SEO copywriting – poradnik i opinie FunkyMedia o tym, jak tworzyć skuteczne treści w sklepie internetowym

SEO copywriting – brzmi skomplikowanie? Śpieszymy z wyjaśnieniami! SEO to szereg działań, których zadaniem jest pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania. Oznacza to, że dzięki tym określonym czynnościom nasz serwis może być wyświetlany wyżej na daną frazę w wyszukiwarce. Jednym z działań SEO jest odpowiedni SEO copywriting, czyli pisanie w taki sposób, by wesprzeć pozycjonowanie naszej strony www.

Posiadając stronę internetową warto nie tylko zadbać o ładny szablon czy grafiki. Aby strona lub sklep wyświetlał się wysoko w wynikach wyszukiwania – nie możemy zapomnieć także o SEO copywritingu. To taki sposób pisania treści, który jest bardzo wartościowy dla użytkownika, jak i algorytmów wyszukiwarek. Zawartość naszej strony ma bardzo duże znaczenie zarówno z punktu widzenia Google, jak i potencjalnego Klienta. – mówi Joanna Dawidowska, SEO Copywriter z Agencji e-marketingowej FunkyMedia.

Jak tworzyć skuteczne treści w sklepie internetowym?

W internecie więcej patrzymy niż czytamy. Dlatego wszystkie treści, jakie tworzymy w sieci powinny przede wszystkim przyciągać uwagę. Stąd tak ważny jest układ tekstu. Publikacje bez pomysłu są w sieci absolutnie bezużyteczne – nie pozycjonują naszej strony, a dodatkowo nie są atrakcyjne dla naszego potencjalnego klienta. A przecież o to właśnie chodzi, by odpowiednio sprzedać nasz produkt czy usługę, właśnie za pomocą treści! – dodaje Joanna Dawidowska z FunkyMedia.

By zachęcić klientów do zapoznania się z naszymi treściami, powinniśmy przede wszystkim postawić na tworzenie takich treści, w których zastosowano:

  • Czytelną czcionkę, o rozmiarze, który ułatwia czytanie – dlatego warto stawiać na bezszeryfowe fonty
  • Wypunktowania i wyliczenia najważniejszych kwestii – dzięki temu łatwo od razu znaleźć najistotniejsze punkty w tekście
  • Pogrubienia ważnych informacji
  • Podział tekstu na odpowiednie sekcje – należy przy tym pamiętać o zastosowaniu odpowiednich nagłówków oznaczanych jako H1 lub H2
  • Odstęp pomiędzy akapitem a przyciskami czy kolejnymi blokami tekstu

Dlaczego warto dodawać teksty na swoją stronę? Poznaj opinię FunkyMedia

Czy da się stworzyć stronę internetową, gdzie prawie w ogóle nie będzie tekstu? Oczywiście, że się da. Ale czy uda nam się ją wtedy wypozycjonować? Będzie to bardzo trudne zadanie.

Wyszukiwarka Google zwraca dużą uwagę na content naszej strony – czyli różnego typu materiały, które są umieszczone na serwisie. Chodzi tutaj zarówno o wpisy na blogu, opisy produktów, ale też i zdjęcia czy inne materiały graficzne. Jednak okazuje się, że prowadząc chociażby sklep internetowy nie obejdziemy się bez opisów!

Specyfika internetowego handlu jest nieco inna niż tradycyjna sprzedaż w sklepach stacjonarnych. Jeśli planujemy coś kupić w internecie – chcemy wiedzieć o produkcie praktycznie wszystko. Często więc oglądamy zdjęcia, czytamy opis, sprawdzamy warunki dostawy czy zwrotu. Wszystko po to, by ostatecznie przekonać samych siebie do zakupu w danym sklepie – mówi Joanna z FunkyMedia.

Co może się stać, jeśli opisy w naszym sklepie będą niskiej jakości?

Jeśli okaże się, że nasze opisy są ubogie – użytkownik może w ogóle nie znaleźć naszej strony. Nie będzie ona wysoko pozycjonować się w internecie, m.in. z uwagi na brak słów kluczowych w tekście. Poprzez to potencjalny klient szybciej trafi do innego sklepu, znajdującego się wyżej w wynikach wyszukiwania. Druga sytuacja to taka, że gdy mamy słaby opis produktu, w którym klient nie znajdzie interesujących go informacji, najpewniej zacznie szukać dalej. Będzie sprawdzał na innych serwisach szczegóły o tym, co chce kupić! Co dla nas najgorsze – najprawdopodobniej dokona zakupu na tej stronie, gdzie dowie się najwięcej. – informuje Joanna Dawidowska.

Często tworzenie tekstów na strony internetowe bywa wyzwaniem. Dlatego z pomocą przychodzą agencje e-marketingowe oraz specjaliści od SEO Copywritingu. Warto dostosować naszą do potrzeb użytkownika, stosując takie treści, które przekonają go do dokonania zakupu na naszej stronie czy skorzystania z oferowanych przez firmę usług. Dobrze jest postawić na opisy produktów, jako jedną z form promocji sklepu internetowego