Wykorzystaj siłę Internetu i dotrzyj ze swoimi produktami do 98% użytkowników w Polsce. Posiadając sklep internetowy, możesz za pomocą kampanii produktowych promować swoją ofertę internetową lub lokalną i zwiększać ruch w witrynie albo w sklepie stacjonarnym. Dowiedz się jak reklamować produkty sklepu internetowego!
Kampania produktowa w wyszukiwarce Google
Chcesz żeby Twoje produkty były widoczne w wyszukiwarce Google? Jak reklamować produkty w sklepie nie czekając na efekty pozycjonowania? Potrzebujesz do tego konta Ads połączonego z kontem Merchant Center. Na początku musisz przesłać swoje dane o produktach do Merchant Center i stworzyć kampanię w Ads. W zależności od oprogramowania sklepu jaki posiadasz np. PrestaShop, Shoper, Click Shop, Redcart, Shoplo, Sky-Shop, Magento, Woocommerce – platformy te umożliwiają w intuicyjny sposób stworzenie takiego pliku i import do Google Merchant Center – i gotowe! Plik produktowy jest bardzo istotny – na podstawie zawartych w nim danych (opisów, tytułów, kodów GTIN), Twoje produkty wyświetlają się w wyszukiwarce Google. Optymalizacja reklamy polega m.in. na stworzeniu odpowiedniej struktury kampanii, nadaniu priorytetów, ustaleniu optymalnych stawek i wykluczaniu nieskutecznych słów kluczowych.
Kampania produktowa na YouTube
Jeżeli prowadzisz konto na YouTubie, posiadasz reklamy wideo to możesz także uruchomić kampanię promującą wideo, wzbogaconą o elementy interaktywne. Za pomocą takiej formy reklamy możesz kierować odbiorców bezpośrednio do produktów i podawać informacje przybliżające użytkowników do realizacji zakupu.
Reklamy te do generowania kart produktów wykorzystują dane produktów w Merchant Center. W reklamie wideo może pojawić się jednocześnie maksymalnie 6 kart produktowych.
Jeżeli posiadasz film o tematyce turystycznej możesz dodać do niego reklamę produktów, które zainteresują odbiorców – np. namiotów, plecaków, śpiworów itd.
Sklep na Facebook-u, reklama produktowa, remarketing
Facebook obecnie jest najszybciej rozwijającym się kanałem sprzedaży. Korzysta z niego ponad 14 mln użytkowników w Polsce. Jedną z metod promowania produktów jest założenie sklepu na profilu na Facebooku. W tym celu należy zalogować się na konto Facebook i w prawej kolumnie wybrać Sklep. Następnie należy podać formę płatności, walutę, ogólny opis tego co sprzedajesz. Ostatnim krokiem jest dodanie produktów – przygotuj zdjęcia, nazwy produktów, ceny. I gotowe! Twoje produkty będą widoczne po zweryfikowaniu pierwszego z nich przez pracowników Facebooka. Chodzi tu o sprawdzenie, czy sprzedaż produktu jest zgodna z zasadami portalu. Weryfikacja następuje zazwyczaj w ciągu 24 godzin. Po pomyślnej weryfikacji na Twoim fanpage’u pojawi się zakładka Sklep.
Oprócz sklepu możesz także promować swoje produkty za pomocą tzw. Dynamicznych Reklam na Facebooku. Umożliwiają one promowanie produktów wśród klientów, którzy odwiedzili Twoją stronę internetową lub skorzystali z aplikacji mobilnej. W celu uruchomienia reklam dynamicznych należy zaimportować do Menadżera firmy katalog produktów.
Instagram – krok w stronę e-commerce
Instagram także nie pozostaje w tyle. Obecnie testowana jest nowa funkcja umożliwiającą sprzedaż produktów wprost ze zdjęć opublikowanych w serwisie. Na obecnym etapie opcja jest dostępna tylko dla użytkowników serwisu w Stanach Zjednoczonych.
Reklama produktowa na Allegro
Aby wystawiać produkty na Allegro, niezbędna jest integracja sklepu z tą platformą. Większość platform e-commerce wymienionych w poprzednim punkcie umożliwia taką integrację poprzez aktywowanie usługi Allegro WebAPI. W tym celu należy skontaktować się z obsługą Allegro. Dzięki integracji możesz w łatwy sposób wystawiać aukcje Kup Teraz oraz na Sklepie Allegro, wznawiać czy zamykać aukcję. Dodatkowo wszystkie zamówienia i wpłaty z Allegro są automatycznie pobierane do panelu administracyjnego sklepu i widoczne w dziale zamówień.
Reklama produktowa w porównywarkach cen – Ceneo, Nokaut, Skąpiec
Reklama w porównywarkach cen pozwoli Ci pozyskać nowych klientów i zwiększyć widoczność Twojego sklepu w Internecie. Integracja polega głownie na przesłaniu pliku xml wygenerowanego z poziomu administracji sklepu lub wykupionego modułu i przesłaniu do panelu porównywarki. Trzeba pamiętać, że w tych aplikacjach liczy się cena – warto więc reklamować te produkty, które są konkurencyjne. Rozliczenie odbywa się w modelu CPC a więc za kliknięcie w produkt i przejście na stronę sklepu. Koszt takiego przejścia wynosi w zależności od platformy od 20 gr do 90 gr i zależy przede wszystkim od wybranej kategorii produktów. Opłata pobierana jest z góry – właściciel sklepu internetowego wpłaca środki na poczet przyszłych zobowiązań z tytułu generowania ruchu.
Remarketing na Facebooku, w sieci reklamowej Google Ads, E-mail marketing
Remarketing pozwala zadbać o Klientów, którzy już byli na Twojej stronie, albo korzystali z aplikacji mobilnej. Działania te wpływają na rozpoznawalność marki, budowanie zaufania, a także na sprzedaż. Dzięki odpowiednio stworzonym listom remarketingowym możesz personalizować komunikat marketingowy, docierać do osób, które opuściły koszyk (zachęcić promocją do powrotu i zakupu), lojalnych Klientów (możesz informować o nowej kolekcji), nowych Klientów (możesz zachęcić do zapisania się na newsletter). Działania remarketingowe można prowadzić za pomocą:
- Google Ads – program ten pozwala na wyświetlanie reklam display (banerowych) lub listy produktów, które wcześniej przeglądali użytkownicy tzw. remarketing dymaniczny. Reklamy te mogą wyświetlać się w sieci reklamowej Google (strony zapisane do Google AdSense) oraz na YouTube.
- Facebook – dzięki remarketingowi możesz wyświetlać zdjęcia produktów, które wcześniej oglądali użytkownicy w Twoim sklepie internetowym, zachęcać do polubienia twojego profilu, promować posty.
- E-mail marketing – należy do najbardziej skutecznych i najtańszych kanałów komunikacji. Najpopularniejsze systemy do wysyłki maili to obecnie freshmail.pl i getresponse.pl. Dzięki wykorzystaniu tych programów możemy badać skuteczność e-mail marketingu – procent dostarczonych mailu, otwartych wiadomości, czy też przejść na stronę. Działania optymalizacyjne, zarządzanie listą odbiorów, wykluczanie twardych odbić pozwoli nam na zachowanie pozytywnej reputacji jako nadawcy. Dzięki temu nasze wiadomości nie będą traktowane jako spam.
Sprzedaż wielokanałowa – zwiększ kanały dystrybucji
Reklama w wielu miejscach tzw. sprzedaż wielokanałowa to proces, który polega na ciągłym szukaniu nowych i optymalizowaniu starych kanałów dystrybucji, a także utrzymywaniu dobrego kontaktu z klientem. Aby ułatwić konsumentowi znalezienie produktów, które oferujesz należy zadbać o wysokie pozycje w wynikach naturalnych (SEO), jak również korzystać z płatnych form reklam, które zostały przez nas wymienione (SEM). Oczywiście opisane przez nas kanały reklamy to tylko część dostępnych rozwiązań marketingowych, jakie właściciel sklepu internetowego ma do dyspozycji. Warto na bieżąco zapoznawać się z najnowszymi trendami i poszukiwać odpowiedzi na pytanie jak reklamować produkty w sklepie. Tylko śledzenie trendów, wiedza i doświadczenie pozwolą na dopasowanie najlepszej formy promocji dla Twojej firmy.
Polecamy również artykuł na temat strategii marketingowej