- Kategoria
- Marketing
Marketing
Copywriting
Content Relevance Score: Kluczowy Wskaźnik w SEO i Marketingu
Jednym z ważnych wskaźników, który pomaga ocenić skuteczność i trafność treści, jest Content Relevance Score (CRS). W tym artykule przyjrzymy […]
Copywriting, a marketing treści: synergia sukcesu
Copywriting i marketing treści to dwa połączone ze sobą elementy, które wspólnie tworzą synergiczny sukces. Copywriting to proces tworzenia treści, […]
Copywriting, a generowanie leadów
Copywriting to sztuka tworzenia treści, która ma na celu wywołanie określonej reakcji u odbiorcy. Jest to jeden z najważniejszych elementów […]
eCommerce
Jak kupują Polacy – w sieci i poza nią?
Z roku na rok rośnie zainteresowanie Polaków kupowaniem online, a pandemia COVID-19 jeszcze to przyśpieszyła. Jak dziś kupują Polacy? Czy […]
Odkryj tajemnicę odzyskiwania porzuconych koszyków! Twoja sprzedaż może skoczyć w górę!
Średni współczynnik porzucenia koszyków w handlu detalicznym wynosi 70,19% – tak wynika z raportu Baymard Institute, duńskiej firmy badawczej skupiającej […]
SEM
Nowości w Google Ads – poufne dopasowywanie danych i zabezpieczenia TEE
Za nami kolejna drobna aktualizacja Google Ads. Tym razem zmiana polega na wprowadzeniu nowej opcji umożliwiającej łączenie danych firmy z […]
Premiera nowej wersji edytora reklam – Google Ads Editor 2.7
Google zaprezentowało najnowszą wersję swojego edytora reklam. Google Ads Editor 2.7 wprowadza szereg udogodnień w zakresie tworzenia i optymalizowania kampanii. […]
Jakie metryki PPC są najważniejsze? Kompletny przegląd Google Ads
Reklama PPC (Pay-per-click) to obecnie główne narzędzie w rękach zarówno dużych firm, jak i dopiero zaczynających swoją karierę przedsiębiorców. Ze […]
SEO
Aktualizacja Google Analytics – do 5 metryk na wykresie
Google wprowadziło nową aktualizację Analytics, która ma poprawiać aspekty funkcjonalne narzędzia. Największą zmianą jest umożliwienie porównywania pięciu różnych metryk w […]
Koniec sierpniowej aktualizacji Google. Jakie przyniosła zmiany?
Google informuje o zakończeniu wdrażania August Core Update, czyli drugiej aktualizacji rdzeniowej przeprowadzonej w 2024 roku. Update był wdrażany od […]
Czy tagi tytułowe wpływają jeszcze na pozycjonowanie? 10 głównych zaleceń
Tytuły stron od lat uznawane za jedne z najważniejszych elementów optymalizacji treści i procesu pozycjonowania w ogóle. W ostatnim czasie […]
Social media
Odkryj sekrety TikToka – jak zarobić fortunę w 2024 roku bez wychodzenia z domu?
Ponad 1,5 miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie, nowa wyszukiwarka pokolenia Z, jedna z najczęściej pobieranych aplikacji – TikTok nie tylko idzie […]
Kursy z Social Media Marketingu z Certyfikatem – ZA DARMO!
Social media marketing to obecnie jeden z najważniejszych elementów strategii marketingowej każdej firmy. Dzięki szerokim możliwościom, jakie daje, można dotrzeć […]
Social Media Marketing: Jak napisać CV?
Social media marketing to jeden z najszybciej rozwijających się sektorów w dzisiejszych czasach. Wymaga on od specjalistów w tej dziedzinie […]
Marketing
Aktualizacja Google Analytics – do 5 metryk na wykresie
Google wprowadziło nową aktualizację Analytics, która ma poprawiać aspekty funkcjonalne narzędzia. Największą zmianą jest umożliwienie porównywania pięciu różnych metryk w […]
Koniec sierpniowej aktualizacji Google. Jakie przyniosła zmiany?
Google informuje o zakończeniu wdrażania August Core Update, czyli drugiej aktualizacji rdzeniowej przeprowadzonej w 2024 roku. Update był wdrażany od […]
Czy tagi tytułowe wpływają jeszcze na pozycjonowanie? 10 głównych zaleceń
Tytuły stron od lat uznawane za jedne z najważniejszych elementów optymalizacji treści i procesu pozycjonowania w ogóle. W ostatnim czasie […]
Zastosowanie Google Trends w SEO i marketingu. Wyciskamy więcej z trendów Google!
Google Trends od lat kojarzy się bardziej jako serwis dostarczający ciekawostek związanych z wyszukiwaniami użytkowników, niż realne wsparcie w pozycjonowaniu. […]
Link building pod znakiem zapytania. Linkowanie nie poprawi już pozycji strony w SERP?
Link building, czyli proces budowania profilu linków na stronie tak, aby korzystnie wpłynąć na wyniki wyszukiwania, może nie być już […]
Koniec z Merchant Center, niech żyje Merchant Center Next. Zobacz, co się zmieni!
Od lipca jasno jest, że dni klasycznego centrum dla sprzedawców w Google, Merchant Center, są policzone. Wiemy już, że migracja […]
Zaskocz się! Tak różne pokolenia kupują online – sprytne sposoby na zwiększenie sprzedaży!
Silna obecność cyfrowa, ukierunkowane reklamy i spersonalizowana obsługa klienta to główne składniki przepisu na sprzedażowy sukces. Aby skutecznie odnaleźć się […]
TikTok vs. Instagram Reels vs. YouTube Shorts – porównanie krótkich form wideo pod kątem marketingowym
Filmiki na TikToku, Reels na Instagramie i Shorts na YouTubie to trzy formy krótkiego wideo, które wykorzystuje się już nie […]
Najnowsze wydarzenia SEO – problemy Google z indeksowaniem, snippety i śledzenie linków
Najważniejszą informacją z ostatnich dni jest przede wszystkim wprowadzenie nowej aktualizacji rdzeniowej: Google August Core Update. Aktualizacja dopiero co się […]
Google apeluje o cierpliwość i wstrzymanie się z oceną aktualizacji August Core Update
Najnowsza aktualizacja rdzeniowa, August Core Update, wciąż jest w trakcie wdrażania. To już druga aktualizacja rdzenia w 2024 roku. Podobnie, […]
Adresy URL bez parametrów? Illyes ostrzega przed dodawaniem dodatkowych parametrów
Do adresów URL można dodawać parametry, które nie odnoszą się do innych materiałów zewnętrznych. Pomimo tego nowe parametry na ścieżce […]
Podcast jako wsparcie marketingu i SEO. Czy to się opłaca?
Popularność podcastów internetowych stale rośnie, chociaż w Polsce dopiero od kilku lat zaczęły one powstawać masowo. Rynek wciąż jest nienasycony, […]
Nowa aktualizacja Google – August 2024 Core Update. Pierwsze informacje
W lipcu pisaliśmy o zapowiedziach kolejnej aktualizacji rdzeniowej Google, która miałaby mieć miejsce jeszcze przed końcem wakacji. Stało się – […]
Jak zwiększyć częstotliwość crawlowania stron przez Googlebota? Wpływ jakości treści
Boty wyszukiwarek nieustannie crawlują strony internetowe w poszukiwaniu zmian i nowych informacji. Czasem jednak procesy te zachodzą zbyt wolno względem […]
Google Core Topicality System: Jak działa system zgodności treści do zapytania w Google Search?
Silniki wyszukiwarek zbudowane są z szeregu hierarchicznych systemów odpowiadających za różne funkcje. Jednym z nich jest Core Topicality System – […]
Nie blokuj GoogleOther! Google przestrzega przed unikaniem crawlera
GoogleOther to jeden z głównych crawlerów Google, który odpowiada za weryfikowanie stron internetowych i multimediów. Ze względu na stopień aktywności […]
Tagi hreflang coraz mniej istotne? Nawet niewłaściwe mogą już nie szkodzić stronie
Atrybuty hreflang są informacjami instruującymi wyszukiwarki, do jakiego języka i regionu należy zaklasyfikować daną stronę. Chociaż znane są w SEO […]
GEO – optymalizacja pod moduły sztucznej inteligencji. Koniec tradycyjnego SEO?
Wraz z popularyzacją modułów A.I. firmy nie powinny poprzestawać wyłącznie na tradycyjnym pozycjonowaniu w wyszukiwarce. Coraz większe znaczenie będzie miało […]
Jak budować lojalność klientów sklepów online i dlaczego warto to robić?
Droga od zaplanowania i zrealizowania kampanii reklamowej do pozyskania klienta jest długa, wyboista i przede wszystkim kosztowna. Remarketing w stosunku […]
Wykresy XmR w SEO/SEM – skuteczna analiza ruchu organicznego
Czy da się przewidywać, kiedy będą miały miejsce kolejne aktualizacje Google? Taka umiejętność, która potwierdzałaby się statystycznie, byłaby na wagę […]
Premiera nowej wersji edytora reklam – Google Ads Editor 2.7
Google zaprezentowało najnowszą wersję swojego edytora reklam. Google Ads Editor 2.7 wprowadza szereg udogodnień w zakresie tworzenia i optymalizowania kampanii. […]
Jak neuromarketing wpływa na mózg człowieka? Co skłania nas do zakupu?
Mózg człowieka pozostaje dla uczonych zagadką. Pomimo rozwoju nauki, wciąż nie jesteśmy w stanie odtworzyć wszystkich połączeń i procesów, które […]
Hierarchia nagłówków z perspektywy SEO – czy wciąż ma znaczenie?
Nagłówki hierarchiczne H1-H6 towarzyszą SEO prawie od samego początku. Powstały z myślą o organizacji publikowanych treści i w pierwszych latach […]
Kolejna aktualizacja rdzeniowa Google jeszcze w te wakacje
Google nie powiedziało jeszcze ostatniego słowa w sprawie walki ze spamem w wynikach wyszukiwania. We wtorek, 16 lipca, Danny Sullivan, […]
Efektywne SEO z użyciem analizy korelacji
Chociaż praca specjalisty SEO coraz bardziej uzależniona jest od korzystania z takich narzędzi, jak Semrush czy Ahrefs, wciąż istnieją pola, […]
Dlaczego Google faworyzuje fora kosztem stron internetowych i blogów? UGC i przyszłość SEO
Mniej więcej od roku Google silnie faworyzuje fora dyskusyjne i strony społecznościowe. Największą zaletą dla Google ich zdolność do samoregulacji. […]
Czy aktualizacja Google Spam Update z czerwca 2024 przyniosła rezultaty? Sprawdzamy stan przed i po
Pierwsza, największa aktualizacja rdzeniowa 2024 roku dotyczyła w całości spamu, który przez ostatnie lata zagościł w wynikach wyszukiwania. March Core […]
Jak polskie e-sklepy radzą sobie ze Google Analytics 4?
Od 1 lipca 2023 roku Google Analytics Universal przestało zbierać dane. Od tej pory można już korzystać wyłącznie z nowej […]
Zmienność rankingów w Google – nowe aktualizacje na horyzoncie?
Od 28 czerwca obserwujemy wzmożoną zmienność w wyszukiwarce Google dla wyszukiwań w większości krajów. Ostatnie poprawki aktualizacji antyspamowej, którą Google […]
Jak działa Google Search Engine? Nadrzędne funkcje Ascorer i Twiddlers
Architektura Google Search Engine składa się z funkcji zlokalizowanych na różnych poziomach. Najwyższy z nich, tzw. superroot, obejmuje kluczowe mechanizmy […]
Nowa analiza największego wycieku Google API. Wektoryzacja stron, śledzenie autorów i czynniki degradujące
Największy od dawna wyciek danych Google, Github Leak z 13 marca, skrywa więcej tajemnic, niż mogłoby się wydawać. Dziś na […]
Wraca paginacja w Google Search. Nie będzie trzeba scrollować w dół?
Google wycofuje się z kontrowersyjnego pomysłu usunięcia paginacji z wyszukiwarki. Klasyczny widok strony wyszukiwania, który znamy jeszcze od końca lat […]
Jakie metryki PPC są najważniejsze? Kompletny przegląd Google Ads
Reklama PPC (Pay-per-click) to obecnie główne narzędzie w rękach zarówno dużych firm, jak i dopiero zaczynających swoją karierę przedsiębiorców. Ze […]
Cosine Similarity w Rankingu Google: Klucz do Analizy Podobieństwa Tekstów
W świecie optymalizacji wyszukiwarek internetowych (SEO) oraz algorytmów wyszukiwania, zrozumienie i wykorzystanie metod analizy tekstu jest kluczowe dla osiągnięcia wyższych […]
Google aktualizuje listy produktów i website crawl w Merchant Center
14 czerwca Google poinformowało o wprowadzeniu nowych modyfikacje w obrębie modułu Merchant Center. Sprzedawcy mają mieć teraz nową możliwość automatycznego […]
Nowe opcje dla reklamodawców – reklamy w Google TV
Google postanawia uruchomić nową sieć reklamową w obrębie Google Ads – Google TV. Reklamy w telewizji Google dostępne są obecnie […]
Rekomendacje marki – nowe sugestie w Google Ads
Google ogłosiło właśnie wprowadzenie nowej funkcjonalności do swojego systemu reklamowego. Mowa o rekomendacjach marek (Brand Recommendations), czyli nowych, spersonalizowanych sugestii […]
Jak ustawić niestandardowe wymiary w Google Analytics 4?
Tworzenie niestandardowych wymiarów w Google Analytics 4 to jedna z nowszych funkcji zaimplementowanych przez Google, która umożliwia efektywniejsze zbieranie danych. […]
Aktualizacja rozszerzeń wideo dla reklam Google Ads
Google wprowadza nową funkcję do kampanii wideo, która ma na celu automatyczne tworzenie różnych formatów wideo w reklamach. Najnowsza aktualizacja […]
Rola blogów w rozwoju e-commerce
Blogosfera zmieniła postrzeganie komunikacji z klientem i podejście do działań marketingowych. Rozwijająca się od lat sfera blogów, czyli początkowo internetowych […]
Neverending updates? Google kończy March Core Update przed czasem, ale wprowadza już nowe aktualizacje
26 kwietnia Google poinformowało o zakończeniu najważniejszej aktualizacji od miesięcy: March Core Update. Aktualizacja wprowadzona w lutym miała pierwotnie trwać […]
Robisz zakupy w branżowym sklepie internetowym? Tych parę kliknięć może Ci się opłacić!
Robiąc zakupy w sieci często trafiamy na strony sklepów internetowych, których oferta skierowana jest do przedstawicieli konkretnych branż, np. mechaników, […]
Reklama outdoor w świecie cyfrowym – czy nadal jest skuteczna?
Reklama outdoorowa wciąż jest jednym z kluczowych narzędzi budowania świadomości marki i zdobywania przewagi konkurencyjnej. Przekazy marketingowe, które są skuteczne […]
Reklamuj się bez strony internetowej. Google Marketplace z Performance Max
Sprzedaż produktów w sieci nieodłącznie kojarzy się z wymogiem prowadzenia strony internetowej Teraz jednak może się to zmienić. Wszystko za […]
Wyzwanie: 7 dni z SEO. Pozycjonowanie dla początkujących
Zainteresowało Cię pozycjonowanie strony internetowej – sklepu, wizytówki, bloga? Zacząłeś nawet zdobywać wstępne informacje, ale ogrom pracy do wykonania Cię […]
Jak długo trwa i na czym polega pozycjonowanie strony?
Jak długo trwa pozycjonowanie strony? Kto może liczyć na szybsze efekty SEO, a kto na pierwsze wyniki będzie musiał czekać najdłużej?
Cykl nauki Google Search – jak Google stosuje schemat give & take?
Obserwując zmiany w algorytmach Google Search na przestrzeni dwóch ostatnich dekad, można wnioskować, że zachodzi pewien powtarzalny schemat nauki. Google […]
Google zmienia dokumentacje – nowe zapisy o spadkach w rankingu, bezpieczeństwie i wyszukiwaniu
Niedługo zakończy się aktualizacja March Core Update, której finał został zapowiedziany na 5 maja 2024 r. To najdłużej wprowadzana aktualizacja […]
5 najważniejszych meta tagów. Jak prawidłowo ich używać pod SEO?
Meta tagi HTML na pierwszy rzut oka mogą wydawać się mało istotne, ale ich rola w poprawie widoczności w wynikach […]
Jaka długość tytułu strony w 2024 r.? Zmiany w tagach tytułowych
Optymalna długość tagu tytułowego dla strony czy artykułu blogowego cały czas się zmienia na skutek wprowadzania nowych wytycznych. Największe zmiany […]
Jak Google przetwarza zapytania i ocenia treści? Mamy nowe informacje
Nowy materiał ekspercki na profilu Google Search Central rzuca światło na sposób analizy promptów przez Google Search. Gary Illyes tłumaczy, […]
Google kończy z projektem karuzel wideo w SERP. Testy potwierdziły obawy
Najnowszy komunikat Google potwierdza, że przełomu nie będzie. Przynajmniej takiego, który dotyczyłby karuzel w formie wideo w SERP. Dane z […]
Jak Google wybiera strony kanoniczne? Duplikaty, klastry i inne rewolucyjne zmiany
Oznaczanie stron kanonicznych to jeden z podstawowych obowiązków każdego webmastera. W przeciwnym razie, jeśli portal nie ogranicza się do kilku […]
Czy myślniki w nazwie domeny wpływają na SEO? Nowe informacje od Johna Muellera
Stosowanie myślników nazwach domen to jeden z najbardziej kontrowersyjnych tematów, który od początku lat dwutysięcznych przewija się przez branżowe fora. […]
Optymalizacja kampanii Google Ads – Zarządzanie komponentami
Kampanie reklamowe w Google Ads to nie tylko motor napędowy wielu działalności, ale nierzadko warunek konieczny do tego, aby w […]
Nowe posty z Reddit dostępne w Google po 5 minutach. Pierwsze efekty rozszerzonej współpracy?
Reddit po raz kolejny w tym miesiącu na pierwszym miejscu branżowych portali SEO. Czym tym razem zaskarbił sobie tę sympatię? […]
E-sklepy spożywcze – czy zagrażają dyskontom?
Raport e-Izby pod hasłem „Dekada polskiego e-commerce 2023” pokazuje, że 87 proc. internautów kupuje w sieci. Prężnie rozwija się rynek […]