Skąd brać słowa kluczowe do pozycjonowania strony? Poznaj narzędzia

Skąd brać słowa kluczowe do pozycjonowania strony? Poznaj narzędzia

Wybranie fraz kluczowych do pozycjonowania witryny i przypisanie głównego słowa kluczowego każdej podstronie to nie lada wyzwanie. Od tego kroku zależy, jak szybko dotrzesz do potencjalnych klientów, jacy będą to użytkownicy oraz w odpowiedzi na jakie zapytania pojawisz się na liście wyników. Najpierw jednak trzeba przygotować listę wartościowych słów kluczowych. Jak to zrobić? Z jakich narzędzi skorzystać, by znaleźć te właściwe? Zdradzamy!

Czy słowa kluczowe są niezbędne do pozycjonowania strony?

O co tyle krzyku z tymi wszystkimi słowami kluczowymi w kontekście pozycjonowania strony internetowej? Czy nie można by rozpocząć działań SEO z pominięciem wybierania słów? Odpowiedź jest jednoznaczna i brzmi: nie.

Pozycjonowanie strony polega na poprawie widoczności witryny w wynikach wyszukiwania. Jest to jednak widoczność ukierunkowana na coś – na słowa kluczowe. Chodzi o takie wyrazy i wyrażenia, które użytkownicy wpisują w oknie wyszukiwarki, by znaleźć odpowiedzi na swoje pytania. Aby wśród wyników wyszukiwania mogli zobaczyć Twoją stronę internetową, musi być zgodna z frazami, które wpisują. I właśnie dlatego cały ten ambaras związany ze słowami kluczowymi stanowi podstawę pozycjonowania.

Skąd brać słowa kluczowe do pozycjonowania strony? Poznaj narzędzia

Wybierając słowa kluczowe, trzeba kierować się intencją, by strona internetowa pokazywała się na liście wyników wyszukiwania przede wszystkim wtedy, kiedy z wyszukiwarki Google korzystają potencjalni klienci, nie zaś jacykolwiek użytkownicy. Służy temu chociażby wybór ścisłych fraz kluczowych zamiast ogólnych, nieprecyzyjnych.

Ponadto należy wykorzystywać na stronie takie frazy kluczowe, których rzeczywiście używają klienci, a nie wobec których mamy jedynie podejrzenie, że są w porządku. Ta druga wytyczna sprawia, iż niezbędne stają się narzędzia dające dostęp do danych jakościowych i ilościowych.

Wstępne porady dotyczące słów kluczowych

W tym artykule wzięliśmy pod lupę narzędzia do ustalania słów kluczowych. Natomiast jeżeli interesują Cię pokrewne tematy, polecamy serię poradników poświęconych frazom, opublikowanych na naszym blogu. W połączeniu tworzą kompleksowy przewodnik po słowach kluczowych.

– Na ile słów kluczowych pozycjonować stronę internetową?

Tuż obok pytania o jakość słów kluczowych pojawia się zagadnienie ilości. Czy jedno słowo kluczowe przypadające na podstronę to dobry wynik? A może powinno być ich więcej, nawet kilkanaście bądź kilkadziesiąt? Ile słów kluczowych można, trzeba lub warto zastosować w całej witrynie? Odpowiedzi są zależne od wielu czynników, w tym wielkości strony internetowej, tematyki, konkurencji. W artykule pt. Na ile słów kluczowych pozycjonować stronę internetową? wykazaliśmy wszystkie zależności oraz podaliśmy przykłady odmiennych sytuacji: strona mała/duża, strona nowa/stara itp.

– Jak i gdzie stosować słowa kluczowe?

W artykule pt. Jak i gdzie umieszczać słowa kluczowe na stronie? wyjaśniliśmy, w których miejscach witryny warto, a w których wręcz należy używać słów kluczowych, by odnieść sukces SEO. Chodzi o elementy takie jak menu, nagłówki, treści opisów i artykułów czy metadane strony internetowej. Przeczytaj artykuł i poznaj pełną listę.

– Czym są słowa kluczowe z długiego ogona (long tail)?

Strategia SEO każdej strony – czy to małej, czy to rozbudowanej – powinna uwzględniać słowa kluczowe z długiego ogona, tzw. long tail. W artykule pt. Czym jest długi ogon w pozycjonowaniu i jakie daje efekty? wyjaśniliśmy, na czym polega siła tych fraz kluczowych. Jeśli jeszcze o nich nie słyszałeś, koniecznie zajrzyj do poradnika – na pewno na tym skorzystasz!

– Jak dobrać słowa kluczowe do strony internetowej?

Etap opracowywania strategii SEO nie może się obyć bez dobierania słów kluczowych do konkretnej witryny, następnie zaś do poszczególnych podstron. Kiedy już przygotujesz listę wartościowych fraz, musisz zdecydować, które wykorzystasz, a które odrzucisz. Warto bowiem wiedzieć, że nie wszystkie się nadadzą – w przypadku niektórych tylko straciłbyś czas na pozycjonowanie strony. Zagadnienie wyjaśniliśmy w artykule pt. Jak dobrać słowa kluczowe do danej strony?

– Błędy popełniane podczas wybierania słów kluczowych

Na koniec, ku przestrodze, polecamy wpis pt. Błędy przy wyborze słów kluczowych. Przeczytanie go pozwoli Ci ustrzec się przed popularnymi błędami, przeoczeniami, niedopatrzeniami i pomyłkami. Warto wiedzieć, czego nie robić, aby nie zaszkodzić pozycji w wynikach wyszukiwania.

Wstępne porady dotyczące słów kluczowych

Jak intuicyjnie stworzyć słowo kluczowe?

Zanim odpowiemy na tytułowe pytanie, skąd brać słowa kluczowe do pozycjonowania strony, a także wskażemy konkretne narzędzia, trzy słowa na temat intuicyjnego tworzenia fraz. Metodę tę można wykorzystać na wczesnym etapie pozycjonowania, np. gdy nie ma się dostępu do płatnych narzędzi bądź nie potrafi korzystać z tych darmowych. Wówczas słowa kluczowe bierze się w 100% z głowy dzięki intuicji biznesowej. Natomiast na późniejszym etapie intuicyjne tworzenie słów kluczowych świetnie sprawdza się do rozbudowywania fraz, których liczbę wyszukiwań poznaliśmy. Kiedy bowiem będziemy już mieli wybrane frazy – sprawdzone w narzędziach – wykorzystamy je jako bazę do tworzenia kolejnych wedle wzoru, który opisaliśmy poniżej.

Jeżeli prowadzisz firmę z branży e-commerce i sprzedajesz produkty A, B i C, możesz śmiało założyć, że to właśnie te produkty – a dokładnie ich określenia i nazwy własne – będą Twoimi słowami kluczowymi. Do nich powinieneś dopisywać kolejne wyrazy, by stworzyć dłuższe, rozbudowane frazy kluczowe. Przykładowo sprzedajesz obuwie. W kategorii z obuwiem dla kobiet możesz wykorzystać słowa kluczowe takie jak „buty damskie”, „buty dla kobiet”, „obuwie damskie”, „obuwie dla kobiet”. Jeśli oferujesz różne rodzaje butów, fasony i kolory, zmodyfikuj te cztery frazy, dodając określenia: czarne, białe, sandały, kozaki, dziewczęce, w kwiaty, modne, stylowe itd.

Jak intuicyjnie stworzyć słowo kluczowe?

Słowa kluczowe do pozycjonowania lokalnego

Intuicyjnie stworzysz również słowa kluczowe do pozycjonowania lokalnego. Jeśli znasz ogólne słowa kluczowe, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę, dopisz do nich lokalizację. Oferujesz usługi krawieckie w Warszawie? Pozycjonuj się na frazy „krawiec Warszawa”, „usługi krawieckie Warszawa”, „pogotowie krawieckie Warszawa” itp. Możesz też wykorzystać nazwy dzielnic, osiedli, ulic.

Natomiast w przypadku, w którym szukasz fraz do zakładki z cennikiem, do ogólnych słów kluczowych zamiast nazwy miejscowości dodaj „cennik”, „cena” lub „ceny”. W zakładce kontaktowej możesz wykorzystać frazę ogólną, do której dopiszesz nazwę firmy i słowo kluczowe „telefon”, „kontakt”, „numer telefonu” itp.

Podpowiedzi fraz kluczowych – w oknie wyszukiwarki Google

Kto da Ci lepsze podpowiedzi słów kluczowych wpisywanych w oknie wyszukiwarki Google, jeśli nie sam Google? Być może zwróciłeś uwagę na to, że kiedy zaczynasz wpisywać interesujące Cię hasło w oknie wyszukiwarki, pod spodem wyświetla się lista podpowiedzi. Jest dynamiczna, zmienia się wraz z kolejnymi literami. W ten sposób algorytm stara się jak najlepiej dopasować do Twoich potrzeb i podpowiedzieć, co wpisali wcześniej inni użytkownicy potencjalnie zainteresowani tym samym tematem co Ty.

W związku z powyższym podpowiedzi w oknie wyszukiwarki Google to skarbnica rzeczywistych słów kluczowych, z których korzystają ludzie. Wartościowe są zwłaszcza frazy długie, kilkuwyrazowe. Dowiadujesz się, jaki szyk zdania stosują potencjalni klienci – czy wpisują „damskie buty na lato”, czy może „buty damskie na lato”. (Wbrew pozorom ma to znaczenie! Czasem różnica pomiędzy miesięczną liczbą wyszukiwań wynosi nawet kilkaset!)

Podpowiedzi fraz kluczowych - w oknie wyszukiwarki Google

Jedyny minus podpowiedzi w oknie wyszukiwarki Google jest taki, że nie masz dostępu do danych liczbowych. W efekcie zachodzi ryzyko, iż skupisz się na frazach, które co prawda są wpisywane przez użytkowników, ale 10 czy 20 razy na miesiąc. Jeśli osiągniesz na nie wysokie pozycje w indeksie – choćby i widoczność w top 10 – nie odnotujesz oszałamiającej konwersji.

„Podobne wyszukiwania” – słowa kluczowe podpowiedziane przez Google

Podpowiedzi w oknie wyszukiwarki to nie jedyna darmowa pomoc ze strony Google. W wynikach wyszukiwania otrzymujemy również wgląd w podobne wyszukiwania. Panel z gotowymi frazami znajduje się na samym dole strony z wynikami, gdzie trafią na niego osoby, które przejrzały całą listę zaproponowanych stron i uznały, że żadna nie spełnia ich oczekiwań.

To także są słowa kluczowe wpisywane przez realnych użytkowników. Działają na tej samej zasadzie co omówione w poprzednim punkcie podpowiedzi w oknie wyszukiwania. Warto z nich korzystać, choć oczywiście mają słabość analityczną – nie dają wglądu w konkurencyjność słów kluczowych (miesięczną liczbę wyszukiwań). Mogą się przydać zwłaszcza przy poszukiwaniu tematów i słów kluczowych na blog.

"Podobne wyszukiwania" - słowa kluczowe podpowiedziane przez Google

Google Search Console – darmowe słowa kluczowe dla Twojej strony internetowej

Każdy właściciel strony internetowej powinien zarejestrować się w co najmniej dwóch bezpłatnych narzędziach od Google: Search Console i Analytics. To pierwsze zapewnia dostęp do słów kluczowych, na które witryna jest widoczna w wynikach wyszukiwania już teraz. Na dodatek tym razem zdradza podstawowe dane: średnią pozycję na liście, liczbę wyświetleń, liczbę kliknięć.

Ponownie nie dowiesz się, ile osób miesięcznie poszukuje fraz kluczowych, na które jesteś widoczny. Ich opłacalność możesz jednak ocenić samodzielnie. Jeśli widzisz, że dane słowo kluczowe przynosi Ci spory ruch na stronie, mimo iż Twoja pozycja wcale nie zawiera się w top 3 – ani nawet top 10 – możesz nad nimi popracować. To wręcz pewne, że kiedy strona awansuje w wynikach wyszukiwania, ruch organiczny wzrośnie.

Google Search Console - darmowe słowa kluczowe dla Twojej strony internetowej

Słowa kluczowego podpowiedzianego w Search Console możesz też użyć jako bazy do tworzenia kolejnych fraz. Jeśli np. podstrona kategorii jest widoczna na frazę „buty damskie na lato”, rozbuduj znajdujący się na niej opis o frazy „buty damskie na lato na obcasie”, „buty damskie na lato na koturnie”, „buty damskie na lato czerwone” itp. W ten oto sprytny sposób pozyskasz mnóstwo wartościowych fraz z długiego ogona.

Analiza konkurencji – pozycjonowanie stron internetowych na te same frazy kluczowe

Narzędzie Search Console od Google pozwala na analizę wyłącznie zweryfikowanej strony internetowej, czyli takiej, która należy do Ciebie lub która została Ci udostępniona w narzędziu. Niestety nie sprawdzisz w nim, na jakie słowa kluczowe widoczna jest w Google Twoja konkurencja. Aby tego dokonać – póki co bez narzędzi – możesz przeprowadzić test ręcznie.

Dokonaj analizy słów kluczowych rywala, wchodząc na jego stronę internetową. Przede wszystkim wybierz taką stronę i podstronę, która znajduje się wysoko w wynikach wyszukiwania. Skoro Google ją docenia, znaczy to, że jest poprawnie zoptymalizowana pod SEO. Przeczytaj umieszczone na niej treści pod kątem danego słowa kluczowego – tego, które wpisałeś w oknie wyszukiwania. Sprawdź, jak często pojawia się w tekście i w których miejscach. Występuje w formie odmienionej czy nie? O jakie dodatkowe wyrazy zostało rozbudowane (long tail), by zapewnić rywalowi większą widoczność?

Schemat stosowania słów kluczowych u konkurencji

Jeśli Twój konkurent wykorzystuje schemat stosowania słów kluczowych – np. pogrubia je, zawsze uwzględnia w pierwszym nagłówku czy używa ich do tworzenia wartościowych linków wewnętrznych – będzie Ci łatwo przejrzeć całą stronę i wyłapać wszystkie słowa kluczowe, na które się pozycjonuje. Jeżeli chcesz konkurować z nim o pozycje, zastosuj te słowa kluczowe także u siebie.

Jak dobrać słowa kluczowe w Google Trends?

Kolejne bezpłatne narzędzie do analizy słów kluczowych wpisywanych w wyszukiwarkę Google to Google Trends. Na pewno nie zaskoczy Cię informacja, że nie sprawdzisz w nim miesięcznej liczby wyszukiwań. Nic nie szkodzi, tym razem bowiem otrzymujesz wgląd w popularność słów kluczowych – wzrost wyszukiwań. Dowiesz się, które słowo kluczowe jest na topie i o ile wzrosła jego popularność względem poprzednich okresów. Sprawdzisz, jakie podobne tematy i zapytania cieszą się zainteresowaniem użytkowników.

Jak dobrać słowa kluczowe w Google Trends?

Za pomocą Google Trends zweryfikujesz, w jakim okresie dane słowo kluczowe wyszukiwane jest częściej, w jakim zaś rzadziej. Poznasz ogólne słowa kluczowe i propozycje sezonowe. Sprawdzisz zainteresowanie hasłem z podziałem na regiony Polski – być może w jakiejś części kraju w wyszukiwarkę Google częściej wpisuje się określenie regionalne zamiast oficjalnej nazwy, więc jeśli zależy Ci na pozycjonowaniu lokalnym, powinieneś wykorzystać przede wszystkim to pierwsze.

Jak dobrać frazy kluczowe w Google Trends?

Jeżeli interesuje Cię popularność danego słowa kluczowego poza Polską, bo sprzedajesz również za granicą lub chcesz rozszerzyć ofertę, możesz zobaczyć dane z innych krajów. Jeśli potrzebujesz, zmienisz: okres badania na węższy lub szerszy, kategorię tematyczną, miejsce w wyszukiwarce (a nawet zweryfikujesz popularność fraz wykorzystywanych w YouTubie!). Na próbę wpisz dowolne słowo kluczowe i sprawdź, jak to działa.

Planer słów kluczowych – konkurencyjność słów kluczowych dla Google Ads, ale nie tylko

Inne darmowe narzędzie do ustalania fraz kluczowych od Google to Planer słów kluczowych. Powstał z myślą o osobach zainteresowanych tworzeniem płatnych kampanii reklamowych w Google Ads. Warto jednak zauważyć, że sprawdza się także na użytek SEO. Żeby z niego skorzystać, należy rozpocząć proces reklamowy – prawdziwy lub fikcyjny. W domyślnym trybie inteligentnym otrzymuje się propozycje słów kluczowych bez dodatkowych danych. Dopiero tryb ekspercki pozwala na szerszą analizę słów kluczowych wraz z liczbami.

Nawet proste korzystanie z narzędzia w trybie inteligentnym umożliwia stworzenie listy słów kluczowych, na które warto pozycjonować stronę internetową. Przetestuj Planer słów kluczowych, wpisując dowolne informacje o reklamie. Nie obawiaj się, nie będziesz musiał za to zapłacić.  Chodzi jedynie o dotarcie do widoku, w którym algorytm podpowiada, jakie hasła użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę Google najczęściej.

Planer słów kluczowych

Płatne narzędzia do sprawdzania fraz w wynikach wyszukiwania

Jeśli chcesz lepiej zarabiać w przyszłości, prawdopodobnie będziesz musiał ponieść wydatek dzisiaj. (W przypadku współpracy z agencją SEO dane pozyskane z płatnych narzędzi wliczone są w koszt współpracy). Wszystko dlatego, że płatne narzędzia dają dostęp do większej liczby słów kluczowych i pełnych danych liczbowych. Dowiesz się, które słowa kluczowe cieszą się największą popularnością, jaka liczba użytkowników szuka ich każdego miesiąca, w jaki sposób są rozbudowywane, jakie strony internetowe pojawiają się w top 10 na te frazy, a także na jakiej pozycji znajduje się Twoja strona internetowa.

Płatne narzędzia do sprawdzania fraz w wynikach wyszukiwania - Senuto 1

Obok ogólnej listy słów kluczowych zobaczysz dokładne statystyki danego słowa. Otrzymasz dostęp do informacji, w jakich pytaniach wykorzystywana jest fraza, a także propozycje haseł powiązanych dosłownie bądź semantycznie. Zweryfikujesz słowa kluczowe w wynikach organicznych i płatnych, na wypadek gdyby interesowało Cię stworzenie reklamy w wyszukiwarce.

Płatne narzędzia do sprawdzania fraz w wynikach wyszukiwania - Senuto 2

Chętnie i często wykorzystywane przez specjalistów SEO narzędzia do sprawdzania popularności słów kluczowych w wyszukiwarce to Senuto, Semstorm, Surfer, a także Ahrefs. Ostatnie z wymienionych oferuje dodatkowo wgląd w linki wychodzące z i prowadzące do dowolnej strony internetowej. Zweryfikujesz nim swój profil linków, co jest bardzo korzystne na etapie pozycjonowania strony poprzez link building. W tym temacie polecamy artykuł: Sprawdzanie linków do strony – jak to robić?

Skąd brać zaawansowane podpowiedzi słów kluczowych do pozycjonowania strony za darmo?

Czy da się uzyskać dostęp do zaawansowanych narzędzi i konkretnych, szczegółowych informacji na temat słów kluczowych bez płacenia abonamentu? Na szczęście tak. Wciąż istnieją serwisy oferujące darmowy okres próbny bądź ustalające dzienny limit na wyszukiwane słowa kluczowe bez ponoszenia kosztów.

Możliwe, że znasz któreś z tych narzędzi. Niewykluczone też zapamiętałeś je jako bezpłatne. Przykładowo z Ubersuggest kilka lat temu rzeczywiście można było korzystać za darmo. Obecnie użytkownik ma limit prób. Aby wykorzystać go w maksymalnym stopniu, warto sprawdzić ogólne słowa kluczowe, a następnie samodzielnie rozbudowywać według wzoru opisanego w punkcie: Jak intuicyjnie stworzyć słowo kluczowe?

A – Ubersuggest – do 3 darmowych prób wyszukiwania słów kluczowych

Ubersuggest to narzędzie należące do Neila Patela, popularnego marketera. Bez rejestracji i płatności daje dostęp do skróconej wersji listy słów kluczowych. Pozwala na trzy analizy w ciągu doby. Sprawdzisz miesięczną liczbę wyszukiwań, koszt kliknięcia w przypadku stworzenia reklamy w Google Ads na dane słowo kluczowe, estymowaną konkurencyjność reklamową i estymowaną konkurencyjność SEO.

Ubersuggest 1

Aby zweryfikować słowo kluczowe pod kątem dodatkowych informacji, kliknij je. Zobaczysz, jakie strony internetowe znajdują się na topowych pozycjach w odpowiedzi na tę frazę. Dzięki estymowanej liczbie kliknięć dowiesz się, jak duży jest organiczny ruch zdobywany na danej pozycji w wyszukiwarce. Dodatkowo sprawdzisz, ile linków zwrotnych ma strona, jaki jest jej autorytet w Google i ile razy została udostępniona w social media.

Ubersuggest 2

Poza sugestiami słów kluczowych możesz sprawdzić powiązane frazy kluczowe ukazane w zakładce „related”. Aby jednak wyświetlić pełną listę, musisz zarejestrować konto użytkownika. Na początek czeka Cię siedmiodniowy darmowy okres próbny.

B – Keyword Tool – darmowe słowa kluczowe do 5 pozycji

Kolejne narzędzie SEO – Keyword Tool – również wprowadza ograniczenie na darmową weryfikację słów kluczowych. Tym razem jednak nie opiera się na limicie czasowym (dziennych prób), tylko liczbowym. Bez ponoszenia kosztów zobaczysz 5 słów kluczowych wraz z liczbą miesięcznych wyszukiwań, trendem wzrostowym/spadkowym, kosztem reklamowym i konkurencyjnością reklamową. Pozostała część listy słów kluczowych to same frazy – bez danych liczbowych.

Keyword Tool - darmowe słowa kluczowe 1

Aby zobaczyć dwa razy więcej słów kluczowych i odkryć dane liczbowe, które zostały zamazane, musisz wykupić dostęp do narzędzia. Z wersji darmowej możesz jednak korzystać wielokrotnie i w ten sposób przygotować podstawową listę słów kluczowych do używania na stronie.

Keyword Tool - darmowe słowa kluczowe 2

C – KWFinder – darmowe słowa kluczowe po zalogowaniu

Strona KWFinder wymaga założenia konta, na szczęście bez ponoszenia opłat. Dopiero po dokonaniu rejestracji i zweryfikowaniu adresu e-mail możesz zobaczyć jakiekolwiek słowa kluczowe. W wersji darmowej część listy wyników wyszukiwania została zamazana, natomiast i tak narzędzie daje większy wgląd w zaawansowane informacje niż Keyword Tool. Ponownie zapoznasz się z liczbą miesięcznych wyszukiwań fraz kluczowych, cenę kliknięcia reklamy, konkurencyjność w Google Ads i trudność zdobycia wysokiej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania.

KWFinder - darmowe słowa kluczowe 1

KWFinder daje też wgląd w słowa kluczowe, na które widoczna jest Twoja strona internetowa – wystarczy, że zamiast frazy wpiszesz jej adres URL. W darmowej wersji zobaczysz tylko wycinek listy, do której masz dostęp w Google Search Console. W tym wypadku jednak sprawdzisz liczbę wyszukiwań i inne informacje, których nie zapewnia narzędzie Google. Możesz chociażby przeprowadzić analizę konkurencji, porównując autorytet domen i stron widocznych w topowych wynikach wyszukiwania.

KWFinder - darmowe słowa kluczowe 2

AnswerThePublic – propozycje słów kluczowych na blog (content marketing)

Ostatnie zaprezentowane dziś narzędzie, dzięki któremu znajdziesz słowa kluczowe na swoją stronę internetową, to AnswerThePublic. W przeciwieństwie do poprzedników nie pokazuje liczby wyszukiwań konkretnych słów kluczowych, tylko gotowe pomysły do wykorzystania w content marketingu.

Jak sugeruje nazwa narzędzia, służy ono do pokazywania fraz kluczowych wpisywanych przez użytkowników w oknie wyszukiwarki Google przede wszystkim w formie pytań. To doskonałe pole do inspiracji pod kątem tematów na blog firmowy, do sekcji FAQ czy długich opisów kategorii, produktów i usług. Uzyskasz w nim dostęp do informacji, o co dokładnie pyta użytkownik i jakie treści go interesują.

AnswerThePublic - propozycje słów kluczowych na blog

Weźmy na przykład przytaczane już wielokrotnie dziś słowo kluczowe „buty damskie”. Załóżmy, że chcesz napisać artykuł na swoją stronę. Jeśli wpiszesz tę frazę w AnswerThePublic i ustawisz wyszukiwanie po polsku, otrzymasz podpowiedzi takie jak:

  • Jakie buty damskie do nordic walking?
  • Jakie buty damskie w góry latem?
  • Jakie buty damskie do biegania?
  • Gdzie kupić dobre buty damskie?
  • Gdzie kupić duże buty damskie?

W zależności od słów kluczowych pytania zaczynają się od: które, jakie, jak, gdzie, w jaki sposób, który, dlaczego, kiedy, którzy, kto, co, czemu.

Słowa kluczowe nie tylko w pytaniach

Poniżej grafu słów kluczowych w formie pytań znajdziesz graf przedstawiający tradycyjne słowa kluczowe w formie rzeczowników. Tym razem wiążą się z zagadnieniami m.in.: bez („buty damskie bez pięty”), do („buty damskie do tańca”), z („buty damskie z siateczki”). Kiedy klikniesz interesujące Cię słowo kluczowe, przeniesiesz się do wyników wyszukiwarki i zobaczysz, jakie strony internetowe znalazły się w top 10. Zajrzyj na nie i przeanalizuj, w jaki sposób prowadzą działania SEO: jak wygląda opis, ile słów kluczowych zawiera, w którym miejscach występują, ile znaków liczy opis itd.

Słowa kluczowe nie tylko w pytaniach

Kolejne słowa kluczowe ukazane w formie grafów i tekstu to porównania („buty adidas damskie vs switch”), grupy („buty damskie i dziecięce”), przeznaczenia („buty damskie dla seniorki”), alfabetyczny spis najpopularniejszych fraz (A jak adidas, allegro, adidas czarne, air max), powiązane słowa kluczowe („buty damskie wiosenne”).

Poprawa pozycji w wynikach wyszukiwania

Jeżeli na interesujące Cię słowo kluczowe w top 10 widoczna jest Twoja konkurencja, kliknij wynik do jej strony i sprawdź, w jaki sposób zastosowała ową frazę w treści. Natomiast jeśli masz do przeanalizowania artykuł, zwróć uwagę na to, jakie kwestie w nim poruszono.

Poprawa pozycji w wynikach wyszukiwania – samodzielnie czy z agencją?

Dzięki narzędziom zaproponowanym w dzisiejszym wpisie słowa kluczowe do pozycjonowania strony przygotujesz samodzielnie. Pamiętaj jednak, by zastosować je w witrynie właściwie – linki do poradników znajdziesz w drugim punkcie artykułu, czyli: Wstępne porady dotyczące słów kluczowych. Zadbaj zwłaszcza o to, by główne słowa kluczowe zostały przypisane do najważniejszych podstron i nie były powielane na innych. Jeśli pominiesz ten krok, wypracowane pozycje w wyszukiwarce mogą ulec kanibalizacji, przez co potencjał podstron zostanie zaprzepaszczony.

Poza analizą słów kluczowych i przygotowaniem strategii SEO bez wątpienia przydadzą Ci się audyt witryny, optymalizacja pod kątem aktualnych wytycznych Google i długofalowe pozyskiwanie linków zwrotnych. Te działania również możesz wykonywać sam, przy czym każde wymaga osobnej, kompleksowej wiedzy. Jeśli chcesz ją zdobyć, zapraszamy na nasz blog – znajdziesz tam mnóstwo przydatnych poradników. Jeżeli zaś wolisz oddać stronę w ręce specjalistów, polecamy się. 🙂 Wyślij nam wiadomość i daj znać, na jakich działaniach SEO chcesz się skupić bądź jakich efektów oczekujesz. Czekamy na Twoją wiadomość!