Reklama w YouTube - dlaczego warto na nią postawić?

YouTube to niezwykłe narzędzie, które ma globalny zasięg! Przede wszystkim ma już ponad miliard użytkowników, co stanowi aż… jedną trzecią praktycznie wszystkich internautów! Dużo, prawda? Ponad połowa wyświetleń w YouTube to odtworzenia filmików na urządzeniach mobilnych (nadal ktoś sądzi, że Mobile-First Index to tylko wymysł?). To naprawdę niesamowite medium, na którym możemy się reklamować nawet wtedy, gdy nie mamy reklamy wideo! W przeciwieństwie do wielu innych stron – ta platforma skoncentrowana jest na filmach. Dzięki temu wiesz, że to, co prezentujesz powinno trafić do Twoich odbiorców.

Dlaczego warto postawić na reklamę w YouTube?

Reklama w YouTube pozwala na dotarcie do szerokiego grona klientów. Swoje reklamy możesz kierować do różnych osób w zależności od:

  • Grupy demograficznej, czyli płci, wieku, a nawet takich aspektów jak status rodzicielski czy dochód! Dzięki czemu możesz dotrzeć do konkretnej grupy docelowej, która Cię interesuje.
  • Lokalizacji, czyli tego, gdzie aktualnie znajdują się Twoi klienci. Możesz, dzięki temu wyświetlać swoją reklamę np. na terenie całego kraju lub zawęzić ją tylko do osób, które znajdują się w pobliżu.
  • Zainteresowań, kieruj reklamę do tych osób, które faktycznie są zainteresowane Twoim produktem! Jeśli masz mocno specjalistyczny produkt lub usługę, dopasuj reklamę do konkretnych odbiorców. Dzięki temu masz większą szansę na sukces!
  • Innych aspektów, np. remarketing wideo, czyli docieraj do tych osób, które już wcześniej weszły w interakcję z Twoją reklamą, bądź odwiedziły Twój profil na serwisie YouTube.

Dzięki zastosowaniu odpowiedniej strategii możesz realizować różne cele biznesowe:

  • Zwiększyć sprzedaż produktów i usług
  • Zyskać lojalność klientów
  • Nawiązać kontakty z klientami
  • Zwiększyć świadomość marki

Źródło: https://www.youtube.com/intl/pl_ALL/yt/advertise/running-a-video-ad/#review

Taki sposób reklamy niesie za sobą wiele korzyści, ponieważ aby reklamować się w YouTube:

  • nie potrzebujesz dużych budżetów. Masz pełną kontrolę nad dziennym budżetem i możesz decydować, ile chcesz wydawać na swoją reklamę. Poza tym płacisz tylko wtedy, gdy ktoś zareaguje na Twoją reklamę.
  • nie potrzebujesz także materiały wideo. Dzięki bezpłatnemu narzędziu, jakim jest Galeria Reklam możesz stworzyć dowolny format reklamy i aktywować ją w ciągu zaledwie kilku minut. Więcej o formatach reklam możesz dowiedzieć się z naszego artykułu „Reklama w YouTube - Formaty reklam”.

Gdzie kierować użytkowników YouTube?

Przede wszystkim ustawiając reklamę na YouTube musimy zastanowić się nad tym, jaki ma być cel kampanii. Po obejrzeniu naszego wideo – użytkownik powinien wykonać odpowiednią relację. Możemy:

  • Zachęcić użytkowników do odwiedzenia naszej strony, bądź dokonania zakupów w sklepie - aby tego dokonać powinniśmy kierować użytkowników bezpośrednio na naszą stronę główną.
  • Przekierować osoby, które widziały reklamę do naszego kanału na YouTube. Dzięki takiemu rozwiązaniu zwiększymy liczbę osób, które obejrzały lub udostępniły nasze wideo. Dodatkowo możemy też przyciągnąć nowych klientów i odbiorców!

Jak uruchomić reklamę w YouTube?

W zależności, jakie formaty reklam posiadasz (filmy wideo, banery reklamowe czy tekst oraz gdzie chcesz, aby reklama była wyświetlana), uruchomienie reklam w YouTube wygląda następująco:

  • Jeżeli posiadasz filmy wideo umieszczone w YouTube możesz uruchomić tzw. reklamy TrueView. Do uruchomienia tego typu kampanii konieczne jest połączenie konta YouTube z kontem Google AdWords. Cały proces ustawień kampanii przedstawiony jest tutaj.
  • Jeżeli formatem reklamy jest tekst, bądź baner kampanię na YouTube uruchamia się tylko i wyłącznie korzystając z Google Adwords. Tworząc nową kampanię należy wybrać „Sieć reklamową”, a jako miejsce docelowe youtube.com.
  • Istnieją także niestandardowe formaty reklam tzw. mastheady - TrueView Discovery, które wyświetlają się na stronie głównej w YouTube a ich wyświetlanie odbywa się na zasadach rezerwacji. W kampaniach z rezerwacjami obowiązują minimalne progi wydatków.

Komu powierzyć stworzenie kampanii?

Znając już opinie FunkyMedia na temat YouTube, wiesz, że naszym zdaniem to idealne miejsce do ustawiania reklam. Jeżeli sam nie posiadasz czasu lub odpowiedniej wiedzy niezbędnej do stworzenia i monitorowania kampanii, powierz to zadanie agencji, która jest Partnerem Google oraz posiada Certyfikaty potwierdzające wiedzę z zakresu:

  • Reklam Wideo
  • Reklam w sieci reklamowej
  • Google Analytics

Status Partnera oznacza, że firma, która go posiada ma zaufanie Google i pomoże nam maksymalnie wykorzystać potencjał reklamy internetowej i zadbać o wizerunek firmy online. W wyszukiwarce Partnerów znajdziecie najlepszych specjalistów, którym można zaufać: Google Partners.

Nawiązując współpracę z Partnerem możesz liczyć na otrzymanie kuponów. Obecnie dostępne są kupony:

  • Jeśli wydasz na koncie 100 zł otrzymasz z kuponu dodatkowe 250 zł.
  • Kupony na kwotę 600 zł, należy w ciągu 30 dni wydać dowolną kwotę na koncie. Jeśli wysokość wydatków będzie wyższa niż 600 zł, to konto zostanie zasilone maksymalnie kwotą 600 zł. Jeśli wydasz mniej, to Google przyzna równowartość twoich wydatków.