Jak wykonać skuteczne pozycjonowanie strony internetowej w Google?
Gwarantujemy skuteczność naszych działań.

optymalizacja strony internetowejSkuteczne pozycjonowanie
stron internetowych

Masz biznes w internecie i chcesz skutecznie dotrzeć do nowych klientów, ale nie wiesz jak? Słyszałeś o pozycjonowaniu strony internetowej i seo ale nie wiesz co to jest? Postaramy się wyjaśnić oba pojęcia i powiemy jak zrobić to skutecznie. Przeniesienie biznesu do sieci to dopiero pierwszy krok – teraz czas na znalezienie odbiorców. Jak skutecznie dotrzeć do klientów za pomocą pozycjonowania strony internetowej? Jeżeli Twój klient szuka w internecie produktu lub usługi, w pierwszej kolejności skorzysta z wyszukiwarki i w 97% przypadków będzie to wyszukiwarka Google. Niemal każdy użytkownik w Polsce wyszukuje informacje w Google i to właśnie tam są Twoi potencjalni klienci. Miliony konsumentów szuka produktów, usług, opinii i inspiracji w wyszukiwarce Google – nie może tam zabraknąć i Twojej firmy. Po co w takim razie jest Ci potrzebne pozycjonowanie strony? I czym jest to tajemniczo brzmiące SEO?

seo

Co to jest SEO?

SEO (Search Engine Optimization) to optymalizacja strony mająca na celu poprawę jej widoczności (pozycjonowanie strony) w naturalnych wynikach wyszukiwania Google. Polega to na zrównoważonym połączeniu działań on-site (na stronie) i off-site (poza stroną). Co to oznacza w praktyce? SEO to cały zespół działań na stronie www oraz poza nią, które mają na celu poprawę pozycji Twojej strony internetowej w wyszukiwarce. Budując stronę atrakcyjną dla robotów Google i dla użytkownika, budujesz równocześnie silną pozycję swojej marki na tle konkurencji. Jak działa skuteczne pozycjonowanie strony? Jeżeli jesteś na wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania, użytkownik widzi Twoją stronę i klika w link. Większy ruch na stronie generuje większą szansę sprzedaży. Wysokie pozycje bezpośrednio przekładają się więc na wyniki. Dzięki temu sprzedajesz więcej i przyciągasz do siebie nowych i powracających użytkowników.

W FunkyMedia wierzymy, że usługi SEO powinny być bazą działań marketingowych każdego biznesu, który działa w internecie i ma swoją stronę www. Skuteczne pozycjonowanie strony – lepsza widoczność serwisu – zwiększenie sprzedaży. Jak dokładnie wygląda proces pozycjonowania? Co możemy dla Ciebie zrobić w ramach usługi SEO?

Co możemy Ci zaoferować w ramach usługi SEO?

W RAMACH USŁUGI SEO OFERUJEMY:

audyt seoAUDYT SEO

Punktem wyjścia do działań SEO jest audyt SEO strony i analiza konkurencji w wynikach wyszukiwania. Na tej podstawie rekomendujemy optymalne słowa kluczowe, opracowujemy strategię działań. Przed rozpoczęciem procesu pozycjonowania zawsze zalecamy wykonanie dokładnego i kompleksowego audytu SEO Twojej strony www. Wiemy, jak ważna jest analityka internetowa. Audyt SEO traktujemy jak solidny fundament naszej pracy dla Twojej marki. To dokładna analiza strony www, w której wskazujemy elementy warte poprawy, aby zmaksymalizować efekty SEO, oraz nasze rekomendacje do optymalizacji strony. Narzędzia, jakie wykorzystujemy to: Semstorm, Senuto, Google Search Console, Webmaster Tools, Ahrefs, Majestic, Deepcrawl i Screaming Frog.

optymalizacja stron wwwOPTYMALIZACJA TECHNICZNA STRONY

Optymalizacja techniczna strony obejmuje zmiany techniczne, takie jak: poprawa prędkości ładowania pozycjonowanej strony internetowej, usunięcie błędnych i bezużytecznych przekierowań strony internetowej, analiza i wykluczenie w wynikach wyszukiwania zbędnych podstron z mapy strony (sitemap.xml). Optymalizacja strony zakłada dostosowanie serwisu do wymagań zarówno ze strony Google, jak i użytkownika, dotyczących szybkości działania strony, jej bezawaryjności i przejrzystości treści serwowanych na stronie. W ramach optymalizacji strony zajmujemy się uporządkowaniem struktury serwisu i usunięciem istotnych błędów w kodzie strony.

optymalizacja treści pod SEOOPTYMALIZACJA TREŚCI

Optymalizacja treści polega na analizie obecnej na stronie internetowej treści pod kątem merytorycznym (dla użytkownika), gramatycznym, stylistycznym oraz nasyceniem i wyposażeniem w odpowiednie słowa kluczowe niezbędne do pojawienia się strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Optymalizacja strony pod kątem treści i zawartych w tekście słów kluczowych ma na celu między innymi zaktualizowanie, reorganizację oraz podniesienie jakości treści na stronie. Jej naczelnym celem jest jednak zoptymalizowanie treści w taki sposób, żeby była przyjazna wyszukiwarce Google i użytkownikowi oraz zawierała odpowiednią liczbę słów kluczowych związanych z tematyką serwisu.

pisanie treści pod SEOSEO COPYWRITING

Wykorzystujemy content marketing zgodnie z wytycznymi Google. Wartościowe i unikalne treści bogate w słowa kluczowe odgrywają strategiczną rolę w procesie optymalizacji i poprawy widoczności i pozycji strony w wyszukiwarce internetowej. SEO copywriting odbywa się zgodnie ze wskaźnikami jakości witryny od Google. Pisząc treści na Twoją stronę www, budujemy Twojej firmie wizerunek eksperta w danej dziedzinie, a także dajemy sygnał użytkownikom i wyszukiwarce, że strona jest wiarygodna i godna zaufania. Dodajemy słowa kluczowe i tworzymy wysokiej jakości, oryginalne treści, czyli skuteczny content marketing, który zwiększa widoczność strony w wyszukiwarce.

SEO PR marketing szeptanySEO PR

Kreujemy wizerunek marki w internecie poprzez wykorzystanie zróżnicowanych kanałów. Monitorowanie wypowiedzi o marce, kierowanie dyskusją, publikowanie eksperckich artykułów – to tylko jedne z wielu działań na rzecz Twojej marki. SEO PR obejmuje działania off site, które łączą budowanie dobrego wizerunku firmy i poprawę widoczności w wyszukiwarce. Pozytywne opinie o firmie zwiększają zaufanie potencjalnych klientów do Twojej marki, w efekcie zwiększając sprzedaż.

Optymalizacja użyteczności strony SXOSXO

Działania SEO to nieustanna analiza i dążenie do uzyskania jak największej konwersji. SXO (Search Experience Optimization) to optymalizacja doświadczeń internauty korzystającego z Twojej strony. Dostosowana do preferencji użytkownika, łatwa w obsłudze witryna, która zachęca do działania, to większa konwersja, a więc i większy zysk. Skuteczne pozycjonowanie wiąże się z instalacją i konfiguracją Google Analytics oraz Google Search Console. Stale monitorujemy pozycje strony w wynikach wyszukiwania za pomocą narzędzi analitycznych.

white hat seoBEZPIECZEŃSTWO

W prowadzonych działaniach SEO wykorzystujemy bezpieczne metody, które nie narażą Twojej strony na karę od Google. Dbamy o przemyślany i wartościowy dla strony link building. Stopniowo budujemy profil linków bezpiecznych dla strony, stosujemy ręczne działania, bez automatyzacji.

Dostosowujemy nasze działania do bieżących kryteriów oceniania witryny przez Google. Kluczem do sukcesu jest ciągłość działań, połączenie metod i ich aktualizacja.

pozycjonowanie w google 

 

Zdobywanie i utrzymywanie wysokich pozycji to ciągła walka.

Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie (pochodzi z angielskiego search engine optimization)  jest to część strategii marketingowej polegającej na zwiększaniu widoczności strony internetowej na wybrane przez pozycjonera słowa kluczowe w organicznych wynikach wyszukiwarki google, celem pozycjonowania jest zwiększanie ruchu na stronie internetowej.

Użytkownicy wpisują słowo kluczowe jakie ich interesuje po czym wyszukiwarka google pokazuje w wynikach wyszukiwania strony internetowe jakie pasują do wpisanego zapytania – słowa kluczowego. Wyszukiwarka ma za zadanie polecać użytkownikom strony internetowe, które będą zawierały adekwatne informacje. Wyszukiwarka sprawdza w tym wypadku  bezpieczeństwo, szybkość ładowania strony internetowej, ale też użyteczność danej strony tzw. UX. Ocena tego, czy witryna zasługuje na określoną pozycje polega na badaniu strony internetowej przez roboty indeksujące wyszukiwarki Google. Na pierwszych miejscach znajdują się więc strony www, które mają prawidłowo zoptymalizowany kod źródłowy strony dla robotów google, ale jednocześnie odpowiadają na wyszukiwanie  użytkowników. Pozycjonowanie jest obecnie koniecznością dla każdego właściciela strony internetowej, który chce aby jego strona www była popularna.  Miejsce, na  którym pokaże się strona internetowa, zależy przede wszystkim od optymalizacji techniczne i treści tej strony, ale też doboru fraz kluczowych i różnym działaniom pozycjonera, które spowodują, że będzie ona wysoko pozycjonowana na słowa kluczowe.

Na czym polega pozycjonowanie stron?

W pozycjonowaniu wyróżnia się metodę  off-site i on-site – czyli czynności wykonywane na stronie internetowej i czynności wykonywane poza stroną internetową. Można wskazać kilka podstawowych czynników, które wpływają na pozycję witryny w wyszukiwarce, są to: struktura strony www, poprawność kodu źródłowego witryny internetowej, linkowanie czyli ilość i jakość stron, które posiadają linki do naszej strony internetowej, content czyli treść na stronie internetowej, optymalizacja techniczna strony www w kontekście SEO. 

Pozycjonowanie stron internetowych jest złożone z wielu działań, które mają na celu zwiększenie widoczności witryny internetowej na konkretne wcześniej wybrane frazy kluczowe. Dlatego właśnie jako pierwsze wykonuje się trzy działania. Pierwsze to audyt SEO,  drugie to wybór słów kluczowych, a trzecie to analiza konkurencji. Taki podstawowy audyt pozwala przeanalizować poziom optymalizacji, wskazać błędy i ustalić potencjał pozycjonowanej witryny internetowej. Natomiast wybór słów kluczowych ma największe znaczenie w procesie planowania pozycjonowania i tworzenia contentu. Wykonany źle spowoduje, że witryna internetowa będzie pozycjonowana na frazy, które nie przyniosą zamierzonego rezultatu. Słowa kluczowe, które będą pozycjonowane dobiera się pod względem dziedziny i tematyki strony internetowej oraz oczekiwania dotyczące pojawiających się wyników, frazy wpisywane w Google najczęściej oraz poziom ich konkurencyjności. Kolejno optymalizuje się stronę internetową, a dokładnie jej kod źródłowy dopracowując jego strukturę, nawigację, dostosowuje do wytycznych google i ich roboty – w tym celu tworzy się nagłówki, meta opisy, a także poprawia inne elementy techniczne strony. Kolejnymi krokami pozycjonowania są działania na stronie internetowej są nimi planowanie i tworzenie contentu – treści zoptymalizowanej na potrzeby SEO, optymalizacja nowych i bieżących elementów strony internetowej, pozycjonowanie grafik i materiałów wideo oraz wiele innych drobnych czynności. Istotne jest również pozycjonowanie off-site, i polega ono na pozyskiwaniu linków przychodzących, kierujących do naszej strony o wysokiej wartości. Do oceny wartości linków pozycjonujących można użyć sprawdzonych narzędzi typu ahrefs lub semruch ale samo doświadczenie pozycjonera i testy dają najlepsze rezultaty. Odpowiedni profil linków może sprawić, że algorytm Google zaliczy naszą stronę do stron wartościowych i przyczyni się do pojawienia jej wysoko w indeksie na dane słowo kluczowe.

Strategię pozycjonowania przygotowuje się w oparciu o szczegółowy audyt SEO, budżet klienta oraz jego oczekiwania.  Ustala się zakres prac w wspomnianych wcześniej obszarach. Dla przykładu w  pierwszym miesiącu można poświęcić na usuwanie błędów krytycznych takich jak błędne adresy url, brak przekierowań, brak ssl, brak wersji mobilnej, itd. W kolejnych miesiącach można wykonywać działania dostosowane do wyników audytu i chęci osiągnięcia wyznaczonych celów, a także wybranych wcześniej fraz kluczowych. Strategia pozycjonowania powinną być uzgodniona z klientem i powinien on być poinformowany jakie zmiany będą wprowadzane na stronę internetową. Podczas tworzenia strategii pozycjonowania mogą współpracować ze sobą specjaliści z różnych dziedzin choć często zdarza się, że strategia wykonywana jest przez jedną osobę tzw. pozycjonera. Ustala się również zakres prac off-site i co ważne budżet na pozyckiwanie linków. 

Pozycjonowanie stron opiera się na tworzeniu i optymalizacji contentu. Współcześnie w tym celu wykorzystuje się liczne narzędzia typu surferseo, senuto co często przekłada się na gigantyczne ilości tworzonego teksu nawet w błahych tematach.  Uważa się, że content nie  powinien być zduplikowany ani też skopiowany z innych witryn ale w praktyce zdarza się, że strony z kopiowaną treścią i niskim współczynniku unikalności zajmują wysokie pozycje. Istotne jest odpowiednie skonstruowanie tekstu w zależności od ilości podstron, charakteru witryny internetowej, a także tematyki i rodzaju podstron. Uzupełnianie strony contentem SEO przebiega stopniowo i powinno być wykonywane systematycznie. Zarówno proces tworzenia treści jak i pozyskiwania linków nigdy nie powinien się zakończyć. Planowanie treści powinno w pierwszej kolejności rozpocząć się od podstron nadrzędnych typu oferta, kategorie, bo te są najistotniejsze w budowaniu silnej pozycji w wyszukiwarce Google. Następnie powinno się tworzyć lub optymalizować treści na podstrony podrzędne czyli opisy produktów, strony typu faq. Jednocześnie wypełnia się meta opisy oraz alternatywne treści grafik. Planowanie contentu na stronę powinno uwzględniać tematykę wartościową, a także potrzebną dla użytkowników, powiązaną z charakterem strony. Nie można zapomnieć o zaplanowaniu fraz kluczowych i określeniu nagłówków, które muszą wystąpić w pozycjonowanym tekście. Dobrze gdy nasz content jest sprawdzany przez dwie osoby pod kątem merytorycznym, językowym i gramatycznym.

Czym jest SEO, a czym jest pozycjonowanie?

Określenia takie jak SEO i pozycjonowanie często są używane przez wiele osób. Czy seo i pozycjonowanie to to samo ? Jak się okazuje te słowa nie oznaczają tego samego ponieważ SEO jest jednym z elementów pozycjonowania. To bez SEO nie da się osiągnąć skutecznych efektów w  osiąganiu wysokich pozycji w  organicznych wynikach wyszukiwania. Przyjmuje się, że seo co zresztą wynika z angielskiej definicji to działania związane z optymalizacją strony, a pozycjonowanie to również pozostałe działania takie jak choćby linkbuilding.

Pozycjonowanie w Google – na czym polega?

Google jest najpopularniejszą wyszukiwarką internetową i stanowi najpopularniejsze narzędzie do wyszukiwania informacji w  internecie. Na rynku są  również inne przeglądarki, takie jak Bing,  Yahoo, yandex, Baidu, duckduckgo jednak Google wciąż pozostaje najapopularniejsze. Korzysta z niej około 94% internautów z całego świata, śmiało więc można powiedzieć, że Google jest monopolistą w branży wyszukiwarek internetowych.

Dlatego właśnie działania związane z pozycjonowaniem powinny ograniczać się do wytycznych wyszukiwarki Google, bo to ona właśnie jest głównym narzędziem, wykorzystywanym do wyszukiwania informacji w internecie.

Skuteczność działań związanych z pozycjonowaniem jest uzależniona od wiedzy i znajomości mechanizmów wpływających na wiarygodność, czytelność oraz widoczność strony internetowej osoby wykonującej pozycjonowanie. Czynności związane z pozycjonowaniem sprowadzają do tego aby, by uzyskać jak najwyższą pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwania google. Zwiększa to prawdopodobieństwo, że potencjalny klient wejdzie na Twoją stronę internetową. Jeśli zadba się o treść i zastosuje odpowiednie działania marketingowe, to przyszły klient wykona także oczekiwane przez nas czynności np. dokona zakupu, przeczyta artykuł lub zapozna się z ofertą w zależności od tego co oferuje Twoja strona internetowa.

Optymalizacja SEO strony www będzie obejmowała wszelkie zabiegi, które pomogą osiągnąć jak najwyższe pozycje strony w wyszukiwarce google. Google określa kryteria według, których  ustala kolejność wyświetlania stron internetowych. Pomijając płatne wyniki Google Ads, które znajdują się na szczycie strony wyszukiwarki google, kolejność pozostałych pozycji tzw. organicznych jest dokładnie określana przez liczne algorytmy wyszukiwarki Google.

Kryteria działania algorytmów jest tajemnicą, google nie udostępnia szczegółów i sposobu działania danego algorytm. Na przestrzeni lat i licznych eksperymentów poznajemy jednak wiele czynników wpływających na to, że algorytm umieszcza naszą stronę wyżej lub niżej w hierarchii wszystkich stron internetowych. Samych algorytmów jest bardzo dużo, część z nich została nazwa część jest niejawna.

Pozycjonowanie sklepów internetowych – skuteczne metody

Zakładając lub prowadząc już sklep internetowy wiesz, że  pozycjonowanie sklepów internetowych jest dominującum sposobem na pozyskiwanie klientów. Przyszli klienci robiąc zakupy w internecie nie poświęcają na wyszukiwanie produktów zbyt dużo czasu. Często klikają w pierwszy napotkany link, który skieruje ich do miejsca oferującego produkty, których szukają. Właśnie dlatego ważne aby to Twój sklep pojawił się wysoko w wynikach wyszukiwania kiedy internauta wyszukuje interesującą go frazę kluczową, na przykład nazwę lub symbol poszukiwanego produktu, , który dostępny w Twoim sklepie. Jak to zrobić? Przeczytaj nasz poradnik: https://funkymedia.pl/jak-prowadzic-sklep-internetowy.html

Pozycjonowanie long-tail

Long Tail – (fraza długiego ogona) to fraza kluczowa rozbudowana, składająca się najczęściej z 3 lub więcej słów. Wpisywana przez użytkowników w celu otrzymania precyzyjnych wyników wyszukiwanych usług, produktów oraz informacji. Fraza długiego ogona charakteryzuje się wyższym współczynnikiem konwersji niż frazy generyczne (ogólne) ale też niższą ilością wyszukiwani

Frazy kluczowe długiego ogona, często wykorzystywane są w pozycjonowaniu przez  świadomych pozycjonerów. Frazy te charakteryzuje mniejsza liczba wyszukiwań, ale co ważne w tym kontekście wiąże się to z mniejszą konkurencyjnością. Co za tym idzie czas potrzebny na znalezienie się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania wyszukiwarki google jest krótszy, a nakłady pracy i kosztów są dużo mniejsze.

Liczba fraz long tail jest zdecydowanie większa niż fraz ogólnych. Dzięki temu, że frazy Long Tail dokładniej odpowiadają na oczekiwania użytkownika, posiadają mniejszy współczynnik odrzuceń. Frazy long tail w pozycjonowaniu wykorzystywane są zwłaszcza w sklepach internetowych.

Pozycjonowanie fraz typu long tail  generuje niższe koszty nie tylko w procesie pozycjonowania, ale również w reklamach płatnych typu google ads w promocji oferowanego produktu czy usługi.

Jeśli Twoim celem jest zwiększenie ruchu na stronie w krótkim czasie to frazy long tail są zdecydowanie lepszym wyborem. W przypadku sklepów internetowych pozycjonowanie long tail przekłada się na 60% – 80% całego ruchu na stronie. Chcesz wiedzieć więcej na temat fraz long tail ?

Pozycjonowanie fraz kluczowych

Pozycjonowanie fraz kluczowych sprowadza się do optymalizacji strony www, tak aby wyświetlała się ona w wyszukiwarce google pod wybranymi słowami kluczowymi wpisywanymi przez użytkownika. Ważne jest też to, aby Twoja strona internetowa osiągnęła jak najwyższe miejsce w wyszukiwarce google. Proces ten  dzieli się na kilka etapów. Pierwszym etapem jest wykonanie audytu, drugim etapem jest wybranie odpowiednich fraz kluczowych wyszukiwanych przez użytkowników wyszukiwarki google. Trzecim etapem jest dostosowanie strony lub sklepu do wytycznych google i domniemanych procesów algorytmów. Pozycjonowanie strony na słowa kluczowe jest długotrwałym procesem i opiera się na stopniowym ulepszaniu kolejnych elementów, w celu osiągania przez Twoją stronę wyższego miejsca w wyszukiwarce Google. Jeśli chcesz wiedzieć jak wybrać odpowiedzenie słowa kluczowe do pozycjonowania przeczytaj lub wysłuchaj podcastu:

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie stron www to coś, czym zajmujemy się nie od dziś (a nawet nie od wczoraj), lecz nie poprzestajemy na raz zdobytej wiedzy. Każdego dnia aktualizujemy informacje o zmianach w sposobach działania algorytmów i naszą wiedzę, nieustannie się doskonaląc. Nie opieramy naszych działań na teorii. Nasz zespół – specjaliści SEO, copywriterzy, programiści i nie tylko – ma za sobą długie lata doświadczenia w optymalizacji stron, tworzeniu wartościowych treści i w innych dziedzinach SEO.

Jak poprawić pozycję strony w Google? Aby można było mówić o skutecznym pozycjonowaniu strony www, każdej powierzonej stronie należy poświęcić sporo uwagi. Niewiele osób wie, że pozycjonowanie stron www rozpoczyna się od wnikliwej analizy serwisu i oceny technicznych możliwości. Na skuteczne pozycjonowanie stron internetowych składa się wiele czynności, wykonywanych przez specjalistów.

Skuteczne pozycjonowanie czyli jakie?

Czym właściwie jest skuteczne pozycjonowanie ? Po 12 latach w branży wielokrotnie spotkałem się z określeniem pozycjonowanie strony, umowa pozycjonowania, było robione pozycjonowanie, przecież pozycjonuję stronę, pozycjonowanie nie działa, itd. Można wyliczać bez liku. Samo wykonywanie jakiejś czynności nie przynosi żadnych efektów, trudno więc w większości przypadków mówić o skutecznym pozycjonowaniu. Skuteczne pozycjonowanie to takie, które przynosi określone wcześniej wyniki w określonym wcześniej czasie. Jednym słowem można powiedzieć:

Albo pozycjonowanie jest skuteczne albo żadne.

Czy skuteczne pozycjonowanie zależy od umowy? W dużym skrócie TAK. Jeśli masz stronę internetową i chcesz zlecić pozycjonowanie musisz wiedzieć, że na rynku jest dużo firm, a każda z nich ma inne podejście do zagadnienia pozycjonowania. Jeśli zdecydujesz się na usługi takie jak: marketing szeptany, artykuły sponsorowane, zakładanie wizytówki google, czy sam copywriting to musisz wiedzieć, że nie jest to typowa umowa pozycjonowania strony. Są to pojedyncze usługi, które maja wpływ na pozycje strony w wyszukiwarce ale nie można nazwać ich umową pozycjonowania. Oczywiście wszystko sprowadza się do posiadanego budżetu, jeśli nie stać Ci na kompleksową umowę pozycjonowania strony internetowej, możesz umówić się z firmą na wykonanie pojedynczych usług.

Czy oznacza to, że wymienione usługi nie będą skuteczne? Prawdopodobnie najważniejszą z wymienionych umów będzie umowa copywritingu, jest to skuteczna metoda, ma realny wpływ na poprawę pozycji w wyszukiwarce i jest stosunkowo bezpieczna jeśli treści są pisane przez człowieka.

Czy skuteczne pozycjonowanie zależy od budowy strony internetowej? W dużym skrócie TAK. Pozycjonowanie strony można porównać do lania paliwa do samochodu. Jeśli jest on niesprawny, stary i słaby to nawet najlepsze paliwo nie poprawi jego osiągów. Dlatego upewnij się, że Twoja strona jest nowa lub co najmniej aktualna pod względem technicznym. Jeśli zależy Ci na skutecznym pozycjonowaniu zacznij właśnie od aktualizacji lub stworzenia nowej strony, będzie to fundament do dalszych działań czyli budowy wysokiej pozycji w wyszukiwarce.

Pozycjonowanie stron internetowych jest obecnie bardzo ważne. Należy jednak odpowiednio rozpocząć nasze działania, aby były efektywne i przyniosły nam oczekiwane rezultaty. Jeśli chcesz prowadzić efektywne pozycjonowanie zapoznaj się z naszymi radami, dzięki którym osiągniesz efekty, niskim kosztem.

Efektywne pozycjonowanie

Wyjaśniliśmy już czym jest skuteczne pozycjonowanie i dlaczego jest ważne. Przypomnijmy skuteczne pozycjonowanie to takie, które przynosi założone wcześniej efekty w określonym wcześniej czasie. Zakładamy więc, że wybraliśmy słowa kluczowe i wyznaczyliśmy czas w którym chcemy pojawić się wysoko w wyszukiwarce. W tej sytuacji nie uwzględniamy więc tego czy osiągnięcie wybranych pozycji dla wybranych fraz ma sens w ujęciu biznesowym i jaki jest koszt takiego pozycjonowania. Dla przykładu założyliśmy sklep z butami i założyliśmy, że chcemy być na pierwszej pozycji w wyszukiwarce google na frazę ‘buty’. Jeśli proces pozycjonowania pozwoli nam osiągnąć pierwszą pozycję na tą frazę to możemy śmiało powiedzieć, że pozycjonowanie było skuteczne.

Warto jednak zadać sobie pytanie czy było efektywne?

Czym jest efektywne pozycjonowanie? Jest to pozycjonowanie uwzględniające Twoją aktualną sytuację. Jeśli jesteś na początku drogi pozycjonowania i stawiasz pierwsze kroki, a Twój budżet na działania reklamowe jest ograniczony to pozycjonowanie na frazę ‘buty’ nie będzie dobrym pomysłem. Tu właśnie pojawia się efektywne pozycjonowanie. Warto skupić się na powolnym budowaniu autorytetu strony internetowej, wybierać frazy o niskiej konkurencyjności, i tzw. Long tail. W taki sposób osiągniesz pierwsze wyniki w seo, Twoja strona zacznie zdobywać pierwsze pozycje w google, a budżet potrzebny na pozycjonowanie mniej konkurencyjnych fraz nie będzie, aż tak duży. Z czasem można wybierać bardziej konkurencyjne frazy jednak na początku warto skupić się na podstawach i frazach, których pozycje są łatwe do osiągnięcia. Takie pozycjonowanie można nazwać efektywnym czyli dostosowanych do Twojej indywidualnej sytuacji.

Efektywne pozycjonowanie, które wykonuje się dla wyszukiwarek internetowych, nazywane jest też efektywnym SEO.

Optymalizacja pozycjonowanie – grafiki

Pewnie często szukałeś czegoś w google wybierając wyszukiwanie w tzw. Grafice. Nie jest sekretem, że grafiki też się pozycjonuje. Jest to niezwykle pożyteczne gdy szukasz przedmiotu, który kiedyś widziałeś ale nie znasz jego dokładnej nazwy albo chcesz zobaczyć jak wygląda dana rzecz. Podczas pozycjonowania grafiki należy przede wszystkim zwrócić uwagę na prędkość ich ładowania. Właściciele stron internetowych nie zdają sobie sprawy z tego, że zdjęcia umieszczane na stronie często ‘ważą’ za dużo, a to  spowalnia ładowanie całej strony internetowej. Poprawa prędkości ładowania zalecana jest przez w wytycznych google ale ma też wpływ zachowanie odbiorców, którzy często nie czekają uciekają ze strony jeśli ta nie ładuje się szybko.

W celu sprawdzenia prędkość ładowania strony internetowej, możesz skorzystać z PageSpeed Insights. Narzędzie to sprawdzi czy  prędkość ładowania strony jest optymalna. PageSpeed Insights pokaże nam także cenne informacje i zalecenia dotyczące konieczności kompresji grafik.

Objętość zdjęć to tylko jeden z czynników,  które należy optymalizować przy pozycjonowaniu strony internetowej. Ważne dla SEO są też opisy alternatywne. Muszą one zawierać w kilku słowach opis tego, co znajduje się na grafice. W taki sposób wyszukiwarka google, która nie widzi zdjęcia, oceni je pod kątem trafności wyszukiwania. Dodatkowo użytkownicy, którym grafika się nie załadowała, mogą z opisu dowiedzieć się co na niej jest.

Można w tekstach alternatywnych użyć fraz kluczowych, o ile opisują dokładnie to, co znajduje się na zdjęciu. Taki zabieg wzmocni skuteczność pozycjonowania strony internetowej.

Ekspertyza, autorytet i wiarygodność w SEO

SEO pozycjonowanie w Funky Media odbywa się zgodnie ze wskaźnikami jakości witryny od Google, czyli wskaźnikami EAT (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness), które bazują na trzech założeniach mających wpływać na wysoką jakość witryny – ekspertyza, autorytet i zaufanie. Pisząc treści na Twoją stronę www i dzieląc się z użytkownikami specjalistyczną wiedzą, kreujemy Twojej marce wizerunek eksperta w danej dziedzinie. Artykuły branżowe, blogowe wpisy eksperckie, czyli wartościowe i użyteczne treści budują pozycję autorytetu Twojej stronie. Niezbędne jest też zaufanie, wiarygodność i dbałość o bezpieczeństwo użytkowników, szczególnie ważne w przypadku sklepów internetowych i e-commerce – wdrożenie certyfikatu SSL, przejrzyste informacje kontaktowe, pozytywne opinie o firmie na zewnętrznych serwisach (Google Moja Firma, fora internetowe). W ten sposób dajemy sygnał zarówno robotom, jak i użytkownikom, że strona jest wiarygodna i godna zaufania. Tworzenie wysokiej jakości, oryginalnych i przydatnych treści oraz dbałość o aspekty techniczne domeny przynoszą korzyści dla pozycji strony.

skuteczne pozycjonowanie stron internetowych

Czym jest skuteczne pozycjonowanie stron?

Odpowiednio zaplanowane, dobre praktyki SEO przynoszą bardzo korzystne wyniki dla podnoszenia pozycji w Google – wymagają jednak czasu i zaangażowania. Działania SEO mierzymy pod kątem ruchu organicznego i widoczności na najistotniejsze słowa spośród fraz kluczowych. Ruch organiczny wpływa na liczbę odwiedzin serwisu będącej rezultatem kliknięć w bezpłatne wyniki wyszukiwania i przekłada się na liczbę konwersji. W jaki sposób zapewniamy Twojej stronie ruch organiczny, który zaowocuje konwersjami? Skuteczne SEO to:

  • działania optymalizacyjne, które przeprowadzamy na Twojej stronie
  • działania poza stroną (off site) – takie jak tworzenie zróżnicowanego profilu linków
  • ulepszanie strony dla użytkownika – content marketing ma zadowolić roboty Google, ale przede wszystkim Twoich odbiorców
  • szereg operacji wykonywanych przez specjalistów SEO, a nie maszyny
  • długotrwały proces, który wymaga cierpliwości
  • dążenie do uzyskania wysokiej pozycji w wynikach naturalnych Google
  • ciągłe poszukiwanie najlepszych metod i narzędzi – tylko wtedy uzyskamy najlepsze rezultaty

Czym skuteczne pozycjonowanie stron nie jest?

SEO (pozycjonowanie) to dziedzina, wokół której powstało wiele mitów, które podważają jej skuteczność. SEO zapewnia widoczność w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, a więc nie działa tak samo, jak reklamy Google Ads.

  • pozycjonowanie stron www nie pozwala uzyskiwać wyników z dnia na dzień (bez ryzyka narażenia się na nałożenie filtra lub ban)
  • nie można „włączyć” pozycjonowania stron na kilka dni, to tak nie działa
  • pamiętaj, że ruch na stronie ostatecznie zależy od wyboru użytkownika, a nie od SEO
  • pozycjonowanie stron nie jest magią – wymaga czasu, pracy i cierpliwości

Co dokładnie obejmuje pozycjonowanie strony internetowej?

Czynności związane z skutecznym pozycjonowaniem stron www można podzielić na działania przeprowadzane bezpośrednio na stronie on-site oraz po za stroną off-site. Do procesu pozycjonowania podchodzimy kompleksowo – podejmujemy działania on-site i off-site.

  • On-site to działania podejmowane bezpośrednio na Twojej stronie internetowej z uwzględnieniem czynników rankingowych. Możemy do nich zaliczyć aspekty techniczne, takie jak optymalizacja kodu źródłowego strony lub struktury czy zwiększenie szybkości ładowania, czyli elementy, które nie są widoczne na pierwszy rzut oka dla użytkownika. Jednak optymalizacja on-site to nie tylko ukryte w kodzie technikalia. To też elementy, które możesz od razu zauważyć na stronach internetowych – optymalizacja contentu czy publikowanie nowych treści wysokiej jakości. Nad tymi aspektami masz pełną kontrolę, bo możesz zmienić je z poziomu serwisu.
  • Off-site to wszystkie działania, które wspierają optymalizację z zewnątrz – link building czy artykuły sponsorowane. Linki prowadzące do pozycjonowanej domeny muszą mieć wysoką jakość, a więc pochodzić ze stron o dobrej reputacji (Domain Rating), aby przynieść korzyści Twojej stronie.
skuteczne pozycjonowanie stron www

W FunkyMedia kompleksowo podchodzimy do współpracy z klientem i optymalizacji serwisu. W pozycjonowaniu stron www wprowadzamy na stronie niezbędne zmiany optymalizacyjne: uzupełniamy meta tagi, modyfikujemy treść, tak by zawierała pozycjonowane frazy i była atrakcyjnym źródłem informacji zarówno dla użytkownika, jak i robota Google. Działanie off-site obejmuje budowanie zróżnicowanego profilu wysokiej jakości linków prowadzących do Twojej strony internetowej. Tylko kiedy połączymy te wszystkie czynności, możemy mówić o skutecznym pozycjonowaniu strony.

Kiedy będzie widać efekty pozycjonowania?

SEO, czyli pozycjonowanie stron www, to proces, który wymaga czasu, pracy i cierpliwości. Długofalowe efekty pracy nad pozycjonowaniem strony to podniesienie pozycji w wyszukiwarce Google na najbardziej istotne dla Twojego biznesu słowa kluczowe. Na rezultat trzeba poczekać i włożyć dużo wysiłku w optymalizację. Zwieńczeniem skutecznego pozycjonowania jest długotrwały wzrost pozycji w organicznych, naturalnych wynikach wyszukiwania i ruchu na stronie. Efekty działań SEO, czyli wysokie pozycje, wynagradzają wysiłek włożony w pozycjonowanie. Rozbudowana, uporządkowana i bogata w wartościowe i unikalne treści strona internetowa jest po prostu lepiej widoczna. Ile trzeba czekać na widoczne zmiany? Podanie jednoznacznej daty w SEO nie jest możliwe. Liczba stron www, słów kluczowych, jak i pozycjonujących się w sieci serwisów, z każdym dniem rośnie. Czas skanowania i indeksacji zmian przez roboty Google jest niezależny od agencji SEO. Na zauważenie wprowadzonych ulepszeń i optymalizacji przez roboty musimy poczekać – w tym procesie nie ma niestety drogi na skróty.

Pozycjonowanie strony, a gwarancja pozycji

Pozycjonowanie strony internetowej jest procesem skomplikowanym i długofalowym. Wyszukiwarka Google zmienia algorytm oceny stron internetowych kilkaset razy w roku, a kilka z tych zmian jest na tyle dużych, że żadna wypracowana pozycja słowa kluczowego nie jest stała. W wynikach wyszukiwania Google na każdej stronie jest maksymalnie 10 miejsc, na których może znaleźć się strona internetowa. W praktyce tylko pozycja na pierwszej stronie Google ma szansę na pozyskiwanie ruchu z wyszukiwarki Google. Każde kolejne strony w Google dają nieco mniejsze szanse na pozyskanie klientów. Dlatego też potocznie mówi się o TOP10, które oznacza 10 miejsc na pierwszej stronie wyszukiwarki Google. Biorąc pod uwagę olbrzymią konkurencję stron internetowych, jaka obecnie jest w Internecie, osiągnięcie stałej pozycji na pierwszej stronie Google jest wyjątkowo trudne. Rezultaty działań optymalizacyjnych SEO zależą od wielu czynników, takich jak aktualizacje algorytmów, historia witryny, struktura i stopień rozbudowania stron i podstron, ale też… działania konkurencji. Pozycjonowanie strony stawia przed właścicielem pozycjonowanej strony i osobą pozycjonującą stronę wiele wyzwań. Są to wyzwania związane z nakładem pracy, kosztów, licznych zmian w wyszukiwarce, pojawiających się zdarzeniach losowych takich jak wirusy na stronie, działaniach konkurencji zarówno właściciela pozycjonowanej strony, jak i firm pozycjonujących. Te wszystkie czynniki sprawiają, że pozycjonowanie strony wymaga od obu stron dużej cierpliwości i zaufania.

Jak sprawdzić efekt pozycjonowania?

W jaki sposób możesz weryfikować efekty pozycjonowania? Skąd wiedzieć, że SEO jest skuteczne? Co miesiąc otrzymasz od nas starannie opracowany raport z działań. Z raportu SEO nie tylko dowiesz się, jakie kroki podjęliśmy dla budowania widoczności Twojej strony www. Otrzymasz też podsumowanie wypracowanych w ciągu miesiąca zmian w widoczności serwisu i uzyskanych pozycjach fraz kluczowych. Google Search Console, Google Analytics, Senuto czy Ahrefs – korzystamy z całego przekroju dostępnych na rynku narzędzi do analizy wyników, żeby zapewnić Ci kompleksowe podsumowanie i pełny obraz naszej pracy. Dzięki temu na bieżąco śledzisz postępy naszych działań i zawsze dokładnie wiesz, w jaki sposób Twój budżet marketingowy przekłada się na wyniki. W zależności od zakresu współpracy, umieszczamy w raporcie niezbędne informacje o podejmowanych krokach. Dbamy o to, żeby dostarczać Ci aktualne dane o pełnym zakresie prac prowadzonych zarówno na stronie, jak i poza nią. Na każdym etapie współpracy jesteśmy w stałym kontakcie – razem ustalamy planowane strategie działań, odpowiadamy na Twoje pytania i rozwiewamy wszelkie wątpliwości. Jesteśmy otwarci na Twoje uwagi i pomagamy Ci wdrożyć w życie nowe pomysły. Nad pozycjonowaniem Twojej witryny pracuje cały zespół specjalistów w swojej dziedzinie. Razem działamy nad osiągnięciem najlepszych możliwych rezultatów dla Twojej marki, sklepu, produktu czy usługi.

Dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie strony?

Co daje Ci pozycjonowanie strony? Pozycjonowanie jest jedną z najbardziej skutecznych form reklamy i sposobów na zwiększenie widoczności Twojej marki w internecie. Możesz skorzystać ze wsparcia i doradztwa najlepszych specjalistów i pozycjonować swoją witrynę na dziesiątki fraz. Mamy indywidualne podejście do każdego klienta i każdego przypadku z osobna, dzięki temu możemy stale i skutecznie zwiększać zasięg i widoczność Twojej witryny. Jak w praktyce wyglądają zmiany, które nastąpią po rozpoczęciu naszej współpracy?

  • Zwiększenie widoczności witryny w wynikach wyszukiwania SERP?
  • Zwiększony ruch organiczny na stronie – większe szanse na skuteczną sprzedaż?
  • Rosnąca rozpoznawalność brandu?
  • Budowanie przewagi nad konkurencją?

Liczba użytkowników wpisujących zapytania do wyszukiwarki stale rośnie. Czy zdarzyło Ci się wyszukiwać opinie o produkcie przed zakupem? Czy planując wyjazd, szukasz w internecie noclegu, najtańszych biletów i atrakcji? A czy decydując się na usługę firmy, nie sprawdzasz recenzji w sieci? Wszyscy korzystamy z możliwości, jakie daje nam wyszukiwarka, dlatego warto zdać sobie sprawę z potencjału, jaki się w niej kryje. Z wyszukiwarki Google korzysta miesięcznie kilkadziesiąt milionów osób, które szukają opinii, informacji, produktów i usług. Każdego roku te liczby rosną, rośnie też liczba firm, które korzystają z dobrodziejstw SEO. Użytkownicy wykorzystują wyniki wyszukiwania dla własnej korzyści – aby zrobić zakupy, skorzystać z usługi, znaleźć najlepsze produkty – a firmy wykorzystują je do znalezienia potencjalnych klientów.

Dlatego tak ważne jest, żeby Twoja strona zawalczyła o najwyższe pozycje w Google – są tam już zarówno Twoi klienci, jak i konkurencja. Najlepsze firmy, które wcześniej dostrzegły potencjał SEO, dziś wypracowały już solidne pozycje  zaufanie wśród klientów. Im szybciej zaczniesz pracować nad widocznością swoich stron w internecie, tym większe masz szanse na rozwój swojego biznesu i pozyskiwanie setek nowych klientów.

Korzyści z pozycjonowania strony

Jakie są najważniejsze korzyści z pozycjonowania strony, jakich nie daje tradycyjne promowanie biznesu?

Reklama internetowa o ogromnym zasięgu

Pozycjonowanie daje możliwości dotarcia do dużej rzeszy klientów, do których nie udałoby się dotrzeć z pomocą tradycyjnej reklamy. Użytkownicy mogą znaleźć stronę z każdego urządzenia, telefonu czy komputera. Codziennie w wyszukiwarce Google ma miejsce 1,3-2 miliardy wyszukiwań. Miesięcznie to 40-60 miliardów wyszukiwań! Jeżeli witryna znajdzie się na pierwszym miejscu TOP10 na dane słowo kluczowe, może zyskać nawet 30% całego ruchu organicznego pochodzącego z wyszukiwań tego słowa.

Strona www jako odpowiedź na potrzeby klienta

Dzięki pozycjonowaniu witrynę widzi użytkownik, który potrzebuje dokładnie tego, co możesz mu zaoferować. Świadomie klika w link prowadzący do Twojej witryny, bo znalazł właśnie to, czego szukał. W ten sposób strona sama przyciąga precyzyjnie określoną grupę docelową, która generuje wysoką konwersję. Użytkownik, który szuka „hotelu przyjaznego dzieciom w Kołobrzegu” zobaczy stronę Twojego hotelu – w ten sposób zyskasz potencjalnego klienta, który rzeczywiście jest zainteresowany ofertą. Zadaniem agencji seo jest optymalizacja do takiego poziomu, który pozwoli na pojawienie się wyżej od konkurencji. Im lepiej przygotujemy witrynę i im wyższa będzie jej pozycja, tym większe będzie prawdopodobieństwo, że to właśnie Twoja strona przyciągnie uwagę klienta.

Docieranie do potencjalnego klienta zawsze i wszędzie dzięki pozycjonowaniu

Na czym polega największa przewaga reklamy internetowej i SEO nad tradycyjnymi metodami reklamy? Pozycjonowanie lokalne, czyli podnoszenie widoczności witryny w określonym mieście lub regionie, oraz geolokalizacja (forma personalizacji wyników wyszukiwania do lokalizacji, w jakiej znajduje się w danym momencie użytkownik) pozwalają dotrzeć do klienta w jego okolicy z poziomu jego smartfona. Dajemy więc użytkownikowi rozwiązanie jego problemu właśnie tam i właśnie wtedy, kiedy go potrzebuje.

Efekt widoczności na dłużej

Starania o poprawę pozycji domeny w procesie pozycjonowania wymagają czasu, ale przynoszą długofalowe rezultaty. Treści na stronie trzeba aktualizować i rozwijać, tak jak w przypadku opieki technicznej nad serwisem, ale dobrze zoptymalizowana strona przynosi lepszą sprzedaż i widoczność na dłużej. Efekty wypracowanych wzrostów pozycji z czasem procentują i stanowią przewagę nad konkurencją, która nie zadbała o pozycjonowanie stron.

Niższe koszty pozycjonowania stron

SEO wiąże się też z niższymi kosztami – w przeciwieństwie do reklam płatnych walczymy tu o miejsce w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Wszystkie środki finansowe przeznaczone na działania SEO pracują na rzecz zdobycia klientów z konkretnej grupy docelowej. Koszt pozycjonowania jest więc stosunkowo niski, jest to jedna z tańszych metod promocji w sieci.

Jak skutecznie pozycjonować stronę?

Skuteczne pozycjonowanie składa się kilku elementów, takich jak: analiza stron konkurencji, dobór słów kluczowych, analiza pozycji w Google na te słowa kluczowe, analiza wyświetlanych tagów title i description, audyt SEO, wdrożenie zaleceń optymalizacyjnych, rozbudowa treści i linkbuilding.

Czy pozycjonowanie stron ma sens?

Czy pozycjonowanie stron ma sens? Pozycjonowanie stron ma sens, ponieważ: Twoi klienci szukają twojej firmy w internecie. Wysokie pozycje strony przynoszą ze sobą ruch. Duży ruch przynosi leady sprzedażowe, a w efekcie nowych klientów.

Jaki jest koszt pozycjonowania strony www?

Na rynku można znaleźć kilka modeli rozliczeń za pozycjonowanie strony www, najpopularniejsze z nich to abonament, który w zależności od specjalisty zaczyna się od 299zł, a kończy na 10-20 tyś zł. Często wyróżnia się osobny budżet na linkbuilding, a ten nie ma granic.

Czy pozycjonowanie jest trudne?

Czy pozycjonowanie jest trudne? Przyglądając się z boku wytycznym google można stwierdzić, że pozycjonowanie stron nie jest trudne, jeśli jednak wdasz się w szczegóły to okazuje się, że ilość mikro zależności jest tak duża, że pozycjonowanie jest bardzo trudne.

Czy google ads jest lepsze od pozycjonowania?

Pozycjonowanie różni się od Google AdWords przede wszystkim czasem, w jakim zobaczymy pierwsze wyniki prowadzonej kampanii. Pozycjonowanie jest procesem długotrwałym, jednak w dłuższej perspektywie przynosi większe efekty od linków sponsorowanych.

Czy pozycjonowanie się opłaca?

Czy pozycjonowanie się opłaca? Często nie, wszystko zależy od tego co chcesz pozycjonować, jaki jest z tego zwrot z inwestycji, jak dużym budżetem dysponujesz i ile masz czasu na osiągnięcie efektów.

Czy pozycjonowanie jest potrzebne?

Czy pozycjonowanie jest potrzebne? Jeśli planujesz pozyskiwać klientów z internetu to oczywiście pozycjonowanie jest potrzebne. Nie jest obowiązkowe ponieważ jest dużo innych kanałów docierania do klientów za pomocą internetu jednak warto być widocznym w każdym kanale w tym i w wyszukiwarce google.

Od czego zależy cena pozycjonowania strony internetowej?

Od czego zależy cena pozycjonowania strony internetowej? Na cenę pozycjonowania wpływa szereg czynników, pierwszy to kto będzie wykonywał pozycjonowanie, każda firma ma inny cennik, następnie wszystko zależy od tego jaką stronę pozycjonujemy, ile treści trzeba napisać i ile i jakich linków potrzeba aby pokonać konkurencję.

Ile kosztuje kampania SEO?

Ile kosztuje kampania SEO? Najpopularniejsze ceny pozycjonowania zaczynają się od 299zł do 4-5 tyś zł, są to kwoty miesięcznych abonamentów. Wyższe ceny to już wyceny indywidualne, które nie podlegają generalizacji.

Jak pozycjonować stronę za darmo ?

Jak pozycjonować stronę za darmo? Oczywiście można pozycjonować stronę za darmo, wystarczy poświęcić czas na edukację, np.: kurs seo, następnie należy napisać treści we własnym zakresie i zacząć pozyskiwać darmowe linki pozycjonujące. Taki proces częściowo można nazwać pozycjonowaniem za darmo ale w efekcie poświęcamy dożo własnego czasu, który nie jest darmowy.

Ile kosztuje promocja strony?

Ile kosztuje promocja strony? Nie ma jednej uniwersalnej odpowiedzi, promocja może być bardzo skromna lub okrojona na szeroką skalę. Jest to podstawowe kryterium, jeden post na FB można nazwać promocją strony i świąteczną kampanię reklamową coca-coli też można nazwać promocją. Ich koszt jest nie do porównania.

Jak pozycjonować stronę w google?

Jak pozycjonować stronę w google? Najlepiej poświęcić czas na jakiś kurs seo, dalsze kroki to optymalizacja techniczna strony, tworzenie dobrych, angażujących treści oraz pozyskiwanie linków.

Dla czego pozycjonowanie jest ważne?

Skuteczne pozycjonowanie może przynieść Ci nowych klientów, rozpoznawalność marki i ułatwi potencjalnemu klientowi sprawdzenie wiarygodności Twojej firmy. Jeśli nie sprzedajesz za pośrednictwem internetu klient i tak będzie chciał sprawdzić czy prowadzisz prawdziwą firmę. Dlatego właśnie musi pojawiać się w naturalnych wynikach wyszukiwania.

Czy warto inwestować w seo?

Jeśli wypracujesz zaufanie w 'oczach’ google pozycje Twojej strony będą zawsze wysoki, nawet jeśli przestaniesz inwestować w SEO. W odróżnieniu od działań PPC SEO daje Ci możliwość przerwania inwestycji i powrotu do nich gdy tylko znowu będziesz chciał inwestować w seo.

Jak zwiększyć ilość wejść na stronę?

SEO jest procesem długofalowym, wymaga inwestycji i cierpliwości ale skutecznie pomaga zwiększyć ilość wejść na stronę. Upewnij się, że wybrałeś odpowiednie słowa kluczowe na które chcesz zwiększyć ilość wejść na stronę bo to one mają największy wpływ. W prostych 3 krokach: wybierz słowa kluczowe, napisz kompetentne treści dla tych fraz, pozyskaj linki z dobrych, znanych stron.

Co składa się na pozycjonowanie?

Na pozycjonowanie składają się działania on-site i off-site. On site to działania na stronie, optymalizacja techniczna i optymalizacja treści, off-site to działania związane z pozyskiwaniem linków tzw. linkbuilding.

Jak podbić pozycjonowanie?

Jeśli Twoja strona jest już widoczna w google ale chcesz podbić pozycjonowanie, musisz przeanalizować strony konkurencji, przeanalizować swoje treści, metat title i description, a następnie uzupełnić swoją stronę o treści, których Ci brakuje względem konkurencji i dodać coś ponad to.

Na czym polega pozycjonowanie produktu?

Pozycjonowanie produktu prowadzi do tego, aby w świadomości konsumentów docelowych produkt lub marka, który pozycjonujesz zajęły określone, wyróżniające i wysokie miejsce w porównaniu z produktami konkurencji. Pozycjonowanie jest więc wykreowaniem takiego wizerunku produktu który skłoni konsumenta do jego zakupu.

Jak pozycjonować swój sklep w internecie?

Pozycjonowanie sklepu nie różni się specjalnie od pozycjonowania inne strony w internecie. Oczywiście w sklepie jest o wiele więcej elementów, o które trzeba zadbać ale te 3 proste kroki są zawsze uniwersalne, upewnij się, że sklep jest zoptymalizowany technicznie, twórz wysokiej jakości treści, pozyskuj linki z dobrych, zaufanych stron.

Co to jest pozycjonowanie?

Pozycjonowanie to działania mające na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w wyszukiwarce np.: google. Usługa pozycjonowania dotyczy wyłącznie wyników 'naturalnych’ czyli tych pod reklamami google ads.

Czy google ads / adwords wpływa na pozycjonowanie?

Jest to popularny mit, w który niestety nadal wierzą niektóre osoby. Prawda jest taka, że płatna reklama PPC google ads dawniej adwords nie ma wpływu na pozycjonowanie czyli popularne SEO

Czy jeśli często wchodzę na stronę to poprawiam pozycjonowanie?

Nie, jeśli często odwiedzasz swoją stronę to nie wpłynie to na pozycje w wyszukiwarce, Twoje pozycjonowanie będzie bez zmian. Jest to kolejny mi często powtarzany przez przedsiębiorców. Czy częste wchodzenie na stronie nie wpływa na pozycjonowanie.

Jak wypozycjonować stronę samemu?

Wybierz odpowiednie frazy kluczowe, dostarczaj wartościowy content, odświeżaj stare treści, publikuj content wideo, zainwestuj w artykuły sponsorowane lub wpisy gościnne.

Czy można samemu pozycjonować stronę?

Oczywiście stronę pozycjonować można samemu, często po zgłębieniu wiedzy seo jest to najlepsza metoda. Dużo czytaj, obserwuj liderów w swojej branży, pisz dużo, dobrych , treści, udzielaj się na innych stronach podając link do swojej strony, a zaczniesz osiągać pierwsze wyniki w pozycjonowaniu strony samemu.

Jak długo trwa pozycjonowanie?

Jak długo trwa pozycjonowanie? To odwieczne pytanie, pozycjonowanie jednej frazy może trwać krótko wszystko zależy od tego czy Twój tekst opisujący pozycjonowaną frazę jest najlepszy i jak dużo zainwestujesz w linki. Jednak jedyna dobra odpowiedz na pytanie jak długo trwa pozycjonowanie to 'pozycjonowanie nigdy się nie kończy’

Czy SEO to pozycjonowanie?

Potocznie przyjęło się określać SEO jako pozycjonowanie. W praktyce są to te same działania ale samo słowo SEO jest uniwersalna na całym świecie i tak poprawnie określana jest ta usługa. W naszym kraju używa się słowa pozycjonowanie ale nie występuje ono w żadnym innym języku.

Jak zacząć pracę w SEO?

Na dzień dzisiejszy nie ma żadnej szkoły, która uczy SEO, aby zacząć pracę w SEO należy czytać dostępne materiały w internecie, zapoznawać się z szkoleniami SEO i przed wszystkim praktykować. To praktyka i doświadczenie zdecyduje o tym czy zaczniesz pracę z SEO.

Od czego zacząć SEO?

Zacząć SEO trzeba od posiadania strony internetowej. Następnie skup się na tworzeniu treści, sprawdzaj jaki ma ona wpływ na pozycje w wyszukiwarce. Gdy zgłębisz tą wiedzę kolejnym krokiem będzie pozyskiwanie linków pozycjonujących. Jeśli jesteś niecierpliwy możesz też skoczyć na głęboką wodę i rzucić się w wir black hat seo czerpiąc informacje z forum BHW 🙂

Jak zwiększyć pozycjonowanie strony?

Zwiększając zaangażowanie w tworzenie nowych treści bezpośrednio wpływasz na zwiększenie pozycjonowania strony. Zadbaj o nowe treści, aktualizację starych, uzupełnianie meta title i description, porównuj się z konkurencja i staraj się napisać lepsze treści.

Co lepsze google ads czy pozycjonowanie?

Nie da się porównać tych dwóch kanałów docierania do potencjalnych klientów. Dzięki adwords / ads możesz wytypować frazy do pozycjonowania, dzięki ads możesz szybko reklamować sezonowe produkty, dzięki pozycjonowaniu możesz zmniejszyć nakłady na promocję strony w internecie ale zajmie to dużo więcej czasu

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat pozycjonowania stron internetowych odwiedź nasz blog.
Skontaktuj się z nami, chętnie odpowiemy na Twoje pytania!

Skuteczne Pozycjonowanie FunkyMedia

Napisz: biuro@funkymedia.pl lub zadzwoń tel: 518 545 599