50 twarzy seo

Drobiazg o wielkich możliwościach

Ze zmianami w świecie SEO jest trochę jak z trendami w modzie. Co jakiś czas pojawia się oświecony wieszcz, który przepowiada wielkie rewolucje na miarę biblijnego potopu, albo inną zarazę, która przyjdzie pod postacią algorytmów. Wówczas, ta bardziej strachliwa część świata SEO rozpoczyna niecierpliwe oczekiwanie, z obawą spoglądając w przyszłość. Czeka, czeka…. A tu zamiast wielkiego tsunami algorytmów, przez Google przepływa szemrzący strumyk, łagodnie poruszający wynikami.

Wiatr z zachodu

Oczywiście to nie jest tak, że w świecie SEO wszystko tkwi w martwym punkcie. Coraz więcej wykonawców jest świadoma faktu, że pozycjonowanie to nie jest jedyna usługa jaką mogą zaproponować klientowi. Na rynku zaczynają błyszczeć takie pojęcia jak SEO PR, Content Marketing, czy Audyty SEO. I to jest bardzo pozytywna zmiana, niosąca nadzieję, na rozwój rodzimej branży. Musi być spełniony jeden warunek – muszą to być faktycznie realizowane usługi, a nie tylko fasada chwytliwych sloganów.

Kontent z Content’u

Wydaje się, że w temacie Content Marketingu zostało powiedziane już wszystko, a nawet za dużo. Niestety często fakty rozmijają się z treścią licznych artykułów i ofert. Pożyteczny CM wcale nie polega na artykułach sponsorowanych na portalach typu Whitepress. Kluczowe jest budowanie w sieci swojego wizerunku jako eksperta, specjalisty. Można realizować takie działanie poprzez bloga, ale to już kolejny etap działania. W pierwszej kolejności takie eksperckie, unikalne treści powinny znaleźć się Twojej stronie internetowej. Oto prawdziwy Content. Za zaangażowanie w tworzenie wyjątkowych i wartościowych treści Google chętnie nagradza, więc dlaczego tego nie wykorzystać?

Zachować twarz w SERPach

W sieci nie brakuje opinii. Ludzie uwielbiają gadać, na każdy temat. Wiadomo też, że siła plotki potrafi być miażdżąca. Niejednokrotnie słyszało się historie o firmach, którym złe opinie w Internecie zniszczyły wieloletnią karierę. Czy opinie były prawdziwe, to już pozostaje znakiem zapytania (dylematy moralne pozostawiam Wam do rozważenia). Brzmi nieprawdopodobnie? Mówisz: „to tylko Internet, wirtualny świat, co może mi się stać”. Wyobraź sobie następującą sytuację: w realnym świecie, ktoś wypuszcza negatywną informację na Twój temat. News pojawia się w codziennej gazecie. Masz ochotę wykupić cały nakład, a w tym momencie kolejne dzienniki publikują niszczącą opinię o Twoim przedsiębiorstwie. Najgorszego finału scenariusza możesz się domyślić. Taka sama sytuacja może wydarzyć się w sieci i ma ona podobną moc oddziaływania. Zatem SEO PR to nie tylko dodatkowe działanie wizerunkowe, uzupełnienie oferty, aby była jeszcze bardziej soczysta. To często działanie ratujące życie firmy, walka z czarnym PR. Wpisując nazwę naszej firmy w wyszukiwarkę nie chcemy przecież przeczytać negatywnych opinii. Prawda?

Klient 3.0 beta

Kluczowym elementem, który niezaprzeczalnie zmienia się w branży SEO/SEM jest klient. Jego świadomość zwiększa się. Być może nie zawsze wie na czym dokładnie polega pozycjonowanie, ale to już zadanie dla nas, aby mu podstawową widzę przekazać. Najważniejsze jest to, że już potrafi określić swoje potrzeby. To działa na korzyść obydwu stron – nam ułatwia pracę i realizację wszelkich działań, a klienta przybliża do osiągnięcia celu. Być może jest to moment na rozważenie nowego modelu rozliczenia się, czyli połączenia abonamentu z rozliczeniem efektowym za ruch na stronie? Ale o tym przeczytacie już w krótce na Blogu Funky Media.

Wyślij zapytanie

Wysyłanie...
Gotowe! Twoja wiadomość została wysłana!

* Pole wymagane