Pozycjonowanie Łódź

Lokalne pozycjonowanie stron na przykładzie frazy „pozycjonowanie Łódź”

Czym jest lokalne pozycjonowanie stron, w jaki sposób działa, kto skorzysta na nim najbardziej i jak w ogóle rozpocząć lokalne SEO? Przeczytaj dzisiejszy artykuł i poznaj odpowiedzi na te pytania. Zdobędziesz trochę wiedzy teoretycznej i zobaczysz przykłady m.in. z użyciem frazy „pozycjonowanie Łódź”. Zapraszamy!

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Mogłoby się wydawać, że pozycjonowanie stron internetowych w Łodzi lub dowolnym innym mieście nie różni się od tradycyjnego pozycjonowania strony. A jednak nie zawsze tak jest. W niektórych przypadkach – o których przeczytasz w dalszej części artykułu – zamiast ogólnego, szerokiego SEO wybiera się właśnie wersję lokalną (Local SEO), zwaną także regionalną. Jest to zbiór działań mających poprawić pozycję strony w wynikach wyszukiwania na słowa kluczowe wykorzystujące nazwę miasta, dzielnicy czy nawet ulicy, a także na frazy bez tych nazw, ale wyszukiwane w konkretnych lokalizacjach, np. przez osobę przebywającą w Łodzi, jak w naszym przykładzie.

Lokalne pozycjonowanie stron internetowych odnosi się najczęściej do usług, w dalszej kolejności do produktów, rzadko zaś do artykułów. Polega na trafianiu do tych użytkowników, którzy znajdują się w okolicy i poszukują konkretnej usługi. Można założyć, iż są nastawieni na zakup w danym momencie lub nieodległej przyszłości. Ponieważ wielu użytkowników korzysta z lokalnych wyników wyszukiwania podczas przebywania poza domem, niezmiernie ważnym elementem SEO lokalnego staje się optymalizacja strony pod urządzenia mobilne, czyli optymalizacja wersji responsywnej. Poznaj tę funkcjonalność lepiej: Czym jest responsywność strony?

Lokalne pozycjonowanie stron na przykładzie frazy pozycjonowanie Łódź

Pozycjonowanie lokalne (wąskie) a ogólne (szerokie)

Lokalne pozycjonowanie stron w Łodzi nie różni się znacząco od pozycjonowania firm z Łodzi, które działają w obrębie całej Polski, np. sklepów internetowych. Różnice polegają przede wszystkim na ustaleniu grupy docelowej, wyborze słów kluczowych, znalezieniu serwisów do pozyskiwania linków zewnętrznych czy wspieraniu się wizytówką Google, katalogami firm. O tym przeczytasz w dzisiejszym artykule.

Jak działa lokalne pozycjonowanie? Łódź jako przykład

Pozycjonowanie lokalne może działać na dwa sposoby. Prostszy i bezpośredni – kiedy dany użytkownik wpisuje frazę zawierającą nazwę regionu, np. pozycjonowanie Łódź, kwiaciarnia Warszawa Praga, restauracja Wrocław rynek. Kiedyś było to spotykane częściej, natomiast dziś dzięki rozwojowi algorytmów wyszukiwania stosowanie nazw nie jest konieczne (chyba że szuka się firmy, np. restauracji, w mieście, do którego dopiero zamierza się pojechać). W efekcie popularnością cieszy się sposób bardziej zaawansowany i pośredni – kiedy potencjalny klient wpisuje te same frazy, jednak bez określenia lokalizacji.

Skąd wyszukiwarka Google ma wiedzieć, że użytkownika interesuje właśnie Łódź bądź inne miasto? Odpowiedzią na to pytanie jest algorytm Google, a dokładnie geolokalizacja (Geotargeting). Wyszukiwarka korzysta z danych takich jak adres IP lub sygnał GPS laptopa, smartfona bądź innego urządzenia, na którym użytkownik przegląda strony internetowe. Na podobnej zasadzie działają Google Ads, czyli reklamy w wyszukiwarce Google.

Warto wiedzieć, że właśnie dzięki geolokalizacji dwie osoby wpisujące tę samą frazę kluczową w oknie wyszukiwania Google otrzymają zupełnie inne wyniki tylko dlatego, że znajdują się w innych miastach. Na zróżnicowanie wyników wpływ mają także fakt zalogowania na konto Google, historia wyszukiwania, częstotliwość wpisywania danej frazy, ukrywanie IP, filtry.

Jak działa lokalne pozycjonowanie? Łódź jako przykład

Dla kogo jest lokalne SEO?

Lokalne SEO to propozycja dla właścicieli stron internetowych w Łodzi, których działalność opiera się na świadczeniu usług bądź oferowaniu produktów klientom znajdującym się w Łodzi lub okolicach. Mogą to być strony internetowe pozwalające zrealizować usługę online, np. zarejestrować się, umówić wizytę, zamówić produkty z odbiorem osobistym. Równie dobrze mogą to być jedynie strony-wizytówki firm z Łodzi, które obsługują klientów wyłącznie na miejscu, np. placówki medyczne, salony fryzjerskie.

Doskonałe przykłady firm w Łodzi, które skorzystają na pozycjonowaniu lokalnym, to:

  • lokale gastronomiczne: restauracje, kawiarnie, lodziarnie, bary,
  • kwiaciarnie, sklepy z prezentami,
  • pasmanterie, sklepy z drobnymi produktami,
  • salony: kosmetyczne, medycyny estetycznej, odnowy biologicznej, fryzjerskie,
  • gabinety: lekarskie, stomatologiczne, weterynaryjne, farmaceutyczne,
  • zakłady usługowe: szewc, krawiec,
  • lokalne butiki, sklepy z produktami dla dzieci,
  • remontowe i budowlane firmy w Łodzi,
  • serwisy naprawcze: RTV, AGD, samochodowe,
  • hotele, motele, pensjonaty,
  • placówki edukacyjne,
  • przewoźnicy, transportowe firmy z Łodzi.

Nowa firma w Łodzi – SEO lokalne jako szansa

Czy lokalne pozycjonowanie stron to propozycja jedynie dla firm świadczących usługi wyłącznie w Łodzi? W żadnym wypadku! Działania stanowią świetną alternatywę dla szerokiego SEO dla firm, które dopiero rozpoczęły działalność. Wszystko dlatego, że dobre pozycje w Google na niszowe słowa kluczowe – w tym właśnie lokalne – zdobywa się łatwiej, szybciej niż na słowa ogólne i często wyszukiwane. Prędko dotrzesz do potencjalnych klientów z Łodzi i zaczniesz zarabiać. Zebrane fundusze będziesz mógł przeznaczyć na pogłębienie działań SEO oraz wypróbowanie innych form promocji w sieci, np. Google Ads.

Lokalne pozycjonowanie to także szansa dla firm małych, rodzinnych, dysponujących skromnym budżetem. Płacąc za pozycjonowanie stron internetowych w Łodzi przeciętną stawkę, otrzymasz wyniki szybciej niż w przypadku tradycyjnego SEO, więc inwestycja Ci się zwróci. Przeczytaj: Ile trwa pozycjonowanie? Po jakim czasie widać efekty? Odpowiadamy!

Zobacz też: Pozycjonowanie dla małych firm – jak to robić?

Nowa firma w Łodzi - SEO lokalne jako szansa

Zalety lokalnego pozycjonowania stron

Pozycjonowanie stron internetowych – Łódź, okolice, inne miasta – ma szereg zalet, wśród których warto mieć na uwadze szczególnie:

  • docieranie do ścisłej grupy odbiorczej, a więc osób znajdujących się w lokalizacji Twojej firmy i zainteresowanych danymi produktami/usługami,
  • docieranie do grupy odbiorczej w czasie rzeczywistym – kiedy Twoje produkty/usługi rzeczywiście są im potrzebne,
  • zwiększenie zarobków firmy z Łodzi z uwagi na to, że potencjalni klienci są realnie zainteresowani zakupem/skorzystaniem z usługi,
  • mniejsze wydatki na SEO lokalne względem ogólnego pozycjonowania strony internetowej przy jednoczesnych szybszych wynikach, co pozwala pokryć koszt działań lub zainwestować w dodatkowe formy promocji, np. lokalne Google Ads,
  • brak wydatków na działania o niskim prawdopodobieństwie efektów, np. pozycjonowanie na popularne, poszukiwanie przez wiele osób słowa kluczowe,
  • szerzenie świadomości firm z Łodzi wśród potencjalnych klientów i zapadanie w pamięć – nawet jeśli użytkownicy nie wybiorą Twojej firmy teraz, zapamiętają ją na przyszłość (świadomie lub podświadomie),
  • szansa na dotarcie do klientów dla małych firm, które nie mają funduszy na inne formy promocji lokalnej, np. billboardy, plakaty, ulotki,
  • zwiększenie wyświetleń strony internetowej, co z jednej strony pozytywnie wpływa na ogólne SEO witryny, z drugiej zaś pozwala użytkownikom zapoznać się z innymi oferowanymi przez Ciebie usługami, których nie udało Ci się wypozycjonować,
  • budowa profesjonalnego wizerunku firmy z Łodzi w internecie,
  • szansa na rozwój działalności, m.in. poprzez inwestowanie zarobionych pieniędzy w nowe produkty, usługi, sprzęt,
  • mniejsze grono klientów, ale za to sympatyzujących, lojalnych, oddanych,
  • szansa na zyskanie stałych klientów – osób mieszkających w Łodzi,
  • szansa dotarcia do klientów, którzy przebywają w Łodzi czasowo i nie znają miasta, więc polegają na wynikach wyszukiwania Google,
  • mniejsza konkurencyjność – o pozycje w wynikach wyszukiwania na frazy lokalne walczą wyłącznie firmy w Łodzi i okolicach,
  • pokonanie konkurencji z Łodzi, której działania SEO są rzadsze lub intuicyjne,
  • dłuższe rezultaty pozycjonowania strony względem SEO ogólnego ze względu na mniejszą konkurencyjność fraz lokalnych – efekty utrzymają się dłużej nawet w przypadku przerwy w pozycjonowaniu.

Podejmij wyzwanie 7 dni z SEO! Przeczytaj darmowy poradnik pozycjonowania dla początkujących i wykonaj łatwe zadania, dzięki którym zwiększysz widoczność strony internetowej.

Pozycjonowanie stron internetowych w Łodzi – przykład

Poniżej znajdziesz przykłady na to, jak lokalne pozycjonowanie stron www wygląda w praktyce. Wykorzystaj nasze propozycje, by zwiększyć widoczność strony wśród klientów przebywających w Łodzi.

1) Nienaturalne frazy: „pozycjonowanie stron Łódź”

Jedne z najkorzystniejszych lokalnych fraz kluczowych zawierają ścisłą nazwę regionu. Niestety bardzo często występują w formie nieodmienionej, przez co zastosowanie ich w tekstach wydaje się nienaturalne. W naszym przypadku będą to frazy takie jak:

  • pozycjonowanie Łódź,
  • pozycjonowanie stron Łódź,
  • pozycjonowanie strony Łódź,
  • pozycjonowanie strony internetowej Łódź.

By osiągnąć oczekiwane rezultaty SEO, należy znaleźć złoty środek pomiędzy wykorzystaniem wymienionych słów kluczowych w formach niezmienionej i zmienionej. Jeżeli zabraknie form niezmienionych, efekty mogą nadejść później lub być gorsze. Z kolei całkowite zaniechanie odmiany zniechęci odbiorców i roboty wyszukiwarek, a nawet wygeneruje ryzyko otrzymania kary. Właśnie dlatego tak ważne jest poznanie wytycznych Google lub skorzystanie z usług firmy pozycjonującej.

Pozycjonowanie stron internetowych w Łodzi - przykład

Sprytne sposoby na nienaturalne słowa kluczowe

Nienaturalne, nieodmienione słowa kluczowe możesz zastosować jako:

  • tytuły i nagłówki, np. tytuł artykułu taki jak zaproponowany dzisiaj przez nas: Lokalne pozycjonowanie stron na przykładzie frazy „pozycjonowanie Łódź,
  • podpisy alternatywne zdjęć – nie rzucą się w oczy użytkownikom, przeczytają je wyłącznie roboty Google,
  • fragment adresu URL, np. twoja-strona/pozycjonowanie-lodz,
  • mało rzucające się w oczy fragmenty tekstu, np. adres firmy: Pozycjonowanie Łódź, ul. Inflancka 23,
  • sprytnie ułożone fragmenty zdań, w których słowa rozdzielone są znakiem przestankowym, np. Interesuje Cię lokalne pozycjonowanie stron? Łódź to miasto, w którym za sprawą lokalnego SEO możesz odnotować wymierne korzyści,
  • sprytnie ułożone fragmenty zdań, w których słowa rozdzielone są kilkoma innymi wyrazami, np. Warto rozpocząć pozycjonowanie stron. Weźmy na przykład Łódź, w której na SEO regionalne decydują się salony kosmetyczne, kwiaciarnie, restauracje,
  • frazę kluczową w stopce, np. Pozycjonowanie stron Łódź – firma X,
  • fraza w metadanych strony, zwłaszcza w title, np. Reklamy Google Ads i pozycjonowanie stron Łódź – firma X.

2) Naturalne słowa kluczowe dla stron w Łodzi

Na szczęście nie wszystkie regionalne słowa kluczowe przyjmują niefortunną formę nieodmienioną. Ponadto, jak wyjaśniliśmy, lokalne SEO opiera się nie tylko na frazach zawierających konkretną lokalizację. Przykładowo można pozycjonować się na same słowa typu „pozycjonowanie” lub „pozycjonowanie stron” i nadal cieszyć się dobrą widocznością w lokalnych wynikach wyszukiwania. Do tego jednak należy wykonać działania przedstawione w dalszej części artykułu, by pozwolić algorytmowi Google skojarzyć stronę z daną lokalizacją.

Warto również wiedzieć, że częste aktualizacje algorytmów Google czynią je coraz inteligentniejszymi. Przykładowo od kilku lat roboty całkiem nieźle radzą sobie z rozumieniem kontekstu i łączeniem wyrazów w obrębie podstrony. Oznacza to, że bez dużej lub żadnej straty możesz przekształcić nieatrakcyjnie wyglądające frazy w naturalne, np.:

  • pozycjonowanie Łódź = pozycjonowanie w mieście Łódź,
  • pozycjonowanie stron Łódź = [np. w zakresie] pozycjonowania stron w Łodzi, [dzięki] pozycjonowaniu stron w Łodzi,
  • pozycjonowanie stron internetowych Łódź = pozycjonowanie stron internetowych w Łodzi.
Naturalne słowa kluczowe dla stron w Łodzi

3) Pozycjonowanie strony poprzez teksty w witrynie

Jeżeli firma nie działa na terenie całej Polski, lecz wyłącznie w mieście Łódź, wyżej wymienione słowa kluczowe powinny się znaleźć przede wszystkim na stronie głównej. Tutaj warto wybrać jedną najważniejszą frazę, np. pozycjonowanie stron Łódź, i zastosować ją w formie nieodmienionej w nagłówku H1, adresie URL, title. W tekście opisującym działalność firmy może pojawić się już w wersji odmienionej, czyli np. pozycjonowanie stron w Łodzi. W ten sposób zadbasz o naturalność tekstu i łatwość zrozumienia przez klientów.

Każdej podstronie powinieneś przypisać inne główne słowo kluczowe. Do podstron, które nie wymagają przypisania fraz, ponieważ z reguły się ich nie pozycjonuje, należą np. zakładka kontaktu, regulamin sklepu. Na pozostałe podstrony przygotuj teksty liczące min. 2 tys. zzs i zawierające przypisane im słowa kluczowe. Teksty muszą być unikalne oraz poprawnie sformatowane i zoptymalizowane, atrakcyjne dla użytkowników i robotów Google. Przeczytaj: Jak pisać i optymalizować teksty SEO?

Pozycjonowanie stron internetowych w Łodzi – content marketing

W kontekście nasycenia strony internetowej lokalnymi frazami kluczowymi ogromnie ważną funkcję pełni content marketing. Teksty należy tworzyć i/lub rozbudowywać regularnie, ponieważ takie działania docenia algorytm Google. Warto zacząć od zakładki „o nas”, a następnie uzupełnić opisy kategorii i usług/produktów. Korzystne jest stworzenie sekcji FAQ i udostępnienie użytkownikom panelu do umieszczania opinii i zostawiania komentarzy. Dzięki pozytywnym opiniom klientów zyskasz darmowe teksty, a przy okazji pomożesz podjąć decyzję osobom, które nie były zdecydowane na wybór Twojej firmy.

Niezmiernie ważny jest blog firmowy. Pełni wiele funkcji, w tym SEO, budowanie wizerunku, zatrzymywanie użytkowników na stronie, przekuwanie czytelników w klientów. Publikuj artykuły regularnie i zadbaj o to, by były dobrej jakości, merytoryczne, unikalne. Algorytm Google doceni starania, przyspieszając walkę o wysokie pozycje w wyszukiwarce na lokalne słowa kluczowe. Sprawdź: O czym pisać na blogu firmowym i osobistym?

Pozycjonowanie strony poprzez teksty w witrynie

4) Pozycjonowanie strony internetowej poprzez linki wewnętrzne

W tekstach pozycjonowanej strony nie może zabraknąć linków wewnętrznych, zwłaszcza wykorzystujących najważniejsze słowa kluczowe jako anchory. Linkowanie wewnętrzne umacnia strukturę witryny i pełni funkcję mapy zarówno dla żywych użytkowników, jak i dla robotów Google. Umieszczając odnośniki w ścisłych frazach, pozwalasz algorytmowi skojarzyć owe frazy z podstronami, do których prowadzą. Przykładowo w artykule blogowym omawiającym świadczone przez Ciebie usługi we frazie „pozycjonowanie stron Łódź” lub „wysyłka kwiatów” możesz umieścić link do podstrony poświęconej właśnie pozycjonowaniu/wysyłce kwiatów. Dla algorytmu będzie to sygnał, iż na danej podstronie znajdują się treści dotyczące użytej frazy.

Dodatkowe korzyści to zatrzymanie użytkownika na stronie oraz sprytne poprowadzenie go ku konwersji, np. umówieniu terminu usługi. Jeżeli chcesz nakłonić czytelnika do zrealizowania Twojego celu, anchor umieść we fragmencie tekstu typu CTA, czyli Call To Action. Dobre miejsce na taki tekst to m.in. koniec artykułu.

5) Pozycjonowanie stron poprzez linki zewnętrzne

Podobnie do linków wewnętrznych tworzy się linki zewnętrzne. One również służą skojarzeniu lokalnej frazy kluczowej z konkretną podstroną Twojej witryny. Tutaj jednak dochodzi dodatkowy atut: kiedy odnośnik do Twojej strony pojawia się w serwisie zewnętrznym z atrybutem dofollow, część mocy tego serwisu zostaje przekazana Twojej stronie. Zjawisko można określić „zastrzykiem SEO”. Przeczytaj: Skuteczne sposoby pozyskiwania linków (SEO link building).

Pozycjonowanie stron poprzez linki zewnętrzne

Dla początkującego pozycjonera link building może być nie lada wyzwaniem. Trzeba znaleźć strony dopasowane tematycznie, dobrze oceniane przez Google, pozwalające na publikowanie artykułów sponsorowanych, a przy okazji mieszczące się w budżecie przeznaczonym na marketing. Pozycjonerzy lokalni do listy warunków publikacji powinni dopisać lokalność serwisu. Warto skorzystać z pozycjonowania stron:

  • w serwisach regionalnych (np. województwa) i lokalnych (np. dzielnicy, osiedla) – zarówno informacyjnych, jak i tematycznych (branżowych),
  • na stronach urzędów i instytucji lokalnych,
  • na portalach mających działy regionalne,
  • w witrynach lokalnych firm o komplementarnych usługach, np. firma SEO może wymienić się linkami z firmą tworzącą strony internetowe. Dzięki temu nie będą sobie nawzajem podbierać klientów. Wręcz przeciwnie – mogą się polecać.

Czy jednak wyłącznie płatne linki z atrybutem dofollow mają przełożenie na lokalne pozycjonowanie stron? Bynajmniej. Naturalny profil linków wynika ze zróżnicowania typów stron, z których pozyskuje się odnośniki, a także znaczników, anchorów, linkowanych podstron. Dlatego na pozycjonowanie stron www pośrednio wpływ mają linki na forach lokalnych, w sekcji komentarzy regionalnych serwisów i blogów, w katalogach firm.

Dowiedz się: Optymalizacja strony czy link building?

6) Gdzie jeszcze umieścić słowa kluczowe?

Pamiętaj, że klasyczne teksty na stronie internetowej – opisy, artykuły na blogu – nie stanowią jedynej okazji do zastosowania lokalnych słów kluczowych. Miej na uwadze:

  • metadane, przede wszystkim title,
  • adres URL,
  • nagłówki Hx,
  • tytuły podstron,
  • nazwy kategorii,
  • menu, linki nawigacyjne,
  • opisy alternatywne zdjęć.

Przeczytaj: Jak i gdzie umieszczać słowa kluczowe na stronie?

Gdzie jeszcze umieścić słowa kluczowe?

7) Wizytówka w Google

Jednym z ważniejszych zadań dla właścicieli stron www chcących pozycjonować się lokalnie jest założenie bezpłatnej wizytówki w wynikach wyszukiwania – profilu Google, dawniej dostępnego pod nazwą Google Moja Firma. Nie bez powodu profil określa się właśnie wizytówką. Stanowi wirtualny zbiór najważniejszych danych dotyczących firmy, jakich mogą poszukiwać potencjalni klienci. Należą do nich adres siedziby, numer telefonu, adres e-mail, dni i godziny otwarcia. Dodatkowo w profilu można umieszczać informacje o usługach, linki do strony internetowej, informacje o nowościach i promocjach, zdjęcia. W budowaniu profilu niejako współuczestniczą użytkownicy, dodając opinie, oceny i prywatne fotografie.

Wskazówka: Po wyświadczeniu usługi lub sprzedaniu produktu poproś klientów o wystawienie opinii w Google. Możesz to zrobić osobiście lub mailowo. Niczego nie stracisz, a pod kątem pozycjonowania i zachęcania kolejnych klientów zyskasz wiele.

Profil w wyszukiwarce Google przekłada się na pozycjonowanie stron w sposób pośredni. Po pierwsze pozwala na zamieszczenie linków do witryny, czyli współuczestniczy w link buildingu. Po drugie pozwala skojarzyć stronę z lokalizacją siedziby firmy. Dodatkowe korzyści z posiadania profilu Google wynikają z widoczności firmy nie tylko w wynikach wyszukiwania, ale także w mapach Google.

Wizytówka w Google

Jak to wszystko jest możliwe? Inteligentny algorytm Google zbiera informacje o stronach – a co za tym idzie również o firmach posiadających te strony – z różnych źródeł. Potrafi oszacować ruch w danej godzinie, co przydaje się użytkownikom m.in. podczas wybierania restauracji, do której udadzą się na obiad. Zbiera oceny z wyszukiwarki, Facebooka i portali pośredniczących między firmami a użytkownikami, np. Pyszne.pl w przypadku restauracji.

Zgłaszanie prawa do profilu Google

Warto wiedzieć, że założenie profilu firmy w Google nie zawsze jest konieczne. Zdarza się, że profil już istnieje, a firma jest widoczna w mapach Google. Nie oznacza to, że ktoś się pod Ciebie podszył i wykonał zadanie w Twoim imieniu, by zaszkodzić biznesowi. Profil mógł powstać samoistnie za sprawą algorytmów wyszukiwarki albo poprzez oddolne działanie klienta czy też osoby, która przechodziła obok Twojej siedziby, zauważyła brak oznaczenia w mapach Google i postanowiła uzupełnić lukę.

To, co powinieneś zrobić w podobnej sytuacji, to głoszenie prawa do firmy, czyli zweryfikowanie siebie jako właściciela. W ten sposób zyskasz możliwość zarządzania informacjami w profilu.

Zgłaszanie prawa do profilu Google

8) Wizytówki firm z Łodzi w katalogach

Jak mogłeś przeczytać w powyższym podpunkcie, algorytm Google zbiera informacje z różnych serwisów. Oznacza to, że im więcej w internecie informacji na temat tego, że Twoja firma świadczy usługi w Łodzi, tym większa szansa, iż Google podpowie Twoją stronę użytkownikowi poszukującemu jednej z Twoich usług i korzystającemu z telefonu właśnie w Łodzi. Działa to jednak w obie strony: jeżeli dodasz witrynę do katalogów firm, ale pole adresu pozostawisz puste bądź po zmianie lokalizacji siedziby nie poprawisz informacji, Google może uznać Twoją stronę za nieaktualną i zaproponować użytkownikowi inną firmę – taką, której dane są spójne pomiędzy serwisami, a więc wiarygodne.

Dodaj stronę przede wszystkim do katalogów regionalnych, dzięki czemu skojarzysz witrynę z lokalizacją, a także dotrzesz do osób korzystających z katalogów i wybierających firmy na ich podstawie. Obecność w katalogach firm stanowi korzyść również dla przedsiębiorców chcących pozyskać kontrahentów, sponsorów. Koniecznie zwróć uwagę na jakość i aktualność tych serwisów. Nie dodawaj informacji do katalogów zdezaktualizowanych, pełnych spamu i niedopasowanych tematycznie.

9) Firma z Łodzi lub okolic, ale nie tylko

Jeżeli Twoja firma świadczy usługi wyłącznie na terenie Łodzi, możesz pozycjonować całą stronę na frazy uwzględniające Łódź. Co jednak w przypadku firmy, która działa w kilku miastach lub województwach? Czy ma szansę na zdobycie wysokich pozycji w wynikach lokalnych?

Owszem, pozycjonowanie strony internetowej w lokalnych wynikach wyszukiwania dla kilku różnych miast jest możliwe. Aby osiągnąć najlepsze wyniki, z niektórych praktyk trzeba zrezygnować. Przykładowo błędem byłoby umieszczenie frazy „pozycjonowanie stron Łódź” w title każdej podstrony czy też uzupełnienie danych strukturalnych, które przypisane są całej witrynie. Niekorzystnie zadziała także wypisanie w tytule kilku miast po przecinku, np. „pozycjonowanie stron Łódź, Kraków, Warszawa, Wrocław, Gdańsk”.

Różne lokalizacje w mieście Łódź - podstrony

Różne lokalizacje w mieście Łódź = różne podstrony

Co zatem zrobić można i warto? Przede wszystkim stworzyć osobne podstrony dla każdej lokalizacji. W adresie URL i title każdej z podstron wykorzystaj nazwę przypisanego jej miasta. Napisz oryginalne, unikalne, dobrze sformatowane i zoptymalizowane teksty z lokalnymi frazami kluczowymi dopasowanymi do podstron. Uwaga! Nie wolno kopiować tekstu pomiędzy podstronami i podmieniać nazwy miejscowości. To zbyt mała modyfikacja, by algorytm Google potraktował treść jako unikalną.

Wsparciem dla lokalnych podstron będzie po pierwsze umieszczenie ich w menu lub stopce, po drugie publikowanie na blogu firmowym artykułów omawiających usługi w konkretnej lokalizacji i linkujące do odpowiedniej podstrony, po trzecie zaś zdobywanie kontekstowych linków zewnętrznych z portali regionalnych.

10) SEO – Search Engine Optimization

Ostatnia, lecz wcale nie najmniej ważna składowa lokalnego pozycjonowania stron w Łodzi to optymalizacja techniczna. Należy zadbać o prędkość ładowania strony, responsywność szablonu, prawidłowo rozmieszczone elementy – zwłaszcza klikalne – czytelną czcionkę, poprawnie wczytujące się podstrony. Dobrze mieć jednocześnie wiedzę na temat webmasteringu i obeznanie w branży SEO, ponieważ głównych zmian dokonuje się w kodzie HTML strony. Nasza agencja SEO oferuje pomoc przy wykonaniu optymalizacji technicznej, więc jeśli potrzebujesz wsparcia, skontaktuj się z nami. Zachęcamy także do zapoznania się z poradnikami poprawy jakości witryny:

SEO - Search Engine Optimization

„Szerokie” pozycjonowanie stron: Łódź, łódzkie, Bałuty

Pozycjonowanie lokalne zestawione z pozycjonowaniem ogólnym wydaje się wąskie. A jednak i tego rodzaju działania można z czasem rozszerzyć, by dotrzeć do większej grupy potencjalnych klientów. Jeśli interesuje Cię pozycjonowanie stron internetowych w Łodzi, ale ze względu na profil działalności masz klientów z całego województwa łódzkiego, możesz stworzyć podstronę odpowiadającą na potrzeby właśnie takich klientów. Przykłady to firma budowlana, przewoźnik czy zakład samochodowy oferujący lawetowanie na terenie całego województwa.

I odwrotnie, poprzez stworzenie podstron poświęconych dzielnicom Łodzi możesz stać się widoczny dla użytkowników skupionych na poszukiwaniu usług w ścisłej lokalizacji. Ma to znaczenie szczególnie w sytuacji, w której w jednej dzielnicy znajduje się kilka firm świadczących podobne usługi.

Ciekawym sposobem na poprawę widoczności, póki co popularnym przede wszystkim na Zachodzie, jest korzystanie z fraz zawierających słowo „blisko”. W ten sposób pozycjonować się mogą hotele, restauracje i atrakcje turystyczne dla osób, które nie znają dobrze miasta, a zależy im na korzystnym stosunku lokalizacji względem centrum do ceny.

"Szerokie" pozycjonowanie stron: Łódź, łódzkie, Bałuty

Pozycjonowanie stron internetowych w Łodzi ze wsparciem agencji

Na czym polega pozycjonowanie lokalne Twojej firmy z Łodzi? Konkretnej odpowiedzi na to pytanie możemy udzielić dopiero po wykonaniu audytu SEO i zapoznaniu się z aktualną sytuacją strony pod względem jakości technicznej, contentu i widoczności w wynikach wyszukiwania.

Najprawdopodobniej niezbędne będzie podjęcie lub rozwinięcie działań, które opisaliśmy w niniejszym artykule. Stanowią podstawę lokalnego SEO. Jeżeli jednak chcesz poznać szczegóły, w tym koszt pozycjonowania regionalnego i szacowany czas uzyskania efektów, skontaktuj się z nami i podaj adres witryny. Wspólnie zadbamy o to, by strona zyskała widoczność na interesujące Cię słowa kluczowe w wynikach wyszukiwania osób będących w tych samych województwie, mieście czy nawet dzielnicy.