Jak zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarce Google?
Gwarantujemy efekty naszych działań.

Optymalizacja i pozycjonowanie
stron internetowych

Masz biznes w internecie i chcesz dotrzeć do nowych klientów, ale nie wiesz jak? Przeniesienie biznesu do sieci to dopiero pierwszy krok – teraz czas na znalezienie odbiorców. Jak skutecznie dotrzeć do klientów? Jeżeli Twój klient szuka w internecie produktu lub usługi, w pierwszej kolejności skorzysta z wyszukiwarki i w 97% przypadków będzie to wyszukiwarka Google. Niemal każdy użytkownik w Polsce wyszukuje informacje w Google i to właśnie tam są Twoi potencjalni klienci. Miliony konsumentów szuka produktów, usług, opinii i inspiracji w wyszukiwarce Google – nie może tam zabraknąć i Twojej firmy. Po co w takim razie jest Ci potrzebne pozycjonowanie strony? I czym jest to tajemniczo brzmiące SEO?

Co to jest SEO?

SEO (Search Engine Optimization) to optymalizacja strony mająca na celu poprawę jej widoczności (pozycjonowanie strony) w naturalnych wynikach wyszukiwania Google. Polega to na zrównoważonym połączeniu działań on-site (na stronie) i off-site (poza stroną). Co to oznacza w praktyce? SEO to cały zespół działań na stronie www oraz poza nią, które mają na celu poprawę pozycji Twojej strony internetowej w wyszukiwarce. Budując stronę atrakcyjną dla robotów Google i dla użytkownika, budujesz równocześnie silną pozycję swojej marki na tle konkurencji. Jak działa skuteczne pozycjonowanie strony? Jeżeli jesteś na wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania, użytkownik widzi Twoją stronę i klika w link. Większy ruch na stronie generuje większą szansę sprzedaży. Wysokie pozycje bezpośrednio przekładają się więc na wyniki. Dzięki temu sprzedajesz więcej i przyciągasz do siebie nowych i powracających użytkowników.

W Funky Media wierzymy, że usługi SEO powinny być bazą działań marketingowych każdego biznesu, który działa w internecie i ma swoją stronę www. Skuteczne pozycjonowanie strony – lepsza widoczność serwisu – zwiększenie sprzedaży. Jak dokładnie wygląda proces pozycjonowania? Co możemy dla Ciebie zrobić w ramach usługi SEO?

Co możemy Ci zaoferować w ramach usługi SEO?

W RAMACH USŁUGI SEO OFERUJEMY:

AUDYT SEO

Punktem wyjścia do działań SEO jest audyt SEO strony i analiza konkurencji w wynikach wyszukiwania. Na tej podstawie rekomendujemy optymalne słowa kluczowe, opracowujemy strategię działań. Przed rozpoczęciem procesu pozycjonowania zawsze zalecamy wykonanie dokładnego i kompleksowego audytu SEO Twojej strony www. Wiemy, jak ważna jest analityka internetowa. Audyt SEO traktujemy jak solidny fundament naszej pracy dla Twojej marki. To dokładna analiza strony www, w której wskazujemy elementy warte poprawy, aby zmaksymalizować efekty SEO, oraz nasze rekomendacje do optymalizacji strony. Narzędzia, jakie wykorzystujemy to: Semstorm, Senuto, Google Search Console, Webmaster Tools, Ahrefs, Majestic, Deepcrawl i Screaming Frog.

optymalizacja stron wwwOPTYMALIZACJA TECHNICZNA STRONY

Optymalizacja techniczna strony obejmuje zmiany techniczne, takie jak: poprawa prędkości ładowania pozycjonowanej strony internetowej, usunięcie błędnych i bezużytecznych przekierowań strony internetowej, analiza i wykluczenie w wynikach wyszukiwania zbędnych podstron z mapy strony (sitemap.xml). Optymalizacja strony zakłada dostosowanie serwisu do wymagań zarówno ze strony Google, jak i użytkownika, dotyczących szybkości działania strony, jej bezawaryjności i przejrzystości treści serwowanych na stronie. W ramach optymalizacji strony zajmujemy się uporządkowaniem struktury serwisu i usunięciem istotnych błędów w kodzie strony.

optymalizacja treści pod SEOOPTYMALIZACJA TREŚCI

Optymalizacja treści polega na analizie obecnej na stronie internetowej treści pod kątem merytorycznym (dla użytkownika), gramatycznym, stylistycznym oraz nasyceniem i wyposażeniem w odpowiednie słowa kluczowe niezbędne do pojawienia się strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Optymalizacja strony pod kątem treści i zawartych w tekście słów kluczowych ma na celu między innymi zaktualizowanie, reorganizację oraz podniesienie jakości treści na stronie. Jej naczelnym celem jest jednak zoptymalizowanie treści w taki sposób, żeby była przyjazna wyszukiwarce Google i użytkownikowi oraz zawierała odpowiednią liczbę słów kluczowych związanych z tematyką serwisu.

pisanie treści pod SEOSEO COPYWRITING

Wykorzystujemy content marketing zgodnie z wytycznymi Google. Wartościowe i unikalne treści bogate w słowa kluczowe odgrywają strategiczną rolę w procesie optymalizacji i poprawy widoczności i pozycji strony w wyszukiwarce internetowej. SEO copywriting odbywa się zgodnie ze wskaźnikami jakości witryny od Google. Pisząc treści na Twoją stronę www, budujemy Twojej firmie wizerunek eksperta w danej dziedzinie, a także dajemy sygnał użytkownikom i wyszukiwarce, że strona jest wiarygodna i godna zaufania. Dodajemy słowa kluczowe i tworzymy wysokiej jakości, oryginalne treści, czyli skuteczny content marketing, który zwiększa widoczność strony w wyszukiwarce.

SEO PR marketing szeptanySEO PR

Kreujemy wizerunek marki w internecie poprzez wykorzystanie zróżnicowanych kanałów. Monitorowanie wypowiedzi o marce, kierowanie dyskusją, publikowanie eksperckich artykułów – to tylko jedne z wielu działań na rzecz Twojej marki. SEO PR obejmuje działania off site, które łączą budowanie dobrego wizerunku firmy i poprawę widoczności w wyszukiwarce. Pozytywne opinie o firmie zwiększają zaufanie potencjalnych klientów do Twojej marki, w efekcie zwiększając sprzedaż.

Optymalizacja użyteczności strony SXOSXO

Działania SEO to nieustanna analiza i dążenie do uzyskania jak największej konwersji. SXO (Search Experience Optimization) to optymalizacja doświadczeń internauty korzystającego z Twojej strony. Dostosowana do preferencji użytkownika, łatwa w obsłudze witryna, która zachęca do działania, to większa konwersja, a więc i większy zysk. Skuteczne pozycjonowanie wiąże się z instalacją i konfiguracją Google Analytics oraz Google Search Console. Stale monitorujemy pozycje strony w wynikach wyszukiwania za pomocą narzędzi analitycznych.

BEZPIECZEŃSTWO

W prowadzonych działaniach SEO wykorzystujemy bezpieczne metody, które nie narażą Twojej strony na karę od Google. Dbamy o przemyślany i wartościowy dla strony link building. Stopniowo budujemy profil linków bezpiecznych dla strony, stosujemy ręczne działania, bez automatyzacji.

Dostosowujemy nasze działania do bieżących kryteriów oceniania witryny przez Google. Kluczem do sukcesu jest ciągłość działań, połączenie metod i ich aktualizacja.

 

 

Zdobywanie i utrzymywanie wysokich pozycji to ciągła walka.

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie stron www to coś, czym zajmujemy się nie od dziś (a nawet nie od wczoraj), lecz nie poprzestajemy na raz zdobytej wiedzy. Każdego dnia aktualizujemy informacje o zmianach w sposobach działania algorytmów i naszą wiedzę, nieustannie się doskonaląc. Nie opieramy naszych działań na teorii. Nasz zespół – specjaliści SEO, copywriterzy, programiści i nie tylko – ma za sobą długie lata doświadczenia w optymalizacji stron, tworzeniu wartościowych treści i w innych dziedzinach SEO.

Jak poprawić pozycję strony w Google? Aby można było mówić o skutecznym pozycjonowaniu strony www, każdej powierzonej stronie należy poświęcić sporo uwagi. Niewiele osób wie, że pozycjonowanie stron www rozpoczyna się od wnikliwej analizy serwisu i oceny technicznych możliwości. Na skuteczne pozycjonowanie stron internetowych składa się wiele czynności, wykonywanych przez specjalistów.

Ekspertyza, autorytet i wiarygodność w SEO

SEO pozycjonowanie w Funky Media odbywa się zgodnie ze wskaźnikami jakości witryny od Google, czyli wskaźnikami EAT (Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness), które bazują na trzech założeniach mających wpływać na wysoką jakość witryny – ekspertyza, autorytet i zaufanie. Pisząc treści na Twoją stronę www i dzieląc się z użytkownikami specjalistyczną wiedzą, kreujemy Twojej marce wizerunek eksperta w danej dziedzinie. Artykuły branżowe, blogowe wpisy eksperckie, czyli wartościowe i użyteczne treści budują pozycję autorytetu Twojej stronie. Niezbędne jest też zaufanie, wiarygodność i dbałość o bezpieczeństwo użytkowników, szczególnie ważne w przypadku sklepów internetowych i e-commerce – wdrożenie certyfikatu SSL, przejrzyste informacje kontaktowe, pozytywne opinie o firmie na zewnętrznych serwisach (Google Moja Firma, fora internetowe). W ten sposób dajemy sygnał zarówno robotom, jak i użytkownikom, że strona jest wiarygodna i godna zaufania. Tworzenie wysokiej jakości, oryginalnych i przydatnych treści oraz dbałość o aspekty techniczne domeny przynoszą korzyści dla pozycji strony.

Czym jest skuteczne pozycjonowanie stron?

Odpowiednio zaplanowane, dobre praktyki SEO przynoszą bardzo korzystne wyniki dla podnoszenia pozycji w Google – wymagają jednak czasu i zaangażowania. Działania SEO mierzymy pod kątem ruchu organicznego i widoczności na najistotniejsze słowa spośród fraz kluczowych. Ruch organiczny wpływa na liczbę odwiedzin serwisu będącej rezultatem kliknięć w bezpłatne wyniki wyszukiwania i przekłada się na liczbę konwersji. W jaki sposób zapewniamy Twojej stronie ruch organiczny, który zaowocuje konwersjami? Skuteczne SEO to:

  • działania optymalizacyjne, które przeprowadzamy na Twojej stronie
  • działania poza stroną (off site) – takie jak tworzenie zróżnicowanego profilu linków
  • ulepszanie strony dla użytkownika – content ma zadowolić roboty Google, ale przede wszystkim Twoich odbiorców
  • szereg operacji wykonywanych przez specjalistów SEO, a nie maszyny
  • długotrwały proces, który wymaga cierpliwości
  • dążenie do uzyskania wysokiej pozycji w wynikach naturalnych Google
  • ciągłe poszukiwanie najlepszych metod i narzędzi – tylko wtedy uzyskamy najlepsze rezultaty

Czym skuteczne pozycjonowanie stron nie jest?

SEO (pozycjonowanie) to dziedzina, wokół której powstało wiele mitów, które podważają jej skuteczność. SEO zapewnia widoczność w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, a więc nie działa tak samo, jak reklamy Google Ads.

  • pozycjonowanie stron nie pozwala uzyskiwać wyników z dnia na dzień (bez ryzyka narażenia się na nałożenie filtra lub ban)
  • nie można „włączyć” pozycjonowania stron na kilka dni, to tak nie działa
  • pamiętaj, że ruch na stronie ostatecznie zależy od wyboru użytkownika, a nie od SEO
  • pozycjonowanie stron nie jest magią – wymaga czasu, pracy i cierpliwości

Co dokładnie obejmuje pozycjonowanie strony internetowej?

Czynności związane z skutecznym pozycjonowaniem stron www można podzielić na działania przeprowadzane bezpośrednio na stronie on-site oraz po za stroną off-site. Do procesu pozycjonowania podchodzimy kompleksowo – podejmujemy działania on-site i off-site.

  • On-site to działania podejmowane bezpośrednio na Twojej stronie internetowej z uwzględnieniem czynników rankingowych. Możemy do nich zaliczyć aspekty techniczne, takie jak optymalizacja kodu źródłowego strony lub struktury czy zwiększenie szybkości ładowania, czyli elementy, które nie są widoczne na pierwszy rzut oka dla użytkownika. Jednak optymalizacja on-site to nie tylko ukryte w kodzie technikalia. To też elementy, które możesz od razu zauważyć na stronach internetowych – optymalizacja contentu czy publikowanie nowych treści wysokiej jakości. Nad tymi aspektami masz pełną kontrolę, bo możesz zmienić je z poziomu serwisu.
  • Off-site to wszystkie działania, które wspierają optymalizację z zewnątrz – link building czy artykuły sponsorowane. Linki prowadzące do pozycjonowanej domeny muszą mieć wysoką jakość, a więc pochodzić ze stron o dobrej reputacji (Domain Rating), aby przynieść korzyści Twojej stronie.

W Funky Media kompleksowo podchodzimy do współpracy z klientem i optymalizacji serwisu. W pozycjonowaniu stron www wprowadzamy na stronie niezbędne zmiany optymalizacyjne: uzupełniamy meta tagi, modyfikujemy treść, tak by zawierała pozycjonowane frazy i była atrakcyjnym źródłem informacji zarówno dla użytkownika, jak i robota Google. Działanie off-site obejmuje budowanie zróżnicowanego profilu wysokiej jakości linków prowadzących do Twojej strony internetowej. Tylko kiedy połączymy te wszystkie czynności, możemy mówić o skutecznym pozycjonowaniu strony.

Kiedy będzie widać efekty pozycjonowania?

SEO, czyli pozycjonowanie stron www, to proces, który wymaga czasu, pracy i cierpliwości. Długofalowe efekty pracy nad pozycjonowaniem strony to podniesienie pozycji w wyszukiwarce Google na najbardziej istotne dla Twojego biznesu słowa kluczowe. Na rezultat trzeba poczekać i włożyć dużo wysiłku w optymalizację. Zwieńczeniem skutecznego pozycjonowania jest długotrwały wzrost pozycji w organicznych, naturalnych wynikach wyszukiwania i ruchu na stronie. Efekty działań SEO, czyli wysokie pozycje, wynagradzają wysiłek włożony w pozycjonowanie. Rozbudowana, uporządkowana i bogata w wartościowe i unikalne treści strona internetowa jest po prostu lepiej widoczna. Ile trzeba czekać na widoczne zmiany? Podanie jednoznacznej daty w SEO nie jest możliwe. Liczba stron www, słów kluczowych, jak i pozycjonujących się w sieci serwisów, z każdym dniem rośnie. Czas skanowania i indeksacji zmian przez roboty Google jest niezależny od agencji SEO. Na zauważenie wprowadzonych ulepszeń i optymalizacji przez roboty musimy poczekać – w tym procesie nie ma niestety drogi na skróty.

Pozycjonowanie strony a gwarancja pozycji

Pozycjonowanie strony internetowej jest procesem skomplikowanym i długofalowym. Wyszukiwarka Google zmienia algorytm oceny stron internetowych kilkaset razy w roku, a kilka z tych zmian jest na tyle dużych, że żadna wypracowana pozycja słowa kluczowego nie jest stała. W wynikach wyszukiwania Google na każdej stronie jest maksymalnie 10 miejsc, na których może znaleźć się strona internetowa. W praktyce tylko pozycja na pierwszej stronie Google ma szansę na pozyskiwanie ruchu z wyszukiwarki Google. Każde kolejne strony w Google dają nieco mniejsze szanse na pozyskanie klientów. Dlatego też potocznie mówi się o TOP10, które oznacza 10 miejsc na pierwszej stronie wyszukiwarki Google. Biorąc pod uwagę olbrzymią konkurencję stron internetowych, jaka obecnie jest w Internecie, osiągnięcie stałej pozycji na pierwszej stronie Google jest wyjątkowo trudne. Rezultaty działań optymalizacyjnych SEO zależą od wielu czynników, takich jak aktualizacje algorytmów, historia witryny, struktura i stopień rozbudowania stron i podstron, ale też… działania konkurencji. Pozycjonowanie strony stawia przed właścicielem pozycjonowanej strony i osobą pozycjonującą stronę wiele wyzwań. Są to wyzwania związane z nakładem pracy, kosztów, licznych zmian w wyszukiwarce, pojawiających się zdarzeniach losowych takich jak wirusy na stronie, działaniach konkurencji zarówno właściciela pozycjonowanej strony, jak i firm pozycjonujących. Te wszystkie czynniki sprawiają, że pozycjonowanie strony wymaga od obu stron dużej cierpliwości i zaufania.

Jak sprawdzić efekt pozycjonowania?

W jaki sposób możesz weryfikować efekty pozycjonowania? Skąd wiedzieć, że SEO jest skuteczne? Co miesiąc otrzymasz od nas starannie opracowany raport z działań. Z raportu SEO nie tylko dowiesz się, jakie kroki podjęliśmy dla budowania widoczności Twojej strony www. Otrzymasz też podsumowanie wypracowanych w ciągu miesiąca zmian w widoczności serwisu i uzyskanych pozycjach fraz kluczowych. Google Search Console, Google Analytics, Senuto czy Ahrefs – korzystamy z całego przekroju dostępnych na rynku narzędzi do analizy wyników, żeby zapewnić Ci kompleksowe podsumowanie i pełny obraz naszej pracy. Dzięki temu na bieżąco śledzisz postępy naszych działań i zawsze dokładnie wiesz, w jaki sposób Twój budżet marketingowy przekłada się na wyniki. W zależności od zakresu współpracy, umieszczamy w raporcie niezbędne informacje o podejmowanych krokach. Dbamy o to, żeby dostarczać Ci aktualne dane o pełnym zakresie prac prowadzonych zarówno na stronie, jak i poza nią. Na każdym etapie współpracy jesteśmy w stałym kontakcie – razem ustalamy planowane strategie działań, odpowiadamy na Twoje pytania i rozwiewamy wszelkie wątpliwości. Jesteśmy otwarci na Twoje uwagi i pomagamy Ci wdrożyć w życie nowe pomysły. Nad pozycjonowaniem Twojej witryny pracuje cały zespół specjalistów w swojej dziedzinie. Razem działamy nad osiągnięciem najlepszych możliwych rezultatów dla Twojej marki, sklepu, produktu czy usługi.

Dlaczego warto inwestować w pozycjonowanie strony?

Co daje Ci pozycjonowanie? Pozycjonowanie jest jedną z najbardziej skutecznych form reklamy i sposobów na zwiększenie widoczności Twojej marki w internecie. Możesz skorzystać ze wsparcia i doradztwa najlepszych specjalistów i pozycjonować swoją witrynę na dziesiątki fraz. Mamy indywidualne podejście do każdego klienta i każdego przypadku z osobna, dzięki temu możemy stale i skutecznie zwiększać zasięg i widoczność Twojej witryny. Jak w praktyce wyglądają zmiany, które nastąpią po rozpoczęciu naszej współpracy?

  • Zwiększenie widoczności witryny w wynikach wyszukiwania SERP?
  • Zwiększony ruch organiczny na stronie – większe szanse na skuteczną sprzedaż?
  • Rosnąca rozpoznawalność brandu?
  • Budowanie przewagi nad konkurencją?

Liczba użytkowników wpisujących zapytania do wyszukiwarki stale rośnie. Czy zdarzyło Ci się wyszukiwać opinie o produkcie przed zakupem? Czy planując wyjazd, szukasz w internecie noclegu, najtańszych biletów i atrakcji? A czy decydując się na usługę firmy, nie sprawdzasz recenzji w sieci? Wszyscy korzystamy z możliwości, jakie daje nam wyszukiwarka, dlatego warto zdać sobie sprawę z potencjału, jaki się w niej kryje. Z wyszukiwarki Google korzysta miesięcznie kilkadziesiąt milionów osób, które szukają opinii, informacji, produktów i usług. Każdego roku te liczby rosną, rośnie też liczba firm, które korzystają z dobrodziejstw SEO. Użytkownicy wykorzystują wyniki wyszukiwania dla własnej korzyści – aby zrobić zakupy, skorzystać z usługi, znaleźć najlepsze produkty – a firmy wykorzystują je do znalezienia potencjalnych klientów.

Dlatego tak ważne jest, żeby Twoja strona zawalczyła o najwyższe pozycje w Google – są tam już zarówno Twoi klienci, jak i konkurencja. Najlepsze firmy, które wcześniej dostrzegły potencjał SEO, dziś wypracowały już solidne pozycje  zaufanie wśród klientów. Im szybciej zaczniesz pracować nad widocznością swoich stron w internecie, tym większe masz szanse na rozwój swojego biznesu i pozyskiwanie setek nowych klientów.

Korzyści z pozycjonowania strony

Jakie są najważniejsze korzyści z pozycjonowania strony, jakich nie daje tradycyjne promowanie biznesu?

Reklama internetowa o ogromnym zasięgu

Pozycjonowanie daje możliwości dotarcia do dużej rzeszy klientów, do których nie udałoby się dotrzeć z pomocą tradycyjnej reklamy. Użytkownicy mogą znaleźć stronę z każdego urządzenia, telefonu czy komputera. Codziennie w wyszukiwarce Google ma miejsce 1,3-2 miliardy wyszukiwań. Miesięcznie to 40-60 miliardów wyszukiwań! Jeżeli witryna znajdzie się na pierwszym miejscu TOP10 na dane słowo kluczowe, może zyskać nawet 30% całego ruchu organicznego pochodzącego z wyszukiwań tego słowa.

Strona www jako odpowiedź na potrzeby klienta

Dzięki pozycjonowaniu witrynę widzi użytkownik, który potrzebuje dokładnie tego, co możesz mu zaoferować. Świadomie klika w link prowadzący do Twojej witryny, bo znalazł właśnie to, czego szukał. W ten sposób strona sama przyciąga precyzyjnie określoną grupę docelową, która generuje wysoką konwersję. Użytkownik, który szuka „hotelu przyjaznego dzieciom w Kołobrzegu” zobaczy stronę Twojego hotelu – w ten sposób zyskasz potencjalnego klienta, który rzeczywiście jest zainteresowany ofertą. Zadaniem agencji jest optymalizacja do takiego poziomu, który pozwoli na pojawienie się wyżej od konkurencji. Im lepiej przygotujemy witrynę i im wyższa będzie jej pozycja, tym większe będzie prawdopodobieństwo, że to właśnie Twoja strona przyciągnie uwagę klienta.

Docieranie do potencjalnego klienta zawsze i wszędzie dzięki pozycjonowaniu

Na czym polega największa przewaga reklamy internetowej i SEO nad tradycyjnymi metodami reklamy? Pozycjonowanie lokalne, czyli podnoszenie widoczności witryny w określonym mieście lub regionie, oraz geolokalizacja (forma personalizacji wyników wyszukiwania do lokalizacji, w jakiej znajduje się w danym momencie użytkownik) pozwalają dotrzeć do klienta w jego okolicy z poziomu jego smartfona. Dajemy więc użytkownikowi rozwiązanie jego problemu właśnie tam i właśnie wtedy, kiedy go potrzebuje.

Efekt widoczności na dłużej

Starania o poprawę pozycji domeny w procesie pozycjonowania wymagają czasu, ale przynoszą długofalowe rezultaty. Treści na stronie trzeba aktualizować i rozwijać, tak jak w przypadku opieki technicznej nad serwisem, ale dobrze zoptymalizowana strona przynosi lepszą sprzedaż i widoczność na dłużej. Efekty wypracowanych wzrostów pozycji z czasem procentują i stanowią przewagę nad konkurencją, która nie zadbała o pozycjonowanie stron.

Niższe koszty pozycjonowania stron

SEO wiąże się też z niższymi kosztami – w przeciwieństwie do reklam płatnych walczymy tu o miejsce w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Wszystkie środki finansowe przeznaczone na działania SEO pracują na rzecz zdobycia klientów z konkretnej grupy docelowej. Koszt pozycjonowania jest więc stosunkowo niski, jest to jedna z tańszych metod promocji w sieci.

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat pozycjonowania stron internetowych?
Skontaktuj się z nami, chętnie odpowiemy na Twoje pytania!

Pozycjonowanie Łódź FunkyMedia

Napisz: biuro@funkymedia.pl lub zadzwoń tel: +48 (42) 636 31 83