Kampanie Google Ads, PPC, SEM
Google Ads – wcześniej Google AdWords – to narzędzie SEM PPC do tworzenia pojedynczych reklam i rozbudowanych kampanii reklamowych, dzięki którym dotrzesz do większej liczby osób i zyskasz nowych klientów. Kampanie Google Ads pojawiają się zarówno w wyszukiwarce Google, jak i sieci reklamowej: na stronach partnerskich, m.in. w Mapach Google, na YouTubie, w Gmailu.
Graficzne kampanie Google Ads dla sklepów internetowych
Ale linki sponsorowane – choć bardzo popularne i chętnie wybierane – to nie jedyna forma promowania się w wyszukiwarce! Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, możesz wyświetlać potencjalnym klientom reklamy swojej oferty w wynikach wyszukiwania w postaci zdjęć produktów i najważniejszych informacji o nich. Zawierają minimum tekstu: nazwę produktu, cenę, nazwę sklepu internetowego.
Ze względu na atrakcyjny format przykuwają uwagę internautów i są najbardziej widoczne spośród wszystkich form reklamy prezentowanych w wyszukiwarce Google. Tego typu kampania i reklama może zatem dać Ci najlepsze efekty, jeżeli sprzedajesz przedmioty.
JAK DZIAŁAJĄ KAMPANIE REKLAMOWE PPC (PAY PER CLICK)?
Reklamy Google Ads pojawiają się w wyszukiwarce tuż po włączeniu kampanii, co ma ogromne znaczenie podczas promowania ofert rabatowych, wyprzedażowych, sezonowych, limitowanych czy nowych. To odróżnia je od wyników widocznych w efekcie długotrwałego pozycjonowania strony. Kiedy nie ma się czasu na działania SEO, warto wybrać błyskawiczną formę marketingu.
Pieniądze za korzystanie z Ads najczęściej pobierane są w momencie kliknięcia w reklamę, dzięki czemu opłata zostaje naliczona dopiero za przejście na stronę, a nie za samo wyświetlenie się w wynikach wyszukiwania. Ten typ płatności nosi nazwę PPC – pay per click.
Ceny linków sponsorowanych nie są ustalone. Wypływa na nie m.in. dobór słów kluczowych. Dzieje się tak, ponieważ słowa kluczowe mają różną popularność (konkurencyjność). Im więcej firm chce się reklamować na dane słowo, tym więcej przyjdzie Ci zapłacić za to, by pojawić się na pierwszej stronie wyszukiwarki Google.
Drugim aspektem ceny reklamy
Google Ads jest umiejscowienie.
INNE FORMY ROZLICZENIA ADS
Poza wyżej opisanym systemem płatności wyróżnia się Ads w innych modelach. Głównie dotyczy to nie samej wyszukiwarki, lecz sieci reklamowej, czyli portali partnerskich. Wyróżniamy następujące formy rozliczenia:
CPM (cost per mille)
Rozliczanie się za tysiąc wyświetleń; stosowane jest np. w przypadku reklamy obecnej na stronach partnerskich Google; reklama może mieć postać w pełni tekstową bądź zostać przedstawiona graficznie: jako baner,
CPA (cost per action)
Rzadko stosowana forma rozliczenia; dochodzi tu do pobrania opłaty dopiero za wykonanie akcji na stronie, m.in. zakupu produktu, pozostawienia danych czy ściągnięcia e-booka,
CPV (cost per view)
Rozliczanie się za liczbę obejrzanych reklam; obowiązuje w serwisie YouTube. Reklamy pojawiają się przed oraz w trakcie odtwarzania nagrań opublikowanych przez youtuberów. Ma to miejsce wyłącznie w nagraniach monetyzowanych.
KAMPANIA GOOGLE ADS JAKO ELEMENT STRATEGII SEM
SEM to skrót od Search Engine Marketing, czyli marketingu obejmującego działania w obrębie wyszukiwarki internetowej. Należą do nich SEO (pozycjonowanie on-site i link building) oraz reklamy PPC. Ponieważ Google – najpopularniejsza z wyszukiwarek – korzysta z sieci reklamowej Google Ads (dawniej: Google AdWords), to właśnie na niej należy skupić działania SEM PPC, by promować swoje produkty czy usługi użytkownikom.
Co istotne, kampanie Google Ads służą nie tylko do pozyskiwania nowych użytkowników. Dzięki nim możesz powracać z reklamą do osób, które już były na Twojej stronie lub w sklepie internetowym. Ten typ kampanii nosi nazwę: remarketing. Dzięki odpowiednio przygotowanym tekstom i/lub grafikom remarketing pozwala budować rozpoznawalność marki, wpływa na prestiż i generuje sprzedaż, np. poprzez powracanie z informacją o ofertach specjalnych, promocjach, wyprzedażach.
Prowadzenie remarketingowej kampanii reklamowej opłaca się jeszcze z jednego powodu. Otóż utworzone w jej ramach reklamy widoczne są w wyszukiwarce, u partnerów Google, w aplikacjach mobilnych oraz w witrynach wydawców, którzy zarabiają na wyświetlaniu reklam. Dynamicznie podążają za użytkownikiem, który wcześniej porzucił koszyk na Twojej stronie, przypominając mu o niedokończonym procesie zakupowym i nierzadko łamiąc jego silną wolę.
Od marketingu do… remarketingu!
SEM PPC w Google i kampanie reklamowe u partnerów
Zbiór stron współpracujących z Google określa się mianem sieci reklamowej Google – od oryginalnej nazwy Google Display Network (GDN).
JAKIE SĄ ZALETY SEO PR?
Do marki Google oprócz wyszukiwarki należą m.in. portal i aplikacja YouTube. Aby wyświetlać reklamę na YouTubie, nie musisz otwierać kanału ani publikować swoich materiałów wideo. Twoje reklamy pojawią się w gotowych filmikach, których autorzy włączyli monetyzację.
Do dyspozycji masz różne formaty reklam – displayowe, nakładki, filmy wideo. Więcej o dostępnych formatach i typach reklam dowiesz się tutaj: Reklama YouTube. Zaletą tej formy reklamy jest przede wszystkim niski koszt emisji w porównaniu z reklamą telewizyjną, a także możliwość dotarcia do szerokiej grupy odbiorców.
MARKETING W GMAILU
Ponadto ciekawą formą reklamy i alternatywą bądź uzupełnieniem konwencjonalnego mailingu jest reklama w usłudze Gmail, czyli u kolejnego partnera Google.
SKUTECZNY MARKETING DZIĘKI SEM = SEO + PPC
Doskonałym pomysłem na wykorzystanie sieci reklamowej w pełni jest pozycjonowanie się na co dzień i przeprowadzanie kampanii reklamowych SEM PPC w przypadku:
- wprowadzania nowych produktów do sklepu bądź poszerzania oferty o nowe usługi,
- urządzania sezonowych wyprzedaży czy promocji,
- chęci dotarcia do nowych odbiorców,
- podejmowania działań wizerunkowych i promujących markę,
- chęci wypróbowania słów kluczowych, których nie obejmują działania SEO.
Błędem jest zastąpienie SEO płatnymi reklamami, ponieważ SEM PPC i kampanie Google Ads nigdy nie zadziałają tak dobrze, jak pozycjonowanie. Jednocześnie nie warto rezygnować z natychmiastowych reklam na rzecz SEO, które daje efekty dopiero po jakimś czasie. Połącz te dwie siły, by osiągać cele biznesowe skutecznie!
JAK WYGLĄDA REKLAMA GOOGLE ADS
Ponadto ten drugi rodzaj reklamy pojawia się w dwóch miejscach: na tradycyjnej liście z wynikami lub po prawej stronie, tam gdzie mieści się np. wizytówka Google.
Zdjęcia są korzystne zwłaszcza do prezentacji produktów ze sklepów internetowych. Przyciągają wzrok i zachęcają do kliknięcia. Z linków sponsorowanych w pełni tekstowych z kolei chętnie korzystają usługodawcy. Kampanie tekstowe sprawdzają się też do promowania artykułów i kluczowych podstron witryny (strony głównej, oferty itp.). Mogą służyć do szerzenia świadomości o marce, reklamowania wydarzeń, budowania wizerunku freelancerów.
Kampania Google Ads może obejmować wyniki wyszukiwania
złożone z samego tekstu bądź zdjęć z podpisami.
JAK STWORZYĆ SKUTECZNĄ REKLAMĘ W WYSZUKIWARCE?
Każdy rodzaj reklamy w wynikach wyszukiwania Google wygląda nieco inaczej, jednak mają one cechy wspólne.
ZALETY KAMPANII GOOGLE ADS
Zalet dobrze utworzonej kampanii reklamowej Google Ads jest wiele. Wśród nich warto wyróżnić:
- docieranie do właściwych osób we właściwym czasie –klienci znajdują Twoją firmę w Google, gdy szukają tego, co oferujesz,
- promowanie ofert nowych, sezonowych, przecenionych. Możesz też zrealizować inne cele biznesowe, np. szerzenie wiedzy o marce,
- testowanie nowych słów kluczowych (pamiętaj jednak, że nie jest to pozycjonowanie!; SEM PPC wspiera SEO, ale nie może go zastąpić, ponieważ działają inaczej),
- decydowanie o zasięgu reklamy (lokalnym lub globalnym) – reklamy trafiają do klientów w wybranych krajach, regionach i miastach, a nawet w określonej odległości od Twojej firmy lub sklepu,
- pełna i łatwa mierzalność działań – korzystając z systemu PPC znanego jeszcze z AdWords, możesz weryfikować efekty promocji. Wiesz, ile osób widzi Twoje reklamy i jaki odsetek klika je, by odwiedzić Twoją witrynę lub do Ciebie zadzwonić,
- atrakcyjny system opłat PPC (pay per click) – nie ma kliknięcia? Nie płacisz! Pieniądze pobierane są tylko wtedy, gdy ktoś kliknie reklamę i odwiedzi Twoją witrynę lub do Ciebie zadzwoni, czyli wtedy, gdy kampania Google Ads daje oczekiwane efekty,
- dostosowywanie budżetu reklamowego do możliwości – zaczynasz od dowolnego budżetu. Wysokość inwestycji zależy wyłącznie od Ciebie, więc nie przekroczysz ustalonego budżetu reklamowego.
PAMIĘTAJ O MIERZENIU WYNIKÓW I KONWERSJI!
Mierz efekty na bieżąco, by w razie niskiej konwersji zmieniać parametry. Sprawdzaj panel wyników i konwersji w Google Ads, ale także korzystaj z narzędzia Google Analytics. Jeśli masz większy budżet, stwórz kilka wariantów reklam i zróżnicuj grupy docelowe. Prowadzonych kampanii może być wiele. To korzystne, zwłaszcza gdy prowadzisz sklep z szerokim asortymentem bądź świadczysz zróżnicowane usługi. Osoba poszukująca butów niekoniecznie będzie chciała kupić też spodnie, a ścięcie włosów nie zawsze wiąże się z koniecznością zmiany koloru.
ODDANIE KAMPANII REKLAMOWYCH W RĘCE SPECJALISTÓW
Oddaj prowadzenie kampanii promocyjnych SEM PPC w nasze ręce, by zrealizować cele biznesowe w założonym budżecie.
Szczycimy się wieloletnim doświadczeniem i mamy na koncie setki skutecznych kampanii dla różnych branż. Ponadto powierzone nam kampanie reklamowe prowadzone są przez Certyfikowanego Specjalistę Google Ads.
Współpracujemy z przedsiębiorcami o zróżnicowanych profilach: małymi lokalnymi firmami, producentami, dystrybutorami czy właścicielami sklepów e-commerce. Prowadzimy kampanie lokalne, regionalne i ogólnopolskie. Ofertę każdorazowo dostosowujemy do oczekiwań i budżetu klientów.
Wsparcie w promocji firmy
Jeżeli prowadzisz kampanie Google Ads samodzielnie, jesteś samoukiem i potrzebujesz poukładać swoją wiedzę, zgłoś się do nas. Prowadzimy indywidualne i grupowe szkolenia on-line i off-line.
A może masz dużo prowadzonych kampanii i potrzebujesz wsparcia w ich dopracowaniu? Pomożemy Ci w doborze słów kluczowych i ustaleniu grupy odbiorców, by każda reklama trafiała do odpowiednich użytkowników, a w efekcie prowadziła do satysfakcjonującej konwersji i osiągnięcia zysku.
ILE KOSZTUJE OBSŁUGA KAMPANII GOOGLE ADS?
Koszt obsługi kampanii Google Ads ustalany jest indywidualnie.
Cena zależy od celów marketingowych, budżetu, długości współpracy oraz czasu potrzebnego do przygotowania i optymalizacji kampanii, dlatego nie dysponujemy stałym cennikiem.
Jesteśmy Partnerem Google, dzięki czemu każdy Klient
otrzymuje od nas kupon 375 PLN na start!
ILE KOSZTUJĄ REKLAMY SEM PPC?
Marketing PPC nie przewiduje minimalnego ani maksymalnego budżetu na reklamy, przy czym oczywiście za 0 zł nie rozpocznie się kampanii w Google. Nie można też ogólnie wyrokować, jaka kwota pozwoli uzyskać zamierzone efekty. Preferujemy dostosowywanie oferty do klienta: wielkości firmy, oczekiwań, celów biznesowych itd. Do ostatecznego kosztu kampanii dochodzi cena obsługi.
DLA KOGO JEST REKLAMA W GOOGLE?
Samodzielne prowadzenie kampanii reklamowej w Google czy oddanie jej w nasze ręce to świetny sposób na promocję dla osób, które mają stronę bądź aplikację internetową i chcą m.in.:
- rozszerzyć grupę odbiorców i pozyskać świeżych klientów,
- zwiększyć ruch na stronie internetowej,
- zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym,
- budować markę osobistą w sieci,
- zwiększyć rozpoznawalność marki i lojalność klientów.
Nie trzeba prowadzić dużej, ani nawet średniej firmy. Kupowanie linków sponsorowanych w wyszukiwarce jest korzystne nawet dla małych biznesów, a to ze względu na maksymalny stopień dopasowania do zróżnicowanych branż i możliwość określania budżetu z góry.
Nie wiesz od czego zacząć? Skontaktuj się z nami. Rozważymy podjęcie działań na różnych płaszczyznach, nie tylko SEM PPC, a nawet nie tylko SEM. Być może interesuje Cię docieranie do użytkowników mediów społecznościowych: Facebooka, Instagrama, innych? Na każdym portalu reklamy trafiają do innych internautów, co daje lepszą widoczność oferty.
Kompleksowe kampanie SEM PPC w FunkyMedia
Zbudujemy wspólną strategię marketingową, zainstalujemy odpowiednie kody śledzące, aby badać skuteczność naszych działań, uruchomimy kampanię i będziemy na bieżąco ją optymalizować, aby uzyskać jak największy zwrot z inwestycji ROI i ROAS.
Co istotne, każdy klient korzystający z prowadzenia promocji Ads w naszej firmie dostaje swojego opiekuna. Taki opiekun zapoznaje się ze specyfiką promowanej oferty, dzięki czemu może lepiej przygotować reklamy w ramach prowadzonych kampanii oraz na bieżąco je modyfikować.
Kolejno podejmowane przez nas działania to:
- analiza potrzeb i celów biznesowych,
- opracowanie strategii kampanii PPC,
- uruchomienie reklam,
- śledzenie wyników i optymalizacja parametrów na bieżąco,
- raportowanie efektów prowadzonych kampanii.
Sprawdź, jak to działa. Osiągnij najlepsze korzyści, oddając kampanie reklamowe w ręce specjalistów. Połącz Ads i SEO, by docierać do klientów wielokanałowo. To się opłaca!