Z wymiarami grafik w Social Media jest jak z Google – jedyną pewną kwestią jest tutaj zmiana! Gdy już przyzwyczaimy się do jednych wymiarów – serwisy społecznościowe zaraz je zmieniają. Niedostosowanie się do rozmiaru, który obecnie obowiązuje może powodować, że zamiast ładnych grafik na Facebooku czy Instagramie będziemy mieć rozpikselowane zdjęcia lub jedynie jakiś ich wycinek. Jakie są aktualne rozmiary grafik? Sprawdź!
Identyfikacja wizualna, branding
O tym, jak ważna jest spójna identyfikacja firmy, nikogo przekonywać nie trzeba. Przykładem dobrze przeprowadzonego brandingu są takie marki jak Apple, Coca-Cola, Google, McDonald czy polskie firmy: CCC, Gino Rossi, Inglot. O przywiązaniu do marki i o tym, co ludzie są w stanie dla niej zrobić, można więcej przeczytać w artykule „Lovemarks – strategia marki oparta na emocjach”.
Wymiary grafik w Social Media
W momencie tworzenia logo firmy, czy to w celu wyróżnienia stacjonarnego sklepu, wydrukowania wizytówki, jak i budowania strony www, warto poprosić grafika o przygotowanie dodatkowych plików jpg, png czy też gif, aby zachować spójną identyfikację wizualną na najpopularniejszych portalach internetowych.
1. Facebook – pożądane wymiary grafik
- zdjęcie profilowe – 170px x 170px (dla wersji stron na komputer), 128px x 128px (dla urządzeń mobilnych) – aby zdjęcie dobrze się prezentowało, warto wgrać kwadratową grafikę o minimalnej rozdzielczości 320px x 320px.
- zdjęcie w tle – 820px x 312px – na urządzeniach mobilnych zdjęcie zostanie skadrowane do rozmiaru 640px x 360px.
- zdjęcie w tle wydarzenia – 1200px x 628px
- zdjęcie w tle dla grupy – 1640px x 856px
- zdjęcie do udostępnianego linku – 1200px x 628px
- zdjęcie wydarzenia – 1200px x 450px
- zdjęcie w reklamie bannerowej (w prawej kolumnie serwisu) – 1200px x 846px
- zdjęcie w reklamie mobilnej – 1200px x 720px
- zdjęcie w reklamie karuzelowej – 600px x 600px (rekomendowany format), 1080px x 1080px (optymalny rozmiar)
- zdjęcie w poście reklamowym – 1200px x 900px
- zdjęcie w reklamie polubienia strony – 1200px x 444px
- zdjęcie do postu w pionie – 640px x 960px
- zdjęcie do postu w poziomie – 1200px x 900px
Jeżeli chodzi o Facebooka to trzeba pamiętać, że przy wykorzystywaniu grafik do płatnej reklamy grafika nie może zawierać więcej niż 20% tekstu. Można to sprawdzić wykorzystując narzędzie siatki.
2. Instagram – rozmiary grafik
- zdjęcie profilowe – 110px x 110px
- zdjęcie widziane na komputerze – 612px x 612px (wielkość wyświetlana)
- zdjęcie widziane na smartfonie – 510px x 510px
- miniatury zdjęć – 161px x 161px
3. YouTube – wymiary grafik
Grafika kanału może wyglądać inaczej na komputerach, a inaczej na telewizorach czy komórkach. Aby grafika wyświetlała się dobrze na wszystkich urządzeniach, prześlij pojedynczy obraz o wielkości 2560×1440 pikseli.
Minimalna szerokość grafiki: 2048×1152 pikseli. To „bezpieczny obszar”, w którym tekst i logo na pewno nie zostaną przycięte podczas wyświetlania na różnych urządzeniach.
Maksymalna szerokość: 2560×423 pikseli. Powoduje to, że „bezpieczny obszar” jest zawsze widoczny; obszary po obu stronach grafiki kanału są wyświetlane w zależności od rozmiaru okna przeglądarki widza.
Rozmiar pliku: zalecamy plik o rozmiarze 4 MB lub mniejszy.
4. Google+ – wielkości grafik
- zdjęcie profilowe – Format: JPG lub PNG., Rozmiar: od 10 KB do 5 MB, Minimalna rozdzielczość: 720 x 720 pikseli.
- zdjęcie na okładce – 1080 x 608,
- zdjęcie w tle: 2120 x 1192
- zdjęcie udostępniane w poście – 250px x 250px.
5. Twitter – aktualne wymiary grafik
- zdjęcie profilowe – 400px x 400px,
- zdjęcie w nagłówku – 1500px x 1500px,
- zdjęcie udostępnione na tablicy – 1024px x 512px,
- zdjęcie w wiadomości tekstowej – 440px x 220px.
6. LinkedIn – aktualne rozmiary grafik
- zdjęcie profilowe – rekomendowana wielkość 400px x 400px, choć minimalny wymiar to 200px x 200px.
- zdjęcie w tle – 1400px x 425px
- standardowe logo – 400px x 400px
- banner biznesowy – 646px x 220 px
- kwadratowe logo boczne – 60px x 60px
- zdjęcie typu Career Cover Photo – 974px x 330px
7. Pinterest – aktualne rozmiary grafik
- zdjęcie profilowe – 165px x 165 px (wyświetlane na stronie głównej), 32px x 32px (wyświetlane na innych stronach
- zdjęcie na tablicy – 222px x 150px
- pinezki – 238px szerokości
Dlaczego spójność brandingu jest tak ważna?
Głównym powodem wprowadzenia ujednoliconej identyfikacji wizualnej jest to, że pozwala ona uniknąć nieporozumień, łatwiej znaleźć firmę i dotrzeć do niej. Przykładem może być sklep stacjonarny, który odwiedzają klienci. W momencie szukania podobnych produktów w Internecie, jeżeli natrafią na stronę internetową i rozpoznają logo sklepu, który znają, są w stanie szybciej dokonać w nim zakupu. To ostatnie zdanie jest kolejnym punktem przemawiającym za spójnym brandingiem – nie tylko wpływa na rozpoznawalność, ale także wzbudza emocje, wpływa na lojalność, zwiększa zaufanie.