Jak pisać dobre nagłówki w tekstach na stronę?

Nagłówki w tradycyjnych gazetach i czasopismach przyciągają uwagę czytelników. Nagłówki w tekstach zamieszczanych w internecie powinny nie tylko wzbudzać zainteresowanie użytkowników, ale także ułatwiać pracę Googlebotom, czyli powinny zawierać słowa kluczowe, dzięki którym internauci będą mogli odnaleźć tekst.

Jak sobie poradzić z nagłówkami i pogodzić działania SEO z dostarczaniem wartościowego contentu naszym potencjalnym klientom?

Nagłówki z frazami kluczowymi a pozycjonowanie strony

Aby odbiorca miał szansę przeczytać nasz artykuł (lub opis kategorii/produktu), najpierw musi trafić na naszą stronę. Zakładając, że nie jest on naszym stałym czytelnikiem lub klientem sklepu, będzie to możliwe tylko w sytuacji, gdy nasz serwis znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania.

Dlatego tak istotne jest tworzenie tekstów, które będą wzmacniały widoczność strony. Nie możemy zapominać o umieszczeniu słowa kluczowego w treści, ani w nagłówkach h1, h2, h3.

Specjaliści Google wyjaśniają, jakie zmiany pojawiły się w grudniu w wyszukiwarce .

Specjaliści Google twierdzą (12.2019), że treść nagłówków nie ma wpływu na ranking strony, jednak warto mimo wszystko umieścić frazę kluczową w nagłówku. To kwestia uporządkowania proponowanej treści oraz zwiększenia czytelności. Fraza kluczowa powinna w sposób naturalny pasować do przedstawianej treści. Warto zapoznać się z artykułem Search Engine Journal, w którym Roger Montti wyjaśnia słowa Johna Muellera: https://www.searchenginejournal.com/google-how-to-seo-podcast-site/

Jak pisać nagłówki, które przykuwają uwagę klientów?

Treści, które umieszczamy w internecie, nie mogą być pisane jedynie z myślą o Googlebotach – takie praktyki są niemile widziane nie tylko przez same roboty Google’a, ale także przez użytkowników. Pisząc teksty przyjazne SEO, powinniśmy przede wszystkim pamiętać o naszych klientach. Artykuł na blogu, opis kategorii czy opis produktu powinien być więc interesujący, napisany zrozumiałym językiem i odpowiadający na nurtujące użytkownika pytania.

Ciekawe nagłówki mają za zadanie przyciągnąć uwagę klientów, zachęcić ich do przeczytania całego tekstu i zainteresować naszą ofertą. Przypomnijmy sobie, jakie artykuły sami najchętniej czytamy, a kiedy wychodzimy ze strony kilka sekund po tym, jak na nią trafiliśmy. Jakie tytuły zwracają naszą uwagę i zachęcają do przeczytania całego tekstu?

Statystycznie najczęściej czytamy artykuły, których tytuły zawierają: pytanie, wyliczenia (5 sposobów na…), ekscytujący news, a nawet prostą komendę, która informuje nas, co powinniśmy zrobić po przeczytaniu artykułu.

Joanna Wrycza-Bekier – poradnikpisania.pl

Również śródtytuły (nagłówki H2) powinny wzbudzać zainteresowanie klientów. Zwiększają one szansę, że użytkownik dłużej zostanie na naszej stronie, zapozna się z całą treścią i w konsekwencji skorzysta z naszej oferty.

Dlaczego nagłówki na stronie są takie ważne?

Nagłówki dzielą cały tekst na kilka mniejszych części – sprawiają, że całość łatwiej się czyta, a także… łatwiej skanuje wzrokiem. Są zapowiedzią tego, co czytelnik znajdzie w kolejnych akapitach. Nagłówki pomagają więc uporządkować treść i sprawiają, że artykuł staje się prostszy w odbiorze.

Jeśli nadal zastanawiasz się, jak pisać dobre nagłówki na stronę, przypomnij sobie, jakie artykuły najchętniej czytasz. Sprawdź, jakie teksty znajdują się na stronach konkurencji, które z nich najlepiej się czyta, a następnie zainspirowany znalezionymi tekstami, znajdź własny sposób na tworzenie inspirującego contentu.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *