- Kategoria
- SEO
SEO
SEO
Third-party cookies i problemy z prywatnością – analiza raportu Web Almanac HTTP Archive
Z najnowszego raportu Web Almanac, opublikowanego przez HTTP Archive, możemy dowiedzieć się o rosnącym problemie związanym ze śledzeniem użytkowników w […]
Parametr srsltid i błędy atrybucji Google Shopping
Parametr srsltid znany jest od 2022 roku, ale dopiero ostatnio jego zastosowanie zostało rozszerzone o organiczne wyniki wyszukiwania. Podstawowe zastosowanie […]
Ogromny problem snippetów Google. Wyróżnione fragmenty z treścią inną, niż na stronie
Najnowsze analizy wskazują na niepokojące sprzeczności w zakresie wyróżnionych fragmentów wyszukiwania. Featured Snippets miał ułatwiać użytkownikom znalezienie przydatnych informacji i […]
Przewodnik po przekierowaniach 301 i 302 – kiedy i jak je stosować?
Przekierowania to jedno z podstawowych narzędzi każdego specjalisty SEO, które towarzyszy nam od samego początku tworzenia stron internetowych. Dzięki przekierowaniom […]
Problemy z indeksowaniem subdomen AMP w Google. Czy standard AMP ma jeszcze sens?
Problem ze skanowaniem i zarządzaniem przestarzałymi subdomenami AMP sprawia, że właściciele dużych portali wciąż zmagają się z problemem indeksowania. Roboty […]
Jak skutecznie optymalizować plik robots.txt w SEO? Poradnik krok po kroku
Plik robots.txt to jeden z najmniejszych i jednocześnie najistotniejszych plików znajdujących się na serwerze strony, którego ustawienia niebagatelnie wpływają na […]
Semrush przejmuje Search Engine Land
Jeden z największych serwisów poświęconych tematyce SEO, Search Engine Land, został przejęty przez Semrush. Należący do spółki Third Door Media […]
Nowe funkcje Bing Webmaster Tools – coraz bardziej podobne do Google Analytics?
Microsoft aktualizuje narzędzia dla webmasterów. Bing Webmaster Tools otrzymuje szerszy dostęp do danych, dodatkowe rekomendacje oraz opcje związane z Microsoft […]
Zwiększ wyświetlenia w modułach AI: pozycjonowanie z myślą o chatbotach
Tradycyjne pozycjonowanie strony w wyszukiwarce powoli traci na znaczeniu. Coraz istotniejsze staje się pozycjonowanie z myślą o modułach AI. Dotyczy […]
Google naprawia błąd noindex na stronach JavaScript. A tak naprawdę radzi, jak go ominąć
Szereg stron tworzonych przy pomocy JavaScript boryka się z problemami indeksowania. Problem dotyczy przede wszystkim aplikacji webowych opartych na React, […]
Google rozpozna twórców treści. Przełom w optymalizacji SEO?
Najnowsze analizy wskazują, że Google poczyniło spore postępy w kwestii, o której mówimy od lat: rozpoznawaniu twórców treści. Bez umiejętności […]
Google robi porządki w dokumentacji crawlerów – co się zmienia?
Działanie crawlerów to podstawa każdej wyszukiwarki. Szacuje się, że ruch botów odpowiadających za wyszukiwanie, prześwietlanie i indeksowanie stron internetowych to […]
Aktualizacja Google Analytics – do 5 metryk na wykresie
Google wprowadziło nową aktualizację Analytics, która ma poprawiać aspekty funkcjonalne narzędzia. Największą zmianą jest umożliwienie porównywania pięciu różnych metryk w […]
Koniec sierpniowej aktualizacji Google. Jakie przyniosła zmiany?
Google informuje o zakończeniu wdrażania August Core Update, czyli drugiej aktualizacji rdzeniowej przeprowadzonej w 2024 roku. Update był wdrażany od […]
Czy tagi tytułowe wpływają jeszcze na pozycjonowanie? 10 głównych zaleceń
Tytuły stron od lat uznawane za jedne z najważniejszych elementów optymalizacji treści i procesu pozycjonowania w ogóle. W ostatnim czasie […]
Zastosowanie Google Trends w SEO i marketingu. Wyciskamy więcej z trendów Google!
Google Trends od lat kojarzy się bardziej jako serwis dostarczający ciekawostek związanych z wyszukiwaniami użytkowników, niż realne wsparcie w pozycjonowaniu. […]
Link building pod znakiem zapytania. Linkowanie nie poprawi już pozycji strony w SERP?
Link building, czyli proces budowania profilu linków na stronie tak, aby korzystnie wpłynąć na wyniki wyszukiwania, może nie być już […]
Najnowsze wydarzenia SEO – problemy Google z indeksowaniem, snippety i śledzenie linków
Najważniejszą informacją z ostatnich dni jest przede wszystkim wprowadzenie nowej aktualizacji rdzeniowej: Google August Core Update. Aktualizacja dopiero co się […]
Google apeluje o cierpliwość i wstrzymanie się z oceną aktualizacji August Core Update
Najnowsza aktualizacja rdzeniowa, August Core Update, wciąż jest w trakcie wdrażania. To już druga aktualizacja rdzenia w 2024 roku. Podobnie, […]
Adresy URL bez parametrów? Illyes ostrzega przed dodawaniem dodatkowych parametrów
Do adresów URL można dodawać parametry, które nie odnoszą się do innych materiałów zewnętrznych. Pomimo tego nowe parametry na ścieżce […]
Nowa aktualizacja Google – August 2024 Core Update. Pierwsze informacje
W lipcu pisaliśmy o zapowiedziach kolejnej aktualizacji rdzeniowej Google, która miałaby mieć miejsce jeszcze przed końcem wakacji. Stało się – […]
Jak zwiększyć częstotliwość crawlowania stron przez Googlebota? Wpływ jakości treści
Boty wyszukiwarek nieustannie crawlują strony internetowe w poszukiwaniu zmian i nowych informacji. Czasem jednak procesy te zachodzą zbyt wolno względem […]
Google Core Topicality System: Jak działa system zgodności treści do zapytania w Google Search?
Silniki wyszukiwarek zbudowane są z szeregu hierarchicznych systemów odpowiadających za różne funkcje. Jednym z nich jest Core Topicality System – […]
Nie blokuj GoogleOther! Google przestrzega przed unikaniem crawlera
GoogleOther to jeden z głównych crawlerów Google, który odpowiada za weryfikowanie stron internetowych i multimediów. Ze względu na stopień aktywności […]
Tagi hreflang coraz mniej istotne? Nawet niewłaściwe mogą już nie szkodzić stronie
Atrybuty hreflang są informacjami instruującymi wyszukiwarki, do jakiego języka i regionu należy zaklasyfikować daną stronę. Chociaż znane są w SEO […]
GEO – optymalizacja pod moduły sztucznej inteligencji. Koniec tradycyjnego SEO?
Wraz z popularyzacją modułów A.I. firmy nie powinny poprzestawać wyłącznie na tradycyjnym pozycjonowaniu w wyszukiwarce. Coraz większe znaczenie będzie miało […]
Hierarchia nagłówków z perspektywy SEO – czy wciąż ma znaczenie?
Nagłówki hierarchiczne H1-H6 towarzyszą SEO prawie od samego początku. Powstały z myślą o organizacji publikowanych treści i w pierwszych latach […]
Kolejna aktualizacja rdzeniowa Google jeszcze w te wakacje
Google nie powiedziało jeszcze ostatniego słowa w sprawie walki ze spamem w wynikach wyszukiwania. We wtorek, 16 lipca, Danny Sullivan, […]
Efektywne SEO z użyciem analizy korelacji
Chociaż praca specjalisty SEO coraz bardziej uzależniona jest od korzystania z takich narzędzi, jak Semrush czy Ahrefs, wciąż istnieją pola, […]
Dlaczego Google faworyzuje fora kosztem stron internetowych i blogów? UGC i przyszłość SEO
Mniej więcej od roku Google silnie faworyzuje fora dyskusyjne i strony społecznościowe. Największą zaletą dla Google ich zdolność do samoregulacji. […]
Czy aktualizacja Google Spam Update z czerwca 2024 przyniosła rezultaty? Sprawdzamy stan przed i po
Pierwsza, największa aktualizacja rdzeniowa 2024 roku dotyczyła w całości spamu, który przez ostatnie lata zagościł w wynikach wyszukiwania. March Core […]
Zmienność rankingów w Google – nowe aktualizacje na horyzoncie?
Od 28 czerwca obserwujemy wzmożoną zmienność w wyszukiwarce Google dla wyszukiwań w większości krajów. Ostatnie poprawki aktualizacji antyspamowej, którą Google […]
Jak działa Google Search Engine? Nadrzędne funkcje Ascorer i Twiddlers
Architektura Google Search Engine składa się z funkcji zlokalizowanych na różnych poziomach. Najwyższy z nich, tzw. superroot, obejmuje kluczowe mechanizmy […]
Nowa analiza największego wycieku Google API. Wektoryzacja stron, śledzenie autorów i czynniki degradujące
Największy od dawna wyciek danych Google, Github Leak z 13 marca, skrywa więcej tajemnic, niż mogłoby się wydawać. Dziś na […]
Wraca paginacja w Google Search. Nie będzie trzeba scrollować w dół?
Google wycofuje się z kontrowersyjnego pomysłu usunięcia paginacji z wyszukiwarki. Klasyczny widok strony wyszukiwania, który znamy jeszcze od końca lat […]
Cosine Similarity w Rankingu Google: Klucz do Analizy Podobieństwa Tekstów
W świecie optymalizacji wyszukiwarek internetowych (SEO) oraz algorytmów wyszukiwania, zrozumienie i wykorzystanie metod analizy tekstu jest kluczowe dla osiągnięcia wyższych […]
Neverending updates? Google kończy March Core Update przed czasem, ale wprowadza już nowe aktualizacje
26 kwietnia Google poinformowało o zakończeniu najważniejszej aktualizacji od miesięcy: March Core Update. Aktualizacja wprowadzona w lutym miała pierwotnie trwać […]
Wyzwanie: 7 dni z SEO. Pozycjonowanie dla początkujących
Zainteresowało Cię pozycjonowanie strony internetowej – sklepu, wizytówki, bloga? Zacząłeś nawet zdobywać wstępne informacje, ale ogrom pracy do wykonania Cię […]
Jak długo trwa i na czym polega pozycjonowanie strony?
Jak długo trwa pozycjonowanie strony? Kto może liczyć na szybsze efekty SEO, a kto na pierwsze wyniki będzie musiał czekać najdłużej?
Cykl nauki Google Search – jak Google stosuje schemat give & take?
Obserwując zmiany w algorytmach Google Search na przestrzeni dwóch ostatnich dekad, można wnioskować, że zachodzi pewien powtarzalny schemat nauki. Google […]
Google zmienia dokumentacje – nowe zapisy o spadkach w rankingu, bezpieczeństwie i wyszukiwaniu
Niedługo zakończy się aktualizacja March Core Update, której finał został zapowiedziany na 5 maja 2024 r. To najdłużej wprowadzana aktualizacja […]
5 najważniejszych meta tagów. Jak prawidłowo ich używać pod SEO?
Meta tagi HTML na pierwszy rzut oka mogą wydawać się mało istotne, ale ich rola w poprawie widoczności w wynikach […]
Jaka długość tytułu strony w 2024 r.? Zmiany w tagach tytułowych
Optymalna długość tagu tytułowego dla strony czy artykułu blogowego cały czas się zmienia na skutek wprowadzania nowych wytycznych. Największe zmiany […]
Jak Google przetwarza zapytania i ocenia treści? Mamy nowe informacje
Nowy materiał ekspercki na profilu Google Search Central rzuca światło na sposób analizy promptów przez Google Search. Gary Illyes tłumaczy, […]
Google kończy z projektem karuzel wideo w SERP. Testy potwierdziły obawy
Najnowszy komunikat Google potwierdza, że przełomu nie będzie. Przynajmniej takiego, który dotyczyłby karuzel w formie wideo w SERP. Dane z […]
Jak Google wybiera strony kanoniczne? Duplikaty, klastry i inne rewolucyjne zmiany
Oznaczanie stron kanonicznych to jeden z podstawowych obowiązków każdego webmastera. W przeciwnym razie, jeśli portal nie ogranicza się do kilku […]
Czy myślniki w nazwie domeny wpływają na SEO? Nowe informacje od Johna Muellera
Stosowanie myślników nazwach domen to jeden z najbardziej kontrowersyjnych tematów, który od początku lat dwutysięcznych przewija się przez branżowe fora. […]
Nowe posty z Reddit dostępne w Google po 5 minutach. Pierwsze efekty rozszerzonej współpracy?
Reddit po raz kolejny w tym miesiącu na pierwszym miejscu branżowych portali SEO. Czym tym razem zaskarbił sobie tę sympatię? […]
Przyczyny usunięcia strony z indeksu Google po zmianie hostingu. Praktyczne wskazówki
Zmiana hostingodawcy może wpływać negatywnie na pozycjonowanie strony. Wszystko zależy od tego, w jaki sposób przeprowadzimy migrację strony. Zwykle jednak […]
Link building już nie tak skuteczny dla SEO?
Od drugiej połowy 2023 r. Google stopniowo odchodzi od linkowania. Pierwsze zapowiedzi tego procesu pojawiły się już dwa lata temu. […]
Strony „O nas” i „Kontakt” – czy nadal są tak istotne dla SEO?
Właściwie od wczesnych początków Search Engine podstrony kontaktowe były jednymi z najważniejszych elementów stron internetowych. To właśnie tam znajdują się […]
Core Web Vitals: Google wyjaśnia, dlaczego wskaźnik rankingowy już nie przekłada się na ranking
Istnieje niewiele kryteriów rankingowych, co do których panuje powszechny konsensus, że mają one znaczenie dla pozycjonowania strony w wyszukiwarce. Teraz […]
Dostosowywanie treści do IP użytkownika. John Mueller odpowiada, czy takie praktyki szkodzą SEO
Wyświetlanie na stronie różnych treści w zależności od tego, kto ją odwiedza, od zawsze było ciekawym zagadnieniem związanym z SEO. […]
Fluktuacje zmienności w SERP po marcowym Core Update nie są liniowe. Początek zmian algorytmicznych?
Marcowa aktualizacja Core Update, połączona z Helpful Content, była największą tego typu aktualizacją od wielu miesięcy. A dokładniej: nie była, […]
September Helpful Content Update zbiera żniwa. Żadna ze stron nie podniosła się po spadkach
Chociaż minęło już ponad pół roku, wrześniowa aktualizacja Helpful Content wciąż daje się we znaki – i to nie zawsze […]
Szybki powrót szeptanek? Google chce wprowadzić nowy filtr wyszukiwania
Filtry wyszukiwania pozwalają zawęzić wyszukiwanie do konkretnego rodzaju wyników, np. wiadomości, grafiki czy materiałów wideo. Wprowadzanie nowych filtrów zawsze w […]
Google zmienia Search Quality Raters Guidelines
W tle przebiegającej aktualizacji Core Update Google dokonuje większych zmian w kryteriach oceny stron. Mowa o Search Quality Raters Guidelines […]