- Kategoria
- SEO
SEO
SEO
Cykl nauki Google Search – jak Google stosuje schemat give & take?
Obserwując zmiany w algorytmach Google Search na przestrzeni dwóch ostatnich dekad, można wnioskować, że zachodzi pewien powtarzalny schemat nauki. Google […]
Google zmienia dokumentacje – nowe zapisy o spadkach w rankingu, bezpieczeństwie i wyszukiwaniu
Niedługo zakończy się aktualizacja March Core Update, której finał został zapowiedziany na 5 maja 2024 r. To najdłużej wprowadzana aktualizacja […]
5 najważniejszych meta tagów. Jak prawidłowo ich używać pod SEO?
Meta tagi HTML na pierwszy rzut oka mogą wydawać się mało istotne, ale ich rola w poprawie widoczności w wynikach […]
Jaka długość tytułu strony w 2024 r.? Zmiany w tagach tytułowych
Optymalna długość tagu tytułowego dla strony czy artykułu blogowego cały czas się zmienia na skutek wprowadzania nowych wytycznych. Największe zmiany […]
Jak Google przetwarza zapytania i ocenia treści? Mamy nowe informacje
Nowy materiał ekspercki na profilu Google Search Central rzuca światło na sposób analizy promptów przez Google Search. Gary Illyes tłumaczy, […]
Google kończy z projektem karuzel wideo w SERP. Testy potwierdziły obawy
Najnowszy komunikat Google potwierdza, że przełomu nie będzie. Przynajmniej takiego, który dotyczyłby karuzel w formie wideo w SERP. Dane z […]
Jak Google wybiera strony kanoniczne? Duplikaty, klastry i inne rewolucyjne zmiany
Oznaczanie stron kanonicznych to jeden z podstawowych obowiązków każdego webmastera. W przeciwnym razie, jeśli portal nie ogranicza się do kilku […]
Czy myślniki w nazwie domeny wpływają na SEO? Nowe informacje od Johna Muellera
Stosowanie myślników nazwach domen to jeden z najbardziej kontrowersyjnych tematów, który od początku lat dwutysięcznych przewija się przez branżowe fora. […]
Nowe posty z Reddit dostępne w Google po 5 minutach. Pierwsze efekty rozszerzonej współpracy?
Reddit po raz kolejny w tym miesiącu na pierwszym miejscu branżowych portali SEO. Czym tym razem zaskarbił sobie tę sympatię? […]
Przyczyny usunięcia strony z indeksu Google po zmianie hostingu. Praktyczne wskazówki
Zmiana hostingodawcy może wpływać negatywnie na pozycjonowanie strony. Wszystko zależy od tego, w jaki sposób przeprowadzimy migrację strony. Zwykle jednak […]
Link building już nie tak skuteczny dla SEO?
Od drugiej połowy 2023 r. Google stopniowo odchodzi od linkowania. Pierwsze zapowiedzi tego procesu pojawiły się już dwa lata temu. […]
Strony „O nas” i „Kontakt” – czy nadal są tak istotne dla SEO?
Właściwie od wczesnych początków Search Engine podstrony kontaktowe były jednymi z najważniejszych elementów stron internetowych. To właśnie tam znajdują się […]
Core Web Vitals: Google wyjaśnia, dlaczego wskaźnik rankingowy już nie przekłada się na ranking
Istnieje niewiele kryteriów rankingowych, co do których panuje powszechny konsensus, że mają one znaczenie dla pozycjonowania strony w wyszukiwarce. Teraz […]
Dostosowywanie treści do IP użytkownika. John Mueller odpowiada, czy takie praktyki szkodzą SEO
Wyświetlanie na stronie różnych treści w zależności od tego, kto ją odwiedza, od zawsze było ciekawym zagadnieniem związanym z SEO. […]
Fluktuacje zmienności w SERP po marcowym Core Update nie są liniowe. Początek zmian algorytmicznych?
Marcowa aktualizacja Core Update, połączona z Helpful Content, była największą tego typu aktualizacją od wielu miesięcy. A dokładniej: nie była, […]
September Helpful Content Update zbiera żniwa. Żadna ze stron nie podniosła się po spadkach
Chociaż minęło już ponad pół roku, wrześniowa aktualizacja Helpful Content wciąż daje się we znaki – i to nie zawsze […]
Szybki powrót szeptanek? Google chce wprowadzić nowy filtr wyszukiwania
Filtry wyszukiwania pozwalają zawęzić wyszukiwanie do konkretnego rodzaju wyników, np. wiadomości, grafiki czy materiałów wideo. Wprowadzanie nowych filtrów zawsze w […]
Google zmienia Search Quality Raters Guidelines
W tle przebiegającej aktualizacji Core Update Google dokonuje większych zmian w kryteriach oceny stron. Mowa o Search Quality Raters Guidelines […]
Google kontynuuje porządki w indeksie. Tysiące stron poza wyszukiwarką, na celowniku treści niskiej jakości
W ostatnich dniach widzimy coraz więcej efektów wprowadzanej aktualizacji Core Update. Według najnowszych szacunków Google mogło pozbyć się z sieci […]
Co to jest backlink?
Backlink, znany również jako link zwrotny lub link przychodzący, to hiperłącze prowadzące z jednej strony internetowej do innej. Jest to […]
Google nakłada kary po nowej aktualizacji
Google zaczyna działać! Masowe nakładanie kar i usuwanie stron z indeksu Na dniach informowaliśmy o nowej aktualizacji Google typu Core […]
Marcowy Core Update 2024. Google walczy ze spamem
Pierwsza ogromna aktualizacja algorytmów w tym roku: Google March Core Update 2024 Doczekaliśmy się. Google wypuszcza ogromną aktualizację, której rozmiary […]
Jak Google przekierowuje ruch ze snippetów? Rozszerzone snippety i programatyczne SEO
Funkcje snippetów miały ułatwić użytkownikom korzystanie z wyszukiwarki. Kolejne dodatki, od karuzel po wyniki z wielu źródeł, unaoczniają prawie przestępcze […]
Google faworyzuje dużych graczy. HouseFresh przegrywa z Redditem
Mniejsze strony muszą włożyć znacznie więcej wysiłku w proces pozycjonowania, a i tak zwykle nie mają większych szans na uzyskanie […]
Problemy z jakością contentu. Co powinno rankować w Google, jeśli nie ma ciekawych treści?
Coraz częściej topowe, organiczne wyniki wyszukiwania zawierają strony z hurtowo generowanym contentem A.I. Treści publikowane jako premium, pisane przez człowieka, […]
Jak ułatwić Google rozumienie treści poprzez linkowanie? Semantyczny i strukturalny wymiar linkowania wewnętrznego
Optymalizacja treści w ramach pozycjonowania powinna uwzględniać nie tylko rozbudowę contentu. Coraz większe znaczenie ma semantyczna optymalizacja treści związanej z […]
96,55% stron nie pozyskuje ruchu z Google. Czy mamy powody do obaw?
Każdego dnia powstają miliony nowych stron internetowych. Indeksowanie ich w wyszukiwarce przy jednoczesnym ograniczeniu sposobu wyświetlania wyników wyszukiwania sprawia, że […]
Jak przeprowadzić ponowne indeksowanie strony w całości? Mamy nowe wytyczne
Co jakiś czas konsekwentnie w dyskusji branżowej powraca problematyka indeksowania stron poprzez Goolge Search Console. Tym razem temat wrócił za […]
Wpływ SGE na różne branże. Sektor medyczny odnotowuje największe zmiany
Moduły z treścią generowaną przez sztuczną inteligencję na podstawie kontekstu i informacji o użytkowniku cały czas się rozwijają i jak […]
Nowy rok, stare problemy. Google wprowadza pomniejsze aktualizacje, wyniki wyszukiwania szaleją
4 stycznia 2024 r. widoczne zaczęły być poważne problemy z pozycjonowaniem i indeksowaniem stron. Niestabilność w SERP zmniejszyła się 6 […]
Prognozy ekspertów o rynku SEO w 2024 roku. Jak będzie wyglądać nowy Google?
Nowy rok w Google to nowe możliwości. Dotychczas jednak – biorąc pod uwagę ogromny atak spamerski, niepotwierdzone aktualizacje skutkujące obniżeniem […]
Meta tagi index, follow. Google wyjaśnia wątpliwości
Na platformie Reddit odbyła się ciekawa dyskusja związana ze stosowaniem tagów meta. Wziął w niej udział sam JohnMu, czyli John […]
Nasilenie spamu w Google niszczy Google Search. Niektóre strony rankują na ponad 300 000 fraz
Strony wątpliwej jakości mogą nie tylko nie zajmować wysokich pozycji w rankingu, ale nawet nie znajdować się w indeksie. Między […]
Aktualizacja algorytmów fragmentów wyszukiwania. Google potwierdza wieloźródłowość snippetów
Jedna z największych niespodzianek nowego roku to aktualizacja algorytmów fragmentów wyszukiwania, czyli tzw. snippetów. Rozszerzone fragmenty wyszukiwania – najnowsze informacje […]
Niestandardowe meta tagi mogą nie być obsługiwane przez Google
Co jakiś czas w dyskusji z oficjalnymi moderatorami Google, m.in. Danny’m Sullivanem czy Martinem Splittem, padają ciekawe stwierdzenia. Nierzadko drobne […]
Google nie zawodzi. Zwiększona niestabilność w Święta, w tle aktualizacja rankingów
Święta Bożego Narodzenia to wyjątkowy okres i swego rodzaju sprawdzian dla wyszukiwarek internetowych. Mamy wtedy do czynienia z intensyfikacją wyszukiwania […]
SEO na Święta, czyli co uwzględnić w strategii SEO w trakcie Świąt?
Święta to wyjątkowy okres dla każdego – również pozycjonera. Sytuacja w SERP potrafi być wówczas naprawdę dynamiczna, a wiele sezonowych […]
Google aktualizuje Search Quality Rater Guidelines i wskazuje, w którym kierunku idziemy
Jakość stron internetowych oceniana jest przez tysiące crawlerów, ale również wyspecjalizowane zespoły ekspertów. To właśnie do tej ostatniej grupy, a […]
Ogromna niestabilność w SERP po aktualizacji treści Google. Wraca temat pasożytów SEO
November Review Update, czyli aktualizacji recenzji Google, to ostatnia aktualizacja tego typu, o której oficjalnie komunikowało Google. Pisaliśmy o tym […]
2023 rok oczami Google. Jak zmieniła się wyszukiwarka i w którym kierunku zmierzamy?
Dobiegający końca 2023 rok z pewnością zostanie zapamiętany jako ten, w którym po raz pierwszy na masową skalę pojawiły się […]
Ostatnia taka aktualizacja. Google zmienia system recenzji i wstrzymuje powiadomienia
Nowy system recenzji zaprezentowany w listopadzie 2023 roku padł cieniem za główną aktualizacją (core update) i nie przykuł zbyt dużej […]
Google aktualizuje zasady dodawania informacji o kwaterach wakacyjnych
Przed rozpoczęciem się w pełni letniego sezonu urlopowego i wakacji zimowych Google w ostatnich latach często wprowadzał wiele pomniejszych poprawek. […]
Jak pozycjonować stronę w 2024 roku? Analizujemy najnowsze trendy
Co roku pojawiają się nowe trendy SEO, które często nie różnią się jednak znacznie od ubiegłorocznych predykcji. Tym razem jest […]
Nowe dane strukturalne organizacji. Jak zmieniają się znaczniki schema organizacji i jak skutecznie je wdrażać na stronie?
Najnowsza aktualizacja Google wprowadza istotne zmiany do danych strukturalnych organizacji. Do skromnego katalogu dwóch pól zostaje dodanych kilkanaście nowych kategorii. […]
Jak wdrażać UGC w strategii SEO? Poradnik
Ostatnie zmiany grafu wiedzy E-E-A-T oraz rozwinięcie Perspektyw Google sprawiają, że rośnie znaczenie treści tworzonych przez użytkowników. User-Generated Content (UGC) […]
Aktualizacja użytkowa Google Hidden Gems 2023 – więcej personalizacji i rozwój śledzenia informacji
Śledząc zmiany w Google, warto zwrócić uwagę nie tylko na główne aktualizacje (tzw. core updates), ale również pomniejsze aktualizacje użytkowe […]
Pisząc dla ludzi, nie dla robotów: Jakie ostrzeżenia daje nam Google na temat nieprzydatnych treści?
W erze, kiedy to przekaz informacji odbywa się głównie cyfrowo, treści i ich jakość odgrywają kluczową rolę w przyciąganiu uwagi […]
Podcasty SEO: Polska kontra globalne horyzonty – skąd warto czerpać profesjonalną wiedzę?
Podcasty SEO: Polska kontra globalne horyzonty – skąd warto czerpać profesjonalną wiedzę?W dzisiejszym świecie niemal wszystko odbywa się online, a […]
Trendy Google – jak ich używać w SEO i marketingu treści?
W świecie cyfrowym jedyną stałą jest zmienna. Choć aktualizacje algorytmów Google od czasu do czasu mocno mieszają na internetowej scenie, […]
Jak Google zmienił ocenę jakości stron? Grafy wiedzy E-E-A-T 2024 i główne wyznaczniki jakości
Sposób weryfikacji jakości i użyteczności strony internetowej ma kluczowe znaczenie dla całej branży SEO/SEM. Zasady oceny wprowadzane przez Google cały […]
Obszerna aktualizacja grafu wiedzy E-E-A-T 2023 – sprawdź, co musisz wiedzieć na temat oceny jakości stron!
Twórcy najpopularniejszej na świecie wyszukiwarki w grudniu 2022 roku doprowadzili do zmian w cyfrowym krajobrazie, przestawiając światu E-E-A-T. Za sprawą […]
Optymalizacja obrazów na stronie internetowej – SEO
SEO Images to technika optymalizacji obrazów, która pozwala na zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania. Polega ona na odpowiednim […]
Yoast SEO: Jak Ustawić Twitter Card?
Yoast SEO Twitter Card to narzędzie, które umożliwia tworzenie i publikowanie wpisów na Twitterze za pomocą wtyczki Yoast SEO. Wtyczka […]
Bing SEO Certification: Jak Zdobyć Certyfikat?
Bing SEO Certification to program certyfikacji, który ma na celu pomóc właścicielom stron internetowych i specjalistom SEO w zrozumieniu, jak […]
Praca SEO w Polsce: Jak znaleźć pracę?
SEO (Search Engine Optimization) to jeden z najważniejszych elementów współczesnego marketingu internetowego. W Polsce coraz więcej firm i organizacji szuka […]
Jak poprawić SEO? Porady dla początkujących
Optymalizacja SEO (Search Engine Optimization) to proces, który ma na celu poprawę widoczności witryny w wynikach wyszukiwania. Jest to ważne, […]
Jak zwiększyć pozycję SEO w wynikach wyszukiwania?
SEO Web Rank to technika pozycjonowania stron internetowych, która ma na celu zwiększenie widoczności witryny w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie stron […]