Reklama w Internecie – 3 zasady, aby była skuteczna

Dochodzą do Ciebie różne sygnały o skuteczności kanałów komunikacji - znajomi podpowiadają: linki sponsorowane, kampania na Facebook-u, a jeszcze inni opowiadają o mocy YouTube’a, blogów i infuencerów. Jak nie zginąć w gąszczu tych informacji? Jaki kanał komunikacji wybrać? Poniżej podpowiadamy w 3 punktach, jak uporządkować natłok możliwości i wybrać skuteczną reklamę w internecie dla Twojego biznesu.

1. Strategia marketingowa

Chociaż wydaje Ci się, że to oczywiste to, czy spisałeś taki plan na kartce? Czy potrafisz określić:

  • Jakie są Twoje priorytetowe cele biznesowe (większa sprzedaż czy rozpoznawalność marki, więcej połączeń telefonicznych czy więcej odwiedzin w salonie)?
  • Wymienić inne cele poboczne, istotne z punktu widzenia pozyskania i utrzymania klienta (polubienie profilu na Facebook-u, zapis na newsletter, pozostawienie telefonu kontaktowego)?
  • Wskazać potencjalną grupę docelową, określając: płeć, wiek wykształcenie, miejsce zamieszkania, zainteresowania i styl życia osób, do których masz trafić?

Strategia marketingowa przyda się nie tylko Tobie, ale także Twoim współpracownikom. Dzięki niej szybko poznają misję i wizję firmy, będą mogli przyłączyć się do jej tworzenia. Pozwoli to również zbudować więź z klientami, którzy się utożsamią z Twoimi wartościami.

2. Inbound i Outbound Marketing

Kolejnym zagadnieniem są możliwe kanały komunikacji i wybór jednego z nich. Istnieją dwa sposoby prezentowania produktów i usług. Outbound marketing przynosi efekty tylko w momencie emisji, a działania inbound marketing budują wartość w długim okresie czasu.

  • Inbound Marketing – SEO, Social Media, Content Marketing, newsletter, fora
  • Outbound marketing – linki sponsorowane, kampania produktowa w wyszukiwarce Google, reklama graficzna, reklama na YouTubie

3. Analityka internetowa

Jeśli uruchomiłeś już reklamę, konieczna jest jej weryfikacja – czy na pewno kanały komunikacji, które wybrałeś i przekaz, który prowadzisz realizują cele biznesowe, które założyłeś? Największą zaletą reklamy w Internecie jest właśnie możliwość badania jej skuteczności i optymalizacja. Dane możemy pozyskać dzięki podłączeniu do strony bezpłatnego programu Google Analytics. Co można za jego pomocą zmierzyć?

  • transakcje (sprzedaż) – ilość zrealizowanych koszyków
  • cele biznesowe – ilość zapisanych osób na newsletter, ilość połączeń telefonicznych
  • zaangażowanie Klientów (user experience) – np. współczynnik odrzuceń, jakie podstrony przeglądają itd.

Obserwowanie zachowań użytkowników pozwoli na wyciągniecie odpowiednich wniosków, optymalizację działań, a tym samym lepsze zarządzanie budżetem i wyższy zwrot z inwestycji.

Podsumowanie

Reklama jest na pewno dźwignią handlu i zwiększa ruch na stronie. Aby tak się stało (czego z całego serca Wam życzymy), działania marketingowe należy stale sprawdzać, analizować i optymalizować. Marketing wymaga podjęcia ryzyka i eksperymentowania. Internet się zmienia, technologia się zmienia, co chwilę dowiadujemy się, jak zmieniają się trendy w marketingu. Ulegają zmianom także zachowania konsumentów i ich oczekiwania, które są coraz większe i którym należy sprostać. Dlatego działania marketingowe to stałe działanie, wymagające niemałej aktywności.

Jeżeli masz jakieś pytania odnośnie tego artykułu napisz do nas! Pozostajemy do Twojej dyspozycji.