Topical Authority – czym jest i jakie ma znaczenie dla SEO_

Topical Authority – czym jest i jakie ma znaczenie dla SEO?

  • Czym jest Topical Authority?
  • Dlaczego warto stosować topical authority?
  • Na czym polega strategia budowania treści zgodna z topical authority?

Od kilku lat nieustannie słyszymy, że królem zasiadającym na tronie algorytmów jest content. Unikalne treści są bardzo istotne i wspierają proces pozycjonowania. Dowiedz się, czym kierować się podczas tworzenia tekstów na stronę i jaką strategię obrać. Poznaj Topical Authority.

Skąd wzięło się Topical Authority?

Topical Authority to idea czy też filozofia budowania contentu na stronie stworzona przez Google. Jej początków możemy dopatrywać się w 2013 i 2014 roku, gdy Google wprowadziło w życie algorytm Hummingbird oraz kolejną wersję algorytmu Panda. Co prawda dla polskich użytkowników te zmiany nie miały tak dużego znaczenia (przynajmniej na tamten moment), jednak były one zapowiedzią pewnej rewolucji w rankowaniu stron przez roboty Google. Od tych algorytmów miało zmienić się podejście do analizowania treści. Występowanie słów kluczowych na danej stronie wciąż jest ważne, choć Google nie ukrywa, że równie ważne jest kompleksowe podejście do tematu i wykorzystanie wiedzy eksperckiej.

Celem wdrożenia takich algorytmów miało być wyeliminowanie stron ubogich w content, a także stron z tekstami o słabej jakości, które są do tego przesadnie wypełnione słowami kluczowymi. Roboty Google mają już nie tylko rozpoznawać frazy kluczowe w treściach strony. Podejście semantyczne ma za zadanie grupowanie stron według tematów i to stanie się podstawą do oceny w rankingu.

Na wieść o wprowadzeniu tych zmian właściciele stron internetowych zaczęli z dużą intensywnością inwestować w content. W sklepach internetowych pojawiły się obszerne opisy, a większość stron zyskała blogi tematyczne. Czy dzięki temu idea Google jest realizowana? Choć tekstów na stronach internetowych jest coraz więcej i wiele z nich jest coraz lepszej jakości, to często są one tworzone przypadkowo.

Jak pisać zgodnie z Topical Authority?

Chcąc tworzyć teksty zgodne z ideą Topical Authority musisz wejść w rolę specjalisty. Teksty umieszczane na stronie powinny być:

  • konkretne,
  • obszerne,
  • poprawne merytorycznie,
  • zawierać sprawdzone informacje,
  • zawierać frazy kluczowe umieszczone w sposób naturalny.

Wdrażanie Topical Authority warto rozpocząć od stworzenia szczegółowego planu i strategii. Na początku warto zebrać listę tematów dotyczących dziedziny, jaką się zajmujemy. Do tego może przydać się nam Google Keyword Planner lub Answer The Public.

W tym przypadku mówi się o semantycznych słowach kluczowych.

Są to takie frazy kluczowe, które nie tylko dotyczą bezpośrednio produktu, czy usługi, ale łączą się z danym zagadnieniem tematycznie.

Zbierz słowa kluczowe i podziel je tematycznie. Pierwszy artykuł powinien w sposób ogólny poruszać dany temat, np. odzież do turystyki górskiej. W tekstach ogólnych, warto dodać akapity, w których będzie wstępne rozwinięcie wątków związanych z tematem głównym. Dzięki temu unikniesz napisania zbyt długiego artykułu – bo w Topical Authority chodzi o wyczerpanie tematu, lecz należy to zrobić w umiejętny sposób. Z pewnością jeden obszerny artykuł nie będzie najlepszym wyjściem. Po temacie ogólnie wprowadzającym, należy stworzyć serię tekstów, która będzie szczegółowo zgłębiać tematykę. Zatem jeżeli pierwszy tekst zawierał ogólne informacje dotyczące odzieży do turystyki górskiej, kolejne niech zawężają tematykę i omawiają np. odzież turystyczną zimową, odzież górską wodoodporną, sposoby konserwacji odzieży itd. Dodając kolejne artykuły rozwijające dane zagadnienie lub jego część tworzymy bazę wiedzy – to znacznie uatrakcyjnia stronę w ocenie Google.

Content na stronie – twórz nowy, aktualizuj stary

Planując strategię budowania treści na stronie, warto wziąć pod uwagę nie tylko wyczerpanie tematu i jego wątków pobocznych. Treści, które będą nawiązywać do aktualnych wydarzeń, znacznie lepiej trafią do czytelnika i zapadną mu w pamięć. Zatem gdy zaczniecie planować kolejne tematy artykułów, zwróćcie uwagę na wydarzenia w kalendarzu, do których warto się odwołać – święta, targi, konferencje, ciekawe spotkania ze specjalistami z danej branży – to doskonały pretekst, by o tym napisać!

Masz już na swojej stronie kilka starszych wpisów, a teraz chcesz powrócić do rozbudowania bazy wiedzy? Poświęć chwilę wcześniej opublikowanym artykułom. Sprawdź czy są w nich aktualne informacje. Może warto je odświeżyć, dodać zdjęcie, nieco rozbudować? Takie działanie jest bardzo dobrze oceniane przez Google.

Linkowanie wewnętrzne a Topical Authority

Dopracowane i rozbudowane treści są bardzo ważne, ale równie ważne jest ich odpowiednie połączenie ze sobą. Publikując kolejne artykuły, zadbaj by w serwisie istniały odnośniki do nich. Linkowanie wewnętrzne ma ogromne znaczenie dla strony. Najczęstszym błędem linkowania wewnętrznego, jest linkowanie do siebie głównie w obrębie nowych treści. Znacznie lepszy efekt uzyskamy linkując do siebie zarówno nowe, jak i starsze treści. Artykuły ogólne, będące wstępem do danego tematu, to doskonałe miejsce by podlinkować w kolejnych akapitach artykuły, rozwijające daną myśl. Wykonując linkowanie wewnętrzne, najważniejsze, by pamiętać także o użytkowniku. W przypadku rozbudowanych portali linkowanie wewnętrzne może być jedyną szansą na dotarcie przez użytkownika do interesujących go treści.

linkowanie wewnętrzne
Marta Gryszko, Sprawny Marketing – linkowanie wewnętrzne na przykładzie WordPress

Dlaczego warto stosować Topical Authority? 

Serwis internetowy, na którym znajdują się treści w pełni wyczerpujące temat ma znacznie większe szanse, by zająć wysokie miejsce w rankingu Google. Przemyślana architektura portalu pozwoli zarówno Robotom Google, jak i użytkownikom, łatwiej dotrzeć do wszystkich części serwisu.

Opisywanie kolejnych tematów i zgłębianie różnych aspektów danego problemu sprawi, że na Twojej stronie pojawią się nie tylko frazy główne (które zwykle pojawiają się przy klasycznych działaniach SEO), ale także frazy typu long tail oraz frazy semantyczne. Baza wiedzy, zawierająca wiele specjalistycznych i merytorycznych informacji umocni Twoją pozycję jako eksperta w oczach Klientów. To przełoży się na zaufanie, jakim Cię obdarzą i budowanie trwałych relacji przekładających się na wyniki sprzedażowe. Skorzystaj z wiedzy, jaką posiadasz i podziel się z nią innymi – to jest trendy!


Topical Authority case study, Senuto
What is Topical Authority, everything you need to know, SearchIngineJuornal