Content Marketing – co to tak właściwie?

Tak zwany marketing treści nabiera rozpędu. Czym jest content marketing? Jest to, najprościej mówiąc, metoda przyciągania Klientów atrakcyjną i wartościową treścią, powiązaną tematycznie z Waszą ofertą. Co to znaczy wartościowy tekst? Może… tekst, który:

  • Zdradza tajniki know-how
  • Omawia problem, z jakim mogą mierzyć się adresaci
  • Cechuje go wysoka przydatność – po jego przeczytaniu odbiorca ma poczucie, że dowiedział się określonej rzeczy
  • Jest dobrze napisany – jasny, czytelny, konkretny (ale nie nudny!)
  • I przede wszystkim … Inspiruje do działania… ?

Nas to przekonuje! I właśnie takim kontentem wspieramy działania marketingowe naszych Klientów.

W każdej branży tlą się opowieści, niezależnie od dziedziny aktywności – hydraulicy, lekarze, magicy i sprzedawcy, każdy z nich ma w zanadrzu szereg historii, z których można wyciągnąć pouczające wnioski na przyszłość. I to na bazie tych historii można stworzyć prawdziwy marketing treści.

Czy content marketing to rozdawanie wiedzy non profit?

I tak, i nie, bowiem treść, jaką publikujesz na swojej stronie ma przekuć się w sukces sprzedażowy Twoich produktów i usług. Poprzez dzielenie się wiedzą budujesz swój pozytywny wizerunek specjalisty, wychodzisz na przeciw swoim Klientom, chcesz pomóc. Internet zalewa wiedza tworzona ad hoc, nie pomocna, tworzona na potrzeby stricte reklamowe. Content marketing sprzeciwia się tej idei zawładnięcia jakości przez ilość.

Publikacja wartościowych informacji wiąże się z ryzykiem, że ktoś przeczyta Twój tekst i nie skorzysta z Twojej oferty. To bardzo prawdopodobne, jeśli stworzone teksty nie będą częścią realizacji pełnej strategii marketingowej. Opacznie rozumiany content marketing koncentruje się tylko na opublikowaniu treści na stronie. I choć treści te będą wartościowe, jasne, czytelne i przydatne, mogą one nie spełnić swej roli i nie przyciągnąć do Was zainteresowanych Klientów.

Czyli content marketing to nie tylko publikacja kontentu!

Działania z zakresu content marketingu nie polegają tylko na stworzeniu dobrych tekstów. Jest to znacznie bardziej złożony proces. Kluczową sprawą jest w tym przypadku plan generowania sprzedaży za pomocą treści oraz szeroko zakrojone działania promocyjne. Niezbędne w tym procesie są umiejętności analityczne, dzięki którym na bieżąco można kontrolować skuteczność działań marketingowych, a także trafnie przewidywać reakcje potencjalnych odbiorców.

Plan pełen kontentu

Aby więc rozpocząć promocję działania w Internecie potrzebny jest nam plan – bardzo szczegółowa strategia, pozwalająca połączyć różne narzędzia (infografiki, webinaria, kursy online, media społecznościowe, blog, artykuły na portalach) w konkretny lejek konwersji. Kolejne trudne pojęcie, które przybliżymy w następnym tekście związanym z aktywnością content marketingu!

Wyślij zapytanie

Wysyłanie...
Gotowe! Twoja wiadomość została wysłana!

* Pole wymagane