Jak dobrać słowa kluczowe do danej strony?

Jak dobrać słowa kluczowe do danej strony?

Wybór słów kluczowych na stronę internetową powinien iść w parze ze skrupulatnym doborem fraz do owej strony. Trudno bowiem mówić o potencjale strategii SEO, jeżeli nie weźmie się pod uwagę tematyki witryny, branży firmy, konkurencyjnych stron. Ważne są także zakres terytorialny świadczenia usług, wielkość strony internetowej czy jej obecne pozycje w wynikach wyszukiwania. Dopiero po przeprowadzeniu audytu można właściwie dobrać słowa kluczowe do witryny. Dziś opowiemy Ci o podstawach takiego doboru. Zapraszamy!

Narzędzia doboru fraz kluczowych (np. Planer słów kluczowych) i inne poradniki

Na początek ważna informacja. Dzisiejszy artykuł jest jednym z serii poradników biorących pod lupę słowa kluczowe i omawiających je z różnych stron. Seria obejmuje następujące tematy:

– Na ile słów kluczowych pozycjonować stronę internetową?

Na ile słów kluczowych pozycjonować stronę internetową? – Zanim przystąpi się do wyboru słów kluczowych, warto wiedzieć, ile w ogóle można ich wybrać. Czy 10 fraz to za mało, czy za dużo? A 20? 50? 100? W przytoczonym artykule podpowiadamy, od czego zależy liczba słów kluczowych i jaka jest korzystna w przypadku strony nowej, starej, małej, dużej itd.

– Skąd brać słowa kluczowe do pozycjonowania strony? Poznaj narzędzia

Skąd brać słowa kluczowe do pozycjonowania strony? Poznaj narzędzia – Jak zdradza tytuł, z tego artykułu dowiesz się, za pomocą których narzędzi można przygotować spis słów kluczowych. Przedstawiamy zarówno narzędzia darmowe, jak i płatne. W wybranych zweryfikujesz, ile razy w ciągu miesiąca dane słowo kluczowe jest wpisywane w oknie wyszukiwarki Google. Inne podpowiedzą Ci wartościowe synonimy, frazy kluczowe z długiego ogona i podobne zapytania użytkowników.

– Czym jest długi ogon w pozycjonowaniu i jakie daje efekty?

Czym jest długi ogon w pozycjonowaniu i jakie daje efekty? – Z dzisiejszego artykułu dowiesz się, w przypadku jakiej strony internetowej słowa kluczowe typu long tail sprawdzają się najlepiej. Jeśli prowadzisz właśnie taką stronę, zachęcamy Cię do rozszerzenia wiedzy dzięki dodatkowemu poradnikowi, w pełni poświęconemu frazom z długiego ogona.

Jak dobrać słowa kluczowe do danej strony?

– Jak i gdzie umieszczać słowa kluczowe na stronie?

Jak i gdzie umieszczać słowa kluczowe na stronie? – Wybór wartościowych słów kluczowych i dobór ich do danej strony internetowej to już połowa sukcesu. Drugą połowę stanowi właściwe zastosowanie w witrynie. W przytoczonym artykule omawiamy najważniejsze miejsca, w których fraz kluczowych wprost nie może zabraknąć. Są to chociażby title, nagłówek H1 czy linki wewnętrzne. Z poradnika dowiesz się także o miejscach nieoczywistych, dzięki którym można sprytnie przemycić dodatkowe słowa kluczowe na stronę.

– Błędy przy wyborze słów kluczowych

Błędy przy wyborze słów kluczowych – Czytanie artykułów o błędach pozwala spojrzeć na dane zagadnienie z innej strony i zweryfikować własne działania (tu: SEO). Jeżeli znajdziesz na liście coś, co sam robisz, a co może zaszkodzić Twojej witrynie, będziesz mógł to wyeliminować.

– Jak dobrać słowa kluczowe do danej strony?

Dzisiaj rozprawimy się z zagwozdką: jak dobrać słowa kluczowe do danej strony? Zaczniemy od doboru fraz kluczowych do strony jako serwisu, następnie przejdziemy do omówienia zasad przypisywania słów do danej strony rozumianej jako podstrona serwisu.

Uwaga: Niniejsze porady są uogólnione. Aby dobrać słowa kluczowe z największą korzyścią dla strony internetowej i jej właściciela, warto skonsultować się ze specjalistą. Ostatecznie bowiem frazy dobiera się do konkretnej witryny, nie zaś do fikcyjnego tworu spełniającego podstawowe kryteria.

Słowa kluczowe dla małej i średniej strony internetowej

Do agencji SEO bardzo często zgłaszają się właściciele stron małych i średnich: sklepów internetowych, witryn usługowych, wizytówek eksperckich, blogów branżowych. Jakie słowa kluczowe powinny wziąć pod uwagę takie osoby?

Tu doskonałą odpowiedzią jest długi ogon (long tail), a dokładnie frazy kluczowe z długiego ogona. Są to słowa kluczowe zbudowane z co najmniej trzech wyrazów. Powstają poprzez rozbudowanie ogólnego słowa kluczowego o określenia zawężające zagadnienie. Przykładowo do frazy „pralka” dopisywane są określenia: do małego mieszkania, dla małej rodziny, mała do zabudowy, ładowana od góry, z funkcją suszenia itd.

Moc fraz z długiego ogona polega na tym, że poszukują ich osoby zainteresowane konkretnym produktem o specyficznych cechach. Są to użytkownicy bardziej nastawieni na konwersję – w przypadku fraz produktowych: zakup – niż ci, którzy wpisują w okno wyszukiwarki Google pojedyncze słowo kluczowe, np. „pralka”. Korzystanie z ogólnych fraz zazwyczaj oznacza wcześniejszy etap lejka zakupowego: rozglądanie się, zdobywanie informacji, porównywanie produktów na długo przed podjęciem ostatecznej decyzji.

Warto zauważyć, że mimo iż „konkretnych” użytkowników jest mniej niż osób wpisujących ogólne słowa kluczowe, pozycjonując się na frazy long tail, jako właściciel małej strony internetowej masz większe szanse na sukces. Dzieje się tak, ponieważ niska konkurencyjność fraz pozwala szybciej pojawić się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. O tym, co dokładnie oznacza „szybciej”, napisaliśmy w artykule: Ile trwa pozycjonowanie? Po jakim czasie widać efekty? Odpowiadamy!

Słowa kluczowe dla małej i średniej strony internetowej

Wybór fraz kluczowych dla dużego serwisu

Skoro mała lub średnia strona internetowa skorzysta na słowach kluczowych z długiego ogona, dla dużego serwisu w sam raz będą ogólne słowa kluczowe. Oczywiście nie tylko – długi ogon jest wartościowy dla każdej witryny, bez względu na wielkość czy tematykę.

Duży serwis, zwłaszcza działający w internecie od wielu lat i korzystający wcześniej z pozycjonowania, ma doskonałe podstawy do używania ogólnych, bardzo popularnych i konkurencyjnych słów kluczowych. Na jego korzyść działają: liczne linki zwrotne dofollow pozyskiwane latami z wartościowych stron internetowych, mnóstwo treści na stronie, naturalne komentarze i opinie użytkowników, rozbudowana struktura podstron, bogate linkowanie wewnętrzne, posiadane już wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Ponadto taki serwis zazwyczaj jest dobrze zoptymalizowany pod kątem SEO.

Natomiast jeśli chcesz dobrać słowa kluczowe do dużej strony internetowej, która niedawno powstała, nie ma historii SEO i musi dopiero zapracować na uznanie użytkowników i algorytmów wyszukiwarki, zacznij od długiego ogona. Pamiętaj, że długie frazy kluczowe zawierają w sobie ogólne, więc te popularne zyskujesz niejako „przy okazji”.

Wybór fraz kluczowych dla dużego serwisu

Jak dobrać słowa kluczowe do strony regionalnej? (Pozycjonowanie lokalne)

Frazy kluczowe z długiego ogona to świetny wybór także w przypadku pozycjonowania lokalnego. Tym razem chodzi o słowa kluczowe, w których pojawia się nazwa regionu, województwa, miasta, dzielnicy, a nawet ulicy. Poniżej zaprezentowaliśmy przykłady lokalnych słów kluczowych dla różnych firm.

1) Słowa kluczowe wykorzystujące nazwę regionu lub województwa – są najbardziej ogólne spośród lokalnych. Skorzystają z nich firmy, które świadczą usługi na rozległym terenie. Przykłady to warsztat samochodowy oferujący holowanie, przewoźnik, firma mająca filie w danym regionie.

2) Ze słów kluczowych obejmujących nazwę miasta powinni skorzystać właściciele firm świadczących usługi tylko w tym konkretnym mieście. Do kategorii należą przede wszystkich zakłady usługowe takie jak fryzjer, kosmetyczka, właściciel sklepu bez platformy e-commerce czy lekarz medycyny prowadzący gabinet. Specjaliści tacy jak prawnik, coach bądź psycholog bowiem, choć pozornie lokalni, coraz częściej wykonują pracę także online, więc w ich przypadku pozycjonowanie regionalne nie jest konieczne.

3) Warto dodać do danego słowa kluczowego nazwę dzielnicy lub ulicy, jeśli: A) miasto jest duże jak Warszawa, Kraków czy Wrocław, B) w danej lokalizacji usługi oferuje kilka firm z tej samej branży, C) słowa kluczowe z dzielnicą/ulicą są wpisywane w wyszukiwarkę przez użytkowników.

Specyficzną sytuację mają firmy takie jak biura podróży czy przewoźnicy. Powinni dobrać słowa kluczowe obejmujące nazwę regionu, natomiast nie jest to pozycjonowanie lokalne. Użytkownicy wpisujący w Google frazę „wakacje egipt” nie chcą wyruszyć z, lecz do Egiptu. Jeśli firma chce się pozycjonować lokalnie, nazwę miasta powinna dodać do słowa kluczowego określającego rodzaj działalności, czyli „biuro turystyczne” lub „biuro podróży”.

Jak dobrać słowa kluczowe do strony regionalnej?

Frazy kluczowe dla strony-wizytówki specjalisty, eksperta, freelancera

Strona internetowa w formie wizytówki zazwyczaj jest mała, więc do niej także można zastosować frazy kluczowe long tail. Ale nie tylko! Tym razem ogromne znaczenie ma pozycjonowanie strony na imię i nazwisko specjalisty, zwłaszcza jeśli już jest znany bądź pracuje na rozpoznawalność.

W witrynie wizytówkowej imienne słowo kluczowe powinno się pojawić już w nazwie domeny – wyszukiwarki internetowe zwracają na ten element szczególną uwagę. Możesz postawić na adres typu adam-nowak.pl lub psycholog-adam-nowak.pl (w drugim przypadku łapiesz dodatkowe słowo kluczowe). Jeśli jednak wybrałeś inną nazwę, korzystanie z imiennych słów kluczowych stanie się podwójnie ważne. W końcu warto zadbać o to, aby to Twoja strona pojawiła się w wynikach wyszukiwania Google, gdy potencjalny klient zechce uzyskać informacje o Tobie i Twojej ofercie, nie zaś jakiś serwis z opiniami, forum czy inna strona, nad której treściami nie masz kontroli.

Pozycjonowanie strony na imię i nazwisko specjalisty to dobry wybór dla lekarzy, prawników, specjalistów technicznych, freelancerów, artystów, psychologów, coachów. Każda osoba prowadząca praktykę zawodową pod własnym imieniem i nazwiskiem skorzysta na imiennym SEO. Ponadto na stronie warto powtarzać dane personalne, jeśli jesteś osobą rozpoznawaną jako przedstawiciel firmy, w której pracujesz.

Dobór słów kluczowych do brandowej strony www

Z brandowych słów kluczowych – takich, w których pojawia się nazwa firmy bądź marki – korzystają osoby kojarzące producenta czy usługodawcę właśnie dzięki brandowi, nie zaś adresowi strony. Doskonałego przykładu dostarcza polski producent słodyczy Odra, który do niedawna prowadził firmową stronę internetową pod adresem najlepiejrazem.pl, aktualnie dostępną pod korzystniejszym adresem odraslodycze.pl.

Jeżeli zależy Ci na tym, aby Twoja strona internetowa była widoczna na brandowe słowa kluczowe, ponieważ korzystają z nich użytkownicy, upewnij się, że używasz ich w treści. Dodawaj nazwę firmy/marki do ogólnych słów kluczowych, np. „salon fryzjerski nazwa”, „biuro podróży nazwa”, „doradztwo podatkowe nazwa” itd. Mniejszy kłopot z uzyskaniem wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania będą miały firmy o unikalnej nazwie. Wzmożone działania SEO okażą się konieczne w przypadku brandów, które same w sobie stanowią słowo kluczowe (np. cukiernia Cukiernia Poznańska) bądź są nieoryginalne, powtarzalne (np. salon fryzjerski Ania).

Dobór słów kluczowych do brandowej strony www

Jak dobrać słowa kluczowe do strony firmy z danej branży?

Podpowiedzi co do doboru słów kluczowych do strony internetowej może Ci udzielić konkurencja. Oczywiście nie wprost. 🙂 Jeżeli chcesz sprawdzić, jakie rodzaje słów kluczowych są odpowiednie i korzystne dla witryn o podobnej tematyce bądź funkcjonujących w tej samej branży, wystarczy, że przeprowadzisz analizę konkurencji. Powinieneś wziąć pod lupę strony, którym powodzi się najlepiej, a więc są widoczne w top 10 wyników wyszukiwania Google na słowa, na których Ci zależy.

Analizę słów kluczowych konkurencyjnych stron przeprowadza się za pomocą narzędzi, zazwyczaj płatnych. Są to m.in. Semstorm, Senuto, Surfer. Na szczęście prosta weryfikacja ręczna także jest możliwa. Wybierz czołowe wyniki z pierwszej strony wyszukiwarki Google i wypisz rodzaje słów kluczowych, jakie pojawiają się i powtarzają: ogólne, z długiego ogona, lokalne, brandowe, inne. Sprawdź, ile razy właściciele stron używają danego słowa w treści oraz w jakich miejscach je umieszczają.

Słów kluczowych poszukuj w miejscach takich jak: menu, nagłówki, linki wewnętrzne, główne treści na stronie internetowej (np. na głównej i w najważniejszych kategoriach). Zainstaluj w przeglądarce wtyczkę SEO META in 1 CLICK, aby szybko i wygodnie podglądać title i meta description danej strony internetowej. Tam również występują słowa kluczowe.

Weryfikacja słowa kluczowego danej strony w Google Search Console

Słowa kluczowe do danej strony możesz dobrać również dzięki darmowemu narzędziu Google Search Console. Założenie w nim konta jest jedną z podstaw analityki SEO, ponieważ w panelu widnieją rzetelne i bieżące informacje na temat widoczności strony internetowej w wyszukiwarce Google. Każde inne narzędzie pokazuje wyłącznie wyniki estymowane, mniej lub bardziej zgodne ze stanem faktycznym.

W Google Search Console zobaczysz listę fraz kluczowych, na które jesteś widoczny w indeksie już teraz. Sprawdzisz też, na której pozycji znajduje się Twoja strona. Jeśli dzięki jakiemuś słowu uzyskujesz spory ruch organiczny, rozbuduj je długim ogonem. Przykładowo jeśli użytkownicy znajdują Cię dzięki frazie „modne sukienki damskie”, rozbuduj opis kategorii/produktu o „modne sukienki damskie białe”, „modne sukienki damskie w kwiaty” itd.

Na podstawie danych z narzędzia wywnioskujesz, która sekcja tematyczna na Twojej stronie internetowej ma najlepszą widoczność, a także które z oferowanych przez Ciebie usług dają Ci największy ruch organiczny. Dzięki tym informacjom możesz albo wzmocnić dany segment i pozycjonować stronę właśnie w tym kierunku, albo położyć nacisk na inny, wymagający wzmożonych działań SEO (rozbudowy treści, pozyskiwania linków, optymalizacji podstron itd.).

Jak dobrać słowa kluczowe do strony firmy z danej branży?

Ogólne słowa kluczowe na stronę główną

Czas na dobór fraz do podstron. Na pierwszy ogień weźmy stronę główną, niejako wizytówkę całej witryny. Tu powinny znaleźć się najbardziej ogólne słowa kluczowe ze stworzonej wcześniej – za pomocą narzędzi oraz w toku analizy konkurencji, branży i strony www – listy fraz. Dla zakładu fryzjerskiego będą to np. „salon fryzjerski”, „zakład fryzjerski”, „fryzjer miasto”, „tani fryzjer”. Skonkretyzowane, bardziej szczegółowe rodzaje słów kluczowych należy zostawić na podstrony ofertowe.

Na stronie głównej do ogólnych fraz warto dodać imię i nazwisko specjalisty, nazwę firmy czy marki, a także inne hasła, po których klienci szukają Twojej firmy. Może to być slogan marketingowy wykorzystywany w reklamach bądź na wizytówkach, a nawet… dżingiel! Przykładowo gdyby firma Family Frost powstała dzisiaj i musiała zawalczyć o rozpoznawalność, mogłaby pozycjonować się na frazy typu „samochód z melodyjką” lub „samochód z lodami”. Do dziś internauci szukają jej właśnie za pomocą tych słów kluczowych.

Dobór słów kluczowych do podstron ofertowych

Frazy na podstrony ofertowe powinny być bardziej szczegółowe względem fraz ze strony głównej. Przykładowo jeśli prowadzisz gabinet odnowy biologicznej, takie hasło przeznacz na główną, natomiast dla każdej usługi stwórz osobny opis z przydzieloną mu frazą (lub kilkoma). Jeśli na Twojej stronie wszystkie usługi znajdują się na jednej podstronie, powinieneś je rozdzielić – to zapewni Ci lepszą widoczność w wyszukiwarce.

Firmy oferujące tylko jedną usługę – weźmy na przykład złomowanie aut – także powinny rozdzielić ją na kilka podstron i dla każdej stworzyć unikalny opis. W takim przypadku wszystkim podstronom przygotowuje się inne frazy lokalne. Dzięki temu potencjalni klienci poszukujący usługi w danym regionie trafią na najbardziej dopasowany do swojej potrzeby wynik wyszukiwania.

Najwięcej problemu ze słowami kluczowymi przysparza witryna typu one page, na której wszystkie treści widoczne są na jednej, wspólnej podstronie. Zagadnieniu pozycjonowania jej poświęciliśmy osobny artykuł: Jak pozycjonować strony one page? Porady SEO.

Dobór słów kluczowych do podstron ofertowych

Najlepsze słowo kluczowe dla strony produktu

W słowach kluczowych przeznaczonych na podstronę produktu ważną funkcję pełni nazwa własna tego produktu – unikalna dla niego, niewystępująca na żadnej innej podstronie w tym serwisie. Sprawdzi się tu również ścisła, rozbudowana fraza z długiego ogona.

Jako właściciel e-sklepu z obuwiem sportowym w opisie produktu powinieneś kilkakrotnie powtórzyć nazwę modelu czy serii, z której pochodzi. Jeśli są to buty znanego projektanta, frazę z jego pseudonimem bądź nazwiskiem także możesz uwzględnić w tekście. Jeżeli zaś chodzi o frazy long tail bez nazwy modelu, sprawdzą się bardzo szczegółowe, np. „damskie buty sportowe białe 38”.

Frazy typu „buty nike”, „szminka golden rose” czy „głośniki jbl”, choć pozornie szczegółowe, lepiej zostaw dla podstron kategorii brandowych. Jeśli takich nie masz, stwórz. W sklepie internetowym powinno istnieć kilka alternatywnych dróg nawigacji. Jeden użytkownik poszukuje głośników, ale nie zna się na markach. Inny ceni brand JBL, więc chce kupić coś właśnie od niego. Rozbudowanie kategorii w serwisie umożliwi Ci pozycjonowanie się na dużo słów kluczowych, co zwiększy widoczność witryny w wynikach wyszukiwania.

Jak dobrać słowa kluczowe do strony kategorii?

O słowach kluczowych właściwych dla kategorii zaczęliśmy pisać w powyższym podpunkcie. Otóż podstrony kategorii stanowią doskonałe miejsce dla fraz cechujących się pewną ogólnością, ale już należących do chunky middle (ok. 3 słów) bądź long tail (powyżej 3 słów). Im bardziej ogólne słowo, tym mniejsza szansa na wypracowanie doskonałej widoczności, a przynajmniej w krótkim czasie.

Przykładowo kategorię wyższego rzędu możesz pozycjonować na frazę „słuchawki”, kategorie niższego rzędu na „słuchawki douszne” i „słuchawki nauszne”, jeszcze niższego „słuchawki nauszne dla sportowców”, „słuchawki nauszne do laptopa”, „słuchawki nauszne do filmów” itd. Im dłuższa i mniej popularna fraza, tym większa szansa na szybki efekt SEO i widoczność w top 10 wyników Google.

Jeśli prowadzisz mały sklep internetowy i nie masz szans w starciu z ogromnymi serwisami jak Media Markt, Euro czy OleOle, możesz pozycjonować się wyłącznie słowami kluczowymi z długiego ogona. Wówczas już kategorię wyższego rzędu nazwiesz „słuchawki douszne bezprzewodowe”, a niższego „słuchawki douszne bezprzewodowe marka”.

Jak dobrać słowa kluczowe do strony kategorii?

Frazy kluczowe do artykułów

Słowa kluczowe do artykułów są wyjątkowo wdzięczne. Z jednej strony pozwalają nasycić witrynę najważniejszymi dla niej frazami – powtórzyć te, które występują na głównych podstronach. Z drugiej strony rozszerzają widoczność w wyszukiwarce i pozwalają docierać do osób szukających odpowiedzi na bardziej złożony problem, niekoniecznie zakupowy. Często zostają uchwycone w kontekście pytania, porównania, opinii. Z tego powodu trudno wpleść je w opis kategorii czy produktu. Idealnie nadają się za to na blog firmowy.

Interesujących informacji na temat danego słowa kluczowego dostarcza częściowo darmowe narzędzie AnswerThePublic. Wystarczy wyszukać dowolne słowo i ustawić analizę w języku polskim, by otrzymać listę zapytań, które internauci rzeczywiście wpisują w wyszukiwarkę. Odpowiadanie na te zapytania za pomocą artykułów na blogu umożliwia docieranie do potencjalnych klientów na wszystkich etapach lejka zakupowego.

Zostańmy przy wspomnianych już słuchawkach dousznych. Internauci chcą wiedzieć: „jakie słuchawki douszne [wybrać] do 100 zł”, „czemu słuchawki douszne wypadają”, kupić „słuchawki douszne czy dokanałowe”, „słuchawki douszne jak naprawić”. Interesują ich zagadnienia takie jak zdrowie („słuchawki douszne czy szkodzą”), porównania produktowe („słuchawki douszne z mikrofonem ranking”), sposoby użytkowania („słuchawki douszne jak nosić”) i porady („słuchawki douszne dla audiofila”). Dla każdej rozbudowanej w ten sposób frazy powinieneś przygotować osobny tekst. Niektóre możesz połączyć w artykule typu long form.

Frazy kluczowe do artykułów

Wybór słów kluczowych do sekcji FAQ

Jeżeli danego słowa kluczowego użyłeś na stronie głównej lub w kategorii za mało razy, a jest ono ważne z perspektywy SEO, możesz nasycić nim stronę internetową za pomocą sekcji FAQ. Tutaj także sprawdzą się rozbudowane frazy w formie pytań i opinii, zdobyte dzięki narzędziu AnswerThePublic.

Różnica pomiędzy wykorzystaniem słów w artykule i FAQ jest taka, że artykuł stanowi osobną podstronę i jeśli coś trafi do wyników wyszukiwania, będzie to właśnie podstrona z artykułem. Natomiast sekcję FAQ możesz stworzyć na stronie głównej bądź innej podstronie wymagającej „wspomagania SEO”. Przykładowo jeśli szablon strony nakłada ograniczenie na liczbę znaków w opisie, nie będziesz mógł powtórzyć frazy odpowiednią liczbę razy. Nic nie szkodzi, bo nadrobisz zaległości dzięki rozwijanej sekcji FAQ – swoistego zastrzyku słów kluczowych.

Zostańmy przy słuchawkach dousznych. Jakie kwestie można by poruszyć w FAQ? Oto propozycje:

  • słuchawki douszne vs dokanałowe
  • czy słuchawki douszne można zwrócić
  • słuchawki bezprzewodowe douszne jak podłączyć
  • słuchawki bezprzewodowe douszne jak ładować

Te same słowa kluczowe dla kilku podstron

Dobieranie słów kluczowych do witryny internetowej wymaga rozdzielenia ich pomiędzy podstrony w taki sposób, aby nie powtarzały się między sobą. To bardzo ważne, by pozycjonowanie każdej podstrony odbywało się przy nacisku na inne frazy. Jeśli dwie podstrony, a tym bardziej więcej, konkurują ze sobą o pozycję w wynikach wyszukiwania na to samo słowo, algorytm Google będzie musiał wybrać jedną z nich. Pozostałe odrzuci – zepchnie na dalekie pozycje bądź wyindeksuje. W efekcie potencjał podstrony, która mogła wystartować w wyścigu o widoczność na inne wartościowe frazy, zostanie zaprzepaszczona.

Słowa kluczowe głównych podstron nie powinny zawierać się w sobie. Przykładowo nie warto pozycjonować strony głównej na „suknie ślubne”, a podstrony z opisem oferty na „suknie ślubne boho”. Druga fraza zawiera w sobie pierwszą, więc podstrona jest automatycznie pozycjonowana i na „suknie ślubne” i na „suknie ślubne boho”. Do wyświetlenia w wynikach algorytm Google wybierze tylko jedną podstronę. Aby nie zniszczyć potencjału żadnej, pierwszą pozycjonuj na „suknie ślubne”, drugą zaś na „suknie do ślubu” lub „suknie na ślub”.

Te same słowa kluczowe dla kilku podstron

Czy trzeba dobrać słowa kluczowe do każdej strony w serwisie?

Zdecydowanie nie do każdej podstrony musisz dobrać słowa kluczowe. Zakładki takie jak cennik czy kontakt zazwyczaj nie zawierają dużo tekstu, więc przypisane im frazy byłby z góry spisane na straty, ponieważ nie udałoby Ci się powtórzyć ich odpowiednią liczbę razy. Wyjątek stanowią mało popularne frazy zawierające nazwę danej zakładki, np. wyraz cennik, – „fryzjer Warszawa cennik”.

Natomiast w artykule pt. Jak usunąć stronę z wyszukiwarki Google? wymieniliśmy podstrony, których w ogóle nie warto dopuszczać do indeksacji, a tym bardziej przypisywać im słów kluczowych i pozycjonować na nie. Chodzi o podstrony generyczne, niezwiązane z tematyką witryny (np. regulamin), a także puste i operacyjne (np. widok logowania). Zachęcamy do zapoznania się z artykułem, by podjąć działania SEO jedynie w stosunku do podstron, które tego wymagają.

Jak dobrać słowa kluczowe do swojej strony?

Na koniec przypominamy o tym, o czym wspomnieliśmy na początku. Otóż porady ukazane w artykule są ogólne i dopasowane do najbardziej typowych, modelowych sytuacji. Jeżeli chcesz dobrać słowa kluczowe do swojej strony, musisz wziąć pod uwagę jej specyficzne cechy. Przy co najmniej umiarkowanej wiedzy na temat pozycjonowania powinieneś sobie poradzić. Samouków i osoby chcące podjąć wyzwanie odsyłamy na nasz blog, na którym regularnie publikujemy poradniki dotyczące SEO. Powodzenia! 🙂

Jak dobrać słowa kluczowe do swojej strony?

Dobór słów kluczowych do danej strony z agencją SEO

Pozostałe osoby zainteresowane pozycjonowaniem strony na najkorzystniejsze dla niej słowa kluczowe zapraszamy do kontaktu. Przeprowadzimy wstępny audyt witryny, przeanalizujemy serwisy konkurencji i zbadamy potrzeby użytkowników – potencjalnych klientów Twojej branży. Przypiszemy frazy kluczowe podstronom i rozpoczniemy długofalowy proces, dzięki któremu zwiększysz widoczność w wynikach wyszukiwania, uzyskasz większy ruch na stronie i oczywiście zaczniesz więcej sprzedawać. Czekamy na Twoją wiadomość!