Chcesz by膰 widoczny w wyszukiwarce Google?
Musisz zadba膰 nie tylko o samo pozycjonowanie strony.

Content marketing

Je艣li chcesz by膰 widoczny w wyszukiwarce Google musisz zadba膰 nie tylko o samo pozycjonowanie strony. Naturalne miejsce Twojej witryny w wynikach wyszukiwania w du偶ej mierze uzale偶nione jest od tre艣ci znajduj膮cych si臋 na stronie. To tak zwany content, czyli zawarto艣膰 naszego serwisu. Warto zauwa偶y膰, 偶e marketing tre艣ci to nie tylko poprawnie j臋zykowo skonstruowane opisy produkt贸w, kategorii czy artyku艂y, a co艣 znacznie wi臋cej. Co powinien zawiera膰 dobrze przygotowany content marketing? To strategia marketingowa pozwalaj膮ca przygotowa膰 kompleksowy zestaw warto艣ciowych tre艣ci, kt贸re umieszczone zostan膮 na Twojej stronie. Opowiedz nam o swojej firmie, produkcie, ofercie, a my przygotujemy na Twoj膮 witryn臋 content, kt贸ry zainteresuje potencjalnych klient贸w.

By rzeczywi艣cie osi膮gn膮膰 sukces w internecie, warto postawi膰 na content marketing.

Content marketing
skuteczny marketing tre艣ci!

Mo偶esz mie膰 艣wietny produkt, wykorzystywa膰 najnowsze technologie, tworzy膰 co艣 absolutnie wyj膮tkowego, je艣li jednak nie opowiesz o tym 艣wiatu w odpowiedni spos贸b 鈥 nikt si臋 o Tobie nie dowie, a w konsekwencji, nie kupi tego, co oferujesz. Warto zaufa膰 copywriterom FunkyMedia, kt贸rzy opisz膮 Tw贸j produkt tak, by informacja trafi艂a do odbiorc贸w. Je艣li klient trafia na stron臋, gdzie nie rozumie tego, co jest mu oferowane i nie wie, co mo偶e otrzyma膰, stawiaj膮c na Ciebie 鈥 nie skorzysta z Twojej us艂ugi! Dlatego postaw na FunkyMedia 鈥 dopasujemy j臋zyk komunikacji do Twojego klienta w taki spos贸b, by on zainteresowa艂 si臋 ofert膮!

Jak przygotowa膰 content marketing, kt贸ry dzia艂a?

Prezentacja oferty, zalet firmy, opisy produkt贸w 鈥 to wszystko powinno by膰 napisane nie tylko zgodnie z wytycznymi Google, ale tak偶e zgodnie z oczekiwaniami odbiorcy. Content marketing przede wszystkim pomaga odbiorcom znale藕膰 to, czego szukaj膮.

Zalety dobrego content marketingu

  • Przyci膮gaj膮 uwag臋, buduj膮 zaufanie i aktywizuj膮 do dzia艂ania
  • Wp艂ywaj膮 na widoczno艣膰 serwisu i jego pozycj臋 w wyszukiwarce Google
  • Zach臋caj膮 do pozostania na stronie i pobudzaj膮 zaanga偶owanie odbiorc贸w
  • Zwieszaj膮 konwersj臋, wp艂ywaj膮c na dzia艂ania u偶ytkownik贸w strony

Dzia艂ania zwi膮zane z content marketingiem to:

  • Stworzenie odpowiednich tekst贸w na stron臋 鈥 zgodnie z najnowszymi trendami marketingowymi (storytelling, branding, lovemarks) 鈥 tzw. on-site
  • Tworzenie i publikacja artyku艂贸w eksperckich 鈥 tzw. off-site
  • Wsp贸艂praca z blogerami, influencerami
  • Prezentacja firmy w Social Media

Content Marketing opiera si臋 nie tylko na s艂owach, to r贸wnie偶:

  • Infografika
  • Reklama wideo
  • Reklama natywna

Czym si臋 zajmujemy w ramach
content marketingu

Dobrze prowadzone dzia艂ania content marketingowe powinny si臋 przede wszystkim opiera膰 na m膮drze skonstruowanej strategii. Wa偶ne jest, aby by艂a ona sp贸jna z komunikacj膮 firmy. Odpowiednio dopasowane tre艣ci o wysokiej jako艣ci, 艣wietnie wspomagaj膮 dzia艂ania SEO i kampanie p艂atne. Dodatkowo nale偶y sprawdzi膰, jak wygl膮daj膮 materia艂y znajduj膮ce si臋 na naszej stronie 鈥 w tym celu nale偶y przeprowadzi膰 audyt contentu. To, dzi臋ki niemu dowiadujemy si臋, czy teksty nie s膮 zduplikowane (co znacznie wp艂ywa na widoczno艣膰 strony), czy tre艣ci zawieraj膮 s艂owa kluczowe, analizujemy spos贸b komunikacji i wyznaczamy kana艂y, na kt贸rych warto dodawa膰 nowe tre艣ci.

Po wyznaczeniu ju偶 odpowiedniej drogi 鈥 przechodzimy do tworzenia, czyli obs艂ugi copywriterskiej.

Tutaj content dzieli si臋 na: off-site (czyli ten dystrybuowany poza stron臋) oraz on-site (czyli materia艂y przeznaczone bezpo艣rednio do publikacji w serwisie).

Czym dok艂adnie zajmujemy si臋 w ramach content marketingu?

  • Stworzeniem celu dzia艂a艅 content marketingowych
  • Analiz膮 stanu tre艣ci strony 鈥 czyli audytem tre艣ci
  • Wyznaczeniem grupy docelowej komunikacji
  • Ocen膮 tre艣ci na stronie pod k膮tem SEO, poprawno艣ci j臋zykowej, ale r贸wnie偶 i duplikacji
  • Tworzeniem rekomendacji dzia艂ania
  • Copywritingiem 鈥 tworzeniem tekst贸w na stron臋 www, pisaniem artyku艂贸w blogowych, tematycznych, bran偶owych i eksperckich
  • Publikacj膮 tre艣ci na blogach 鈥 zar贸wno on-site, jak i off-site
  • Wsp贸艂prac膮 z blogerami

Czym wyr贸偶niaj膮 si臋 tworzone przez nas tre艣ci?

  • wiarygodne i rzetelne 鈥 po艣wiadczone okre艣lonymi 藕r贸d艂ami lub wiedz膮 eksperta
  • unikatowe 鈥 nigdzie indziej nie znajdziecie takich tekst贸w, jak tworzymy w FunkyMedia
  • u偶yteczne 鈥 przydatne dla odbiorc贸w, ale i odpowiednio skomponowane dla wyszukiwarek
  • skuteczne 鈥 zawieraj膮 wezwania do dzia艂ania, oddzia艂uj膮 na emocje odbiorc贸w, wzburzaj膮, zach臋caj膮, po prostu 鈥 dzia艂aj膮

 

Po艂膮czenie warto艣ciowych tre艣ci z ich
dystrybucj膮, a wi臋c dzia艂aniami SEM to
dobra strategia content marketingowa,
kt贸ra przybli偶a przedsi臋biorc贸w do
osi膮gania cel贸w biznesowych!

Dlaczego warto zaufa膰 FunkyMedia?
Poniewa偶 tworzymy tre艣ci unikalne, zgodne z wytycznymi SEO! Wiemy, jak prowadzi膰 sp贸jn膮 komunikacj臋, by Twoja firma odnios艂a sukces w internecie. Zajmujemy si臋 kompleksow膮 obs艂ug膮 tre艣ci 鈥 pocz膮wszy od momentu ich powstania, a偶 po sam膮 publikacj臋.

Czym jest content marketing?

Zanim zadasz sobie pytanie: „czy potrzebuj臋 content marketingu na mojej stronie internetowej?” warto pozna膰 definicj臋 tego poj臋cia. Content marketing (zwany r贸wnie偶 marketingiem tre艣ci) to nie tylko teksty, w kt贸re zaopatrzona zostaje strona internetowa. Pr贸buj膮c zdefiniowa膰, czym jest content marketing, powinni艣my na to poj臋cie spojrze膰 szerzej – marketing tre艣ci to strategia dzia艂ania firmy w internecie, obejmuj膮ca przygotowanie, a tak偶e dystrybucj臋 warto艣ciowych tre艣ci. Wszystkie te dzia艂ania w zakresie content marketingu maj膮 za zadanie przynie艣膰 firmie wymierne korzy艣ci i przybli偶y膰 j膮 do osi膮gni臋cia celu, jaki sobie postawi艂a. Dla ka偶dego przedsi臋biorstwa ten cel mo偶e oznacza膰 co艣 zupe艂nie innego – promocj臋 nowego produktu, wzmocnienie pozycji marki na rynku, przekonanie u偶ytkownik贸w do oferowanych us艂ug. Dlatego te偶 zanim zaczniemy tworzy膰 content marketing, warto zastanowi膰 si臋, co chcemy osi膮gn膮膰, a tak偶e kto jest naszym czytelnikiem. Przygotowuj膮c marketing tre艣ci, nale偶y te偶 rozwa偶y膰 spos贸b dystrybucji przygotowanych tre艣ci. Czy b臋d膮 one umieszczane na stronie, czy zasil膮 one blog ekspercki, a mo偶e wolisz, by znalaz艂y si臋 na zewn臋trznym blogu bran偶owym lub w social media?

Dlaczego jako艣膰 content marketingu jest wa偶na?

Rozmawiaj膮c o content marketingu koniecznie nale偶y poruszy膰 kwesti臋 jako艣ci tre艣ci umieszczanych na stronie. Tworz膮c teksty marketingowe, nale偶y zwr贸ci膰 uwag臋 nie tylko na ich d艂ugo艣膰, ale r贸wnie偶 jako艣膰. Warto艣ciowy content marketing jest lepiej oceniany zar贸wno przez u偶ytkownik贸w (i jednocze艣nie potencjalnych klient贸w), ale r贸wnie偶 przez Google. Zmiany zwi膮zane z aktualizacj膮 algorytmu Bert sprawi艂y, 偶e w ocenie strony przez roboty brana pod uwag臋 b臋dzie nie tylko obj臋to艣膰 tekstu czy zawarto艣膰 s艂贸w kluczowych, ale r贸wnie偶 jego warto艣膰. Dlatego w艂a艣nie warto zainwestowa膰 w profesjonalny content, kt贸ry pomo偶e zyska膰 wy偶sz膮 pozycj臋 w Google, a tak偶e wzmocni膰 Twoj膮 pozycj臋, jako eksperta w danej bran偶y. Warto艣ciowy content jest doceniany przez czytelnik贸w, co pomaga w dystrybucji tre艣ci w spos贸b naturalny – trafiaj膮c na ciekawe i merytoryczne tre艣ci ch臋tnie udost臋pniamy je innym osobom, to proste!

Analiza content marketingu na stronie

Zanim rozpoczniemy dzia艂ania content marketingowe, warto wykona膰 szczeg贸艂ow膮 analiz臋, tzw. audyt content marketingu, jaki widnieje na stronie. Czy spe艂nia on wytyczne wyszukiwarki Google? Czy aktualny content marketing jest atrakcyjny dla odbiorc贸w? Czy tre艣ci zawieraj膮 okre艣lon膮 liczb臋 s艂贸w kluczowych zwi膮zanych z Twoimi produktami lub us艂ugami. Warto te偶 upewni膰 si臋 czy content umieszczony na stronie internetowej jest unikalny. Czasem nie艣wiadomie mo偶e wyst臋powa膰 na witrynie duplikacja content marketingu (szczeg贸lnie w przypadku sklep贸w internetowych dzia艂aj膮cych w formule drop shipping), co realnie szkodzi widoczno艣ci strony. Analizuj膮c dotychczasow膮 strategi臋 marketingow膮, warto nie tylko przyjrze膰 si臋 contentowi znajduj膮cemu si臋 na witrynie firmy, ale tak偶e podsumowa膰 dotychczasowe dzia艂ania, maj膮ce na celu dystrybucj臋 tre艣ci. Taki audyt content marketingu i podsumowanie wcze艣niejszych dzia艂a艅 pozwoli lepiej przygotowa膰 now膮 strategi臋, a co za tym idzie, lepiej dzia艂aj膮cy content.

Nasza praca zaczyna si臋 w艂a艣nie od audytu content marketingu. Dzi臋ki temu jeste艣my w stanie przygotowa膰 dla Twojej firmy skuteczny content, kt贸ry sprawi, 偶e witryna b臋dzie lepiej widoczna w wynikach wyszukiwania, co prze艂o偶y si臋 na warto艣ciowy ruch.

Content marketing a budowanie grupy docelowej

Tworz膮c content marketing, nie zapominajmy o adresatach tekst贸w – teksty powstaj膮 przede wszystkim dla okre艣lonej grupy docelowej, a nie dla robot贸w Google. Tworz膮c content dopasowany do odbiorcy przyci膮gamy uwag臋 i zwi臋kszamy jego zaanga偶owanie. Po艣wi臋caj膮c czas na ustalenie grupy docelowej, mo偶na przygotowa膰 lepszy content, dopasowany j臋zykiem, stylem i problematyk膮. Taki content marketing przyczyni si臋 do zbudowania warto艣ciowego zasi臋gu strony internetowej, na kt贸ry sk艂adaj膮 si臋 interakcje zaanga偶owanych klient贸w. Dobry content marketing sprawi, 偶e klienci nie tylko wybior膮 Tw贸j produkt, ale b臋d膮 m贸wi膰 o Twojej marce.

Persony i dopasowany content marketing

Jednym ze sposob贸w na stworzenie content marketingu dopasowanego do grupy docelowej jest ustalenie person. Jest to archetyp u偶ytkownika, na kt贸ry sk艂ada si臋 zestaw specyficznych dla niego cech, potrzeb, zainteresowa艅 i warto艣ci. Persona budowana jest na bazie danych demograficznych grypy docelowej, jakie posiadamy. Buduj膮c person臋, warto znale藕膰 odpowied藕 na kilka pyta艅. To usprawni nasze dzia艂ania i sprawi, 偶e content marketing b臋dzie skuteczniejszy.

Budujemy person臋 dla wydajniejszego marketingu

  • kim jest odbiorca? Zastan贸wmy si臋 jaka jest jego historia, sk膮d pochodzi, czym zajmuje si臋 na co dzie艅 i jakie ma pasje? Pomy艣lmy o odbiorcy, jak o znajomym, kt贸rego chcemy lepiej pozna膰
  • jakie ma potrzeby? Warto pozna膰 nie tyle oczekiwania wobec produktu, a to, jakich informacji potrzebuje nasza persona – dzi臋ki tej wiedzy stworzymy content marketing, kt贸rego szuka
  • sk膮d wynika zainteresowanie Twoj膮 firm膮? Zastanawia艂e艣 si臋 dlaczego klienci wybieraj膮 w艂a艣nie Twoj膮 ofert臋? Warto u艣wiadomi膰 sobie, jakie cechy i warto艣ci przyci膮gaj膮 dan膮 grup臋 odbiorc贸w. Wykorzystuj膮c t臋 wiedz臋 przy tworzeniu content marketingu, zwi臋kszasz szans臋 na dotarcie do klient贸w o podobnych preferencjach!
  • jakie jest UVP Twojej oferty? Unique value proposition to cechy produktu, us艂ug, marki, kt贸re wyr贸偶niaj膮 dan膮 firm臋 na tle konkurencji. Zastan贸w si臋 co wyj膮tkowego mo偶esz zaproponowa膰 odbiorcy i czy aktualny content marketing w wystarczaj膮cy spos贸b o tym informuje.

Stworzenie persony pozwala lepiej okre艣li膰 potrzeby grupy docelowej i unikn膮膰 cz臋stej pu艂apki, na jak膮 mo偶na natrafi膰 przy tworzeniu tre艣ci. Content marketing powinien przede wszystkim trafia膰 w gusta i potrzeby naszych odbiorc贸w, a nie tylko nas samych.

Jak czytamy content na stronie internetowej?

Przed tw贸rc膮 content marketingu stoi wiele wyzwa艅. Nie wystarczy, 偶e przygotuje on tre艣膰 dopasowan膮 do grupy docelowej, kt贸ra zawiera odpowiednie s艂owa kluczowe. Wa偶ne jest by zda膰 sobie spraw臋 z tego, jak u偶ytkownicy czytaj膮 tre艣ci znalezione w internecie. Od kilku lat marketing kieruje si臋 zasad膮 „content is a king”. W zwi膮zku z tym nie tylko my tworzymy tre艣膰, ale tak偶e nasza konkurencja i wiele innych u偶ytkownik贸w. To sprawia, 偶e u偶ytkownicy bywaj膮 nieco przyt艂oczeni ilo艣ci膮 informacji, jaka do nich trafia ka偶dego dnia. Szum informacyjny z jakim czytelnicy maj膮 do czynienia podczas przegl膮dania stron internetowy wp艂ywa na ich percepcj臋 i spos贸b czytania. Staj膮 si臋 niecierpliwi, skanuj膮 tekst, oceniaj膮 content na podstawie nag艂贸wk贸w. Dlatego tak wa偶ne jest, by zawalczy膰 o ich zaanga偶owanie, tak by zostali na stronie d艂u偶ej.

Storytelling – czyli historia zakl臋ta w content marketingu

Kiedy ustalimy cechy grupy docelowej, do kt贸rej kierujemy content marketing, a najcz臋艣ciej r贸wnie偶 ofert臋, warto zastanowi膰 si臋 nad sposobem przedstawienia wszystkich informacji. Marketing zak艂ada wiele r贸偶nych strategii przygotowywania tre艣ci. Jednym ze sposob贸w tworzenia content marketingu jest storytelling. Zgodnie z za艂o偶eniami storytellingu content powinien by膰 opowie艣ci膮, kt贸ra swoj膮 tre艣ci膮 zaintryguje czytelnika i zwi臋kszy jego zaanga偶owanie. Dlaczego to takie istotne? Jak ju偶 wspomnieli艣my we wcze艣niejszym akapicie, u偶ytkownik otoczony jest przez nat艂ok r贸偶nego rodzaju tre艣ci – zar贸wno tych pisanych, jak i w wersji graficznej, czy wideo. Kluczem do zaanga偶owania odbiorcy jest zaproponowanie mu takiej tre艣ci, kt贸ra wyr贸偶ni si臋 z szumu informacyjnego.

Czym jest storytelling?

W og贸lnym uj臋ciu storytelling to poj臋cie zaczerpni臋te z j臋zyka angielskiego, oznaczaj膮ce czynno艣膰 opowiadania. W odniesieniu do marketingu jest to taki spos贸b skonstruowania tekstu, by promocj臋 danego produktu czy us艂ug zanurzy膰 w narracji. Dlaczego akurat opowie艣膰? Jest to jedna z naturalniejszych form wypowiedzi. Opowie艣ci towarzysz膮 nam w zasadzie od zawsze – od wiek贸w s膮 no艣nikiem, dzi臋ki kt贸remu mo偶liwe jest przekazywanie kolejnym pokoleniom poda艅, historii, regu艂 religii czy tradycji. Opowiadania to nasz naturalny spos贸b przechowywania informacji w pami臋ci. Rzadko pami臋tamy pojedyncze fakty z przesz艂o艣ci, jednak zatopione w fascynuj膮cym opowiadaniu mog膮 pozosta膰 we wspomnieniach przez bardzo d艂ugi czas. Specjali艣ci od marketingu zdaj膮 sobie spraw臋 z pot臋gi opowiadania, dlatego te偶 storytelling jest tak cz臋sto u偶ywan膮 metod膮 tworzenia contentu.

Jak dzia艂a storytelling na czytelnika?

Ile razy zdarzy艂o Wam si臋 ogl膮da膰 film, czyta膰 ksi膮偶k臋, w kt贸rej akcja by艂a przewidywalna, ale jednocze艣nie wci膮gaj膮ca? To w艂a艣nie jest cecha historii zbudowanej na mechanizmie opowie艣ci. Historia oparta jest o pewne sta艂e elementy, doskonale znane czytelnikowi (np. g艂贸wny bohater, kt贸ry musi stawi膰 czo艂o swojemu arcywrogowi i osi膮gn膮膰 dany cel, mimo r贸偶nych przyg贸d) oraz elementy, kt贸rych si臋 nie spodziewamy i kt贸re stanowi膮 dla nas zaskoczenie – kt贸rego oczekujemy od opowie艣ci. Content marketing skonstruowany zgodnie z t膮 metod膮 powinien posiada膰 konstrukcj臋 podobn膮 do klasycznych opowie艣ci, czyli: wst臋p, rozwini臋cie, zako艅czenie.

Emocje w content marketignu

Najcz臋艣ciej chc膮c opowiedzie膰 o nowym produkcie, wymieniamy imponuj膮ce informacje techniczne, osi膮gi, rozwi膮zania technologiczne. Wydawa膰 si臋 mo偶e, 偶e w艂a艣nie przekazuj膮c suche fakty na temat produktu osi膮gniemy najlepszy efekt i zachwycimy potencjalnego klienta. Tymczasem przyt艂oczony cyframi i suchymi danymi mo偶e porzuci膰 Wasz膮 ofert臋, na rzecz konkurencyjnej – czasami nawet gorszej jako艣ci. Jak to mo偶liwe? Prawdopodobnie konkurencyjny produkt zosta艂 lepiej „opowiedziany”. Daj szans臋 swoim produktom i pozw贸l nam o nich opowiedzie膰. Nie wystarczy wymieni膰, jakie materia艂y zosta艂y u偶yte do wykonania g贸rskich but贸w, lepiej opowiedzie膰 o tym, na jakie niezwyk艂e szczyty wejdzie klient dzi臋ki nim, mimo przeciwno艣ci losu. Storytelling u艣wiadamia, 偶e nie mo偶emy ba膰 si臋 operowania emocjami w marketingu. Wr臋cz przeciwnie – pozwalaj膮 one lepiej zwi膮za膰 si臋 konsumentowi z dan膮 mark膮 i zosta膰 jej lojalnym klientem. Tacy klienci s膮 na wag臋 z艂ota – ch臋tnie dziel膮 si臋 tre艣ciami (dystrybucja contentu), a tak偶e zostaj膮 nieoficjalnymi ambasadorami marki. A to wszystko dzi臋ki content marketingowi.

Content marketing w sklepie internetowym

Marketing tre艣ci wa偶ny jest nie tylko w przypadku stron ofertowych, czy witrynach typu landing page, promuj膮cych okre艣lony produkt lub kolekcj臋. R贸wnie偶 w艂a艣ciciele sklep贸w internetowych powinni pami臋ta膰 o zgromadzeniu warto艣ciowego content marketingu, b臋d膮cego realnym wsparciem w budowaniu widoczno艣ci sklepu on-line. Content marketing przygotowany dla e-commerce nie powinien ogranicza膰 si臋 do tre艣ci zawieraj膮cych s艂owa kluczowe. Trzeba mie膰 na uwadze to, 偶e sklep internetowy funkcjonuje na tych samych zasadach co stacjonarny – tylko w innej przestrzeni. Zar贸wno klient dokonuj膮cy zakup贸w w sklepie stacjonarnym, jak i ten przegl膮daj膮cy ofert臋 sklepu internetowego, nie lubi by膰 pozostawiony sam sobie. Mo偶liwo艣膰 rozmowy ze sprzedawc膮 daje poczucie bezpiecze艅stwa i zwi臋ksza zaufanie wobec sklepu – a to pozytywnie wp艂ywa na relacje na linii klient-firma. W sklepie on-line content marketing zast臋puje rozmow臋 ze sprzedawc膮, kt贸ry udziela informacji konsumentowi.

Jak tworzy膰 marketing tre艣ci do sklepu on-line?

Wbrew pozorom prowadzenie sklepu internetowego wymaga sporego nak艂adu pracy zwi膮zanej z przygotowaniem content marketingu. Przyjazna i intuicyjna konstrukcja sklepu, optymalizacja techniczna witryny i wysokiej jako艣ci zdj臋cia produkt贸w s膮 bardzo wa偶ne, jednak uzupe艂nienie tekst贸w o warto艣ciowy content marketing sprawi, 偶e nasz sklep internetowy b臋dzie „kompletny”. Zatem jakie tre艣ci powinny znale藕膰 si臋 w sklepie internetowym, by docenili to u偶ytkownicy i uzyska膰 lepsz膮 pozycj臋 w wynikach wyszukiwania? Content marketing w e-commerce wyst臋puje jako:

  • opisy kategorii
  • opisy produkt贸w
  • blog ekspercki

Tworzenie contentu dla sklepu internetowego powinno przebiega膰 wed艂ug zasady od og贸艂u do szczeg贸艂u. W tym przypadku oznacza to, 偶e w pierwszej kolejno艣ci warto po艣wi臋ci膰 czas tworzeniu opis贸w g艂贸wnych kategorii, nast臋pnie podkategorii, a na samym ko艅cu opis贸w produkt贸w.

Opisy kategorii powinny w spos贸b wyczerpuj膮cy omawia膰 dany temat. Zatem w zale偶no艣ci od bran偶y i rodzaju produkt贸w tre艣ci opis贸w kategorii mog膮 mie膰 r贸偶n膮 d艂ugo艣膰. Tworz膮c content warto pami臋ta膰 o s艂owach kluczowych, nag艂贸wkach, meta description, odpowiednich tytu艂ach dla stron, a tak偶e o linkach do innych kategorii. Te elementy pomog膮 potencjalnemu klientowi trafi膰 do Twojego sklepu, a nast臋pnie sprawnie si臋 po nim porusza膰.

Bardzo wa偶nym elementem marketingu tre艣ci w e-commerce s膮 opisy produkt贸w. Warto po艣wi臋ci膰 im nieco czasu – opisy produkt贸w w sklepie internetowym pomagaj膮 klientowi podj膮膰 decyzj臋 zakupow膮. To bardzo wa偶ny element contentu w sklepie internetowym, poniewa偶 w pewnym sensie zast臋puje mo偶liwo艣膰 bezpo艣redniego obejrzenia i oceny produktu. To doskona艂a okazja, by m贸c przekona膰 klienta o zaletach produktu i korzy艣ciach wynikaj膮cych z jego posiadania.

Blog, czyli spos贸b na dzielenie si臋 contentem?

Wiemy, 偶e ka偶da bran偶a, ka偶dy zaw贸d kryje niezwyk艂e historie i fascynuj膮ce informacje, kt贸re czytelnicy ch臋tnie poznaj膮. Nie b贸jmy si臋 dzielenia si臋 wiedz膮 – to, 偶e opowiemy o technikach produkcji nie sprawi, 偶e klienci zrezygnuj膮 z naszej oferty i sami wykonaj膮 produkt czy us艂ug臋. Prowadzenie bloga to doskona艂y spos贸b na wzmocnienie pozycji eksperta na rynku i zwi臋kszenie zaufania. Content marketing na blogu jest tak偶e 藕r贸d艂em warto艣ciowego ruchu. Artyku艂y na blogu powinny zawiera膰 s艂owa kluczowe, dzi臋ki kt贸rym staniemy si臋 bardziej widoczni w Google. Pami臋tajmy jednak, 偶e blog tworzony jest przede wszystkim z my艣l膮 o u偶ytkownikach. Dlatego teksty na blogu powinien porusza膰 tematy, o kt贸rych u偶ytkownicy ch臋tnie przeczytaj膮 i kt贸rych b臋d膮 szuka膰 w sieci.