CONTENT MARKETING

Jeśli chcesz być widoczny w wyszukiwarce Google musisz zadbać nie tylko o samo pozycjonowanie strony. Naturalne miejsce Twojej witryny w wynikach wyszukiwania w dużej mierze uzależnione jest od treści znajdujących się na stronie. To tak zwany content, czyli zawartość naszego serwisu. Warto zauważyć, że marketing treści to nie tylko poprawnie językowo skonstruowane opisy produktów, kategorii czy artykuły, a coś znacznie więcej. Co powinien zawierać dobrze przygotowany content marketing? To strategia marketingowa pozwalająca przygotować kompleksowy zestaw wartościowych treści, które umieszczone zostaną na Twojej stronie. Opowiedz nam o swojej firmie, produkcie, ofercie, a my przygotujemy na Twoją witrynę content, który zainteresuje potencjalnych klientów.

Content marketingskuteczny marketing treści!

Możesz mieć świetny produkt, wykorzystywać najnowsze technologie, tworzyć coś absolutnie wyjątkowego, jeśli jednak nie opowiesz o tym światu w odpowiedni sposób – nikt się o Tobie nie dowie, a w konsekwencji, nie kupi tego, co oferujesz. Warto zaufać copywriterom FunkyMedia, którzy opiszą Twój produkt tak, by informacja trafiła do odbiorców. Jeśli klient trafia na stronę, gdzie nie rozumie tego, co jest mu oferowane i nie wie, co może otrzymać, stawiając na Ciebie – nie skorzysta z Twojej usługi! Dlatego postaw na FunkyMedia – dopasujemy język komunikacji do Twojego klienta w taki sposób, by on zainteresował się ofertą!

Jak przygotować content marketing, który działa?

Prezentacja oferty, zalet firmy, opisy produktów – to wszystko powinno być napisane nie tylko zgodnie z wytycznymi Google, ale także zgodnie z oczekiwaniami odbiorcy. Content marketing przede wszystkim pomaga odbiorcom znaleźć to, czego szukają.

Zalety dobrego content marketingu:

  • Przyciągają uwagę, budują zaufanie i aktywizują do działania
  • Wpływają na widoczność serwisu i jego pozycję w wyszukiwarce Google
  • Zachęcają do pozostania na stronie i pobudzają zaangażowanie odbiorców
  • Zwieszają konwersję, wpływając na działania użytkowników strony

Działania związane z content marketingiem to:

  • Stworzenie odpowiednich tekstów na stronę – zgodnie z najnowszymi trendami marketingowymi (storytelling, branding, lovemarks) – tzw. on-site
  • Tworzenie i publikacja artykułów eksperckich – tzw. off-site
  • Współpraca z blogerami, influencerami
  • Prezentacja firmy w Social Media

Content Marketing opiera się nie tylko na słowach, to również:

  • Infografika
  • Reklama wideo
  • Reklama natywna

CZYM ZAJMUJEMY SIĘ W RAMACHCONTENT MARKETINGU

Dobrze prowadzone działania content marketingowe powinny się przede wszystkim opierać na mądrze skonstruowanej strategii.

Ważne jest, aby była ona spójna z komunikacją firmy. Odpowiednio dopasowane treści o wysokiej jakości, świetnie wspomagają działania SEO i kampanie płatne. Dodatkowo należy sprawdzić, jak wyglądają materiały znajdujące się na naszej stronie – w tym celu należy przeprowadzić audyt contentu. To, dzięki niemu dowiadujemy się, czy teksty nie są zduplikowane (co znacznie wpływa na widoczność strony), czy treści zawierają słowa kluczowe, analizujemy sposób komunikacji i wyznaczamy kanały, na których warto dodawać nowe treści.

Po wyznaczeniu już odpowiedniej drogi – przechodzimy do tworzenia, czyli obsługi copywriterskiej.

Tutaj content dzieli się na: off-site (czyli ten dystrybuowany poza stronę) oraz on-site (czyli materiały przeznaczone bezpośrednio do publikacji w serwisie).


Czym dokładnie zajmujemy się w ramach content marketingu?

  • Stworzeniem celu działań content marketingowych
  • Analizą stanu treści strony – czyli audytem treści
  • Wyznaczeniem grupy docelowej komunikacji
  • Oceną treści na stronie pod kątem SEO, poprawności językowej, ale również i duplikacji
  • Tworzeniem rekomendacji działania
  • Copywritingiem – tworzeniem tekstów na stronę www, pisaniem artykułów blogowych, tematycznych, branżowych i eksperckich
  • Publikacją treści na blogach – zarówno on-site, jak i off-site
  • Współpracą z blogerami

Czym wyróżniają się tworzone przez nas treści?

  • wiarygodne i rzetelne – poświadczone określonymi źródłami lub wiedzą eksperta
  • unikatowe – nigdzie indziej nie znajdziecie takich tekstów, jak tworzymy w FunkyMedia
  • użyteczne – przydatne dla odbiorców, ale i odpowiednio skomponowane dla wyszukiwarek
  • skuteczne – zawierają wezwania do działania, oddziałują na emocje odbiorców, wzburzają, zachęcają, po prostu – działają

Dlaczego warto zaufać FunkyMedia?

Ponieważ tworzymy treści unikalne, zgodne z wytycznymi SEO!
Wiemy, jak prowadzić spójną komunikację, by Twoja firma odniosła sukces w internecie. Zajmujemy się kompleksową obsługą treści – począwszy od momentu ich powstania, aż po samą publikację.

CZYM JEST CONTENT MARKETING?

Zanim zadasz sobie pytanie: „czy potrzebuję content marketingu na mojej stronie internetowej?” warto poznać definicję tego pojęcia.

Content marketing (zwany również marketingiem treści) to nie tylko teksty, w które zaopatrzona zostaje strona internetowa. Próbując zdefiniować, czym jest content marketing, powinniśmy na to pojęcie spojrzeć szerzej – marketing treści to strategia działania firmy w internecie, obejmująca przygotowanie, a także dystrybucję wartościowych treści. Wszystkie te działania w zakresie content marketingu mają za zadanie przynieść firmie wymierne korzyści i przybliżyć ją do osiągnięcia celu, jaki sobie postawiła.

Dla każdego przedsiębiorstwa ten cel może oznaczać coś zupełnie innego – promocję nowego produktu, wzmocnienie pozycji marki na rynku, przekonanie użytkowników do oferowanych usług. Dlatego też zanim zaczniemy tworzyć content marketing, warto zastanowić się, co chcemy osiągnąć, a także kto jest naszym czytelnikiem. Przygotowując marketing treści, należy też rozważyć sposób dystrybucji przygotowanych treści. Czy będą one umieszczane na stronie, czy zasilą one blog ekspercki, a może wolisz, by znalazły się na zewnętrznym blogu branżowym lub w social media?

Dlaczego jakość content marketingu jest ważna?

Rozmawiając o content marketingu koniecznie należy poruszyć kwestię jakości treści umieszczanych na stronie. Tworząc teksty marketingowe, należy zwrócić uwagę nie tylko na ich długość, ale również jakość. Wartościowy content marketing jest lepiej oceniany zarówno przez użytkowników (i jednocześnie potencjalnych klientów), ale również przez Google. Zmiany związane z aktualizacją algorytmu Bert sprawiły, że w ocenie strony przez roboty brana pod uwagę będzie nie tylko objętość tekstu czy zawartość słów kluczowych, ale również jego wartość. Dlatego właśnie warto zainwestować w profesjonalny content, który pomoże zyskać wyższą pozycję w Google, a także wzmocnić Twoją pozycję, jako eksperta w danej branży. Wartościowy content jest doceniany przez czytelników, co pomaga w dystrybucji treści w sposób naturalny – trafiając na ciekawe i merytoryczne treści chętnie udostępniamy je innym osobom, to proste!

Analiza content marketingu na stronie

Zanim rozpoczniemy działania content marketingowe, warto wykonać szczegółową analizę, tzw. audyt content marketingu, jaki widnieje na stronie. Czy spełnia on wytyczne wyszukiwarki Google? Czy aktualny content marketing jest atrakcyjny dla odbiorców? Czy treści zawierają określoną liczbę słów kluczowych związanych z Twoimi produktami lub usługami. Warto też upewnić się czy content umieszczony na stronie internetowej jest unikalny. Czasem nieświadomie może występować na witrynie duplikacja content marketingu (szczególnie w przypadku sklepów internetowych działających w formule drop shipping), co realnie szkodzi widoczności strony. Analizując dotychczasową strategię marketingową, warto nie tylko przyjrzeć się contentowi znajdującemu się na witrynie firmy, ale także podsumować dotychczasowe działania, mające na celu dystrybucję treści. Taki audyt content marketingu i podsumowanie wcześniejszych działań pozwoli lepiej przygotować nową strategię, a co za tym idzie, lepiej działający content.

Nasza praca zaczyna się właśnie od audytu content marketingu. Dzięki temu jesteśmy w stanie przygotować dla Twojej firmy skuteczny content, który sprawi, że witryna będzie lepiej widoczna w wynikach wyszukiwania, co przełoży się na wartościowy ruch.

CONTENT MARKETINGA BUDOWANIE GRUPY DOCELOWEJ

Tworząc content marketing, nie zapominajmy o adresatach tekstów – teksty powstają przede wszystkim dla określonej grupy docelowej, a nie dla robotów Google. Tworząc content dopasowany do odbiorcy przyciągamy uwagę i zwiększamy jego zaangażowanie. Poświęcając czas na ustalenie grupy docelowej, można przygotować lepszy content, dopasowany językiem, stylem i problematyką. Taki content marketing przyczyni się do zbudowania wartościowego zasięgu strony internetowej, na który składają się interakcje zaangażowanych klientów. Dobry content marketing sprawi, że klienci nie tylko wybiorą Twój produkt, ale będą mówić o Twojej marce.

PERSONY I DOPASOWANY CONTENT MARKETING

Jednym ze sposobów na stworzenie content marketingu dopasowanego do grupy docelowej jest ustalenie person. Jest to archetyp użytkownika, na który składa się zestaw specyficznych dla niego cech, potrzeb, zainteresowań i wartości. Persona budowana jest na bazie danych demograficznych grypy docelowej, jakie posiadamy. Budując personę, warto znaleźć odpowiedź na kilka pytań. To usprawni nasze działania i sprawi, że content marketing będzie skuteczniejszy.

Stworzenie persony pozwala lepiej określić potrzeby grupy docelowej i uniknąć częstej pułapki, na jaką można natrafić przy tworzeniu treści. Content marketing powinien przede wszystkim trafiać w gusta i potrzeby naszych odbiorców, a nie tylko nas samych.

Budujemy personę dla wydajniejszego marketingu

odbiorca

Kim jest odbiorca?

Zastanówmy się jaka jest jego historia, skąd pochodzi, czym zajmuje się na co dzień i jakie ma pasje? Pomyślmy o odbiorcy, jak o znajomym, którego chcemy lepiej poznać

odbiorca

Jakie ma potrzeby?

Obsługujemy kampanie naszych klientów w niemal każdym mieście: Łódź, Warszawa, Kraków, Poznań, Katowice, Wrocław.

odbiorca

Skąd wynika zainteresowanie?

Posiadamy elastyczne i jasne warunki współpracy. Systematycznie raportujemy nasze działania.

odbiorca

Jakie jest UVP Twojej oferty?

Pomagamy w tworzeniu strategii marketingowych, prowadzimy praktyczne szkolenia.

Stworzenie persony pozwala lepiej określić potrzeby grupy docelowej i uniknąć częstej pułapki, na jaką można natrafić przy tworzeniu treści.
Content marketing powinien przede wszystkim trafiać w gusta i potrzeby naszych odbiorców, a nie tylko nas samych.

JAK CZYTAMY CONTENT NA STRONIE INTERNETOWEJ?

Przed twórcą content marketingu stoi wiele wyzwań. Nie wystarczy, że przygotuje on treść dopasowaną do grupy docelowej, która zawiera odpowiednie słowa kluczowe.

Ważne jest by zdać sobie sprawę z tego, jak użytkownicy czytają treści znalezione w internecie. Od kilku lat marketing kieruje się zasadą „content is a king”. W związku z tym nie tylko my tworzymy treść, ale także nasza konkurencja i wiele innych użytkowników. To sprawia, że użytkownicy bywają nieco przytłoczeni ilością informacji, jaka do nich trafia każdego dnia.

Szum informacyjny z jakim czytelnicy mają do czynienia podczas przeglądania stron internetowy wpływa na ich percepcję i sposób czytania. Stają się niecierpliwi, skanują tekst, oceniają content na podstawie nagłówków. Dlatego tak ważne jest, by zawalczyć o ich zaangażowanie, tak by zostali na stronie dłużej.

CZYM JEST STORYTELLING?

W ogólnym ujęciu storytelling to pojęcie zaczerpnięte z języka angielskiego, oznaczające czynność opowiadania. W odniesieniu do marketingu jest to taki sposób skonstruowania tekstu, by promocję danego produktu czy usług zanurzyć w narracji. Dlaczego akurat opowieść? Jest to jedna z naturalniejszych form wypowiedzi. Opowieści towarzyszą nam w zasadzie od zawsze – od wieków są nośnikiem, dzięki któremu możliwe jest przekazywanie kolejnym pokoleniom podań, historii, reguł religii czy tradycji. Opowiadania to nasz naturalny sposób przechowywania informacji w pamięci. Rzadko pamiętamy pojedyncze fakty z przeszłości, jednak zatopione w fascynującym opowiadaniu mogą pozostać we wspomnieniach przez bardzo długi czas. Specjaliści od marketingu zdają sobie sprawę z potęgi opowiadania, dlatego też storytelling jest tak często używaną metodą tworzenia contentu.

JAK DZIAŁA STORYTELLING NA CZYTELNIKA?

Ile razy zdarzyło Wam się oglądać film, czytać książkę, w której akcja była przewidywalna, ale jednocześnie wciągająca? To właśnie jest cecha historii zbudowanej na mechanizmie opowieści. Historia oparta jest o pewne stałe elementy, doskonale znane czytelnikowi (np. główny bohater, który musi stawić czoło swojemu arcywrogowi i osiągnąć dany cel, mimo różnych przygód) oraz elementy, których się nie spodziewamy i które stanowią dla nas zaskoczenie – którego oczekujemy od opowieści. Content marketing skonstruowany zgodnie z tą metodą powinien posiadać konstrukcję podobną do klasycznych opowieści, czyli: wstęp, rozwinięcie, zakończenie.

EMOCJE W CONTENT MARKETINGU

Najczęściej chcąc opowiedzieć o nowym produkcie, wymieniamy imponujące informacje techniczne, osiągi, rozwiązania technologiczne. Wydawać się może, że właśnie przekazując suche fakty na temat produktu osiągniemy najlepszy efekt i zachwycimy potencjalnego klienta. Tymczasem przytłoczony cyframi i suchymi danymi może porzucić Waszą ofertę, na rzecz konkurencyjnej – czasami nawet gorszej jakości. Jak to możliwe? Prawdopodobnie konkurencyjny produkt został lepiej „opowiedziany”. Daj szansę swoim produktom i pozwól nam o nich opowiedzieć. Nie wystarczy wymienić, jakie materiały zostały użyte do wykonania górskich butów, lepiej opowiedzieć o tym, na jakie niezwykłe szczyty wejdzie klient dzięki nim, mimo przeciwności losu. Storytelling uświadamia, że nie możemy bać się operowania emocjami w marketingu. Wręcz przeciwnie – pozwalają one lepiej związać się konsumentowi z daną marką i zostać jej lojalnym klientem. Tacy klienci są na wagę złota – chętnie dzielą się treściami (dystrybucja contentu), a także zostają nieoficjalnymi ambasadorami marki. A to wszystko dzięki content marketingowi.

CONTENT MARKETING W SKLEPIE INTERNETOWYM

Marketing treści ważny jest nie tylko w przypadku stron ofertowych, czy witrynach typu landing page, promujących określony produkt lub kolekcję.

Również właściciele sklepów internetowych powinni pamiętać o zgromadzeniu wartościowego content marketingu, będącego realnym wsparciem w budowaniu widoczności sklepu on-line. Content marketing przygotowany dla e-commerce nie powinien ograniczać się do treści zawierających słowa kluczowe. Trzeba mieć na uwadze to, że sklep internetowy funkcjonuje na tych samych zasadach co stacjonarny – tylko w innej przestrzeni.

Zarówno klient dokonujący zakupów w sklepie stacjonarnym, jak i ten przeglądający ofertę sklepu internetowego, nie lubi być pozostawiony sam sobie. Możliwość rozmowy ze sprzedawcą daje poczucie bezpieczeństwa i zwiększa zaufanie wobec sklepu – a to pozytywnie wpływa na relacje na linii klient-firma. W sklepie on-line content marketing zastępuje rozmowę ze sprzedawcą, który udziela informacji konsumentowi.

JAK TWORZYĆ MARKETING TREŚCI DO SKLEPU ON-LINE?

Wbrew pozorom prowadzenie sklepu internetowego wymaga sporego nakładu pracy związanej z przygotowaniem content marketingu. Przyjazna i intuicyjna konstrukcja sklepu, optymalizacja techniczna witryny i wysokiej jakości zdjęcia produktów są bardzo ważne, jednak uzupełnienie tekstów o wartościowy content marketing sprawi, że nasz sklep internetowy będzie „kompletny”. Zatem jakie treści powinny znaleźć się w sklepie internetowym, by docenili to użytkownicy i uzyskać lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania?

Content marketing w e-commerce występuje jako:

  • opisy kategorii
  • opisy produktów
  • blog ekspercki

1

Tworzenie contentu dla sklepu internetowego powinno przebiegać według zasady od ogółu do szczegółu. W tym przypadku oznacza to, że w pierwszej kolejności warto poświęcić czas tworzeniu opisów głównych kategorii, następnie podkategorii, a na samym końcu opisów produktów.

2

Opisy kategorii powinny w sposób wyczerpujący omawiać dany temat. Zatem w zależności od branży i rodzaju produktów treści opisów kategorii mogą mieć różną długość. Tworząc content warto pamiętać o słowach kluczowych, nagłówkach, meta description, odpowiednich tytułach dla stron, a także o linkach do innych kategorii. Te elementy pomogą potencjalnemu klientowi trafić do Twojego sklepu, a następnie sprawnie się po nim poruszać.

3

Bardzo ważnym elementem marketingu treści w e-commerce są opisy produktów. Warto poświęcić im nieco czasu – opisy produktów w sklepie internetowym pomagają klientowi podjąć decyzję zakupową. To bardzo ważny element contentu w sklepie internetowym, ponieważ w pewnym sensie zastępuje możliwość bezpośredniego obejrzenia i oceny produktu. To doskonała okazja, by móc przekonać klienta o zaletach produktu i korzyściach wynikających z jego posiadania.

BLOG, CZYLI SPOSÓB NA DZIELENIE SIĘ CONTENTEM?

Wiemy, że każda branża, każdy zawód kryje niezwykłe historie i fascynujące informacje, które czytelnicy chętnie poznają.

Nie bójmy się dzielenia się wiedzą – to, że opowiemy o technikach produkcji nie sprawi, że klienci zrezygnują z naszej oferty i sami wykonają produkt czy usługę. Prowadzenie bloga to doskonały sposób na wzmocnienie pozycji eksperta na rynku i zwiększenie zaufania. Content marketing na blogu jest także źródłem wartościowego ruchu.

Artykuły na blogu powinny zawierać słowa kluczowe, dzięki którym staniemy się bardziej widoczni w Google. Pamiętajmy jednak, że blog tworzony jest przede wszystkim z myślą o użytkownikach. Dlatego teksty na blogu powinien poruszać tematy, o których użytkownicy chętnie przeczytają i których będą szukać w sieci.