SEO copywriting – jak pisać skuteczne teksty na stronę

Przygotowaliśmy dla Was krótki darmowy kurs „SEO copywiritng”. Wiemy, jak dużym problemem jest tworzenie dobrej jakości tekstów spełniających wytyczne Google, dlatego postaramy się Wam podpowiedzieć, jak sprytnie i szybko stworzyć skuteczne teksty.

Skuteczne teksty na stronę internetową firmy powinny być: unikatowe, zróżnicowane, zoptymalizowane, nasycone frazami kluczowymi, czytelne, przejrzyste, najlepiej skierowane na odbiorcę, nie na firmę, zobrazowane dopełniającą grafiką i przede wszystkim idealnie dopasowane do potrzeb odbiorców. Nasz darmowy kurs seo copywriting zawiera wyjaśnienia powyższych elementów, które składają się na zasady seo copywritingu.

Zasady SEO Copywritingu w prostych krokach

1

Zastanów się, o czym chcesz napisać. Sprawdź, co już napisano na ten temat (research). Wybierz odpowiednie frazy kluczowe. Sprawdź ilość wyszukiwań dla konkretnych zapytań. Wybierz najkorzystniejsze zestawienie – niekoniecznie z największą ilością wyszukiwań miesięcznie.

2

Przygotuj temat i przykuwający uwagę tytuł tekstu. W tytule zawrzyj wybrane słowo kluczowe. Tytuł to podstawa, by przyciągnąć uwagę potencjalnego czytelnika. Napisz również wprowadzający lead, czyli zajawkę, która zachęci użytkownika do wczytania się w proponowaną treść.

3

Trzecim krokiem i zasadą jest odpowiednie formatowanie treści. Oprócz tytułu i leadu, skonstruuj nagłówki niższego rzędu, czyli nagłówki h2, które sprawią, że tekst będzie przejrzysty pod względem treści, jak i samego układu. Rozłożenie contentu ma bardzo duże znaczenie pod względem UX.

4

Trójpodział tekstu to kolejna niezwykle istotna zasada. Każdy tekst powinien spójnie przedstawiać, co autor ma na myśli – teksty na stronach www pełnią funkcję przede wszystkim informującą. Dlatego skorzystaj z zasady trójpodziału – stwórz tekst zawierający początek – rozwinięcie – zakończenie. Wprowadź odbiorcę w temat i przekaż konkretną wiedzę – na końcu podsumuj i zachęć do działania dodając Call To Action, czyli CTA.

5

Optymalne teksty mają odpowiednią długość. Opisy ofert są nie krótsze niż 2500 znaków ze spacjami, opisy produktów powinny zawierać minimum 1500 zzs, a opisy kategorii co najmniej 3000. Artykuły na blogu powinny być naprawdę długie – im więcej treści, tym lepiej!

6

Każdy publikowany na stronie internetowej tekst powinien być unikatowy, to znaczy – nigdzie indziej niepublikowany. Unikalność tekstu sprawia, że oferowany odbiorcom content staje się wyjątkowy – przynajmniej w rozumieniu robotów Google. Warto również zadbać o to, by stał się wyjątkowy pod względem merytorycznym.

7

Tworząc wartościowy content, który ma mieć wpływ na widoczność strony, nie można zapomnieć o stworzeniu i ustawieniu odpowiedniego Title i Meta Description. W title powinna znaleźć się fraza kluczowa, ale tytuł powinien być inny niż nagłówek h1.

8

Content publikowany w obrębie strony powinien być spójny i powinien łączyć wszystkie podstrony. Dlatego warto zadbać o tak zwane linkowanie wewnętrzne – które wpłynie nie tylko na samą treść strony, ale również na widoczność witryny w wynikach organicznych.

Powyższe zasady dotyczą każdego tekstu, darmowy kurs seo copywriting nie przedstawia wszystkich szczegółów dotyczących tworzenia contentu na potrzeby publikacji w Internecie. Bardzo dobrym rozszerzeniem podstaw są artykuły opublikowane na naszym blogu, w szczególności polecamy:

Dużo informacji na temat tworzenia tekstów znajdziecie również na stronie: poradnikpisania.pl

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *