Co to jest Content Marketing?

Co musisz zrobi膰, 偶eby Twoja firma by艂a widoczna w internecie? Chcesz zacz膮膰 wi臋cej sprzedawa膰? Postaw na marketing tre艣ci, nazywany r贸wnie偶 content marketingiem. To strategia, kt贸ra polega na pozyskiwaniu nowych klient贸w, dzi臋ki publikacji warto艣ciowych tre艣ci w internecie. Teksty, ale tak偶e i zdj臋cia czy wideo, kt贸re umieszczamy na stronach musi przyci膮ga膰 uwag臋 i wzbudza膰 zainteresowanie odbiorc贸w. Jakie s膮 formy contentu? Co jest jego g艂贸wnym zadaniem?

Czym w艂a艣ciwie jest content marketing?

Tak zwany marketing tre艣ci nabiera rozp臋du. Czym jest content marketing? Jest to, najpro艣ciej m贸wi膮c, metoda przyci膮gania Klient贸w atrakcyjn膮 i warto艣ciow膮 tre艣ci膮, powi膮zan膮 tematycznie z Wasz膮 ofert膮. Co to znaczy warto艣ciowy tekst? Mo偶e鈥 tekst, kt贸ry:

  • Zdradza tajniki know-how
  • Omawia problem, z jakim mog膮 mierzy膰 si臋 adresaci
  • Cechuje wysoka przydatno艣膰 鈥 po jego przeczytaniu odbiorca ma poczucie, 偶e dowiedzia艂 si臋 okre艣lonej rzeczy
  • Jest dobrze napisany 鈥 jasny, czytelny, konkretny (ale nie nudny!)
  • I przede wszystkim 鈥 inspiruje do dzia艂ania鈥 ?

Nas to przekonuje! I w艂a艣nie takim kontentem wspieramy dzia艂ania marketingowe naszych Klient贸w.

Opr贸cz przyci膮gania klient贸w atrakcyjn膮 tre艣ci膮, innym zadaniem content marketingu jest budowanie widoczno艣ci naszej strony w wynikach wyszukiwania w Google. Warto pami臋ta膰 to tym, 偶e wyszukiwarka ch臋tnie promuje i docenia te strony, na kt贸rych znajduje si臋 atrakcyjna, przydatna u偶ytkownikowi, a przede wszystkim unikalna tre艣膰! Je艣li wi臋c chcemy poprawi膰 swoj膮 pozycj臋 w wynikach 鈥 content marketing z pewno艣ci膮 nam to u艂atwi.

W ka偶dej bran偶y tl膮 si臋 opowie艣ci, niezale偶nie od dziedziny aktywno艣ci 鈥 hydraulicy, lekarze, magicy i sprzedawcy, ka偶dy z nich ma w zanadrzu szereg historii, z kt贸rych mo偶na wyci膮gn膮膰 pouczaj膮ce wnioski na przysz艂o艣膰. I to na bazie tych historii mo偶na stworzy膰 prawdziwy marketing tre艣ci.

Co mo偶emy publikowa膰 w ramach content marketingu?

W艣r贸d materia艂贸w, kt贸re mo偶emy publikowa膰 w ramach content marketingu, do najwa偶niejszych zaliczy膰 mo偶na:

  • Poradniki - bardzo warto艣ciowe tre艣ci, kt贸re pomagaj膮 u偶ytkownikowi rozwi膮za膰 jego problem lub rozwia膰 w膮tpliwo艣ci
  • Artyku艂y eksperckie - pozwalaj膮 nam zyska膰 status eksperta, dzi臋ki takim materia艂om mo偶emy skutecznie poprawi膰 sw贸j wizerunek w sieci
  • Artyku艂y sponsorowane - prostu spos贸b na promocj臋 marki, za pomoc膮 warto艣ciowych tekst贸w sponsorowanych, publikowanych na zewn臋trznych portalach, docieramy ze swoj膮 ofert膮 do szerszego grona odbiorc贸w
  • Opisy produkt贸w - rozbudowane opisy produkt贸w, kt贸re pozwalaj膮 klientowi bli偶ej pozna膰 Tw贸j produkt. Nie ma on mo偶liwo艣ci dotkn膮膰 go, ani przymierzy膰 - dlatego aktualny, rzeczowy i realny opis produktu mo偶e zwi臋kszy膰 sprzeda偶 i zadowolenie klienta z zakupu
  • Opisy kategorii - przydatny spos贸b, by zwi臋kszy膰 swoj膮 widoczno艣膰 w internecie. Atrakcyjny opis kategorii to informacja zar贸wno dla klienta, kt贸ry wie, co znajdzie w danej kategorii bez konieczno艣ci przegl膮dania jej oraz dla Google, kt贸ry ceni warto艣ciowe tre艣ci
  • Ebooki - wi臋ksze publikacje, bardzo ch臋tnie 艣ci膮gane przez klient贸w. S艂u偶膮 szerzeniu wiedzy, ale tak偶e i budowania 艣wiadomo艣ci marki. S膮 zbli偶one do artyku艂贸w sponsorowanych i poradnik贸w, tylko w bardziej rozbudowanej formie
  • Wideo - wielu specjalist贸w uwa偶a, 偶e wideo content to teraz kr贸l sieci! Podobno nied艂ugo wideomarketing ma szans臋 wyprze膰 ten w klasycznym rozumieniu. Klienci ch臋tnie ogl膮daj膮 kr贸tkie filmiki, w kt贸rych szukaj膮 porad, odpowiedzi na swoje pytania, wi臋c czemu nie stawia膰 i na nie?
  • Webinaria - szkolenia przeprowadzane online
  • Infografiki i ikonografiki - 艂atwy spos贸b, by zach臋ci膰 klienta do zapoznania si臋 z nasz膮 ofert膮 lub dzia艂aniami oraz, by wyt艂umaczy膰 trudne do zrozumienia w klasycznej formie tre艣ci

Czy content marketing to rozdawanie wiedzy non profit?

I tak, i nie, bowiem tre艣膰, kt贸r膮 publikujesz na swojej stronie ma przeku膰 si臋 w sukces sprzeda偶owy Twoich produkt贸w i us艂ug. Poprzez dzielenie si臋 wiedz膮 budujesz sw贸j pozytywny wizerunek specjalisty, wychodzisz naprzeciw swoim Klientom, chcesz im pom贸c. Internet zalewa wiedza tworzona ad hoc, nie pomocna, tworzona na potrzeby stricte reklamowe. Content marketing sprzeciwia si臋 idei zaw艂adni臋cia jako艣ci przez ilo艣膰.

Publikacja warto艣ciowych informacji wi膮偶e si臋 z ryzykiem, 偶e kto艣 przeczyta Tw贸j tekst i nie skorzysta z Twojej oferty. To bardzo prawdopodobne, je艣li stworzone teksty nie b臋d膮 cz臋艣ci膮 realizacji pe艂nej strategii marketingowej. Opacznie rozumiany content marketing koncentruje si臋 tylko na opublikowaniu tre艣ci na stronie. I cho膰 tre艣ci te b臋d膮 warto艣ciowe, jasne, czytelne i przydatne, mog膮 one nie spe艂ni膰 swojej roli i nie przyci膮gn膮膰 do Was zainteresowanych Klient贸w.

Czyli content marketing to nie tylko publikacja kontentu!

Dzia艂ania z zakresu content marketingu nie polegaj膮 tylko na stworzeniu dobrych tekst贸w. Jest to znacznie bardziej z艂o偶ony proces. Kluczow膮 spraw膮 jest w tym przypadku plan generowania sprzeda偶y za pomoc膮 tre艣ci oraz szeroko zakrojone dzia艂ania promocyjne. Niezb臋dne w tym procesie s膮 umiej臋tno艣ci analityczne, dzi臋ki kt贸rym na bie偶膮co mo偶na kontrolowa膰 skuteczno艣膰 dzia艂a艅 marketingowych, a tak偶e trafnie przewidywa膰 reakcje potencjalnych odbiorc贸w.

Plan pe艂en kontentu

Aby wi臋c rozpocz膮膰 promocj臋 dzia艂ania w Internecie potrzebny jest nam plan 鈥 bardzo szczeg贸艂owa strategia, pozwalaj膮ca po艂膮czy膰 r贸偶ne narz臋dzia (infografiki, webinaria, kursy online, media spo艂eczno艣ciowe, blog, artyku艂y na portalach) w konkretny lejek konwersji.

Chcesz wiedzie膰 jeszcze wi臋cej? Sprawd藕 nasz kolejny tekst o narz臋dziach w content marketingu!

FB Behance twitter Instagram