Jak zaplanować budżet na kampanię on-line?
Ustalamy cele biznesowe, grupę docelową, kanały komunikacji, oceniamy skuteczność.

Doradztwo marketingowe

Doradztwo marketingowe to sposób na skuteczny marketing dla zabieganych. Kiedy zamierzasz wprowadzić zmiany w strategii marketingowej firmy bądź zastanawiasz się, dlaczego Twoje działania reklamowe w internecie nie przynoszą spodziewanych rezultatów, skontaktuj się z nami i umów się na konsultacje marketingowe ze specjalistą!

 

Prowadzimy konsultacje
z zakresu e-marketingu,
w którym specjalizujemy
się od wielu lat.

W czym pomagają
konsultacje marketingowe?

Konsultacje marketingowe pomagają w podjęciu trafnych decyzji biznesowych związanych z reklamą internetową. W ramach doradztwa marketingowego m.in. odpowiadamy na pytania nurtujące przedsiębiorców, przedstawiamy narzędzia, których warto użyć do promowaniu firmy, a także omawiamy możliwe rozwiązania zidentyfikowanego problemu.

Świadczone przez nas doradztwo marketingowe to:

  • weryfikacja strategii marketingowej,
  • pomoc w rozwiązywaniu problemów strategicznych,
  • doradztwo przy opracowywaniu nowej strategii marketingowej,
  • porady, jak skutecznie poprawić obecną strategię marketingową,
  • analiza narzędzi komunikacji i doradztwo w zakresie niewykorzystywanych kanałów,
  • wskazywanie nowych możliwości i kierunków rozwoju firmy,
  • ostrzeganie przed ewentualnymi błędami,
  • doradztwo w zakresie optymalizacji lejka sprzedażowego,
  • działania podnoszące efektywność zespołu,
  • wskazywanie nowych działań marketingowych i budowanie procesów,
  • wiele innych!

W jaki sposób udzielamy doradztwa marketingowego? Analizując status quo Twojej firmy. Obserwujemy, badamy i wyciągamy wnioski z Twoich działań. Korzystając z wiedzy i doświadczenia, podpowiadamy, co warto zmienić, by poprawić sytuację. Może wystarczy zmienić tylko strategię marketingową? A może warto podjąć inne działania marketingowe? Po pełnej analizie działań marketingowych wskażemy Ci możliwości, których w natłoku zadań mogłeś nie dostrzec.

Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości co do obranej przez Ciebie strategii marketingowej, skontaktuj się z nami i umów się na spotkanie. Doradztwo marketingowe może przynieść Ci korzyści, jakich dotychczas nawet nie brałeś pod uwagę.

 

Działania marketingowe powinny
być przede wszystkim korzystne!

Jak wygląda analiza działań marketingowych?

Ponieważ wiemy, że marketingowe działania powinny być przede wszystkim korzystne, w ramach analizy skupiamy się na obszarach działań, dzięki którym podniesiesz wydajność firmy, zwiększysz sprzedaż, dotrzesz do większej liczby odbiorców, zwiększysz rozpoznawalność marki, pozyskasz nowe leady bądź osiągniesz inny zaplanowany cel.

W ramach doradztwa marketingowego sprawdzamy obecną kondycję firmy i działań marketingowych. Proponujemy rozwiązania problemów strategicznych przy zachowaniu obecnie trwających procesów, ale też proponujemy nowe kierunki – czasem bowiem korzystniej i łatwiej zacząć od nowa. Przykładowo może się okazać, że sposób, w jaki docierasz do klientów i pozyskujesz ich, nie jest najskuteczniejszy. Lekko modyfikując strategię marketingową i zmieniając kanał komunikacji na inny, możesz trafić do właściwej grupy. Oczywiście w ustaleniu grupy docelowej także Ci pomożemy.

Wiedziałeś o tym, że skuteczne działania reklamowe mogą nie tylko zwrócić uwagę grupy docelowej, ale także przekonać ją do częstszego kupowania produktów bądź wybierania usług? Po skorzystaniu z doradztwa marketingowego nakłonisz odbiorców do wydawania większej ilości pieniędzy, a także zyskasz wartość bezcenną: lojalność konsumencką. Osiągnięcie jej znacząco wpływa na funkcjonowanie firmy. Lojalny klient chętnie wraca po więcej i jest mniej skłonny do odejścia do konkurencji. Ponadto zadowolony odbiorca chętnie poleca produkty i usługi znajomym.

Doradztwo marketingowe w zakresie strategii marketingowej – w małej i średniej firmie

To mit, że doradztwo marketingowe sprawdza się jedynie w wielkich firmach, których klientów liczy się w tysiącach czy milionach. Jak wynika z naszego doświadczenia, z doradztwa marketingowego często i z pozytywnym efektem korzystają firmy małe i średnie, w tym start-upy. Jeżeli mają już zbudowaną podstawową grupę odbiorców, na jej podstawie możemy przeanalizować ścieżkę klienta i sprawdzić, które etapy są efektywne, na których zaś odbiorca rezygnuje – porzuca koszyk, przechodzi do innej zakładki czy zamyka stronę.

Oczywiście z doradztwa marketingowego można skorzystać także w przypadku nowego biznesu, kiedy nie ma jeszcze strategii marketingowej bądź została jedynie nakreślona i pozostawia wiele pytań bez odpowiedzi. Wówczas przyglądamy się zagadnieniom takim jak wytypowana grupa docelowa, obrany cel, obietnica marki, kanały komunikacji, drogi zakupowe.

Budowanie marki składa się z wielu zagadnień, z którymi małe firmy mogą sobie nie poradzić. Nie przejmuj się – pomożemy Ci w realizacji założeń, by działania przyniosły upragnione efekty. Oferujemy wsparcie zarówno na etapie początkowym (przygotowanie wskazówek krok-po-kroku), jak i realizacji (wdrażania wskazówek). Ponieważ nasze doradztwo marketingowe polega na ścisłej współpracy z klientem, bierzemy pod uwagę wszystkie ewentualne obiekcje i zastrzeżenia.

Przygotowywanie nowej strategii marketingowej – wyzwanie

Właściwie opracowana strategia marketingowa to klucz do sukcesu i punkt wyjścia do wszelkich działań marketingowych. By przygotować ją właściwie bądź poprawić obecną, niezmiernie ważne jest przyjrzenie się elementom takim jak zaprezentowane poniżej.

Doradztwo marketingowe w odniesieniu do firmy

  • unikalne cechy,
  • wartości marki,
  • wizerunek marki,
  • mocne i słabe strony,
  • język komunikacji (m.in. na stronie, w social media).

Doradztwo marketingowe w odniesieniu do klientów

  • cechy demograficzne grupy docelowej,
  • cechy psychofizyczne grupy docelowej,
  • dodatkowe grupy docelowe (dywersyfikacja przekazu),
  • potrzeby, oczekiwania, doświadczenia odbiorców.

Doradztwo marketingowe w odniesieniu do konkurencji

  • sytuacja na rynku (w internecie),
  • analiza działań: sprzedażowych, komunikacyjnych.

Doradztwo marketingowe w odniesieniu do witryny firmowej

  • audyt: parametrów, treści, funkcjonalności,
  • strategia marketingowa pod kątem SEO,
  • opcjonalnie podjęcie działań SEO PR,
  • pozyskiwanie leadów (np. newsletter),
  • ścieżka zakupowa.

Inne zagadnienia z zakresu marketingu

  • strategia marketingowa pod kątem social media,
  • e-mail marketing,
  • komunikacja off-line,
  • strategia reklamowa pod kątem SEM,
  • świadczone usługi (w odniesieniu do konkurencji),
  • plany rozwoju,
  • wykorzystywane narzędzia marketingowe.

Doradztwo marketingowe przekłada się na zestaw porad odnośnie poprawy zastanej sytuacji firmy i kierunków zmian. Dzięki profesjonalnej analizie przekaz Twojej marki będzie spójny, deklarowane wartości wiarygodne i realizowane, sprzedaż większa, klienci bardziej zadowoleni, czytelność strony lepsza, a nowa strategia SEO przyczyni się do zwiększenia ruchu na stronie www i lepszej konwersji.

Kluczowe działania marketingowe – analiza i wsparcie na etapie rozwoju

Pytania i problemy marketingowe mogą Cię spotkać na każdym etapie prowadzenia biznesu. Nic nie stoi na przeszkodzie, byś na doradztwo marketingowe zdecydował się dopiero w obliczu konieczności podjęcia kluczowych decyzji dla dalszego działania firmy. Jak pokazuje nasze doświadczenie, korzystanie ze wsparcia w marketingu sprawdza się idealne nawet po wielu latach od założenia firmy.

Co sprawia, że doradztwo marketingowe firmy z długim stażem na rynku jest korzystne?

Trywializmem będzie stwierdzenie, że świat – a wraz z nim obszar marketingowy – nieustannie się rozwija. A jednak od czasu do czasu warto sobie o tym przypomnieć, żeby zrozumieć, dlaczego znajomość rynku nie jest stała, ciągła analiza firm i poszerzanie wiedzy to konieczność, a działania dające niegdyś efekty dziś mogą okazać się niewystarczające czy wręcz bezużyteczne. By utrzymać zadowalające efekty, a tym bardziej je zwiększać, strategia marketingowa musi uwzględniać stały rozwój otoczenia: rynku, klientów, konkurencji, algorytmów SEO.

Skuteczny marketing zależy od rozpoznania mocnych i słabych stron

W jakich obszarach i dziedzinach masz dostatecznie dużo wiedzy, by samodzielnie aktualizować posunięcia strategiczne marki? W jakich potrzebujesz wsparcia marketingowego, bo brakuje Ci kompetencji bądź pewności? Kiedy na horyzoncie pojawiają się nowe cele i potrzebne jest podjęcie nowych działań, korzystne rozwiązanie oferuje doradztwo marketingowe. W trakcie współpracy wspomożemy Cię w działaniu krótko- i długofalowym, strategicznym i taktycznym, planowym, decyzyjnym i realizacyjnym.

Jesteśmy na bieżąco z wytycznymi pozycjonowania odnośnie: treści, szablonu, funkcjonowania witryny www. Znamy trendy w social media. Śledzimy ścieżki rozwoju kanałów komunikacji marek. Potrafimy też wykonać skuteczną analizę rynku internetowego, niezależnie od branży, w jakiej działasz. Dobierzemy rozwiązania strategiczne tak, byś zmieścił się w założonym budżecie, i pomożemy Ci w realizacji planu.

Przewaga doradztwa marketingowego nad szkoleniami

Chociaż doradztwo marketingowe kończy się uzyskaniem przez Ciebie wskazówek dotyczących kierunków zmian, wprowadzania nowych rozwiązań oraz sposobów ich realizacji, doradztwa nie można uznać za formę szkolenia. To o wiele więcej – realne i bieżące wsparcie biznesu.

Kiedy sprawdza się szkolenie?

Jeżeli w Twoim zespole pojawiły się nowe osoby, występuje konieczność zaktualizowania wiedzy starych pracowników, planujesz wdrożyć nowe rozwiązania lub przetestować narzędzia, wówczas firma może poddać się szkoleniu. To rozwiązanie przynosi efekty, gdy niezbędne jest uzupełnienie bądź zdobycie wiedzy w małym, skonkretyzowanym obszarze. Ponadto masz już opracowaną skuteczną strategię marketingową i chwilowo nie trzeba jej zmieniać ani rozwijać.

Kiedy warto wybrać doradztwo marketingowe?

Czasem dochodzi do sytuacji, w której mimo zapoznania się z nowymi wytycznymi bądź przeszkolenia z używania narzędzi pracownicy nie potrafią przełożyć ich na działania w marketingu. Przyczyną problemu może być brak wsparcia po zakończeniu szkolenia, które ma formę zamkniętą. Z kolei doradztwo marketingowe polega na weryfikacji efektów. Realizacje strategiczne są sprawdzane w praktyce – towarzyszymy Ci na każdym etapie. Inne przykłady sytuacji, w których sprawdza się doradztwo marketingowe, to chęć przeanalizowania obecnych działań celem zwiększenia zysku, poszerzenia oferty, dotarcia do nowych odbiorców, polepszenia komunikacji w internecie.

Doradztwo marketingowe vs. szkolenie

Jak już pewnie zauważyłeś, doradztwo marketingowe to działanie całościowe, dotyczące wielu zróżnicowanych kwestii marketingowych. Szkolenie przeciwnie: skupia się na konkrecie. Siłą doradztwa marketingowego jest pomoc wieloetapowa. To z kolei przekłada się na czas realizacji: szkolenie jest jedno- bądź kilkurazowe, podczas gdy doradztwo oznacza proces. Pierwszym krokiem jest audyt, następnie pojawiają się wskazówki strategiczne, na końcu zaś następują konsultacje marketingowe (pomoc przy wdrażaniu zmian).

Efekty szkolenia zależą od tego, jak skutecznie firma wdroży zdobytą wiedzę w życie. Doradztwo marketingowe stanowi rodzaj współpracy, wsparcia. To drugie jest też bardziej spersonalizowane, w końcu wychodzi od zapoznania się z profilem biznesu i audytu. Szkolenie znacznie częściej jest gotowe i jedynie wzbogacane odniesieniami do sytuacji firmy.

Skuteczne doradztwo marketingowe – jak to ocenić?

Na szczęście doradztwo marketingowe nie należy do działań, w których skuteczność trzeba wierzyć na słowo. Prawdą jednak jest, że – podobnie jak pozycjonowanie – doradztwo w marketingu najlepiej ocenia się długofalowo. Im dłużej trwa współpraca, tym więcej elementów strategii można doskonalić „na żywym organizmie”. Testowanie kilku ścieżek pomaga wybrać najlepszą i zrezygnować z tych, które pochłaniają więcej pieniędzy niż generują. A czasem warto zostawić kilka i poddać kolejnym testom po lekkiej korekcie.

Firma ani rynek nie są tworami stałymi, niezmiennymi. Zmianom podlegają trendy rynkowe, zasoby firmowe, liczebność i możliwości zespołu pracowników, algorytmy internetowe. Długotrwałe doradztwo marketingowe umożliwia reagowanie na nowości na bieżąco.

Nowa strategia zakłada przyjęcie KPI – jednego bądź kilku

Jako KPI może posłużyć konkretny wzrost sprzedaży (procentowy bądź liczbowy) czy przejść na stronę, zmniejszenie wydatków marketingowych, pozyskanie leadów. Wszystkie te cele są mierzalne i możliwe do zweryfikowania przez właściciela działalności albo administratora witryny www. Nieco bardziej abstrakcyjne pojęcia to wzrost rozpoznawalności marki czy zadowolenia klientów, jednak i tutaj możemy skorzystać z dopasowanych narzędzi: anonimowych ankiet, komentarzy, opinii.

Interesuje Cię doradztwo marketingowe bądź masz dodatkowe pytania? Skontaktuj się z nami! Ponieważ każda firma jest inna, znajdziemy strategię idealną dla Twojej.