Jak sprawdzić widoczność strony www w wyszukiwarce Google?
Poznaj kondycję Twojej witryny i dowiedz się co zrobić, aby Twoja strona była przyjazna dla wyszukiwarki Google.

Audyt SEO/SEM

Chcesz kompleksowo zadbać o widoczność witryny firmowej w wynikach wyszukiwania Google? Zacznij od rozszerzonego audytu SEO/SEM strony internetowej i prowadzonych kampanii Google Ads. To doskonały sposób na zwiększenie ruchu w serwisie, a w efekcie wzrost sprzedaży, m.in. dla właściciela sklepu internetowego czy firmy usługowej.

Czym jest audyt SEO?

Wykonany pod kątem SEO audyt wyposaża właściciela strony w cenny raport z badania bieżącego stanu technicznego strony internetowej, w tym sklepu, aplikacji czy wizytówki. Zawiera dogłębną analizę czynników wpływających na widoczność strony w wyszukiwarce Google. Należą do nich m.in. adresy URL, treści widoczne na stronie i ukryte, metadane, poprawność kodu HTML, prędkość ładowania, wykorzystywane słowa kluczowe, linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne.

Szczegółowa analiza witryny wskazuje elementy wymagające poprawy bądź zmiany. Dzięki raportowi klient wie, ile i jakie czynności powinien podjąć, by strona internetowa pojawiała się wyżej w wyszukiwarce Google – na wybrane słowa kluczowe.

Audyt SEO – dwa etapy

Audyt zawiera spis podstawowych błędów koniecznych do zmiany w pierwszej kolejności oraz wartościowe wskazówki na przyszłość. Dzięki temu pracę nad stroną internetową można podzielić na dwa etapy:

  • natychmiastowa naprawa błędów na rzecz lepszego pozycjonowania,
  • długofalowa współpraca SEO polegająca m.in. na sukcesywnym poprawianiu i tworzeniu treści na stronie pod ustalone słowa kluczowe (content marketing).

Szczegółowy audyt SEO pozwala ocenić kondycję i sprawność serwisu internetowego, a także jego widoczność w wyszukiwarce.

Na czym polega przeprowadzenie audytu SEO?

Przeprowadzenie audytu SEO polega na przebadaniu sklepu internetowego czy serwisu-wizytówki pod kątem treści, linków wewnętrznych i zewnętrznych oraz innych aspektów istotnych dla wyszukiwarek. Sprawdza się dane dotyczące witryny, a także wykonuje szereg testów pod względem technicznej sprawności strony.

SEO audyt strony internetowej obejmuje działania takie jak:

Ocena widoczności strony www

Sprawdzamy, czy strona wyświetla się wśród wyników wyszukiwania Google. Jeżeli tak – na jakie słowa kluczowe i na których pozycjach. Jeśli nie, ustalamy powody i sporządzamy raport z działań koniecznych do podjęcia. Być może za brak widoczności odpowiada błędna mapa witryny. Może się też zdarzyć, że w wyniku niewłaściwych praktyk strona internetowa została ukarana przez Google i dlatego zniknęła z wyników wyszukiwania. Do samodzielnej oceny warto korzystać z Google Search Console – darmowego narzędzia udostępnionego właścicielom stron przez Google.

Przygotowanie do optymalizacji strony lub sklepu internetowego

Optymalizacja dotyczy nie tylko treści i słów kluczowych. To również szczegółowa analiza kodu źródłowego, materiałów publikowanych w witrynie (np. rozmiaru i wagi zdjęć bądź filmów), struktury strony, prędkości ładowania, dostosowania do urządzeń mobilnych, linków wewnętrznych. Właściwa optymalizacja stron www stanowi ponad połowę sukcesu w działaniach SEO!

Opracowanie profilu linków

Na pozycję strony w wyszukiwarce Google wpływają linki wewnętrzne, jednak jeszcze ważniejsze są zewnętrzne. Z tego powodu audyt strony internetowej obejmuje ocenę liczby i jakości linków prowadzących do jej podstron. Czy są to linki ze znacznikiem dofollow, czy nofollow? Skąd pochodzą linki? Czy strona internetowa zyskuje na nich, czy może traci, bo dla wyszukiwarki Google są to linki spamerskie? Warto bowiem wiedzieć, że dla pozycji ilość liczy się tylko wtedy, gdy idzie w parze z jakością. Szczegółowa analiza SEO pomoże Ci prowadzić korzystny link building w przyszłości.

Analiza opinii o marce dostępnych w wyszukiwarce

Jesteś właścicielem sklepu internetowego, influencerem bądź prowadzisz działalność pod swoim nazwiskiem? Dobrze, byś połączył działania SEO/SEM z nowoczesnym rodzajem pozycjonowania:SEO PR. Jest to zespół działań mających na celu poprawę widoczności wyników wyszukiwania nie tylko Twojej strony, ale także wszelkich pozytywnych informacji na Twój temat, by potencjalni klienci googlujący nazwę sklepu bądź Twoje nazwisko trafiali na pozytywne opinie. Tego typu analiza również stanowi część kompleksowego audytu.

Jakie korzyści daje SEO audyt strony internetowej?

Kompleksowy audyt strony internetowej daje efekt w postaci rozbudowanego raportu o obecnym stanie strony i jej widoczności w wynikach wyszukiwania. Znajdziesz w nim obszerną, szczegółową listę elementów wymagających poprawy. Ale to nie wszystko! Dowiesz się, nie tylko które elementy poprawić, ale także jak to zrobić. Wskazówki możesz wdrożyć samodzielnie bądź zlecić optymalizację www i dalszepozycjonowanie nam.

Szczegółowa analiza witryny skutkuje rekomendacją m.in. w obszarze doboru słów kluczowych, poprawy obecnych i tworzenia nowych treści, pozyskiwania linków zewnętrznych, administrowania stroną www, rozwiązywania problemów i eliminowania błędów technicznych. Raport zawiera wskazówki dostosowane zarówno do wyszukiwarek przeglądanych na komputerach i laptopach, jak i do urządzeń mobilnych.

Audyt SEO a przykłady błędów SEO witryny

Jakie błędy przyczyniają się do małej widoczności w wyszukiwarce Google albo jej braku? Oto przykładowe elementy, które może wykazać SEO audyt:

  • źle zoptymalizowane treści: brak struktury nagłówków, duplikaty, błędy w stosowaniu słów kluczowych, np. upychanie bądź nieodmienianie,
  • niewłaściwy dobór słów kluczowych: słowa kluczowe dublują się pomiędzy najważniejszymi podstronami, w związku z czym dochodzi do kanibalizacji; mogą też być zbyt ogólne i mieć ogromną konkurencję albo odwrotnie – odznaczać się małą liczbą wyszukiwań,
  • niedostosowane treści audiowizualne: zbyt duże i ciężkie filmy oraz zdjęcia, które spowalniają wczytywanie stron www, brak alternatywnych opisów,
  • linki zewnętrzne niskiej jakości: pochodzące z nieumiejętnie wykonanego marketingu szeptanego, kupione, wstawiane na stronach niskiej jakości i niepowiązanych tematycznie z witryną klienta,
  • niedostosowanie szablonu do urządzeń mobilnych: niedziałające strategiczne elementy takie jak dodawanie produktów do koszyka czy finalizowanie transakcji,
  • brak metadanych: title, meta opisu,
  • błędy linków: prowadzące do wyświetlania kodu 404, niepoprawnie ustawione przekierowania.

Jak wygląda SEO audyt w FunkyMedia?

Ponieważ przeprowadzamy bardzo szczegółowy audyt strony z kompletną listą wskazówek, okres realizacji zamówienia wynosi 30 dni. W tym czasie nasi specjaliści SEO we współpracy z analitykiem internetowym analizują dane dotyczące witryny www, a także wykonują szereg testów pod względem technicznej sprawności strony internetowej. Bazują na podstawowych narzędziach, w tym Google Analytics i Google Search Console, następnie zaś korzystają z narzędzi zewnętrznych:Senuto, Semstorm, Screaming Frogg, Ahrefs. Badają budowę serwisu, treść, ruch na stronie i oczywiście widoczność w wyszukiwarce Google.

Nasz audyt SEO zawiera nie tylko zebrane dane, ale również ich opis, interpretację i rekomendacje zmian, które należy wprowadzić, by strona funkcjonowała zgodnie z aktualnymi wymogami.

Audyt SEO w trzech krokach – ku poprawie pozycji witryny

  • Pierwszy krok to oczywiście sam SEO audyt, czyli szczegółowa analiza i ocena aspektów, które omówiliśmy w powyższych akapitach. Na tym etapie całość pracy leży po naszej stronie.
  • Ukończenie audytu SEO owocuje kompleksowym raportem SEO. Dowiesz się z niego, co należy zrobić, by poprawić widoczność strony lub sklepu internetowego w Google i jak uzyskać wzrost pozycji z odległej pozycji na pierwszą. Będą to wskazówki obejmujące poprawki techniczne, dotyczące treści i słów kluczowych oraz sugerujące działania odnośnie linków zewnętrznych.
  • Na trzecim etapie musisz podjąć decyzję, czy potrzebujesz wsparcia w poprawie jakości witryny i prowadzenia działań SEO. Chętnie dokonamy optymalizacji i opracujemy strategię pozycjonowania. Zaproponujemy słowa kluczowe, przydzielimy je do podstron witryny i zaczniemy pozycjonować stronę długofalowo.

 

Audyt SEO jest niezbędny do
opracowania konkretnej
strategii reklamy w internecie
i podjęcia działań.

Pozycjonowanie strony bez audytu www

Chcesz piąć się w górę pozycji wyszukiwarki Google? Doskonale to rozumiemy, w końcu widoczność strony www – zwłaszcza sklepu internetowego – bezpośrednio przekłada się na sprzedaż i Twój zysk. Błędem jednak jest pozycjonowanie bez wcześniejszego audytu SEO.

Należy pamiętać, że na widoczność witryny w Google mają wpływ różnorodne czynniki, a nie tylko słowa kluczowe. Jeżeli na stronie występują krytyczne błędy techniczne, treść jest niskiej jakości, profil linków budzi wątpliwości, a inne elementy ważne dla robotów wyszukiwarki Google są niedopracowane, samo używanie słów kluczowych nie pomoże. Tu konieczna jest optymalizacja strony i wcześniejsze wykonanie audytu SEO.

Ocena słów kluczowych

Innym elementem analizy witryny pod kątem SEO jest ocena słów kluczowych. Załóżmy, że pozostałe elementy na stronie www są zadbane. Niewłaściwy dobór fraz do pozycjonowania może sprawić, że strona – mimo technicznej poprawności – nie pokaże na pierwszych miejscach wyszukiwarki. Odpowiedzialne mogą być słowa kluczowe o zbyt wysokiej konkurencyjności bądź o zbyt niskiej liczbie wyszukiwań. Jeżeli treść jest zdublowana pomiędzy podstronami, pozycjonowanie także będzie utrudnione. Ponadto strategia pozycjonowania stron www zakłada przypisanie fraz konkretnym podstronom, nie zaś używanie ich w obrębie całej witryny jak popadnie.

Pamiętaj: pozycjonowanie musi poprzedzać optymalizacja. Ona zaś stanowi efekt analizy i audytu witryny. Zrób wszystko we właściwej kolejności i wyrusz na podbój wyszukiwarki Google!

Czym jest audyt SEM?

SEM, czyli Search Engine Marketing, to szeroko pojęty marketing w obrębie wyszukiwarki internetowej. Na działania SEM składają się SEO oraz reklamy stron. Z tego powodu – z punktu widzenia marketingu www – najlepszy dla Twojej firmy będzie audyt SEO/SEM mający postać analizy obu pól: pozycjonowania i reklamowania stron w wyszukiwarce Google.

Dla kogo jest audyt SEO/SEM?

Dwuskładnikowy audyt SEO i reklam Ads to świetne rozwiązanie dla osób, które po pierwsze mają już stronę internetową, po drugie zaś prowadzą kampanie promocyjne bądź myślą o rozpoczęciu. Audyt SEM prowadzi do powstania szeregu wskazówek marketingowych dotyczących poprawy widoczności strony www w wynikach organicznych (działania SEO) itworzenia reklam Google Ads (od dobierania słów kluczowych i grup docelowych po bieżącą optymalizację wyświetlania linków sponsorowanych i grafik).

Audyt SEO/SEM polecamy osobom, które:

  • są początkujące w branży e-commerce i potrzebują wsparcia w wystartowaniu,
  • mają problemy z SEO bądź promocją płatną, np. nie wyświetlają się w wynikach wyszukiwania albo nie uzyskują satysfakcjonującej konwersji z reklam,
  • nie wiedzą, jak zoptymalizować stronę albo ustawić kampanię reklamową,
  • prowadzą liczne strony www i nie mają czasu bądź zasobów, by zarządzać wszystkimi,
  • chcą się nauczyć pozycjonowania i reklamowania stron w Google,
  • chcą zadbać o stronę-wizytówkę i zwiększyć rozpoznawalność marki,
  • zmieniają profil działalności bądź wprowadzają nową ofertę, co przekłada się na konieczność wykonania ponownego audytu SEO oraz reklamowania strony w Google Ads.

Oczywiście to tylko przykłady. Kompleksowy SEM/SEO audyt jest korzystny dla wielu właścicieli strony www. Jeżeli się do nich zaliczasz – skontaktuj się z nami. Z przyjemnością zadbamy Twoją stronę internetową i przygotujemy kampanie reklamowe Google Ads wyświetlane w wynikach wyszukiwania.

Czym jest audyt Google Ads?

Na audyt SEM składają się omówiony już SEO audyt oraz analiza reklam. Najpopularniejsza z wyszukiwarek używanych przez Polaków to oczywiście Google, dlatego audyt reklam dotyczy materiałów promocyjnych wyświetlanych w systemie Google Ads. Bierze się pod uwagę linki sponsorowane prowadzące do stron oraz reklamy graficzne odsyłające do produktów sklepu internetowego.

Wstępne pytania:

  • czy słowa kluczowe zostały właściwie dobrane?
  • czy dokonano poprawnej analizy grupy docelowej?
  • jakiej jakości jest treść reklam?
  • czy reklama prowadzi do zwiększenia ruchu na stronie, wzrostu zakupów bądź osiągnięcia innego założonego celu biznesowego?
  • czy sam cel biznesowy jest realistyczny?
  • jak poprawić reklamę, by kliknęło ją więcej użytkowników Google?

Jakie są korzyści audytu Ads?

Dzięki audytowi Google Ads będziesz trafiał ze swoją ofertą do właściwych osób we właściwym czasie. Planujesz wprowadzić nowy produkt do sklepu internetowego, rozszerzyć działalność o nowe usługi, a może urządzić sezonową wyprzedaż bądź atrakcyjną promocję? Upewnij się, że reklama dotrze do użytkowników, którzy chętnie skorzystają z Twojej oferty.

Dopasowanie linków sponsorowanych i grafik do budżetu to istotna kwestia zwłaszcza dla małych firm i start-upów.

Jak przebiega analiza Google Ads w FunkyMedia?

Audyty dotyczące kampanii Google Ads przeprowadzamy dwuetapowo. W pierwszym kroku sprawdzamy, czy kluczowe wskaźniki efektywności – KPI (Key Performance Indicators) – zostały określone poprawnie. To bardzo ważna część analizy, ponieważ właściwe i realistyczne KPI wyraża cele reklamowe firmy, a co za tym idzie stanowi podstawę analizy tego, jak będą wyglądały: treść reklam, sposób wyświetlania, słowa kluczowe i grupy docelowe.

W następnym kroku dokonujemy analizy kampanii Google Ads pod względem:

  • struktury konta i segmentacji (podziału na grupy kampanii),
  • słów kluczowych i wykluczonych (nietrafnych i nieskutecznych słów kluczowych),
  • treści reklam (zgodności z treścią strony docelowej, elementów typu call to action, informacji o zniżkach i innych danych promocyjnych),
  • budżetu i stawek (CPC, CPM, CPA, CPV),
  • wskaźników kampanii (analiza wyniku jakości, wskaźnika CTR, udziału w rynku, kosztu konwersji),
  • rozszerzenia reklam (uzupełnienia konfiguracji i optymalizacji),
  • jakości pliku produktowego w kampaniach produktowych.

Audyt kampanii Google Ads – tak samo jak audyt SEO – przekłada się na raport z rekomendacjami, propozycjami tekstów i eksperymentów. Jeżeli będziesz chciał, dokonamy optymalizacji reklam w Twoim imieniu i poprowadzimy przyszłe kampanie, by na stronę www trafiało więcej użytkowników.

Kompleksowy audyt SEO/SEM – połączenie korzyści

Nie wybieraj pomiędzy audytem SEO strony a analizą kampanii Google Ads – połącz je i zyskaj korzyści obu! Pełny audyt SEM sprawi, że będziesz doskonale widoczny dla użytkowników wyszukiwarki. Optymalizacja strony i pozycjonowanie poprawią pozycję na liście wyników organicznych, reklamy zaś zwrócą uwagę osób zainteresowanych konkretnym produktem czy usługą.

Audyt SEO + audyt Ads = zysk dla strony www!

Skontaktuj się z nami i sprawdź korzyści audytu SEO/SEM!

Dlaczego zalecenia z audytu warto wdrożyć?

Zdecydowanie nie warto poprzestawać na otrzymaniu raportu SEO/SEM. To świetna baza do rozpoczęcia pracy, ale tylko baza – teraz potrzebne jest podjęcie zaproponowanych kroków. Dzięki wdrożeniu rekomendacji staniesz się lepiej widoczny dla wyszukiwarek (SEO) i użytkowników (SEO + reklamy).

Zyskasz m.in. na tym, że:

  • poprawi się ocena jakości witryny przez roboty Google, a to właśnie one decydują, kto i kiedy zobaczy Twoją stronę,
  • pozycje strony pójdą w górę na te frazy, dzięki którym osiągasz cele biznesowe, np. zdobywasz klientów albo leady do przyszłej promocji,
  • wraz z głównymi frazami poprawi się widoczność fraz z długiego ogona, w tym związanych z miejscem, w którym prowadzisz firmę,
  • zwiększy się ruch strony; jeśli prowadzisz serwis informacyjny lub blog, możesz dzięki temu zacząć zarabiać na wyświetlaniu reklam czytelnikom,
  • użytkownicy będą lepiej oceniali Twój serwis z uwagi na lepszą czytelność, przejrzystą strukturę nagłówków, wartościowe treści; to korzyść dla wskaźnika UX,
  • więcej osób będzie mogło wygodnie i efektywnie korzystać z Twojego sklepu poprzez smartfon albo tablet,
  • SEO wesprze sprzedaż codzienną, a reklamy przysłużą się nowościom, promocjom, wyprzedażom i sezonowym okazjom.

Wsparcie strony po wykonaniu audytu SEO/SEM

Po otrzymaniu raportu na temat stanu strony, linków zewnętrznych i kampanii reklamowych w Google Ads masz do wyboru dwie drogi.

Samodzielne prace SEO na rzecz strony

Możesz zadbać o widoczność strony www samodzielnie, wewnątrz firmy. To dobre rozwiązanie, jeśli planujesz pogłębić wiedzę o SEO i zająć się pozycjonowaniem sam. Uwaga jednak: nieumiejętnie wykonany audyt SEO, niepoprawna optymalizacja czy zły dobór słów kluczowych mogą zadziałać na niekorzyść strony i sprawić, że zamiast wzrosnąć w wynikach wyszukiwania, spadnie. Dlatego zalecamy ostrożność i konsultacje ze specjalistami. Oczywiście chętnie Ci pomożemy.

Zlecenie optymalizacji, pozycjonowania i reklamowania

Optymalizacja i pozycjonowanie na własną rękę nie są łatwe, zwłaszcza dla początkujących, dlatego po wykonaniu audytu oferujemy pomoc w pełnym zakresie: SEO i reklamowym (Google Ads). Zaczniemy od ustalenia, jakie masz cele biznesowe i w jaki sposób chcesz je realizować. Zaproponujemy zmiany w witrynie, nowe treści, kanały komunikacji. Zarekomendujemy teksty i grafiki do kampanii reklamowych, by klasyczne SEO wesprzeć płatną promocją w Google Ads.

Chcesz rozszerzyć audyt SEO o dodatkowe analizy? Oferujemy pomoc również w reklamowaniu strony www w social media! Warto s gpróbować promocji linków na Facebooku i Instagramie, gdyż współcześnie niemal każdy ma tam konto. Jeżeli audyt SEO i Ads wykaże, że remarketing jest opłacalną formą promocji w Twoim przypadku, udostępnienie strony www i wybranych produktów w social media pozwoli Ci dotrzeć do osób, które nie dokonały zakupu.