Social media marketing Reklama na Facebooku
i Instagramie
Reklamy na Facebooku i reklamy na Instagramie to treści, które zna dziś prawie każdy. Któż bowiem nie prowadzi konta na żadnym portalu społecznościowym? Mają różne formaty i umożliwiają dostosowanie w nawet większym stopniu niż reklamy Google Ads. Dołączane do nich materiały audiowizualne przyciągają wzrok potencjalnych klientów. Od kliknięcia i zrealizowania zakupu w Twoim sklepie już tylko krok!
CZYM CHARAKTERYZUJĄ SIĘ REKLAMY NA FACEBOOKU I INSTAGRAMIE?
Reklama na Facebooku – w przeciwieństwie do tej, którą wyświetla Instagram – daje duże pole do popisu. Dzieli się bowiem na wiele rodzajów i występuje w różnorodnych miejscach. Na wybór wpływ ma oczywiście twórca. Dla przykładu reklamę facebookową można wyświetlić na głównej tablicy wśród postów bądź między relacjami, a także wyłącznie w aplikacji mobilnej – Messengerze.
NA CZYM POLEGA USTALANIE GRUP DOCELOWYCH
Dobieranie grup docelowych może się wydawać proste, jednak wcale takie nie jest. Na szczęście Facebook i Instagram udostępniają w menedżerze reklam wiele podpowiedzi i opcji wyboru. Do każdej reklamy można dobrać inny target. Przy okazji warto je zapisywać, aby w przyszłości – reklamując te same produkty czy usługi – nie ustalać parametrów od nowa.
Jakie cele firmy można zrealizować poprzez reklamę (Facebook, Instagram)?
Jedne z najpopularniejszych portali społecznościowych – Facebook i Instagram – umożliwiają zrealizowanie celów biznesowych takich jak:
- zwiększenie rozpoznawalności marki,
- zwiększenie sprzedaży produktów bądź usług,
- pozyskanie nowych fanów,
- pozyskanie nowych klientów,
- zbudowanie trwałej relacji z odbiorcami,
- wygenerowanie leadów.
Powierz tworzenie reklam na Instagramie i Facebooku specjalistom
W ramach prowadzenia kampanii w social media działamy na dwóch płaszczyznach.
UKŁADANIE TREŚCI
Reklamy są wszędzie, a reklamowane jest wszystko. Oznacza to, że aby zostać zauważonym, trzeba się wyróżnić. Nie wystarczy już tylko opisać produktu i wstawić zdjęcia. Tego typu post zginie pomiędzy innymi. My przygotowanie treści promocyjnych zaczynamy od konsultacji w zespole specjalistów. Teksty układa copywriter, a audiowizualne – grafik. O ile istnieje taka możliwość, do kampanii warto włączyć zdjęcia, obrazki, infografiki, a nawet animacje i wideo. Jeżeli odbiorcy zatrzymają się przy poście i zapamiętają nazwę – zmierzamy w dobrą stronę!
PRACA PRZY MENEDŻERZE REKLAM
Nie mniej ważna od tekstów, grafik i wideo jest obsługa kampanii w menedżerze reklam. Tutaj wybiera się rodzaj reklamy, umiejscowienie, częstotliwość wyświetlania, grupę docelową itd. Mamy do dyspozycji narzędzia pomagające określenie niektórych parametrów – np. dostosowanie grupy docelowej – na podstawie danych użytkowników Facebooka, polubionych przez nich stron i postów, a nawet znajomych, publikacji na osi czasu czy sposobu korzystania z Facebooka.
Reklama na Facebooku i Instagramie + Google Ads – korzyści
Korzyści płynące z połączenia form promocji w social media i wyszukiwarce Google to m.in.:
- stałe przypominanie osobom, które odwiedziły Twoją stronę, by ukończyły proces zakupowy,
- wyświetlanie użytkownikom Facebooka i Instagrama oraz osobom poszukującym informacji na stronach partnerskich Google Twoich produktów wraz z (atrakcyjnymi) cenami,
- trwałe zapadanie w pamięć nazwy firmy, produktów lub usług,
- zróżnicowane grupy docelowe, a w efekcie większy zasięg i lepsza docieralność (realizowanie celu),
- kampanie dostosowane do rodzaju urządzenia: komputera/laptopa, smartfona/tabletu,
- korzystanie z odrębnych, niezależnych baz danych: Facebooka i Google (zwiększenie szansy na trafność przekazu),
- większy wpływ na budżet – poświęcasz więcej pieniędzy na te kampanie, które pozwalają Ci lepiej realizować cele.
Chcesz poznać pozostałe zalety reklam na Facebooku, Instagramie i w Google Ads? Zamów usługę w ramach próby i przetestuj, by wybrać najlepszą formę marketingu do swojej działalności.