Rozmiary grafiki na Facebooka, Google+, Instagrama, YouTube

Identyfikacja wizualna, branding

O tym, jak ważna jest spójna identyfikacja firmy, nikogo przekonywać nie trzeba. Przykładem dobrze przeprowadzonego brandingu są takie marki jak Apple, Coca-Cola, Google, McDonald czy polskie firmy: CCC, Gino Rossi, Inglot. O przywiązaniu do marki i o tym, co ludzie są w stanie dla niej zrobić, można więcej przeczytać w artykule „Lovemarks – strategia marki oparta na emocjach”.

Wymiary grafik na FB, YT, G+, Instagrama

W momencie tworzenia logo firmy czy to w celu wyróżnienia stacjonarnego sklepu, wydrukowania wizytówki, jak i budowania strony www, warto poprosić grafika o przygotowanie dodatkowych plików jpg czy też gif, aby zachować spójną identyfikację wizualną na najpopularniejszych portalach internetowych.

1. Facebook – pożądane wymiary grafik

  • zdjęcie profilowe – 180px x 180px
  • zdjęcie w tle – 851px x 315px
  • zdjęcie do udostępnianego linku – 1200px x 628px
  • zdjęcie wydarzenia – 1200px x 450px
  • zdjęcie w reklamie bannerowej (w prawej kolumnie serwisu) – 1200px x 846px
  • zdjęcie w reklamie mobilnej – 1200px x 720px
  • zdjęcie w poście reklamowym – 1200px x 90px

Jeżeli chodzi o Facebooka to trzeba pamiętać, że przy wykorzystywaniu grafik do płatnej reklamy grafika nie może zawierac więcej niż 20% tekstu. Można to sprawdzić wykorzystując narzędzie siatki

2. Instagram – wymiary grafik

  • zdjęcie profilowe – 160px x 160px,
  • zdjęcie widziane na komputerze – 612px x 612px,
  • zdjęcie widziane na smartfonie – 510px x 510px.

3. YouTube – wymiary grafik

Grafika kanału może wyglądać inaczej na komputerach, a inaczej na telewizorach czy komórkach. Aby grafika wyświetlała się dobrze na wszystkich urządzeniach, prześlij pojedynczy obraz o wielkości 2560x1440 pikseli.

Minimalna szerokość grafiki: 2048x1152 pikseli. To „bezpieczny obszar”, w którym tekst i logo na pewno nie zostaną przycięte podczas wyświetlania na różnych urządzeniach.

Maksymalna szerokość: 2560x423 pikseli. Powoduje to, że „bezpieczny obszar” jest zawsze widoczny; obszary po obu stronach grafiki kanału są wyświetlane w zależności od rozmiaru okna przeglądarki widza.

Rozmiar pliku: zalecamy plik o rozmiarze 4 MB lub mniejszy.

4. Google+ - wymiary grafik

  • zdjęcie profilowe - Format: JPG lub PNG., Rozmiar: od 10 KB do 5 MB, Minimalna rozdzielczość: 720 x 720 pikseli.
  • zdjęcie na okładce – 1080 x 608,
  • zdjęcie w tle: 2120 x 1192
  • zdjęcie udostępniane w poście – 250px x 250px.

5. Twitter – wymiary grafik

  • zdjęcie profilowe – 400px x 400px,
  • zdjęcie w nagłówku – 1500px x 1500px,
  • zdjęcie udostępnione na tablicy – 1024px x 512px,
  • zdjęcie w wiadomości tekstowej – 220px x 440px.

Dlaczego spójność brandingu jest tak ważna?

Głównym powodem wprowadzenia ujednoliconej identyfikacji wizualnej jest to, że pozwala ona uniknąć nieporozumień, łatwiej znaleźć firmę i dotrzeć do niej. Przykładem może być sklep stacjonarny, którzy Klienci odwiedzają. W momencie szukania podobnych produktów w Internecie jeżeli natrafią na stronę internetową i rozpoznają logo sklepu, który znają, szybciej są w stanie dokonać w nim zakupu. To ostatnie zdanie jest kolejnym punktem przemawiąjącym za spójnym brandingiem – nie tylko wpływa na rozpoznawalność, ale także wzbudza emocje, wpływa na lojalność, zwiększa zaufanie.

Wyślij zapytanie

Wysyłanie...
Gotowe! Twoja wiadomość została wysłana!

* Pole wymagane