- Kategoria
- Marketing
Marketing
Copywriting
Copywriting, a marketing treści: synergia sukcesu
Copywriting i marketing treści to dwa połączone ze sobą elementy, które wspólnie tworzą synergiczny sukces. Copywriting to proces tworzenia treści, […]
Copywriting, a generowanie leadów
Copywriting to sztuka tworzenia treści, która ma na celu wywołanie określonej reakcji u odbiorcy. Jest to jeden z najważniejszych elementów […]
Artykuł sponsorowany -przykład w praktyce
Sposoby na odbarwienie włosów (przy usuwaniu farby) Sposoby na odbarwienie włosów (przy usuwaniu farby) Dekoloryzacja włosów to proces rozjaśniania w […]
eCommerce
Robisz zakupy w branżowym sklepie internetowym? Tych parę kliknięć może Ci się opłacić!
Robiąc zakupy w sieci często trafiamy na strony sklepów internetowych, których oferta skierowana jest do przedstawicieli konkretnych branż, np. mechaników, […]
E-sklepy spożywcze – czy zagrażają dyskontom?
Raport e-Izby pod hasłem „Dekada polskiego e-commerce 2023” pokazuje, że 87 proc. internautów kupuje w sieci. Prężnie rozwija się rynek […]
SEM
Reklamuj się bez strony internetowej. Google Marketplace z Performance Max
Sprzedaż produktów w sieci nieodłącznie kojarzy się z wymogiem prowadzenia strony internetowej Teraz jednak może się to zmienić. Wszystko za […]
Optymalizacja kampanii Google Ads – Zarządzanie komponentami
Kampanie reklamowe w Google Ads to nie tylko motor napędowy wielu działalności, ale nierzadko warunek konieczny do tego, aby w […]
Sekretne strategie ekspertów Google Ads, których nie chcą Ci ujawnić – poznaj je teraz!
Sekretne strategie ekspertów Google Ads to coś, czego wielu marketerów szuka. Niestety, nie jest to łatwe do zdobycia informacja. Eksperci […]
SEO
Neverending updates? Google kończy March Core Update przed czasem, ale wprowadza już nowe aktualizacje
26 kwietnia Google poinformowało o zakończeniu najważniejszej aktualizacji od miesięcy: March Core Update. Aktualizacja wprowadzona w lutym miała pierwotnie trwać […]
Wyzwanie: 7 dni z SEO. Pozycjonowanie dla początkujących
Zainteresowało Cię pozycjonowanie strony internetowej – sklepu, wizytówki, bloga? Zacząłeś nawet zdobywać wstępne informacje, ale ogrom pracy do wykonania Cię […]
Jak długo trwa i na czym polega pozycjonowanie strony?
Jak długo trwa pozycjonowanie strony? Kto może liczyć na szybsze efekty SEO, a kto na pierwsze wyniki będzie musiał czekać najdłużej?
Social media
Odkryj sekrety TikToka – jak zarobić fortunę w 2024 roku bez wychodzenia z domu?
Ponad 1,5 miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie, nowa wyszukiwarka pokolenia Z, jedna z najczęściej pobieranych aplikacji – TikTok nie tylko idzie […]
Kursy z Social Media Marketingu z Certyfikatem – ZA DARMO!
Social media marketing to obecnie jeden z najważniejszych elementów strategii marketingowej każdej firmy. Dzięki szerokim możliwościom, jakie daje, można dotrzeć […]
Social Media Marketing: Jak napisać CV?
Social media marketing to jeden z najszybciej rozwijających się sektorów w dzisiejszych czasach. Wymaga on od specjalistów w tej dziedzinie […]
Marketing
Reklamuj się bez strony internetowej. Google Marketplace z Performance Max
Sprzedaż produktów w sieci nieodłącznie kojarzy się z wymogiem prowadzenia strony internetowej Teraz jednak może się to zmienić. Wszystko za […]
Wyzwanie: 7 dni z SEO. Pozycjonowanie dla początkujących
Zainteresowało Cię pozycjonowanie strony internetowej – sklepu, wizytówki, bloga? Zacząłeś nawet zdobywać wstępne informacje, ale ogrom pracy do wykonania Cię […]
Jak długo trwa i na czym polega pozycjonowanie strony?
Jak długo trwa pozycjonowanie strony? Kto może liczyć na szybsze efekty SEO, a kto na pierwsze wyniki będzie musiał czekać najdłużej?
Cykl nauki Google Search – jak Google stosuje schemat give & take?
Obserwując zmiany w algorytmach Google Search na przestrzeni dwóch ostatnich dekad, można wnioskować, że zachodzi pewien powtarzalny schemat nauki. Google […]
Google zmienia dokumentacje – nowe zapisy o spadkach w rankingu, bezpieczeństwie i wyszukiwaniu
Niedługo zakończy się aktualizacja March Core Update, której finał został zapowiedziany na 5 maja 2024 r. To najdłużej wprowadzana aktualizacja […]
5 najważniejszych meta tagów. Jak prawidłowo ich używać pod SEO?
Meta tagi HTML na pierwszy rzut oka mogą wydawać się mało istotne, ale ich rola w poprawie widoczności w wynikach […]
Jaka długość tytułu strony w 2024 r.? Zmiany w tagach tytułowych
Optymalna długość tagu tytułowego dla strony czy artykułu blogowego cały czas się zmienia na skutek wprowadzania nowych wytycznych. Największe zmiany […]
Jak Google przetwarza zapytania i ocenia treści? Mamy nowe informacje
Nowy materiał ekspercki na profilu Google Search Central rzuca światło na sposób analizy promptów przez Google Search. Gary Illyes tłumaczy, […]
Google kończy z projektem karuzel wideo w SERP. Testy potwierdziły obawy
Najnowszy komunikat Google potwierdza, że przełomu nie będzie. Przynajmniej takiego, który dotyczyłby karuzel w formie wideo w SERP. Dane z […]
Jak Google wybiera strony kanoniczne? Duplikaty, klastry i inne rewolucyjne zmiany
Oznaczanie stron kanonicznych to jeden z podstawowych obowiązków każdego webmastera. W przeciwnym razie, jeśli portal nie ogranicza się do kilku […]
Czy myślniki w nazwie domeny wpływają na SEO? Nowe informacje od Johna Muellera
Stosowanie myślników nazwach domen to jeden z najbardziej kontrowersyjnych tematów, który od początku lat dwutysięcznych przewija się przez branżowe fora. […]
Optymalizacja kampanii Google Ads – Zarządzanie komponentami
Kampanie reklamowe w Google Ads to nie tylko motor napędowy wielu działalności, ale nierzadko warunek konieczny do tego, aby w […]
Nowe posty z Reddit dostępne w Google po 5 minutach. Pierwsze efekty rozszerzonej współpracy?
Reddit po raz kolejny w tym miesiącu na pierwszym miejscu branżowych portali SEO. Czym tym razem zaskarbił sobie tę sympatię? […]
E-sklepy spożywcze – czy zagrażają dyskontom?
Raport e-Izby pod hasłem „Dekada polskiego e-commerce 2023” pokazuje, że 87 proc. internautów kupuje w sieci. Prężnie rozwija się rynek […]
Największe grzechy e-commerce w sprzedaży i reklamie
Obecnie rynek e-commerce w Polsce osiągnął wartość 109 mld złotych. W 2018 roku wartość rynku e-commerce wynosiła 48 mld złotych, […]
Przyczyny usunięcia strony z indeksu Google po zmianie hostingu. Praktyczne wskazówki
Zmiana hostingodawcy może wpływać negatywnie na pozycjonowanie strony. Wszystko zależy od tego, w jaki sposób przeprowadzimy migrację strony. Zwykle jednak […]
Link building już nie tak skuteczny dla SEO?
Od drugiej połowy 2023 r. Google stopniowo odchodzi od linkowania. Pierwsze zapowiedzi tego procesu pojawiły się już dwa lata temu. […]
Strony „O nas” i „Kontakt” – czy nadal są tak istotne dla SEO?
Właściwie od wczesnych początków Search Engine podstrony kontaktowe były jednymi z najważniejszych elementów stron internetowych. To właśnie tam znajdują się […]
30 statystyk content marketingu w 2024 r. dla lepszego przygotowania strategii content marketingowej
Content marketing naprawdę zmienił się w 2023 r. w sposób bezprecedensowy, co zawdzięczamy przede wszystkim publikacji ChatGPT. W tym artykule […]
Core Web Vitals: Google wyjaśnia, dlaczego wskaźnik rankingowy już nie przekłada się na ranking
Istnieje niewiele kryteriów rankingowych, co do których panuje powszechny konsensus, że mają one znaczenie dla pozycjonowania strony w wyszukiwarce. Teraz […]
Model AIDA w marketingu – skuteczne teksty reklamowe
Jak pisać treści marketingowe, dzięki którym potencjalni klienci podejmą pozytywną decyzję o zakupie produktu bądź skorzystaniu z usługi? Co musi […]
Dostosowywanie treści do IP użytkownika. John Mueller odpowiada, czy takie praktyki szkodzą SEO
Wyświetlanie na stronie różnych treści w zależności od tego, kto ją odwiedza, od zawsze było ciekawym zagadnieniem związanym z SEO. […]
Fluktuacje zmienności w SERP po marcowym Core Update nie są liniowe. Początek zmian algorytmicznych?
Marcowa aktualizacja Core Update, połączona z Helpful Content, była największą tego typu aktualizacją od wielu miesięcy. A dokładniej: nie była, […]
September Helpful Content Update zbiera żniwa. Żadna ze stron nie podniosła się po spadkach
Chociaż minęło już ponad pół roku, wrześniowa aktualizacja Helpful Content wciąż daje się we znaki – i to nie zawsze […]
3 techniki dla PPC: zintegruj swoje kampanie z innymi narzędziami
Skuteczne kampanie PPC to kampanie odpowiednio zharmonizowane. Efektywność nie zależy tylko od bazowych czynników, optymalizacji kampanii, stron docelowych itd. Coraz […]
Szybki powrót szeptanek? Google chce wprowadzić nowy filtr wyszukiwania
Filtry wyszukiwania pozwalają zawęzić wyszukiwanie do konkretnego rodzaju wyników, np. wiadomości, grafiki czy materiałów wideo. Wprowadzanie nowych filtrów zawsze w […]
Google zmienia Search Quality Raters Guidelines
W tle przebiegającej aktualizacji Core Update Google dokonuje większych zmian w kryteriach oceny stron. Mowa o Search Quality Raters Guidelines […]
Google kontynuuje porządki w indeksie. Tysiące stron poza wyszukiwarką, na celowniku treści niskiej jakości
W ostatnich dniach widzimy coraz więcej efektów wprowadzanej aktualizacji Core Update. Według najnowszych szacunków Google mogło pozbyć się z sieci […]
Co to jest backlink?
Backlink, znany również jako link zwrotny lub link przychodzący, to hiperłącze prowadzące z jednej strony internetowej do innej. Jest to […]
Czym jest Ambush Marketing?
Ambush marketing, znany także jako marketing pasożytniczy, to strategia reklamowa, w której firma próbuje powiązać swoją markę z wydarzeniem, z […]
Co to jest afiliacja?
Definicja Afiliacja to model marketingowy, w którym partnerzy (afilianci) promują produkty lub usługi firmy w zamian za prowizję od sprzedaży […]
Promowanie stron w wyszukiwarkach – Opłacalność i efektywność pozycjonowania w Google oraz systemu Google Ads
Promowanie stron w wyszukiwarkach, zwłaszcza w Google, stało się nieodłącznym elementem strategii marketingowych dla wielu firm. Obecnie w internetowym świecie […]
Google nakłada kary po nowej aktualizacji
Google zaczyna działać! Masowe nakładanie kar i usuwanie stron z indeksu Na dniach informowaliśmy o nowej aktualizacji Google typu Core […]
Marcowy Core Update 2024. Google walczy ze spamem
Pierwsza ogromna aktualizacja algorytmów w tym roku: Google March Core Update 2024 Doczekaliśmy się. Google wypuszcza ogromną aktualizację, której rozmiary […]
Jak Google przekierowuje ruch ze snippetów? Rozszerzone snippety i programatyczne SEO
Funkcje snippetów miały ułatwić użytkownikom korzystanie z wyszukiwarki. Kolejne dodatki, od karuzel po wyniki z wielu źródeł, unaoczniają prawie przestępcze […]
Agencja reklamowa, agencja interaktywna i agencja SEO – Czym różnią się te typy agencji marketingowych?
Agencje marketingowe odgrywają ważną rolę we wspieraniu firm w promocji ich produktów i usług. Wśród różnych typów agencji marketingowych często […]
Google faworyzuje dużych graczy. HouseFresh przegrywa z Redditem
Mniejsze strony muszą włożyć znacznie więcej wysiłku w proces pozycjonowania, a i tak zwykle nie mają większych szans na uzyskanie […]
Problemy z jakością contentu. Co powinno rankować w Google, jeśli nie ma ciekawych treści?
Coraz częściej topowe, organiczne wyniki wyszukiwania zawierają strony z hurtowo generowanym contentem A.I. Treści publikowane jako premium, pisane przez człowieka, […]
Kupić tanio, sprzedać drogo – jak zarabiać na Allegro?
Szukając pomysłu, by dorobić do pensji lub zamienić etat na własny biznes, często najbardziej oczywistym rozwiązaniem jest handel. Odkąd sprzedaż […]
Odkryj sekrety TikToka – jak zarobić fortunę w 2024 roku bez wychodzenia z domu?
Ponad 1,5 miliarda aktywnych użytkowników miesięcznie, nowa wyszukiwarka pokolenia Z, jedna z najczęściej pobieranych aplikacji – TikTok nie tylko idzie […]
Rola odroczonych płatności w sklepach internetowych
Firma PayU informuje, że w 2022 roku z systemu płatności odroczonych BNPL skorzystało aż 23 proc. kupujących w sieci1, a […]
Czym jest Ambient Marketing?
Ambient marketing to niestandardowa forma marketingu, która wykorzystuje nietypowe miejsca i metody promocji, aby przyciągnąć uwagę odbiorców. Jest to rodzaj […]
Czym jest atrybucja konwersji?
Atrybucja konwersji to proces przypisywania wartości poszczególnym punktom kontaktu (touchpoints) w ścieżce użytkownika prowadzącej do konwersji. Konwersją może być dowolne […]
Abm – Account-Based Marketing
Czym jest ABM? ABM (Account-Based Marketing) to strategiczne podejście w marketingu B2B, które koncentruje się na indywidualnych klientach (accountach). W […]
Analiza serwisu Shein.com – sprytne metody pozyskiwania klientów przez chińskiego giganta
Szukając w internecie materiałów na temat chińskiego sklepu Shein, łatwo znaleźć publikacje poświęcone (niskiej) jakości sprzedawanych w nim przedmiotów czy […]
Jak ułatwić Google rozumienie treści poprzez linkowanie? Semantyczny i strukturalny wymiar linkowania wewnętrznego
Optymalizacja treści w ramach pozycjonowania powinna uwzględniać nie tylko rozbudowę contentu. Coraz większe znaczenie ma semantyczna optymalizacja treści związanej z […]
Cross border w polskim e-commerce
Badanie „E-commerce w Polsce 2023”1 przygotowane przez Gemius pokazuje, że nadal rośnie odsetek polskich internautów kupujących online. W 2023 roku […]
96,55% stron nie pozyskuje ruchu z Google. Czy mamy powody do obaw?
Każdego dnia powstają miliony nowych stron internetowych. Indeksowanie ich w wyszukiwarce przy jednoczesnym ograniczeniu sposobu wyświetlania wyników wyszukiwania sprawia, że […]
Jak przeprowadzić ponowne indeksowanie strony w całości? Mamy nowe wytyczne
Co jakiś czas konsekwentnie w dyskusji branżowej powraca problematyka indeksowania stron poprzez Goolge Search Console. Tym razem temat wrócił za […]
Wątpliwe wsparcie dla reklamodawców Google Ads
Kolejne problemy związane z Google Ads dotyczą sposobu udzielania pomocy reklamodawcom. Search Engine Land pisze o narastającej frustracji pracowników SEO […]
Wpływ SGE na różne branże. Sektor medyczny odnotowuje największe zmiany
Moduły z treścią generowaną przez sztuczną inteligencję na podstawie kontekstu i informacji o użytkowniku cały czas się rozwijają i jak […]
Odkryj Największe Tajemnice Płatności Online: Dowiedz się, Czego NAPRAWDĘ Oczekują Klienci Sklepów Internetowych!
Odsetek polskich internautów kupujących w internecie stale rośnie. W Europie w ciągu ostatniej dekady liczba klientów online zwiększyła się o […]
Jakie trendy w e-commerce przewidują specjaliści w 2024 roku?
Branża e-commerce rośnie w siłę. Jak pokazują statystyki, już 79 proc. Polaków robi zakupy online1. Nie dziwi więc to, że […]
Nowy rok, stare problemy. Google wprowadza pomniejsze aktualizacje, wyniki wyszukiwania szaleją
4 stycznia 2024 r. widoczne zaczęły być poważne problemy z pozycjonowaniem i indeksowaniem stron. Niestabilność w SERP zmniejszyła się 6 […]
Prognozy ekspertów o rynku SEO w 2024 roku. Jak będzie wyglądać nowy Google?
Nowy rok w Google to nowe możliwości. Dotychczas jednak – biorąc pod uwagę ogromny atak spamerski, niepotwierdzone aktualizacje skutkujące obniżeniem […]
Czym są micro moments i jak wykorzystać je w marketingu internetowym?
Czy micro moments to tylko nowa, chwilowa moda w marketingu internetowym? A może warte uwagi narzędzie do pozyskiwania klientów ściśle […]
Meta tagi index, follow. Google wyjaśnia wątpliwości
Na platformie Reddit odbyła się ciekawa dyskusja związana ze stosowaniem tagów meta. Wziął w niej udział sam JohnMu, czyli John […]