6 pomys艂贸w jak reklamowa膰 produkty sklepu internetowego

Wykorzystaj si艂臋 Internetu i dotrzyj ze swoimi produktami do 98% u偶ytkownik贸w w Polsce. Posiadaj膮c sklep internetowy, mo偶esz za pomoc膮 kampanii produktowych promowa膰 swoj膮 ofert臋 internetow膮 lub lokaln膮 i zwi臋ksza膰 ruch w witrynie albo w sklepie stacjonarnym.

Kampania produktowa w wyszukiwarce Google

Chcesz 偶eby Twoje produkty by艂y widoczne w wyszukiwarce Google? Potrzebujesz do tego konta AdWords po艂膮czonego z kontem Merchant Center. Na pocz膮tku musisz przes艂a膰 swoje dane o produktach do Merchant Center i stworzy膰 kampani臋 w AdWords. W zale偶no艣ci od oprogramowania sklepu jaki posiadasz np. PrestaShop, Shoper, Click Shop, Redcart, Shoplo, Sky-Shop, Magento, Woocommerce 鈥 platformy te umo偶liwiaj膮 w intuicyjny spos贸b stworzenie takiego pliku i import do Google Merchant Center 鈥 i gotowe! Plik produktowy jest bardzo istotny 鈥 na podstawie zawartych w nim danych (opis贸w, tytu艂贸w, kod贸w GTIN), Twoje produkty wy艣wietlaj膮 si臋 w wyszukiwarce Google. Optymalizacja reklamy polega m.in. na stworzeniu odpowiedniej struktury kampanii, nadaniu priorytet贸w, ustaleniu optymalnych stawek i wykluczaniu nieskutecznych s艂贸w kluczowych.

Kampania produktowa w wyszukiwarce Google

Kampania produktowa na YouTube

Je偶eli prowadzisz konto na YouTubie, posiadasz reklamy wideo to mo偶esz tak偶e uruchomi膰 kampani臋 promuj膮c膮 wideo, wzbogacon膮 o elementy interaktywne. Za pomoc膮 takiej formy reklamy mo偶esz kierowa膰 odbiorc贸w bezpo艣rednio do produkt贸w i podawa膰 informacje przybli偶aj膮ce u偶ytkownik贸w do realizacji zakupu.

Kampania produktowa na YouTube

Reklamy te do generowania kart produkt贸w wykorzystuj膮 dane produkt贸w w Merchant Center. W reklamie wideo mo偶e pojawi膰 si臋 jednocze艣nie maksymalnie 6 kart produktowych.

Je偶eli posiadasz film o tematyce turystycznej mo偶esz doda膰 do niego reklam臋 produkt贸w, kt贸re zainteresuj膮 odbiorc贸w 鈥 np. namiot贸w, plecak贸w, 艣piwor贸w itd.

Sklep na Facebook-u, reklama produktowa, remarketing

Facebook obecnie jest najszybciej rozwijaj膮cym si臋 kana艂em sprzeda偶y. Korzysta z niego ponad 14 mln u偶ytkownik贸w w Polsce. Jedn膮 z metod promowania produkt贸w jest za艂o偶enie sklepu na profilu na Facebooku. W tym celu nale偶y zalogowa膰 si臋 na konto Facebook i w prawej kolumnie wybra膰 Sklep. Nast臋pnie nale偶y poda膰 form臋 p艂atno艣ci, walut臋, og贸lny opis tego co sprzedajesz. Ostatnim krokiem jest dodanie produkt贸w 鈥 przygotuj zdj臋cia, nazwy produkt贸w, ceny. I gotowe! Twoje produkty b臋d膮 widoczne po zweryfikowaniu pierwszego z nich przez pracownik贸w Facebooka. Chodzi tu o sprawdzenie, czy sprzeda偶 produktu jest zgodna z zasadami portalu. Weryfikacja nast臋puje zazwyczaj w ci膮gu 24 godzin. Po pomy艣lnej weryfikacji na Twoim fanpage鈥檜 pojawi si臋 zak艂adka Sklep.

Opr贸cz sklepu mo偶esz tak偶e promowa膰 swoje produkty za pomoc膮 tzw. Dynamicznych Reklam na Facebooku. Umo偶liwiaj膮 one promowanie produkt贸w w艣r贸d klient贸w, kt贸rzy odwiedzili Twoj膮 stron臋 internetow膮 lub skorzystali z aplikacji mobilnej. W celu uruchomienia reklam dynamicznych nale偶y zaimportowa膰 do Menad偶era firmy katalog produkt贸w.

Instagram 鈥 krok w stron臋 e-commerce

Instagram tak偶e nie pozostaje w tyle. Obecnie testowana jest nowa funkcja umo偶liwiaj膮c膮 sprzeda偶 produkt贸w wprost ze zdj臋膰 opublikowanych w serwisie. Na obecnym etapie opcja jest dost臋pna tylko dla u偶ytkownik贸w serwisu w Stanach Zjednoczonych.

Reklama produktowa na Allegro

Aby wystawia膰 produkty na Allegro, niezb臋dna jest integracja sklepu z t膮 platform膮. Wi臋kszo艣膰 platform e-commerce wymienionych w poprzednim punkcie umo偶liwia tak膮 integracj臋 poprzez aktywowanie us艂ugi Allegro WebAPI. W tym celu nale偶y skontaktowa膰 si臋 z obs艂ug膮 Allegro. Dzi臋ki integracji mo偶esz w 艂atwy spos贸b wystawia膰 aukcje Kup Teraz oraz na Sklepie Allegro, wznawia膰 czy zamyka膰 aukcj臋. Dodatkowo wszystkie zam贸wienia i wp艂aty z Allegro s膮 automatycznie pobierane do panelu administracyjnego sklepu i widoczne w dziale zam贸wie艅.

Reklama produktowa na Allegro

Reklama produktowa w por贸wnywarkach cen 鈥 Ceneo, Nokaut, Sk膮piec

Reklama w por贸wnywarkach cen pozwoli Ci pozyska膰 nowych klient贸w i zwi臋kszy膰 widoczno艣膰 Twojego sklepu w Internecie. Integracja polega g艂ownie na przes艂aniu pliku xml wygenerowanego z poziomu administracji sklepu lub wykupionego modu艂u i przes艂aniu do panelu por贸wnywarki. Trzeba pami臋ta膰, 偶e w tych aplikacjach liczy si臋 cena 鈥 warto wi臋c reklamowa膰 te produkty, kt贸re s膮 konkurencyjne. Rozliczenie odbywa si臋 w modelu CPC a wi臋c za klikni臋cie w produkt i przej艣cie na stron臋 sklepu. Koszt takiego przej艣cia wynosi w zale偶no艣ci od platformy od 20 gr do 90 gr i zale偶y przede wszystkim od wybranej kategorii produkt贸w. Op艂ata pobierana jest z g贸ry 鈥 w艂a艣ciciel sklepu internetowego wp艂aca 艣rodki na poczet przysz艂ych zobowi膮za艅 z tytu艂u generowania ruchu.

Reklama produktowa w por贸wnywarkach cen 鈥 Ceneo, Nokaut, Sk膮piec

Remarketing na Facebooku, AdWords, E-mail marketing

Remarketing pozwala zadba膰 o Klient贸w, kt贸rzy ju偶 byli na Twojej stronie, albo korzystali z aplikacji mobilnej. Dzia艂ania te wp艂ywaj膮 na rozpoznawalno艣膰 marki, budowanie zaufania, a tak偶e na sprzeda偶. Dzi臋ki odpowiednio stworzonym listom remarketingowym mo偶esz personalizowa膰 komunikat marketingowy, dociera膰 do os贸b, kt贸re opu艣ci艂y koszyk (zach臋ci膰 promocj膮 do powrotu i zakupu), lojalnych Klient贸w (mo偶esz informowa膰 o nowej kolekcji), nowych Klient贸w (mo偶esz zach臋ci膰 do zapisania si臋 na newsletter). Dzia艂ania remarketingowe mo偶na prowadzi膰 za pomoc膮:

  1. Google Adwords - program ten pozwala na wy艣wietlanie reklam display (banerowych) lub listy produkt贸w, kt贸re wcze艣niej przegl膮dali u偶ytkownicy tzw. remarketing dymaniczny. Reklamy te mog膮 wy艣wietla膰 si臋 w sieci reklamowej Google (strony zapisane do Google AdSense) oraz na YouTube.
  2. Facebook 鈥 dzi臋ki remarketingowi mo偶esz wy艣wietla膰 zdj臋cia produkt贸w, kt贸re wcze艣niej ogl膮dali u偶ytkownicy w Twoim sklepie internetowym, zach臋ca膰 do polubienia twojego profilu, promowa膰 posty.
  3. E-mail marketing 鈥 nale偶y do najbardziej skutecznych i najta艅szych kana艂贸w komunikacji. Najpopularniejsze systemy do wysy艂ki maili to obecnie freshmail.pl i getresponse.pl. Dzi臋ki wykorzystaniu tych program贸w mo偶emy bada膰 skuteczno艣膰 e-mail marketingu 鈥 procent dostarczonych mailu, otwartych wiadomo艣ci, czy te偶 przej艣膰 na stron臋. Dzia艂ania optymalizacyjne, zarz膮dzanie list膮 odbior贸w, wykluczanie twardych odbi膰 pozwoli nam na zachowanie pozytywnej reputacji jako nadawcy. Dzi臋ki temu nasze wiadomo艣ci nie b臋d膮 traktowane jako spam.

Sprzeda偶 wielokana艂owa 鈥 zwi臋ksz kana艂y dystrybucji

Reklama w wielu miejscach tzw. sprzeda偶 wielokana艂owa to proces, kt贸ry polega na ci膮g艂ym szukaniu nowych i optymalizowaniu starych kana艂贸w dystrybucji, a tak偶e utrzymywaniu dobrego kontaktu z klientem. Aby u艂atwi膰 konsumentowi znalezienie produkt贸w, kt贸re oferujesz nale偶y zadba膰 o wysokie pozycje w wynikach naturalnych (SEO), jak r贸wnie偶 korzysta膰 z p艂atnych form reklam, kt贸re zosta艂y przez nas wymienione (SEM). Oczywi艣cie opisane przez nas kana艂y reklamy to tylko cz臋艣膰 dost臋pnych rozwi膮za艅 marketingowych, jakie w艂a艣ciciel sklepu internetowego ma do dyspozycji. Warto na bie偶膮co zapoznawa膰 si臋 z najnowszymi trendami, to pozwoli wybra膰 najlepsz膮 i najskuteczniejsz膮 form臋 reklamy dla Twojej firmy.

FB Behance twitter Instagram