciąż jest nienasycony, […]
Nowa aktualizacja Google – August 2024 Core Update. Pierwsze informacje
W lipcu pisaliśmy o zapowiedziach kolejnej aktualizacji rdzeniowej Google, która miałaby mieć miejsce jeszcze przed końcem wakacji. Stało się – […]
Jak zwiększyć częstotliwość crawlowania stron przez Googlebota? Wpływ jakości treści
Boty wyszukiwarek nieustannie crawlują strony internetowe w poszukiwaniu zmian i nowych informacji. Czasem jednak procesy te zachodzą zbyt wolno względem […]
Google Core Topicality System: Jak działa system zgodności treści do zapytania w Google Search?
Silniki wyszukiwarek zbudowane są z szeregu hierarchicznych systemów odpowiadających za różne funkcje. Jednym z nich jest Core Topicality System – […]
Nie blokuj GoogleOther! Google przestrzega przed unikaniem crawlera
GoogleOther to jeden z głównych crawlerów Google, który odpowiada za weryfikowanie stron internetowych i multimediów. Ze względu na stopień aktywności […]
Tagi hreflang coraz mniej istotne? Nawet niewłaściwe mogą już nie szkodzić stronie
Atrybuty hreflang są informacjami instruującymi wyszukiwarki, do jakiego języka i regionu należy zaklasyfikować daną stronę. Chociaż znane są w SEO […]
GEO – optymalizacja pod moduły sztucznej inteligencji. Koniec tradycyjnego SEO?
Wraz z popularyzacją modułów A.I. firmy nie powinny poprzestawać wyłącznie na tradycyjnym pozycjonowaniu w wyszukiwarce. Coraz większe znaczenie będzie miało […]
Jak budować lojalność klientów sklepów online i dlaczego warto to robić?
Droga od zaplanowania i zrealizowania kampanii reklamowej do pozyskania klienta jest długa, wyboista i przede wszystkim kosztowna. Remarketing w stosunku […]
Wykresy XmR w SEO/SEM – skuteczna analiza ruchu organicznego
Czy da się przewidywać, kiedy będą miały miejsce kolejne aktualizacje Google? Taka umiejętność, która potwierdzałaby się statystycznie, byłaby na wagę […]