Co to jest Content Marketing?

Co musisz zrobić, żeby Twoja firma była widoczna w internecie? Chcesz zacząć więcej sprzedawać? Postaw na marketing treści, nazywany również content marketingiem. To strategia, która polega na pozyskiwaniu nowych klientów, dzięki publikacji wartościowych treści w internecie. Teksty, ale także i zdjęcia czy wideo, które umieszczamy na stronach musi przyciągać uwagę i wzbudzać zainteresowanie odbiorców. Jakie są formy contentu? Co jest jego głównym zadaniem?

Czym właściwie jest content marketing?

Tak zwany marketing treści nabiera rozpędu. Czym jest content marketing? Jest to, najprościej mówiąc, metoda przyciągania Klientów atrakcyjną i wartościową treścią, powiązaną tematycznie z Waszą ofertą. Co to znaczy wartościowy tekst? Może… tekst, który:

  • Zdradza tajniki know-how
  • Omawia problem, z jakim mogą mierzyć się adresaci
  • Cechuje wysoka przydatność – po jego przeczytaniu odbiorca ma poczucie, że dowiedział się określonej rzeczy
  • Jest dobrze napisany – jasny, czytelny, konkretny (ale nie nudny!)
  • I przede wszystkim … inspiruje do działania… ?

Nas to przekonuje! I właśnie takim kontentem wspieramy działania marketingowe naszych Klientów.

Oprócz przyciągania klientów atrakcyjną treścią, innym zadaniem content marketingu jest budowanie widoczności naszej strony w wynikach wyszukiwania w Google. Warto pamiętać to tym, że wyszukiwarka chętnie promuje i docenia te strony, na których znajduje się atrakcyjna, przydatna użytkownikowi, a przede wszystkim unikalna treść! Jeśli więc chcemy poprawić swoją pozycję w wynikach – content marketing z pewnością nam to ułatwi.

W każdej branży tlą się opowieści, niezależnie od dziedziny aktywności – hydraulicy, lekarze, magicy i sprzedawcy, każdy z nich ma w zanadrzu szereg historii, z których można wyciągnąć pouczające wnioski na przyszłość. I to na bazie tych historii można stworzyć prawdziwy marketing treści.

Co możemy publikować w ramach content marketingu?

Wśród materiałów, które możemy publikować w ramach content marketingu, do najważniejszych zaliczyć można:

  • Poradniki - bardzo wartościowe treści, które pomagają użytkownikowi rozwiązać jego problem lub rozwiać wątpliwości
  • Artykuły eksperckie - pozwalają nam zyskać status eksperta, dzięki takim materiałom możemy skutecznie poprawić swój wizerunek w sieci
  • Artykuły sponsorowane - prostu sposób na promocję marki, za pomocą wartościowych tekstów sponsorowanych, publikowanych na zewnętrznych portalach, docieramy ze swoją ofertą do szerszego grona odbiorców
  • Opisy produktów - rozbudowane opisy produktów, które pozwalają klientowi bliżej poznać Twój produkt. Nie ma on możliwości dotknąć go, ani przymierzyć - dlatego aktualny, rzeczowy i realny opis produktu może zwiększyć sprzedaż i zadowolenie klienta z zakupu
  • Opisy kategorii - przydatny sposób, by zwiększyć swoją widoczność w internecie. Atrakcyjny opis kategorii to informacja zarówno dla klienta, który wie, co znajdzie w danej kategorii bez konieczności przeglądania jej oraz dla Google, który ceni wartościowe treści
  • Ebooki - większe publikacje, bardzo chętnie ściągane przez klientów. Służą szerzeniu wiedzy, ale także i budowania świadomości marki. Są zbliżone do artykułów sponsorowanych i poradników, tylko w bardziej rozbudowanej formie
  • Wideo - wielu specjalistów uważa, że wideo content to teraz król sieci! Podobno niedługo wideomarketing ma szansę wyprzeć ten w klasycznym rozumieniu. Klienci chętnie oglądają krótkie filmiki, w których szukają porad, odpowiedzi na swoje pytania, więc czemu nie stawiać i na nie?
  • Webinaria - szkolenia przeprowadzane online
  • Infografiki i ikonografiki - łatwy sposób, by zachęcić klienta do zapoznania się z naszą ofertą lub działaniami oraz, by wytłumaczyć trudne do zrozumienia w klasycznej formie treści

Czy content marketing to rozdawanie wiedzy non profit?

I tak, i nie, bowiem treść, którą publikujesz na swojej stronie ma przekuć się w sukces sprzedażowy Twoich produktów i usług. Poprzez dzielenie się wiedzą budujesz swój pozytywny wizerunek specjalisty, wychodzisz naprzeciw swoim Klientom, chcesz im pomóc. Internet zalewa wiedza tworzona ad hoc, nie pomocna, tworzona na potrzeby stricte reklamowe. Content marketing sprzeciwia się idei zawładnięcia jakości przez ilość.

Publikacja wartościowych informacji wiąże się z ryzykiem, że ktoś przeczyta Twój tekst i nie skorzysta z Twojej oferty. To bardzo prawdopodobne, jeśli stworzone teksty nie będą częścią realizacji pełnej strategii marketingowej. Opacznie rozumiany content marketing koncentruje się tylko na opublikowaniu treści na stronie. I choć treści te będą wartościowe, jasne, czytelne i przydatne, mogą one nie spełnić swojej roli i nie przyciągnąć do Was zainteresowanych Klientów.

Czyli content marketing to nie tylko publikacja kontentu!

Działania z zakresu content marketingu nie polegają tylko na stworzeniu dobrych tekstów. Jest to znacznie bardziej złożony proces. Kluczową sprawą jest w tym przypadku plan generowania sprzedaży za pomocą treści oraz szeroko zakrojone działania promocyjne. Niezbędne w tym procesie są umiejętności analityczne, dzięki którym na bieżąco można kontrolować skuteczność działań marketingowych, a także trafnie przewidywać reakcje potencjalnych odbiorców.

Plan pełen kontentu

Aby więc rozpocząć promocję działania w Internecie potrzebny jest nam plan – bardzo szczegółowa strategia, pozwalająca połączyć różne narzędzia (infografiki, webinaria, kursy online, media społecznościowe, blog, artykuły na portalach) w konkretny lejek konwersji.

Chcesz wiedzieć jeszcze więcej? Sprawdź nasz kolejny tekst o narzędziach w content marketingu!

FB Behance twitter Instagram