Kurs SEO – nauka pozycjonowania stron

    Chcesz pozyskiwać klientów poszukujących produktów i usług w wyszukiwarce Google? Zapraszamy na darmowy kurs SEO oferowany przez FunkyMedia w wygodnej formie podcastu. Przekonaj się, o co chodzi w pozycjonowaniu stron internetowych i wprowadź łatwe nawet dla osób początkujących zmiany, by cieszyć się zwiększonymi widocznością w Google i liczbą wejść na stronę z organicznych wyników wyszukiwania. Zapraszamy!

    Dla kogo jest szkolenie SEO w formie podcastu?

    Darmowy kurs SEO przygotowany przez FunkyMedia to odpowiedź na potrzeby przede wszystkim właścicieli stron internetowych oraz prezesów firm, którzy myślą o założeniu witryny i spróbowaniu sił w branży e-commerce. W dalszej kolejności szkolenie SEO przyda się osobom rozpoczynającym pracę w branży SEO: początkującym pozycjonerom, copywriterom, specjalistom SEM. Do skorzystania z kursu SEO zachęcamy również osoby, które rozważają zmianę kariery zawodowej i podjęcie pracy w obszarze marketingu internetowego oraz takie, które po prostu chciałyby wiedzieć, w jaki sposób działa wyszukiwarka i dlaczego w wynikach wyszukiwania Google pojawiają się konkretne treści.

    Ze szkolenia SEO FunkyMedia skorzystają:

    • właściciele stron internetowych,
    • właściciele firm myślący o rozszerzeniu sprzedaży stacjonarnej o kanał internetowy (e-commerce),
    • osoby prowadzące blog firmowy lub osobisty,
    • osoby nastawione na budowę marki i szerzenie świadomości marki w internecie,
    • osoby związane z agencjami SEO i agencjami marketingu internetowego – początkujący pracownicy,
    • osoby rozpoczynające karierę w branży SEO w formie freelancerskiej,
    • osoby ciekawe podstaw SEO.

    Darmowy kurs SEO FunkyMedia – zalety

    Na rynku SEO dostępnych jest wiele kursów i szkoleń. Jeżeli jesteś osobą mającą zerową wiedzę, początkującą lub średniozaawansowaną i chcesz lepiej poznać pozycjonowanie – na dodatek od strony zarówno teoretycznej, jak i praktycznej – zachęcamy do wybrania właśnie naszego kursu. Poniżej przedstawiamy garść powodów, dla których kurs SEO FunkyMedia jest dobrym wyborem.

    1 – Wygodna forma szkolenia SEO

    Kurs SEO FunkyMedia to podcasty, których możesz słuchać w dogodnym czasie, nawet podczas wykonywania innych czynności, np. w trakcie powrotu z pracy samochodem czy spaceru z psem. Każdą lekcję odsłuchasz tyle razy, ile chcesz – bez limitu. Możesz zatrzymywać nagranie, cofać, przewijać w przód. Kursu SEO wysłuchasz na telefonie, laptopie, komputerze bądź innym urządzeniu z dostępem do internetu wyposażonym w przeglądarkę internetową.

    2 – Kurs SEO dla słuchowców i wzrokowców

    Bezpłatny kurs FunkyMedia zaproponowany jako seria podcastów dostępny jest również w formie pisemnej. Każdą lekcję kursu SEO znajdziesz na naszym blogu w formie artykułu z ilustracjami. Wystarczy, że wejdziesz w zakładkę „Blog” i w oknie wyszukiwania wpiszesz tytuł lekcji, która Cię interesuje.

    3 – Kompletne szkolenie: SEO, SEM, copywriting i więcej

    Mimo iż główną oś szkolenia stanowi nauka pozycjonowania stron, w rzeczywistości program kursu SEO dotyka szeroko rozumianego marketingu internetowego. To sprawia, że skorzystają z niego osoby albo zainteresowane wyłącznie treściami z zakresu content marketingu, pozycjonowania stron bądź tworzenia reklam w Google i social media, albo chcące zdobyć wiedzę całościową. To Ty wybierasz, czego chcesz się nauczyć.

    4 – Elastyczny program szkolenia SEO

    Chociaż nasz kurs SEO został zaproponowany jako lista lekcji, możesz z niego korzystać dowolnie. Wysłuchasz wszystkich nagrań po kolei bądź potraktujesz treści wybiórczo. Możesz też zgłębiać lekcje tematycznie, np. pierwsze szkolenie SEO poświęcić na content marketing, a kolejne szkolenie na link building. Wybierz to, co najlepiej pomoże Ci uporządkować wiedzę.

    5 – Teoria i praktyka

    Uczestnicząc w szkoleniu SEO, zapoznasz się zarówno z cenną teorią, jak i z praktycznymi przykładami zastosowania. To ważne zwłaszcza dla osób początkujących, by zdobywaną wiedzę potrafiły wykorzystać. Zachęcamy, aby po wysłuchaniu każdego podcastu bądź tematycznej grupy nagrań wykonać na swojej stronie jedną zmianę – choćby najdrobniejszą.

    6 – Wygodne uczestnictwo w szkoleniu SEO

    Cenimy czas i wygodę osób pracujących w branży e-commerce, rozważających założenie sklepu internetowego czy też chcących poszerzyć wiedzę o pozycjonowaniu stron z innego powodu. Właśnie dlatego zaprojektowaliśmy lekcje naszego kursu SEO tak, byś mógł korzystać z nich w dowolnym miejscu z dostępem do internetu, w dowolnym dniu i o dowolnej porze, np. w niedzielny wieczór spędzany w domu. Nie musisz pokazywać się w kamerce internetowej ani nikt nie zadaje Ci pytań, więc możesz się zrelaksować i słuchać lekcji szkolenia SEO nawet z łóżka.

    7 – Darmowy kurs SEO

    Kilkakrotnie zaznaczyliśmy, że kurs pozycjonowania stron i marketingu internetowego FunkyMedia jest bezpłatny. Lekcje w formie podcastu oferujemy jako dodatek do naszych głównych zajęć, jakimi są pozycjonowanie stron klientów, prowadzenie kampanii reklamowych Google Ads i Facebook Ads dla klientów oraz tworzenie treści na blogi firmowe klientów i w ramach link buildingu – artykułów sponsorowanych na zewnętrzne strony internetowe. Zachęcamy do skorzystania z naszych usług w takim zakresie, jaki Ci odpowiada. Przykładowo my zajmiemy się zdobywaniem linków do Twojej strony, a Ty – po wysłuchaniu całego kursu SEO – pisaniem eksperckich artykułów na blog firmowy.

    8 – Szkolenie SEO prowadzone przez praktyków i specjalistów

    Warto wiedzieć, że szkolenia SEO prowadzone są przez osoby z różnym wykształceniem. Nie trzeba mieć certyfikatu, by stworzyć kurs SEO i przykuć uwagę potencjalnych klientów, obiecując im zwiększenie widoczności w wyszukiwarce, docieranie do większej grupy docelowej, zwiększenie sprzedaży i zarabianie większych pieniędzy. Tymczasem nasza firma prowadzi działania promocyjne w szeroko rozumianym marketingu internetowym każdego dnia od wielu lat. Jesteśmy zarówno teoretykami, jak i praktykami. Specjalistami SEO. Dzielimy się wiedzą, którą wykorzystujemy w codziennej pracy.

    9 – Nauka podstaw SEO z niskim progiem wejścia

    Proces pozycjonowania stron internetowych jest długi i składa się z wielu elementów. SEO obejmuje działania wykonywane w obrębie witryny (np. tworzenie treści, optymalizacja techniczna) i poza nią (link building w serwisach różnego typu). Wszystko to może wydawać się przytłaczające, a nawet przerażające dla osób początkujących. Właśnie dlatego w ramach kursu SEO przygotowaliśmy wiele lekcji z niskim progiem wejścia. Nie musisz być webmasterem ani nawet rozumieć kodu strony, by skutecznie dobierać słowa kluczowe, pisać teksty przyjazne użytkownikom i robotom wyszukiwarki, optymalizować i formatować treść strony zgodnie z wytycznymi Google.

    10 – Aktualna wiedza z branży SEO

    Ponieważ zajmujemy się pozycjonowaniem stron w codziennej pracy, jesteśmy na bieżąco z wytycznymi wyszukiwarki Google i śledzimy aktualizacje algorytmów. W rezultacie w nagraniach kursu SEO dzielimy się informacjami aktualnymi, przynoszącymi najlepsze efekty w budowie pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Porady dostępne w kursach powstałych kilkanaście, a czasem nawet kilka lat temu mogą być zdezaktualizowane, co czyni je szkodliwymi dla Twojej witryny – łamanie zasad Google grozi karą, np. ograniczeniem widoczności. Z nami pod kątem SEO zawsze jesteś na bieżąco.

    11 – Skuteczna nauka pozycjonowania stron internetowych

    Ponieważ dzielimy się wiedzą aktualną, teoretyczno-praktyczną i wykorzystywaną w codziennej pracy, działania zaprezentowane w naszych podcastach są skuteczne. Nauczysz się podstawowej optymalizacji stron internetowych, dzięki której zauważysz oczekiwane efekty: rozszerzenie widoczności na frazy kluczowe z długiego ogona (long tail), awans pozycji na wybrane słowa kluczowe, zwiększenie wejść na stronę internetową.

    12 – Nauka korzystania z narzędzi SEO, np. Google Search Console

    Kurs SEO FunkyMedia zaznajomi Cię z podstawowymi narzędziami wykorzystywanymi do pozycjonowania stron internetowych i prowadzenia innych działań marketingowych. Ważne są zwłaszcza Google Analytics i Google Search Console, jednak usłyszysz także o innych, np. Screaming Frog, Senuto, Semstorm, Majestic czy Ahrefs.

    Co zawiera darmowy kurs SEO FunkyMedia?

    Zaproponowany przez nas kurs SEO składa się z podcastów liczących od kilku do kilkudziesięciu minut, przy czym większość lekcji odsłuchasz w nie więcej niż pół godziny. Pełny program szkolenia znajdziesz na niniejszej podstronie w formie listy tematów. Poniżej prezentujemy ogólny opis wiedzy, jaką wyniesiesz z kursu SEO.

    Podstawy technicznej optymalizacji stron internetowych

    Lekcje dotyczące technicznej optymalizacji stron www dotyczą wprowadzania zmian w kodzie witryny. Są nieco trudniejsze niż dobieranie słów kluczowych czy tworzenie treści na blog firmowy, ale na tyle łatwe – i zobrazowane przykładami – że kiedy zrealizujesz pełny program szkolenia SEO, dasz sobie z nimi radę. Kurs SEO nauczy Cię, jak dbać o krótki czas wczytywania strony, jak tworzyć przyjazne robotom adresy URL, jak ustawiać przekierowania stałe i tymczasowe, kiedy wskazywać kanoniczne adresy URL i wiele więcej.

    Przykładowe lekcje z zakresu technicznej optymalizacji stron internetowych to:

    • Jak przeprowadzić samodzielny audyt strony internetowej?
    • Przekierowanie 301 czy adres kanoniczny (rel=”canonical”)?
    • Czym jest responsywność strony?

    Content marketing – treść strony i treść zewnętrzna

    Rola content marketingu w pozycjonowaniu stron jest nie do przecenienia. W ramach kursu SEO nauczysz się tworzyć wysokiej jakości treści zarówno na swoją witrynę, jak i na strony zewnętrzne: artykuły sponsorowane i gościnne, inne treści. Dowiesz się, jak optymalizować i formatować teksty, by były atrakcyjne dla potencjalnych klientów, a jednocześnie pozytywnie oceniane przez roboty wyszukiwarki Google.

    Przykładowe lekcje z zakresu content marketingu:

    • Czym jest evergreen marketing?
    • Jak pisać tytuły artykułów? Kreatywny copywriting
    • Jak napisać wstęp do artykułu? Lead w copywritingu

    Link building

    Aby skutecznie pozycjonować stronę internetową, warto połączyć działania on-site i off-site. Do tych drugich należy link building, a więc pozyskiwanie zróżnicowanych i wysokiej jakości odnośników prowadzących do Twojej strony z innych serwisów. Kurs SEO nauczy Cię podstaw: tworzenia linków, rozumienia różnic między anchorami i atrybutami, szukania jakościowych stron internetowych do osadzenia linka, różnych form link buildingu.

    Przykładowe lekcje z zakresu link buildingu:

    • Anchor text – co to jest i jakie ma rodzaje?
    • Skuteczne sposoby pozyskiwania linków (SEO link building) – część 1
    • Skuteczne sposoby pozyskiwania linków (SEO link building) – część 2

    Dobieranie odpowiednich słów kluczowych

    Słowa kluczowe są podstawą pozycjonowania stron internetowych, ponieważ to właśnie na nie Twoja witryna widoczna jest w wyszukiwarce Google. Używa się ich podczas tworzenia wartościowych tekstów, optymalizowania treści dostępnych na stronie, tworzenia linków. W ramach naszego szkolenia SEO dowiesz się m.in. tego, czym jest analiza słów kluczowych i jak wybrać odpowiednie słowa kluczowe – takie, które przełożą się na wejścia na stronę. Poznasz rodzaje fraz i zrozumiesz pozycjonowanie szerokie, wąskie, lokalne. Nauczysz się korzystać z fraz kluczowych na użytek SEO i tworzenia reklam w Google Ads.

    Przykładowe lekcje z zakresu rozumienia i wykorzystywania słów kluczowych:

    • Dlaczego moja strona internetowa widoczna jest na słowa kluczowe, których nie chcę?
    • Jak i gdzie umieszczać słowa kluczowe na stronie?
    • Błędy przy wyborze słów kluczowych

    Promowanie firmy w internecie reklamami

    Wartościowe działania marketingowe w sklepie internetowym to nie tylko pozycjonowanie strony, lecz także prowadzenie kampanii reklamowych Google Ads i Facebook Ads. Nasz program szkolenia SEO obejmuje również to zagadnienie. Dowiesz się, kiedy warto skorzystać z reklam oraz w jaki sposób je tworzyć.

    Przykładowe lekcje z zakresu kampanii reklamowych w internecie:

    • Największe mity o Google Ads i reklamach PPC

    Inne formy działań content marketingowych

    Kurs SEO odpowiada na podstawowe pytania właścicieli stron internetowych i pozwala zrozumieć, dlaczego jedne czynności trzeba wykonywać, a innych nie trzeba lub wręcz nie wolno. Dowiesz się chociażby tego, jak długo trwa pozycjonowanie stron i od czego zależy czas osiągnięcia efektów, w jaki sposób Polacy – Twoi potencjalni klienci – korzystają z internetu, jakie etapy ma pozycjonowanie stron i od czego zacząć.

    Ale to nie wszystko! W ramach kursu SEO udostępniamy także lekcje dodatkowe – stanowiące wartościowe ciekawostki. Przykłady to wykorzystanie real time marketingu lub growth hackingu w marketingu internetowym, znajdowanie darmowych i legalnych zdjęć i obrazków do zamieszczenia na stronie, mity dotyczące SEO i najczęstsze błędy popełniane podczas pozycjonowania stron.

    Kurs SEO i/lub pozycjonowanie stron z agencją SEO

    Jeżeli uważasz, że dany temat z zakresu marketingu internetowego jest łatwy i mógłbyś zajmować się nim samodzielnie – świetnie! W pozostałych zagadnieniach, w których nie czujesz się wystarczająco kompetentny, chętnie Ci pomożemy. Z naszej strony możesz liczyć na wsparcie w tworzeniu treści tekstowych: opisów produktów, kategorii, artykułów na blog i sponsorowanych, a także pozyskiwaniu linków, marketingu szeptanym i prowadzeniu kampanii reklamowych.

    Dopiero rozpoczynasz słuchanie kursu SEO? Nie musisz zwlekać z pozycjonowaniem do czasu, aż wszystkiego się nauczysz. Twoja konkurencja nie śpi! Zgłoś się do nas już teraz – chętnie pomożemy Ci w wykonywaniu wszystkich czynności do chwili, w której będziesz gotowy, by zajmować się pozycjonowaniem samodzielnie.

    I pamiętaj, żeby zaglądać do zakładki „Kurs SEO” regularnie. Lista lekcji, którą widzisz dzisiaj, nie jest kompletna. Będą się pojawiać kolejne nagrania w ramach szkolenia SEO – na o wiele więcej fascynujących i praktycznych tematów.