Jak zarządzać wizerunkiem w Social Media?
Bądź tam, gdzie Twoi klienci.

Social media marketing:
reklama na Facebooku i Instagramie

Reklamy na Facebooku i reklamy na Instagramie to treści, które zna dziś prawie każdy. Któż bowiem nie prowadzi konta na żadnym portalu społecznościowym? Mają różne formaty i umożliwiają dostosowanie w nawet większym stopniu niż reklamy Google Ads. Dołączane do nich materiały audiowizualne przyciągają wzrok potencjalnych klientów. Od kliknięcia i zrealizowania zakupu w Twoim sklepie już tylko krok!

Dlaczego warto reklamować się na Facebooku i Instagramie?

Prowadzisz sklep internetowy, stronę-wizytówkę, portal tematyczny, blog albo witrynę usługową? Reklamy w internecie mogą pomóc dotrzeć Ci do nowych klientów oraz takich osób, które rozpoczęły na Twojej stronie proces – np. dodały produkty do koszyka bądź wpisały dane do formularza – ale go nie ukończyły. Wówczas mamy do czynienia z dynamiczną formą marketingu: remarketingiem. Sprawia, że oglądane przez odbiorcę produkty podążają za nim i wyświetlają mu się w wyszukiwarce Google i u partnerów, a także w witrynach zarabiających na wyświetlaniu reklam.

Nie tylko Google Ads!

Podstawowymi reklamami wybieranymi przez właścicieli stron internetowych są Google Ads. Ale przecież to nie wszystkie reklamy, jakie masz do wyboru, by trafić do odbiorców! W zależności od profilu działalności może się okazać, że większą konwersję uzyskasz z reklam na Facebooku i Instagramie. Na tych portalach bowiem znajdują się osoby w każdym wieku, obu płci, o różnych zainteresowaniach i preferencjach zakupowych.

Reklama na Facebooku + na Instagramie

Mało tego, reklamy na Facebooku i Instagramie warto połączyć. Po pierwsze część potencjalnych odbiorców może mieć konto tylko na jednym z portali. Prowadząc kampanie promocyjne wyłącznie w obrębie jednego, nie wykorzystasz potencjału drugiego. Po drugie odbiorcy, którzy zobaczą reklamę najpierw na Facebooku, a potem na Insta, lepiej zapamiętają Twoją ofertę. Po trzecie Instagram należy do Facebooka, więc proces tworzenia kampanii jest częściowo wspólny. To znacząco ułatwia przygotowanie reklamy na Instagramie i Facebooku oraz skraca czas jej tworzenia.

Czym charakteryzują się reklamy na Facebooku i Instagramie?

Reklama na Facebooku – w przeciwieństwie do tej, którą wyświetla Instagram – daje duże pole do popisu. Dzieli się bowiem na wiele rodzajów i występuje w różnorodnych miejscach. Na wybór wpływ ma oczywiście twórca. Dla przykładu reklamę facebookową można wyświetlić na głównej tablicy wśród postów bądź między relacjami, a także wyłącznie w aplikacji mobilnej – Messengerze.

Pytania, które warto sobie zadać

Przed utworzeniem reklamy warto zadać sobie pytania: W jaki sposób korzysta z Facebooka mój klient? Gdzie go znajdę? Jak do niego dotrę? Jeśli podejmiesz z nami współpracę, przed utworzeniem reklam na Facebooku zadamy Ci te i inne pytania oraz przygotujemy brief, by zdobyć jak największą wiedzę o Twoich klientach. Wykorzystamy m.in. dane z Google Analytics.

Reklama na Facebooku -> call to action

Narzędzia reklamowe na Facebooku umożliwiają dodanie do postu przycisku typu call to action, czyli zachęcającego do podjęcia wskazanej akcji. Mogą być nią pobranie pliku, sprawdzenie oferty, skorzystanie z oferty, wyświetlenie menu czy zakupienie produktu (ale także inne). W ten sposób nie tylko przedstawisz treści reklamowe odbiorcy, lecz również bezpośrednio zrealizujesz cele firmy.

Kiedy warto poszerzyć reklamę o przycisk kontaktu?

Instagram i Facebook mają ograniczone pole tekstowe. Zresztą nawet gdyby nie było nieograniczone, zmuszanie odbiorcy do czytania długiego tekstu nie odniosłoby oczekiwanego rezultatu. Z mediów społecznościowych korzysta się szybko, często w przerwie od aktualnie wykonywanych zajęć – pamiętaj o tym. Ponadto tekst reklamy może nie odpowiadać na wszystkie potencjalne pytania odbiorcy. Warto wówczas uwzględnić w kampanii promocyjnej przycisk kontaktu. Jeśli ktoś będzie miał do Ciebie pytanie bądź wykaże chęć uzyskania dodatkowych informacji, wyśle Ci wiadomość.

Ustalanie grup docelowych

Dobieranie grup docelowych może się wydawać proste, jednak wcale takie nie jest. Na szczęście Facebook i Instagram udostępniają w menedżerze reklam wiele podpowiedzi i opcji wyboru. Do każdej reklamy można dobrać inny target. Przy okazji warto je zapisywać, aby w przyszłości – reklamując te same produkty czy usługi – nie ustalać parametrów od nowa.

Alternatywne grupy docelowe

Ustalając grupy docelowe, ma się wpływ m.in. na następujące dane dotyczące odbiorców: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, stan cywilny (a nawet okres od zawarcia związku), wielkość rodziny, zainteresowania, preferencje, styl życia. Na etapie testów dla większej szansy na zrealizowanie celu można stworzyć alternatywy tej samej reklamy i sprawdzić, która odniesie lepszy rezultat. Przykładowy test: analiza, która grupa wiekowa chętniej wykona akcję zawartą w reklamie.

Skieruj reklamę do osób, które odwiedziły Twoją stronę (remarketing)

Reklama na Facebooku – podobnie jakkampanie Google Ads, w których prowadzeniu również pomagamy – umożliwia docieranie do osób, które już odwiedziły Twoją stronę, ale nie podjęły żadnej akcji bądź nie ukończyły podjętej. Siłą remarketingu jest wyświetlanie potencjalnym klientom wciąż tych samych produktów i ofert. Skoro raz się nimi zainteresowali, istnieje duża szansa, że zrobią to ponownie. Być może wcześniej się spieszyli lub nie byli zdecydowani, a teraz mają czas i są gotowi do zakupu.

Facebook Pixel – kod na stronę

Reklama na Facebooku śledząca użytkownika może być wyświetlana jednocześnie na Insta, ponieważ portale społecznościowe są powiązane. Aby jednak reklama wyświetlała się poprawnie, konieczne jest umieszczenie na stronie firmy kodu Pixela Facebooka. Dzięki niemu otrzymujesz wgląd w dane takie jak nieukończony proces zakupowy, wypełniony, lecz nieprzesłany formularz, spędzenie długiego czasu na jednej z podstron bez podjęcia akcji. Wyświetl reklamy na Facebooku właśnie takim osobom!

Aktualności (Facebook, Instagram)

Dzięki remarketingowi użytkownik mediów społecznościowych zobaczy w zakładce aktualności reklamę ukazującą produkt z Twojej oferty, który oglądał w prowadzonym przez Ciebie sklepie, lecz ostatecznie nie dokonał zakupu. Trafi na niego, naturalnie korzystając z Facebooka – przeglądając posty znajomych.

Jakie cele firmy można zrealizować poprzez reklamę (Facebook, Instagram)?

Jedne z najpopularniejszych portali społecznościowych – Facebook i Instagram – umożliwiają zrealizowanie celów biznesowych takich jak:

  • zwiększenie rozpoznawalności marki,
  • zwiększenie sprzedaży produktów bądź usług,
  • pozyskanie nowych fanów,
  • pozyskanie nowych klientów,
  • zbudowanie trwałej relacji z odbiorcami,
  • wygenerowanie leadów.

Budowanie społeczności

Ponieważ Facebook i Instagram to media społecznościowe, decydując się na promocję marki na ich obszarze, warto obrać sobie dodatkowy cel: budowanie społeczności. Odbiorcy bardziej zaangażowani w życie marki, np. śledzący jej posty, biorący udział w konkursach, pozostawiający komentarze i udostępniający posty, to po pierwsze potencjalni nabywcy nowych produktów, a po drugie pewnego rodzaju ambasadorzy. Kiedy wykonują akcję dotyczącą Twoich publikacji, widzą to osoby znajdujące się w ich znajomych oraz śledzące ich profile. Bez dodatkowych działań zdobywasz zasięgi.

Co zrobić, gdy cele nie są realizowane?

Może się zdarzyć, że reklama na Facebooku nie przyniesie oczekiwanych rezultatów, o czym przekonasz się jeszcze w trakcie emisji. Nie musisz wówczas czekać na zakończenie. Edytuj reklamę: skoryguj opcje, podkręć budżet (by wyświetlała się częściej w okresie, w którym jest chętnie klikana) bądź wyłącz i utwórz nową. Wypuszczanie kampanii bez doświadczenia to długa nauka na żywo. Dlatego proponujemy powierzenie tej sekcji marketingu specjalistom – nam.

Powierz tworzenie reklam na Instagramie i Facebooku specjalistom

W ramach prowadzenia kampanii w social media działamy na dwóch płaszczyznach.

Układanie treści

Reklamy są wszędzie, a reklamowane jest wszystko. Oznacza to, że aby zostać zauważonym, trzeba się wyróżnić. Nie wystarczy już tylko opisać produktu i wstawić zdjęcia. Tego typu post zginie pomiędzy innymi. My przygotowanie treści promocyjnych zaczynamy od konsultacji w zespole specjalistów. Teksty układa copywriter, a audiowizualne – grafik. O ile istnieje taka możliwość, do kampanii warto włączyć zdjęcia, obrazki, infografiki, a nawet animacje i wideo. Jeżeli odbiorcy zatrzymają się przy poście i zapamiętają nazwę – zmierzamy w dobrą stronę!

Praca przy menedżerze reklam

Nie mniej ważna od tekstów, grafik i wideo jest obsługa kampanii w menedżerze reklam. Tutaj wybiera się rodzaj reklamy, umiejscowienie, częstotliwość wyświetlania, grupę docelową itd. Mamy do dyspozycji narzędzia pomagające określenie niektórych parametrów – np. dostosowanie grupy docelowej – na podstawie danych użytkowników Facebooka, polubionych przez nich stron i postów, a nawet znajomych, publikacji na osi czasu czy sposobu korzystania z Facebooka.

Koszt reklam na Facebooku

Reklama na Facebooku nie ma ustalonej ceny. Budżet określasz sam bądź zgodnie z naszą sugestią. Czynniki wpływające na cenę to m.in. wielkość kampanii i liczba kreacji reklamowych, rodzaj i miejsce promocji, dodatek materiałów audiowizualnych, czas wyświetlania, wybór portalu: sam Facebook (łącznie z aplikacją Messenger bądź nie), sam Instagram, a może połączone.

Do ostatecznej ceny kampanii należy dodać koszt prowadzenia. Ofertę dostosowujemy indywidualnie – zapraszamy do kontaktu!

Tworzenie reklam na Facebooku i Instagramie, ale nie tylko!

Dotrzyj do różnorodnych grup odbiorców i zdobądź więcej klientów! Podejmując współpracę z FunkyMedia, do reklam na Facebooku możesz dodać reklamy Google Ads czypozycjonowanie strony. Reklama na Facebooku i w wyszukiwarce Google zapewni Ci promocję podczas promowania produktów nowych bądź przecenionych, SEO zaś przełoży się na długofalową widoczność strony w organicznych wynikach wyszukiwania.

Interesuje Cię reklama na Facebooku i Instagramie? Masz dodatkowe pytania? Skontaktuj się z nami!

Reklama na Facebooku i Instagramie + Google Ads – korzyści

Korzyści płynące z połączenia form promocji w social media i wyszukiwarce Google to m.in.:

  • stałe przypominanie osobom, które odwiedziły Twoją stronę, by ukończyły proces zakupowy,
  • wyświetlanie użytkownikom Facebooka i Instagrama oraz osobom poszukującym informacji na stronach partnerskich Google Twoich produktów wraz z (atrakcyjnymi) cenami,
  • trwałe zapadanie w pamięć nazwy firmy, produktów lub usług,
  • zróżnicowane grupy docelowe, a w efekcie większy zasięg i lepsza docieralność (realizowanie celu),
  • kampanie dostosowane do rodzaju urządzenia: komputera/laptopa, smartfona/tabletu,
  • korzystanie z odrębnych, niezależnych baz danych: Facebooka i Google (zwiększenie szansy na trafność przekazu),
  • większy wpływ na budżet – poświęcasz więcej pieniędzy na te kampanie, które pozwalają Ci lepiej realizować cele.

Chcesz poznać pozostałe zalety reklam na Facebooku, Instagramie i w Google Ads? Zamów usługę w ramach próby i przetestuj, by wybrać najlepszą formę marketingu do swojej działalności.