Przygotowaliśmy dla Was krótki darmowy kurs „SEO copywiritng”. Wiemy, jak dużym problemem jest tworzenie dobrej jakości tekstów spełniających wytyczne Google, dlatego postaramy się Wam podpowiedzieć, jak sprytnie i szybko stworzyć skuteczne teksty.
Skuteczne teksty na stronę internetową firmy powinny być: unikatowe, zróżnicowane, zoptymalizowane, nasycone frazami kluczowymi, czytelne, przejrzyste, najlepiej skierowane na odbiorcę, nie na firmę, zobrazowane dopełniającą grafiką i przede wszystkim idealnie dopasowane do potrzeb odbiorców. Nasz darmowy kurs seo copywriting zawiera wyjaśnienia powyższych elementów, które składają się na zasady seo copywritingu.
Zasady SEO Copywritingu w prostych krokach
1
Zastanów się, o czym chcesz napisać. Sprawdź, co już napisano na ten temat (research). Wybierz odpowiednie frazy kluczowe. Sprawdź ilość wyszukiwań dla konkretnych zapytań. Wybierz najkorzystniejsze zestawienie – niekoniecznie z największą ilością wyszukiwań miesięcznie.
2
Przygotuj temat i przykuwający uwagę tytuł tekstu. W tytule zawrzyj wybrane słowo kluczowe. Tytuł to podstawa, by przyciągnąć uwagę potencjalnego czytelnika. Napisz również wprowadzający lead, czyli zajawkę, która zachęci użytkownika do wczytania się w proponowaną treść.
3
4
Trójpodział tekstu to kolejna niezwykle istotna zasada. Każdy tekst powinien spójnie przedstawiać, co autor ma na myśli – teksty na stronach www pełnią funkcję przede wszystkim informującą. Dlatego skorzystaj z zasady trójpodziału – stwórz tekst zawierający początek – rozwinięcie – zakończenie. Wprowadź odbiorcę w temat i przekaż konkretną wiedzę – na końcu podsumuj i zachęć do działania dodając Call To Action, czyli CTA.
5
Optymalne teksty mają odpowiednią długość. Opisy ofert są nie krótsze niż 2500 znaków ze spacjami, opisy produktów powinny zawierać minimum 1500 zzs, a opisy kategorii co najmniej 3000. Artykuły na blogu powinny być naprawdę długie – im więcej treści, tym lepiej!
6
Każdy publikowany na stronie internetowej tekst powinien być unikatowy, to znaczy – nigdzie indziej niepublikowany. Unikalność tekstu sprawia, że oferowany odbiorcom content staje się wyjątkowy – przynajmniej w rozumieniu robotów Google. Warto również zadbać o to, by stał się wyjątkowy pod względem merytorycznym.
7
Tworząc wartościowy content, który ma mieć wpływ na widoczność strony, nie można zapomnieć o stworzeniu i ustawieniu odpowiedniego Title i Meta Description. W title powinna znaleźć się fraza kluczowa, ale tytuł powinien być inny niż nagłówek h1.
8
Content publikowany w obrębie strony powinien być spójny i powinien łączyć wszystkie podstrony. Dlatego warto zadbać o tak zwane linkowanie wewnętrzne – które wpłynie nie tylko na samą treść strony, ale również na widoczność witryny w wynikach organicznych.
Powyższe zasady dotyczą każdego tekstu, darmowy kurs seo copywriting nie przedstawia wszystkich szczegółów dotyczących tworzenia contentu na potrzeby publikacji w Internecie. Bardzo dobrym rozszerzeniem podstaw są artykuły opublikowane na naszym blogu, w szczególności polecamy:
- Opisy kategorii w sklepie internetowym
- Opisy produktów w sklepie internetowym
- Jak pisać dobre nagłówki?
- Wprowadzenie do storytellingu
- Czy prowadzenie bloga wpływa na widoczność firmy?
Dużo informacji na temat tworzenia tekstów znajdziecie również na stronie: poradnikpisania.pl