Reklama w YouTube dostępna jest dziś dla każdego. Nie musisz nawet posiadać zasobów reklamowych wideo. Dostępne są także inne formaty reklam: graficzne czy tekstowe, które możemy przygotować samodzielnie. Dzięki bezpłatnemu narzędziu, jakim jest Galeria Reklam, możemy stworzyć dowolny format reklamy i aktywować ją w ciągu zaledwie kilku minut. To pozwala na testowanie różnego typu komunikatów, motywów kolorystycznych i obrazów bez ponoszenia żadnych kosztów.

Stwórz swoją reklamę i niech zobaczy ją świat!

Google udostępnia również bezpłatne narzędzie Edytor wideo, dzięki któremu możemy montować nowe filmy z kilku klipów i publikować je w YouTube jednym kliknięciem przycisku. W Edytorze wideo możemy:
- Połączyć kilka przesłanych filmów i obrazów, aby utworzyć z nich nowy film.
- Przyciąć przesłany materiał do odpowiedniej długości.
- Dodać muzykę do filmu z biblioteki zatwierdzonych ścieżek dźwiękowych.
- Dostosować klipy, używając specjalnych narzędzi i efektów.
Edytor wideo możesz otworzyć, wchodząc na stronę http://www.youtube.com/editor
Formaty reklam w YouTube
Poniżej przedstawiamy w skrócie różnorodne formaty reklam dostępnych w YouTube. Każda z nich ma inne wymagania techniczne, dotyczące m.in. rozmiaru banneru. Na YouTubie dostępne są różne formaty reklamowe. Dzięki temu możesz wyświetlać wiele rodzajów reklam:
- Formaty displayowe – wyświetlane są na prawo od filmu, który aktualnie oglądamy. Dostępny jest podczas korzystania z komputerów. Jeśli mamy bardzo duży wyświetlacz – reklama może czasem wyświetlać się poniżej listy proponowanych pozycji, a nie jak zwykle – nad nią. Parametry tej reklamy to 300 x 250 px lub 300 x 60 px
- Nakładki reklamowe – lekko przezroczysta forma, która widoczna jest w trakcie wyświetlania filmu i zajmuje ok. 20% okna. To także forma, która wyświetla się jedynie wtedy, gdy korzystamy z komputerów. Dostępna jest w dwóch wersjach – opcji graficznej oraz tekstowej. Parametry obrazu to 468 x 60 px lub 728 x 90 px
- Reklamy wideo możliwe do pominięcia – jeśli chcesz się wyświetlać praktycznie wszędzie, czyli na komputerach, urządzeniach mobilnych, telewizorach, a nawet konsolach do gier – to opcja idealna. Reklamy tego typu można pominąć już po 5 sekundach od rozpoczęcia wyświetlania. Mogą pojawiać się przed filmem, w trakcie jego trwania bądź po zakończeniu. Parametry dopasowane są do wielkości wyświetlacza

3 typy reklam na YouTube
Formaty reklam to nie wszystko! Możesz wyświetlać trzy różne typy reklam – w zależności od tego, gdzie pokazywać ma się komunikat oraz na jakim urządzeniu jest on wyświetlany. Jakie typy reklam można wyświetlać na YouTube?
- Reklamy TrueView In-Stream, czyli materiały wideo, które wyświetlane są odbiorcom przed głównym filmem (np. reklama niemożliwa do pominięcia)



Podsumowanie:
Reklamodawcy dzięki wykorzystaniu różnorodnych formatów reklam mogą zrealizować wiele celów biznesowych:
- Zwiększyć sprzedaż produktów i usług
- Zyskać lojalności klientów
- Nawiązać kontakty z klientami
- Zwiększyć świadomość marki
Według danych YouTube ze stycznia 2016r*.
- 41% użytkowników podejmuje działanie po obejrzeniu reklamy,
- 42% osób kupujących online ogląda filmy w ramach poszukiwania informacji o produkcie przed zakupem,
- 64% osób korzysta z YouTube, szukając produktów.
* Źródło: YouTube, dane na styczeń 2016 r.,
https://www.youtube.com/yt/press/pl/statistics.html