Odkryj sekrety TikToka – jak zarobić fortunę w 2024 roku bez wychodzenia z domu?

Ponad 1,5 miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie, nowa wyszukiwarka pokolenia Z, jedna z najczęściej pobieranych aplikacji – TikTok nie tylko idzie z duchem czasu, nieustannie trzyma rękę na pulsie trendów, ale i napędza rynek, stając się źródłem dochodów dla twórców w każdej niszy. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak przekształcić TikToka w pełnoprawny biznes i zacząć zarabiać bez wychodzenia z domu, zapoznaj się z naszym artykułem.

TikTok to siła, z którą trzeba się liczyć. Jego potencjał jest naprawdę ogromny i wiele wskazuje na to, że wkrótce zacznie mocno deptać po piętach trzem gigantom, takim platformom społecznościowym jak: Facebook (2,9 mld użytkowników), YouTube (2,5 mld użytkowników) i Instagram (2 mld użytkowników). W 2023 roku wartość tej chińskiej marki wyceniono na 84 miliardy dolarów! TikTok był również najchętniej pobieraną aplikacją mobilną na świecie, wyprzedzając Instagram i WhatsApp. Międzynarodowa wersja, będąca odpowiednikiem siostrzanej aplikacji Douyin (tak nazywa się TikTok w Chinach), miała starszą strukturę użytkowników, co jednoznacznie wskazuje na to, że platforma już dawno przestała być miejscem kojarzonym wyłącznie ze śmiesznymi filmikami w wykonaniu młodych ludzi i różnego typu challenge’ami.

Jak zacząć zarabiać na TikToku w 2024 roku? 8 sprawdzonych metod

Jeśli chcesz zmonetyzować swoją pasję, udostępniany od jakiegoś czasu content lub też zacząć od zera i szybko zasiąść na tronie króla krótkich treści, zapoznaj się ze sprawdzonymi metodami zarabiania na TikToku. Dobra wiadomość jest taka, że wcale nie musisz być gwiazdą z milionowymi zasięgami, by zacząć zgarniać naprawdę dobre pieniądze! Nie ma ustalonej liczby obserwujących, którą musisz osiągnąć, by zacząć zarabiać na TikToku. Technicznie rzecz ujmując, możesz nie mieć żadnych obserwujących, by generować ruch do swojego sklepu e-commerce – taką możliwość zapewnia zarówno marketing wpływowy, jak i reklamy na TikToku.

Zmiany w aplikacji wprowadzone na początku 2023 roku pozwalają drobnym twórcom, mającym zaledwie 1000 obserwujących, na kosztowanie tego wysoce opłacalnego tortu. Możliwości zarabiania jest naprawdę dużo, dlatego, że wiele zależy od wskaźnika zaangażowania. Gdy będzie na naprawdę dobrym poziomie, to nawet mając kilkuset obserwatorów, możesz zacząć zarabiać dzięki marketingowi afiliacyjnemu. Polecamy 8 sprawdzonych metod. Która z nich będzie najbardziej odpowiednia dla Ciebie? Wszystko zależy od Twoich zasięgów, rodzaju treści i niszy, którą reprezentujesz.

Dołącz do Programu kreatywności TikTok w wersji beta

Jeśli już od jakiegoś czasu tworzysz angażujące treści, które nie tylko są chętnie oglądane, ale i udostępniane dalej, czas zacząć zarabiać na tym, co kochasz. W tym celu musisz przystąpić do Programu kreatywności TikTok w wersji beta, znanego wcześniej jako Creator Found. Zdaniem korzystających z programu twórców pozwala on na dziesięciokrotnie większe zarobki niż w przypadku innych metod. Im bardziej Twoje treści będą rezonować z użytkownikami platformy, tym więcej pieniędzy trafi na Twoje konto. Prawda, że proste? Dzięki tej inicjatywie TikTok już od 2020 roku wspiera twórców, by mogli swoją pasję przekształcić w zawód. Aby zacząć zarabiać w ten sposób, musisz złożyć wniosek za pośrednictwem konta PRO (biznesowego) i oczywiście spełnić kilka warunków. Do programu kwalifikują się twórcy, którzy mają co najmniej 18 lat, minimum 10 tysięcy obserwujących i od 100 tysięcy wyświetleń w górę w ciągu ostatnich 30 dni.

Marketing afiliacyjny

Marketing afiliacyjny może być strategicznym sposobem zarabiania na swoich treściach. Promując produkty lub usługi innej firmy czy też innego twórcy, będziesz zarabiać na prowizji. Jak to działa? Wystarczy, że użytkownik TikToka dokona zakupu za pośrednictwem unikalnego linku partnerskiego, umieszczonego w opublikowanym przez Ciebie materiale. Aby ta metoda zadziała, musisz promować produkty/usługi, do których jakości jesteś przekonany. Wzmianki o nich powinny być subtelne – tylko w ten sposób Twoje filmy będą autentyczne. Najlepiej skoncentrować się na markach, które lubisz i którym ufasz. Dodatkowo powinny być one zgodne z zainteresowaniami Twoich obserwatorów. W ten sposób zwiększysz szansę na konwersję. Możesz również przekierować ruch z TikToka na swoje konto na Facebooku czy też Pintereście, gdzie istnieje więcej możliwości umieszczania linków partnerskich.

Publikuj posty sponsorowane

Jeśli Twoja pozycja na TikToku stawia Cię w rzędzie z mikro-, nano- lub influencerami, czas zainteresować się postami sponsorowanymi. Nie musisz mieć potężnej liczby obserwujących (wystarczy, że przekroczysz magiczny tysiąc), by zacząć zarabiać na tym, co publikujesz. Siłą napędową TikToka są zaangażowanie i autentyczność. Tworząc treści promujące produkt lub usługę danej marki i udostępniając je swoim obserwującym, otrzymasz wynagrodzenie od sponsora, z którym podjąłeś współpracę.

Ikona sklepu TikTok z zakupami unoszącymi się w 3D

Zostań ambasadorem marki

Chcąc zostać ambasadorem marki, musisz najpierw zrozumieć, jaka jest różnica między nim a influencerem. Ambasador marki to swoistego rodzaju pośrednik między firmą a grupą docelową. Tworzy świadomość produktów i usług marki, by zwiększyć sprzedaż. To osoba, której aktywność medialna wpisuje się w wizję marki, wzbudzając zaufanie odbiorców. Nie trzeba być influencerem z potężnymi zasięgami, by stać się ambasadorem marki. Mogą nim zostać pracownicy firmy, liderzy opinii z danego środowiska czy nawet najbardziej zaangażowani fani. Ważne, by ambasador miał wiedzę na temat produktów i usług, które będzie reprezentować i promować. Od zwykłych influencerów ambasadorzy marki różnią się tym, że na ogół są zatrudniani na dłuższą metę, podpisując umowy na wyłączność, co oznacza, że w czasie ich trwania nie powinni publicznie pokazywać się z produktami konkurencyjnych marek. Jeśli zdecydujesz się na tego typu współpracę, możesz liczyć na stałe wynagrodzenie w okresie obowiązywania umowy, linki partnerskie czy też bezpłatne produkty.

Wirtualne prezenty i napiwki

TikTok - wirtualne prezenty i napiwki

Transmisja na żywo to sposób na zarobienie dodatkowych pieniędzy przy niewielkim wysiłku. TikTok Live umożliwia pełnoletnim widzom wręczanie prezentów, które podczas sesji pojawiają się jako naklejki i animacje. Są one częścią formuły nagradzania twórców TikToka „diamentami”. Można wymienić je na pieniądze i przelać na połączone konto. Dobra wiadomość jest taka, że możesz uzyskać diamenty nie tylko podczas transmisji na żywo. Istnieje możliwość zostawiania prezentów w sekcji komentarzy pod danym filmem. Im więcej diamentów uzbierasz, tym więcej pieniędzy zarobisz. Aby móc rozpocząć zbieranie, musisz mieć ukończone 18 lat, posiadać co najmniej 1000 obserwujących i konto starsze niż 30 dni. Pamiętaj, że nie możesz aktywnie pozyskiwać prezentów. Jest to niezgodne z wytycznymi społeczności TikTok. Wymiana musi być naturalna i organiczna.

dziewczyna nagrywająca vloga iPhone'em w domu

Platforma pozwala również na zakup „monet”, dzięki którym można docenić content dowolnych twórców, również tych, którzy nie mogą poszczycić się ogromnymi zasięgami. Cyfrowe monety sprzedawane są w pakietach. TikTok pobiera 50% z tego typu napiwków, dzięki czemu wypracował już 10 mld dolarów przychodu z tej formy nagradzania twórców treści.

Sprzedawaj swoje produkty

Od 2021 roku możesz sprzedawać produkty bezpośrednio na platformie TikTok. Najłatwiejszym sposobem na zarobek są produkty cyfrowe. Stwórz e-booka, webinar, kurs online, zacznij oferować spersonalizowane porady, coaching lub też innego typu usługi, które mogą być wykonywane zdalnie (tworzenie stron www, grafika, copywriting itp.), a gotowy produkt promuj w swoich filmach, np. pokazując proces jego powstawania. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, by sprzedawać produkty fizyczne. Upewnij się, że Twoi odbiorcy wiedzą o sklepie i sprzedawanych przez Ciebie przedmiotach. Nie zapomnij umieścić odnośnika do witryny sklepowej w swojej biografii. Zadbaj o to, aby po przekierowaniu na stronę, użytkownicy mogli zobaczyć najpopularniejsze produkty, które właśnie promujesz. Dobrym pomysłem jest rozpoczęcie współpracy z influencerami bardziej wpływowymi niż Ty.

mężczyzna nagrywający vloga iPhone'em w domu

Już wkrótce dzięki nowej funkcjonalności sprzedawanie na platformie będzie jeszcze łatwiejsze i efektywniejsze. Uruchomiony we wrześniu 2023 r. nowy e-commerce TikTok Shop pozwala wszystkim twórcom i firmom na sprzedaż podczas transmisji na żywo. Narzędzie jest bezpośrednio zintegrowane z aplikacją TikTok, dlatego transakcja odbywa się bez przekierowania użytkownika na stronę zewnętrzną, skracając ścieżkę zakupową klienta. Platforma oferuje innowacyjne rozwiązanie, jakim jest funkcja „Fulfilled by TikTok”. W praktyce oznacza to, że TikTok bierze odpowiedzialność za magazynowanie i wysyłkę produktów w imieniu sprzedawców. Rozwiązanie działa na razie tylko w Stanach Zjednoczonych, ale biorąc pod uwagę, jak szybko rozwija się platforma, sytuacja wkrótce się zmieni.

Zbieraj pieniądze poprzez finansowanie społecznościowe

Na pewno słyszałeś o crowdfundingu, a czy wiesz, że nic nie stoi na przeszkodzie, by wykorzystać TikToka do zarabiania w ten sposób. Dzięki finansowaniu społecznościowemu możesz opłacić różnego rodzaju przedsięwzięcia. Jest to ciekawa, zyskująca na popularności, alternatywa dla tradycyjnych źródeł pozyskiwania kapitału zewnętrznego. Jeśli planujesz stworzyć nowy produkt, myślisz o założeniu startupu, po prostu poinformuj swoich obserwatorów o tym fakcie, a następnie rozpocznij sprzedać produktu (lub usługi) w tak zwanej przedsprzedaży, by dostarczyć go osobom, które Cię sfinansowały, gdy już będzie gotowy.

Załóż Patreona lub Patronite

Jeśli do tej pory oferowałeś bezpłatne treści za pośrednictwem swojego TikToka i zauważyłeś się, że cieszą się dużym zainteresowaniem osób, które śledzą to, co robisz, może czas założyć Patreona i podzielić się tą informacją z obserwującymi. Patreon jest platformą, która umożliwia wspieranie danego projektu lub autora za pomocą deklarowanych kwot, które przekazywane są twórcy, w zamian za różne nagrody, które dany twórca udostępnia. Wsparcie może być jednorazowe lub regularne. Popularną opcją jest „postaw mi kawę”. Jest to forma podziękowania za trud włożony w przygotowanie contentu. Nic nie stoi na przeszkodzie, by poprosić o tę symboliczną kawę użytkowników TikToka, w zamian oferując dostęp do treści premium, które mogą przybierać różne formy – od możliwości zajrzenia za kulisy Twoich filmików, poznania ludzi, z którymi współpracujesz, przez możliwość spotkania na żywo, na staniu się gwiazdą jednego z Twoich filmików skończywszy. Ograniczeniem jest tylko wyobraźnia.

Jeśli amerykański Patreon z jakiegoś powodu Ci nie odpowiada, możesz postawić na polskie Patronite. Choć działa na podobnej zasadzie, nastawione jest na ciągłość finansowania autorów, by zapewnić im tak zwaną poduszkę finansową. To jedyny w Polsce model crowdfundingu subskrypcyjnego skierowany do twórców, autorów i organizacji.

Podsumowanie

Zanim postanowisz zostać milionerem dzięki aplikacji TikTok, zacznij od określenia niszy, w której chcesz się rozwijać. Gdy będziesz trzymać się określonego tematu, zamiast chwytania kilku srok za ogon, zarabianie będzie łatwiejsze. Przedstawione w artykule możliwości monetyzowania treści to zaledwie początek drogi, która prowadzi na finansowy szczyt. Nic nie stoi na przeszkodzie, abyś nie tylko wypróbował wszystkie metody, ale i łączył je wedle uznania, by uzyskać zarobki na zadowalającym Cię poziomie. Ciężką pracą, autentycznością i kreatywnymi pomysłami możesz promować swoje konto na TikTok i budować wokół siebie lojalną grupę odbiorców. Gdy będziesz służyć swoim odbiorcom i wyznaczać małe cele, użytkownicy platformy nie tylko będą przy Tobie, ale i będą chcieli za Tobą podążać. W praktyce oznacza to, że zanim zaczniesz prosić o czyjeś pieniądze, musisz najpierw dużo dać z siebie. Nie zmienia to faktu, że możesz publikować wartościowe filmy wprost z kanapy, czyli bez tytułowego wychodzenia z domu.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *