Najlepsze narzedzia Google dla Twojej firmy

    Najlepsze narzędzia Google dla Twojej firmy

    • Jakie narzędzia pomagają w prowadzeniu firmy?
    • Czym różnią się poszczególne narzędzia Google?
    • Poznaj Google Analytics, Google Ads, Google Search Console, Google Moja Firma, Google Merchant Center

    Niezależnie czy jesteś właścicielem małej czy dużej firmy, czy działasz tylko on-line czy też wielokanałowo, przyda Ci się pomoc w zbieraniu danych niezbędnych do mierzenia efektywności działań. Dowiedz się, jakie dodatkowe korzyści mogą przynieść dla Twojej firmy narzędzia Google.

    Większość z narzędzi Google dla e-commerce jest darmowa. Aby z nich korzystać, trzeba mieć zarejestrowane konto Google.

    Google Analytics

    Narzędzie Google Analytics zbiera dane o ruchu na Twojej stronie internetowej. Z GA dowiesz się wielu rzeczy o swoich obecnych, jak i potencjalnych Klientach.

    Google Analytics to niezwykle rozbudowane narzędzie, które umożliwia szczegółową analizę ruchu na Twojej stronie. Trudno jest w kilku zdaniach powiedzieć o wszystkich możliwościach, jakie daje użytkownikowi GA – dla chcących opanować w pełni to narzędzie istnieją specjalne kursy.

    Czego dowiesz się dzięki Google Analitycs?

    • z jakich kanałów użytkownicy trafili na www?
    • w jaki sposób poruszali się po Twojej stronie?
    • które podstrony odwiedzali?
    • jak duży jest współczynnik odrzuceń?
    • jak kształtował się przepływ użytkowników na stronie – od momentu wejścia, aż po konwersję.

    Masz problemy ze sprzedażą? Analizując dane o użytkownikach, możesz poznać przyczynę braku konwersji lub porzuconych koszyków.

    Google Analytics pozwala na monitorowanie efektów kampanii Google Ads – korzystając z niego, możesz na bieżąco optymalizować działania marketingowe, a tym samym poprawiać ich efektywność.

    Google Analytics

    Polecamy kurs Google Analytics od firmy Google dostępny na platformie Marketing Platform Google

    Przygotowaliśmy również krótki poradnik z podstawowymi wskazówkami jak sprawdzić ruch na stronie. Możesz go pobrać tutaj.

    Google Analytics nie zbiera danych wstecz. Im wcześniej zainstalujesz narzędzie, tym lepiej. Dostęp do danych historycznych jest niezwykle przydatny w określaniu wzrostu ruch w witrynie w stosunku rok do roku!

    tworzenie konta Google Analytics
    Jeśli nie masz jeszcze konta Google Analytics, odwiedź stronę: https://analytics.google.com/

    Google Ads

    Chcesz poprawić widoczność strony w sieci, promować swoją markę lub konkretny produkt? Umożliwi Ci to Google Ads (dawniej Google AdWords). Za pomocą tego narzędzia stworzysz kampanie reklamowe dopasowane do potrzeb Twojej firmy. Założenie konta i stworzenie kampanii jest darmowe, jednak by uruchomić reklamę niezbędny jest budżet wpłacany bezpośrednio do firmy Google.

    W ramach Google Ads możliwe jest stworzenie kilku typów kampanii:

    • reklama w sieci wyszukiwania
    • reklama w sieci reklamowej
    • zakupy Google – reklama produktowa
    • reklama wideo
    • reklama aplikacji

    Reklama Google może przybierać różne formy – m.in. graficzne, tekstowe lub wideo.

    Wraz ze zmianą nazwy z Google Adwords na Google Ads pojawiły się nowe możliwości reklamowe, np. możliwość tworzenia kampanii dopasowanych do potrzeb niewielkich biznesów, działających lokalnie. Dokładny opis każdego z rodzajów kampanii znajduje się w Supporcie Google Ads.

    Kampaniami Google Ads możesz zarządzać osobiście – na oficjalnej stronie Pomocy Google znajdziesz wiele praktycznych porad i wskazówek, jak uruchomić, prowadzić i optymalizować kampanie. Jeżeli jednak nie czujesz się jeszcze pewnie w świecie e-commerce, możesz powierzyć opiekę nad kampanią Google Ads agencji e-marketingowej.

    strona logowania Google Ads

    Google Search Console

    Google Search Console to narzędzie pomagające monitorować pozycję witryny w Google oraz skuteczność i stan strony. Search Console został stworzony dla webmasterów. Zadaniem narzędzia jest sprawdzanie, czy Google może zindeksować stronę, czy rozczytuje ją poprawnie. Z Google Search Console wysyłane są alerty do właściciela strony z informacjami o ewentualnych błędach.

    Za pomocą Google Search Console sprawdzisz również:

    Google Search Console

    Żeby korzystać z tego narzędzia, trzeba dodać daną stronę do konta Google Search Console, a następnie zweryfikować ją – czyli wykazać przed Google, że jesteś właścicielem danej strony lub jesteś uprawniony do zarządzania nią. Po pomyślnej weryfikacji zyskasz dostęp do wszystkich funkcji GSC. 

    https://search.google.com/search-console/welcome

    Google Moja Firma

    Jest to rodzaj wizytówki internetowej firmy, która wyświetla się w lokalnych wynikach wyszukiwania, a także na Mapach Google.

    Aby założyć wizytówkę, odwiedź stronę https://business.google.com/

    W wizytówce Google Moja Firma możesz zamieścić krótki opis, w którym nakreślisz specyfikę swojej firmy. To także miejsce na zamieszczenie danych adresowych, godzin otwarcia firmy.

    Użytkownik odwiedzając Twoją wizytówkę w Google Moja Firma, może sprawdzić lokalizację i wyznaczyć trasę, by do Ciebie trafić. Na wizytówce znajdują się także funkcjonalne przyciski, dzięki którym Klient może się szybko z Tobą skontaktować.

    Google Moja Firma to także miejsce, w którym użytkownicy Google i Lokalni Przewodnicy dzielą się opiniami na temat danego przedsiębiorstwa, a także mogą zadawać pytania.

    Tworząc wizytówkę, pamiętaj, by widniały w niej aktualne informacje. Warto też zadbać o dobrej jakości zdjęcia siedziby firmy. Zachęcaj zadowolonych Klientów do podzielenia się opinią, odpowiadaj na negatywne oceny. Takie działania zwiększą wiarygodność firmy i tym samym zaufanie Klientów.

    Google Merchant Center

    Kolejnym narzędziem pomocnym dla właścicieli firm z branży e-commerce jest Google Merchant Center. Korzystając z tego narzędzia, możesz lepiej promować swoje produkty i dotrzeć do szerszej grupy odbiorców. Stworzenie konta Google Merchant Center otworzy Ci drogę do wielu działań marketingowych – kampanii produktowej, remarketingu, a także do korzystania z porównywarek cen.

    Korzystając z Google Merchant Center Twoje produkty (wraz z informacją o cenie itd.) będą wyświetlać się w wynikach wyszukiwania, również w zakładce Zakupy.

    Żeby promować swoje produkty w sieci, konieczne jest wygenerowanie specjalnego pliku, który będzie zawierał niezbędne informacje. Można stworzyć go przy pomocy specjalnych wtyczek lub utworzyć go ręcznie. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w Pomocy Google.

    Jeśli masz problem z instalacją i konfiguracją któregokolwiek z powyższych narzędzi, napisz do nas!

    biuro@funkymedia.pl