call to action grafika

Call to action – jak zachęcić do działania?

  • Czym jest CTA?
  • Jak konstruować CTA?
  • Czy call to action wpływa na skuteczność kampanii?

Jak zachęcić niezdecydowanego Klienta do zakupów, kontaktu lub subskrypcji newslettera? Rozmową! Dobry handlowiec jest w stanie przekonać najbardziej opornego Klienta. W internecie rolę specjalisty ds. sprzedaży przejmują teksty. Dlatego w ofertach, artykułach i reklamach nie może zabraknąć call to action, czyli wezwania do konkretnego działania. Konkretnego, czyli takiego, na jakim nam (nadawcom) zależy.

Sprawdź również, co powinny zawierać skuteczne banery reklamowe!

Dlaczego w tekstach nie może zabraknąć call to action?

Teksty mają ogromne znaczenie nie tylko dla działań SEO (w tekstach umieszczamy słowa kluczowe), ale również ze względu na funkcjonalność strony.

Dobry tekst opisuje konkretne cechy i właściwości produktu czy usługi, wskazując dlaczego to z naszej oferty klient powinien skorzystać.

Porządny opis zawiera niezbędne informacje do podjęcia decyzji zakupowej. Zawiera również wezwanie do działania, np. skorzystaj z promocji, przetestuj, sprawdź sam, przekonaj się, zapisz się do newslettera, umów się na spotkanie.

Coraz trudniej znaleźć sklepy internetowe bez opisów kategorii czy produktów. Na stronach ofertowych znajdujemy informacje nie tylko o wykonywanych usługach, ale także o zespole czy historii firmy. Możemy śmiało powiedzieć, że otaczają nas teksty, których nie jesteśmy w stanie w takiej ilości przyswoić. To dzięki krótkim podsumowaniom i wezwaniom do działania teksty działają!

Freshmail – jedna z ciekawszych platform kampanii mailingowych podaje 13 inspirujących przykładów CTA

Czytanie to kompromis pomiędzy precyzją zrozumienia a ekonomią uwagi. Czytelnik chce zrozumieć jak najwięcej, skupiając się na jak najmniejszej liczbie słów.

Joanna Wrycza-Bekier, Jak czytelnik określa czy tekst jest przydatny

Czym tak właściwie jest call to action?

Call to action (CTA) to wezwanie klienta do działania. To, na jakim działaniu nam zależy, powinniśmy zdefiniować w strategii marketingowej. Nie zawsze zależy nam na sprzedaży produktów lub usług – cele marketingowe mogą być bardzo różne, mogą być celami pośrednimi, zachęcającymi do wzięcia udziału w kampanii reklamowej czy społecznej.

Cele tworzenia CTA

Wezwanie do działania tworzymy, by zachęcić klienta do:

  • rejestracji w sklepie,
  • zalogowania przed zakupami,
  • zapisania na newsletter,
  • pobrania darmowego e-booka,
  • uczestnictwa w dyskusji,
  • wysłania zapytania o ofertę,
  • skorzystania z promocji,
  • zakupów w naszym sklepie/skorzystania z naszej oferty.

Jak stworzyć skuteczne call to action?

  • call to action powinno być krótkie
  • CTA powinno zachęcać do podjęcia działania „tu i teraz”,
  • CTA często zawiera deadline na podjęcie działań – skorzystaj z ostatniego dnia promocji,
  • nieoczywiste, prowokujące pytania są jednymi z najskuteczniejszych wezwań do działania,
  • skuteczne CTA napisane jest w prosty sposób,
  • call to action może zawierać społeczny dowód słuszności – 98% naszych kursantów zdaje egzamin za pierwszym razem. Zapisz się na kurs i zdobądź upragnione prawko!
  • CTA będzie skuteczne, jeśli połączymy je z językiem korzyści.

Skuteczne call to action w content marketingu

Call to action kojarzymy przede wszystkim z popularnymi buttonami. Button z przyciągającym hasłem stosowany jest najczęściej na podstronach, na których znajduje się formularz kontaktowy i w reklamach display. Z jednej strony button z call to action ma przyciągać wzrok klientów, z drugiej skrócić im drogę, jaką muszą pokonać, by skorzystać z naszej oferty.  Teksty ze skutecznym call to action przyciągają uwagę, pobudzają wyobraźnię i zachęcają do aktywności.


Dowiedz się więcej o przyciąganiu Klientów i CTA

Przeczytaj tekst Artura Jabłońskiego pt. „Call to Action – jak stworzyć skuteczne wezwanie do działania?” Dowiedz się, jakich czasowników warto używać w komunikacji i jak z ich pomocą budować markę: Joanna Wrycza-Bekier, „Jak brzmi głos Twojej marki? To zależy od czasownika!