SEO copywriting - jak pisać skuteczne teksty na stronę

Tekst na stronę firmy powinien być... ? No właśnie, jaki powinien być taki firmowy tekst? Internet podpowiada: unikatowy, zróżnicowany, zoptymalizowany, nasycony frazami kluczowymi, czytelny, przejrzysty, najlepiej skierowany na odbiorcę, nie na firmę, przycumowany obok obrazka przyciągającego wzrok i przede wszystkim idealnie dopasowany do potrzeb odbiorców. No tak. To pełen opis tekstów copywriterskich - czyli tekstów „zalecanych”. Moglibyśmy zakończyć ten wywód na tym zestawieniu, jednak lepiej będzie, jeśli zarysujemy copywriterskie problemy, z jakimi zmagają się seo specjaliści tworząc najlepsze i skuteczne treści na strony firmowe.

Cele unikatowości

Przede wszystkim nie zapominajmy, że najważniejsza jest treść. To przekaz, czyli konkretny opis, prowadzący odbiorców do celu obranego przez Klienta. Nie wystarczy wymalowany piękny tekst, który „dobrze się przeczyta”. Ładne połączenia wyrazów, bogactwo języka i finezję w opisywaniu pozostawmy pisarzom i poetom. Klienci poruszający się w świecie e-biznesu potrzebują konkretnej treści, która pomoże im osiągnąć założony cel. To nie oznacza, że zakazany jest storytelling! Wręcz przeciwnie! Jest on jak najbardziej wskazany, jeśli wiemy, jak atrakcyjnie opowiedzieć historię naszej firmy.

Wszystkie wyżej wymienione cechy tekstów firmowych są jak najbardziej prawdziwe i pożądane, z pewnością nie będziemy się spierać z zasadami SEO! Jednak lepiej, aby nie przyświecały nam one podczas tworzenia wszystkich treści. Jak bowiem można stworzyć zróżnicowaną treść unikatową dla ościeżnicy sosnowej bezsęcznej?

Umiar i precyzja. Poprawność i autentyczność. To cechy, które lepiej komponują się dla nas z określeniem zoptymalizowany. Możemy napisać poemat na temat ościeżnicy, jednak z pewnością nie wzbudzi on zaufania odbiorców, choć z pewnością będzie to tekst unikatowy i co najmniej zróżnicowany.

Humor i lekkość w prezentowaniu treści też są niezwykle cenione w świecie wirtualnym, dlaczego? Bo to właśnie one wpływają na autentyczność. Dodając do tego przychylne nastawienie dla odbiorcy i prawdziwość, sukces tekstów mamy zapewniony. Tutaj jednak nie przesadzajmy, humor powinien być serwowany ze smakiem i w odpowiedniej temperaturze! Jakie w związku z tym problemy mają seo specjaliści?

Wiedza, która szkodzi

Klienci zgłaszający się do agencji mają pełen dostęp do wiedzy serwowanej w Internecie. Sporo osób po prostu wie, jak ma wyglądać zoptymalizowany tekst. Wiedzę zdobywają z blogów, poradników, forów, a często informacje tam zawarte są tylko i wyłącznie zoptymalizowane, z pominięciem aspektu treści lub stworzone dla zabawy.

Wiedza ta podpowiada: tekst powinien spełnić wszystkie podane przez nas na początku kryteria. I ot, cały ambaras, żeby wszystko to zmieścić na raz!

Kolejną pułapką są frazy kluczowe. Ich umieszczanie w tekście zależne jest przede wszystkim od konkurencyjności wybranych słów. Czasem wystarczy, by dana fraza pojawiła się raz. W innym przypadku nasycenie fraz powinno być na naprawdę wysokim poziomie i to najlepiej w bezokoliczniku – dobry ginekolog Warszawa. A to strasznie kole w oczy. W takim przypadku warto zadać sobie pytanie – czy taki tekst mi pomoże?

Możliwości i strategia marketingowa

Może warto wprowadzić znacznie szerszą strategię marketingową? Na przykład zamiast optymalizowania tekstów na stronie i pozycjonowania witryny pod wybrane frazy kluczowe, może warto pomyśleć o wartościowym content marketingu? Może... rozpocząć swoją firmową przygodę z barwnymi i przydatnymi tekstami, które zainteresują określoną grupę odbiorców, a przy okazji pomogą nam w budowaniu relacji zaufania i współpracy?

Treść bogata w informacje nie musi być zoptymalizowana pod kątem przejrzystości dla wyszukiwarek. Jest kierowana bezpośrednio do Klientów. I to ona jest wartością samą w sobie i stanowi unikat Waszego przedsiębiorstwa. Może chcielibyście się tym możliwościom bliżej przyjrzeć? Już za chwilę, opowiemy o co chodzi w contentowych strategiach marketingowych.