Konkurencja w branży e-commerce jest ogromna. W Internecie szukają swej szansy nie tylko nowi przedsiębiorcy, coraz częściej sprzedaż internetową zaczynają wielkie firmy czy sieci handlowe, które mają pozycję dominującą w zwykłej sprzedaży sklepowej. Walka z nimi nie jest łatwa. Duże sieci nie tylko dysponują ogromnym kapitałem, ale także mogą się pochwalić wysoką rozpoznawalnością marki. Każdy nowo powstający sklep internetowy musi się z tą konkurencją zmierzyć.
Dobry sklep internetowy
Pierwszym krokiem, aby zaistnieć w Internecie jest oczywiście zbudowanie dobrego sklepu internetowego tzn. o odpowiedniej grafice i funkcjonalnościach. Kolejnym i nie mniej istotnym etapem jest promocja tego sklepu a więc e-marketing. Sukces sklepu internetowego zależy od skuteczności działań marketingowych. Muszą one być każdorazowo dobrane do profilu sklepu internetowego. Najczęściej sklepy internetowe zaczynają od SEO. To w zdecydowanej większości sposób najbardziej skuteczny na wypromowanie sklepu internetowego. Angażując niewielkie środki można w szybki sposób zdobyć pierwszych klientów. Warto także skorzystać z innych form reklamy, bo dzięki kombinacji wielu możemy tylko zyskać.
Budowanie widoczności w wynikach organicznych sklepu internetowego
Marzeniem wszystkich przedsiębiorców jest oczywiście znalezienie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania na frazy związane z asortymentem sklepu internetowego. Jak skutecznie promować sklep internetowy w wynikach organicznych? To, czy uda się to osiągnąć w dość krótkim lub długim okresie czasu w dłużej mierze zależy od konkurencyjności naszej branży. Jeżeli otwieramy sklep z produktem niszowym (takim jakiego jeszcze w ogóle nie ma w Internecie, bądź konkurencja jest niewielka) to powinno nam się udać wypromować sklep dość szybko. Jeżeli jednak konkurencja jest tak ogromna, to działania SEO stają się bardziej kosztowne i odległe w czasie.
Działania SEM w e-commerce
Jeżeli nasz sklep internetowy dopiero zaczął działać warto połączyć usługę pozycjonowania z linkami sponsorowanymi tzw. reklamą w Google Ads. Dzięki temu wygenerujemy ruch w sklepie internetowym od pierwszych dni jego funkcjonowania.
Newslettery i e-mail marketing
Firmowe newslettery i oferty handlowe, to jedne z najprostszych do zrealizowania form reklamy internetowej. Obok pozycjonowania i linków sponsorowanych e-mail marketing jest jedną z najefektywniejszych form promocji z wykorzystaniem Internetu. Badania wykazały, że jest to drugi (właśnie po SEM) najtańszy sposób na pozyskanie i utrzymanie klientów. Subskrybenci otrzymujący od Ciebie wiadomości są bardziej przywiązani do Twojej firmy i możesz częściej wywołać u nich intencję zakupową. Przeprowadzenie skutecznej i jednocześnie zgodnej z prawem kampanii mailingowej, wymaga solidnych przygotowań. Zanim przystąpimy do działań, warto dowiedzieć się czym według prawa, jest informacja handlowa. Znajomość możliwości i zakresu jej wykorzystania, pozwoli uniknąć poważnych błędów.
Wybór strategii marketingowej to zawsze rzecz trudna. Jednak od wyboru skutecznej strategii marketingowej zależy powodzenie biznesu. Strategi marketingowa powinna dawać konkretną odpowiedź jak skutecznie promować sklep internetowy. Szczególnie w fazie jego rozwoju. W tym okresie warto myśleć nieszablonowo i rozważyć wszystkie opcje. Optymalnym rozwiązaniem będzie oczywiście połączenie wszystkich kanałów komunikacji.