DORADZTWO MARKETINGOWE
Doradztwo marketingowe to sposób na skuteczny marketing dla zabieganych. Kiedy zamierzasz wprowadzić zmiany w strategii marketingowej firmy bądź zastanawiasz się, dlaczego Twoje działania reklamowe w internecie nie przynoszą spodziewanych rezultatów, skontaktuj się z nami i umów się na konsultacje marketingowe ze specjalistą!
Prowadzimy konsultacje z zakresu
e-marketingu, w którym
specjalizujemy się od wielu lat.
Świadczone przez nas doradztwo marketingowe to:
Zalety dobrego content marketingu:
- Przyciągają uwagę, budują zaufanie i aktywizują do działania
- Wpływają na widoczność serwisu i jego pozycję w wyszukiwarce Google
- Zachęcają do pozostania na stronie i pobudzają zaangażowanie odbiorców
- Zwieszają konwersję, wpływając na działania użytkowników strony
Działania związane z content marketingiem to:
- Stworzenie odpowiednich tekstów na stronę – zgodnie z najnowszymi trendami marketingowymi (storytelling, branding, lovemarks) – tzw. on-site
- Tworzenie i publikacja artykułów eksperckich – tzw. off-site
- Współpraca z blogerami, influencerami
- Prezentacja firmy w Social Media
Content Marketing opiera się nie tylko na słowach, to również:
- Infografika
- Reklama wideo
- Reklama natywna
W jaki sposób udzielamy doradztwa marketingowego? Analizując status quo Twojej firmy. Obserwujemy, badamy i wyciągamy wnioski z Twoich działań. Korzystając z wiedzy i doświadczenia, podpowiadamy, co warto zmienić, by poprawić sytuację. Może wystarczy zmienić tylko strategię marketingową? A może warto podjąć inne działania marketingowe?
Po pełnej analizie działań marketingowych wskażemy Ci możliwości, których w natłoku zadań mogłeś nie dostrzec. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości co do obranej przez Ciebie strategii marketingowej, skontaktuj się z nami i umów się na spotkanie. Doradztwo marketingowe może przynieść Ci korzyści, jakich dotychczas nawet nie brałeś pod uwagę.
JAK WYGLĄDA ANALIZA DZIAŁAŃ MARKETINGOWYCH
Ponieważ wiemy, że marketingowe działania powinny być przede wszystkim korzystne, w ramach analizy skupiamy się na obszarach działań, dzięki którym podniesiesz wydajność firmy, zwiększysz sprzedaż, dotrzesz do większej liczby odbiorców, zwiększysz rozpoznawalność marki, pozyskasz nowe leady bądź osiągniesz inny zaplanowany cel.
W ramach doradztwa marketingowego sprawdzamy obecną kondycję firmy i działań marketingowych. Proponujemy rozwiązania problemów strategicznych przy zachowaniu obecnie trwających procesów, ale też proponujemy nowe kierunki – czasem bowiem korzystniej i łatwiej zacząć od nowa. Przykładowo może się okazać, że sposób, w jaki docierasz do klientów i pozyskujesz ich, nie jest najskuteczniejszy. Lekko modyfikując strategię marketingową i zmieniając kanał komunikacji na inny, możesz trafić do właściwej grupy. Oczywiście w ustaleniu grupy docelowej także Ci pomożemy.
Wiedziałeś o tym, że skuteczne działania reklamowe mogą nie tylko zwrócić uwagę grupy docelowej, ale także przekonać ją do częstszego kupowania produktów bądź wybierania usług? Po skorzystaniu z doradztwa marketingowego nakłonisz odbiorców do wydawania większej ilości pieniędzy, a także zyskasz wartość bezcenną: lojalność konsumencką. Osiągnięcie jej znacząco wpływa na funkcjonowanie firmy. Lojalny klient chętnie wraca po więcej i jest mniej skłonny do odejścia do konkurencji. Ponadto zadowolony odbiorca chętnie poleca produkty i usługi znajomym.
Działania marketingowe powinny
być przede wszystkim korzystne!
Doradztwo marketingowe w zakresie strategii marketingowej – w małej i średniej firmie
To mit, że doradztwo marketingowe sprawdza się jedynie w wielkich firmach, których klientów liczy się w tysiącach czy milionach. Jak wynika z naszego doświadczenia, z doradztwa marketingowego często i z pozytywnym efektem korzystają firmy małe i średnie, w tym start-upy. Jeżeli mają już zbudowaną podstawową grupę odbiorców, na jej podstawie możemy przeanalizować ścieżkę klienta i sprawdzić, które etapy są efektywne, na których zaś odbiorca rezygnuje – porzuca koszyk, przechodzi do innej zakładki czy zamyka stronę.
Oczywiście z doradztwa marketingowego można skorzystać także w przypadku nowego biznesu, kiedy nie ma jeszcze strategii marketingowej bądź została jedynie nakreślona i pozostawia wiele pytań bez odpowiedzi. Wówczas przyglądamy się zagadnieniom takim jak wytypowana grupa docelowa, obrany cel, obietnica marki, kanały komunikacji, drogi zakupowe.
Budowanie marki składa się z wielu zagadnień, z którymi małe firmy mogą sobie nie poradzić. Nie przejmuj się – pomożemy Ci w realizacji założeń, by działania przyniosły upragnione efekty. Oferujemy wsparcie zarówno na etapie początkowym (przygotowanie wskazówek krok-po-kroku), jak i realizacji (wdrażania wskazówek). Ponieważ nasze doradztwo marketingowe polega na ścisłej współpracy z klientem, bierzemy pod uwagę wszystkie ewentualne obiekcje i zastrzeżenia.
To mit, że doradztwo marketingowe sprawdza się jedynie w wielkich firmach, których klientów liczy się w tysiącach czy milionach.
WYZWANIE PRZYGOTOWYWANIE NOWEJ STRATEGII MARKETINGOWEJ
Właściwie opracowana strategia marketingowa to klucz do sukcesu i punkt wyjścia do wszelkich działań marketingowych. By przygotować ją właściwie bądź poprawić obecną, niezmiernie ważne jest przyjrzenie się elementom takim jak zaprezentowane poniżej.
Doradztwo marketingowe w odniesieniu do firmy
- unikalne cechy,
- wartości marki,
- wizerunek marki,
- mocne i słabe strony,
- język komunikacji (m.in. na stronie, w social media).
Doradztwo marketingowe w odniesieniu do klientów
- cechy demograficzne grupy docelowej,
- cechy psychofizyczne grupy docelowej,
- dodatkowe grupy docelowe (dywersyfikacja przekazu),
- potrzeby, oczekiwania, doświadczenia odbiorców.
Doradztwo marketingowe w odniesieniu do konkurencji
- sytuacja na rynku (w internecie),
- analiza działań: sprzedażowych, komunikacyjnych.
Doradztwo marketingowe w odniesieniu do witryny firmowej
- audyt: parametrów, treści, funkcjonalności,
- strategia marketingowa pod kątem SEO,
- opcjonalnie podjęcie działań SEO PR,
- pozyskiwanie leadów (np. newsletter),
- ścieżka zakupowa.
Doradztwo marketingowe w odniesieniu do witryny firmowej
- audyt: parametrów, treści, funkcjonalności,
- strategia marketingowa pod kątem SEO,
- opcjonalnie podjęcie działań SEO PR,
- pozyskiwanie leadów (np. newsletter),
- ścieżka zakupowa.
Doradztwo marketingowe przekłada się na zestaw porad odnośnie poprawy zastanej sytuacji firmy i kierunków zmian.
Dzięki profesjonalnej analizie przekaz Twojej marki będzie spójny, deklarowane wartości wiarygodne i realizowane, sprzedaż większa, klienci bardziej zadowoleni, czytelność strony lepsza, a nowa strategia SEO przyczyni się do zwiększenia ruchu na stronie www i lepszej konwersji.
Co sprawia, że doradztwo marketingowe firmy z długim stażem na rynku jest korzystne?
Trywializmem będzie stwierdzenie, że świat – a wraz z nim obszar marketingowy – nieustannie się rozwija. A jednak od czasu do czasu warto sobie o tym przypomnieć, żeby zrozumieć, dlaczego znajomość rynku nie jest stała, ciągła analiza firm i poszerzanie wiedzy to konieczność, a działania dające niegdyś efekty dziś mogą okazać się niewystarczające czy wręcz bezużyteczne. By utrzymać zadowalające efekty, a tym bardziej je zwiększać, strategia marketingowa musi uwzględniać stały rozwój otoczenia: rynku, klientów, konkurencji, algorytmów SEO.
Przewaga doradztwa marketingowego nad szkoleniami
Chociaż doradztwo marketingowe kończy się uzyskaniem przez Ciebie wskazówek dotyczących kierunków zmian, wprowadzania nowych rozwiązań oraz sposobów ich realizacji, doradztwa nie można uznać za formę szkolenia. To o wiele więcej – realne i bieżące wsparcie biznesu.
JAK OCENIĆ? SKUTECZNE DORADZTWO MARKETINGOWE
Na szczęście doradztwo marketingowe nie należy do działań, w których skuteczność trzeba wierzyć na słowo. Prawdą jednak jest, że – podobnie jak pozycjonowanie – doradztwo w marketingu najlepiej ocenia się długofalowo. Im dłużej trwa współpraca, tym więcej elementów strategii można doskonalić „na żywym organizmie”.
Testowanie kilku ścieżek pomaga wybrać najlepszą i zrezygnować z tych, które pochłaniają więcej pieniędzy niż generują. A czasem warto zostawić kilka i poddać kolejnym testom po lekkiej korekcie.
Firma ani rynek nie są tworami stałymi, niezmiennymi. Zmianom podlegają trendy rynkowe, zasoby firmowe, liczebność i możliwości zespołu pracowników, algorytmy internetowe. Długotrwałe doradztwo marketingowe umożliwia reagowanie na nowości na bieżąco.
Nowa strategia zakłada przyjęcie KPI – jednego bądź kilku
Jako KPI może posłużyć konkretny wzrost sprzedaży (procentowy bądź liczbowy) czy przejść na stronę, zmniejszenie wydatków marketingowych, pozyskanie leadów. Wszystkie te cele są mierzalne i możliwe do zweryfikowania przez właściciela działalności albo administratora witryny www. Nieco bardziej abstrakcyjne pojęcia to wzrost rozpoznawalności marki czy zadowolenia klientów, jednak i tutaj możemy skorzystać z dopasowanych narzędzi: anonimowych ankiet, komentarzy, opinii.
Interesuje Cię doradztwo marketingowe bądź masz dodatkowe pytania?
Skontaktuj się z nami! Ponieważ każda firma jest inna, znajdziemy strategię idealną dla Twojej.