Tworzenie tekstów na stronę internetową nie zawsze jest łatwe. Niektórym przychodzi to bez trudu, dla innych pisanie bywa męczarnią. Jednak chcąc mieć skuteczną stronę internetową – trzeba zadbać o SEO Copywriting. O tym, czym jest takie skuteczne pisanie, mówiliśmy w poprzednim poście. Tym razem dowiesz się, jak należy pisać w internecie i o czym warto pamiętać! Trafnych rad na ten temat udziela Joanna Dawidowska, SEO Copywriter z Agencji e-marketingowej FunkyMedia.
Jak dopasować treści na stronie do SEO? Zobacz opinie Joanny Dawidowskiej z FunkyMedia
Na Twojej stronie teksty mogą znajdować się w kilku miejscach: w poszczególnych zakładkach, na stronie głównej, blogu czy jako opisy produktów lub kategorii. Na każdej z tych podstron możesz tworzyć treści, które będą generować ruch i zwiększać Twoją widoczność w wynikach wyszukiwania Google. Dlatego właśnie przydatny jest SEO Copywriting – czyli takie tworzenie treści, które pozwoli Ci odnieść sukces w sieci.
O czym nie możesz zapomnieć tworząc treści dopasowane do SEO?
- Stosuj słowa kluczowe, które są wyszukiwane przez czytelników, a jednocześnie dopasowane do tematyki Twojej strony lub tekstu, który zamierzasz stworzyć. Za pomocą kilku prostych narzędzi, jak KeyWords Planner czy Ubersuggest.io, możesz znaleźć frazy kluczowe, które będą odpowiadać na zapytania klientów w wyszukiwarce – a dzięki temu, Twoja strona będzie znajdować się wyżej w wynikach Google.
Przy tworzeniu treści pod kątem SEO Copywritingu musimy zwrócić uwagę na kilka rzeczy. W mojej opinii wśród najważniejszych jest zachowanie umiaru przy stosowaniu fraz kluczowych. Zbyt duże nagromadzenie słów blisko siebie może powodować, że Google uzna naszą stronę za SPAM i nie będzie wyświetlać jej wysoko. Dlatego słowa kluczowe powinny być wykorzystywane wyłącznie tam, gdzie mają realne uzasadnienie i faktycznie wnoszą coś do tekstu – nadmienia Joanna Dawidowska z FunkyMedia.
- Nigdy nie twórz duplikatów – czyli po prostu plagiatów! Unikalne treści są cenione nie tylko przez wyszukiwarkę, ale również i czytelników. Nikt nie chce kilka razy czytać czy oglądać dokładnie tego samego. Stawiaj na własne, wartościowe publikacje.
- Długość treści ma znaczenie! Krótkie teksty, choć może wygodniejsze dla niektórych użytkowników, nie są dobrze widziane przez Google. W niektórych miejscach oczywiście się sprawdzą, jak chociażby na stronie głównej strony. Jednak, jeśli tworzysz treści na bloga lub opisy produktów – minimalna długość wpisów powinna wynosić 2000 znaków.
- Postaw na pełną optymalizację zdjęć czy materiałów wideo, które znajdują się na stronie – nie zapomnij dodać tekstu alternatywnego, poprawnej nazwy zdjęcia, zadbaj o jakość i rozmiar.
Często dodając zdjęcia na stronę internetową nie patrzymy na ich wielkość czy atrybuty, a to nie dobrze! – mówi Joanna Dawidowska z FunkyMedia. Tzw. bezstratna kompresja, czyli zmniejszenie wagi grafiki bez utraty jej jakości, potrafi przyspieszyć ładowanie strony. To znacznie wpływa na czytelnika, ale też i Google. Wyobraźmy sobie stronę, która ładuje się bardzo długo. Najczęściej po prostu opuszczamy taką stronę, nie czekając aż poprawnie się wyświetli. A szkoda! W ten sposób możemy tracić klientów. Warto także pamiętać o atrybutach, czyli o nazwie zdjęcia czy tekście alternatywnym, który będzie się wyświetlać, jeśli grafika nie ładuje się poprawnie. – dodaje swoją opinię Joanna z FunkyMedia.
- Jeśli optymalizujemy strony produktów – warto umieścić także dodatkowe informacje w tekście, jak dane o czasie dostawy lub kosztach przesyłki, ale również informacje o dostępnych np. rozmiarach czy stanie magazynowym.
- Niezależnie od tego, czy tworzysz treści na blog czy stronę – pamiętaj o linkowaniu wewnętrznym. Znakomicie prowadzi ono użytkownika poprzez nasz serwis, wskazując na istotne treści, które mogą go zainteresować i, z których może dowiedzieć się więcej. Jeśli tworzysz opisy produktów – pamiętaj o linkowaniu do innych towarów, np. takich, które będą uzupełniać produkt główny. To tzw. up selling i cross selling.
- Nie zapominaj o meta treściach, czyli elementach, które mają wpływ na widoczność naszej strony. Każda z podstron powinna odnosić się bezpośrednio do tego, co się na niej znajduje. To niejako spis treści naszej strony. Jego zadaniem jest zachęcenie do odwiedzenia witryny, ale tutaj też musimy pamiętać o kilku istotnych kwestiach.
W przypadku meta treści musimy pamiętać o kilku dobrych praktykach. Przede wszystkim title nie powinno być dłuższe niż 70 znaków, a description – 160 znaków. Warto pamiętać o tzw. call to action, czyli wezwaniu do działania. Chodzi o stosowanie takich czasowników, jak: zobacz, sprawdź, przeczytaj. Dzięki temu CTR, czyli współczynnik klikalności w dany link wzrośnie. – informuje Joanna Dawidowska z FunkyMedia.
Jak widać tworzenie skutecznych tekstów SEO nie musi być bardzo skomplikowane. Zastosowanie odpowiednich praktyk z pewnością pozwoli nam zwiększyć widoczność w internecie. Jeśli nie jesteśmy w stanie samodzielnie stworzyć takich treści – zawsze możemy skorzystać z usług doświadczonych SEO copywriterów.