Zmiana Google Adwords.Dlaczego wprowadzono Google Ads i czy był to krok w dobrą stronę?

Historia Google Ads zaczyna się w 200 roku, kiedy to rozpoczęła się działalność systemu Google AdWords. Przez prawie 18 lat jego działania twórcy nieustannie zmieniali system starając się go ulepszać, tak aby jak najlepiej spełniał swoją rolę ułatwiając firmom promocję w sieci. Zwykle były to pojedyncze, ale istotne zmiany w funkcjonalności tego narzędzia, które pozwalały rozszerzać jego możliwości. Wprowadzano na przykład nowe formaty reklam albo nowe systemy ich ochrony. Czasami zmieniano też interfejs na bardziej intuicyjny i wzbogacano go o dodatkowe opcje. Jednak w końcu twórcy zdecydowali się na kluczową zmianę. Zmiana Google Adwords na ADS objęła znacznie szerszy zakres.

Zmiana Google Adwords na Google ADS

Tym razem jednak Google poszło o krok dalej i zdecydowało się na całkowitą metamorfozę nie tylko interfejsu i funkcjonalności Google AdWords, ale też jego nazwy i logotypu. Teraz system ten nosi nazwę Google Ads. Dlaczego Google zdecydowało się na rebranding? Najwyraźniej uznano, że Google Ads to prostsza nazwa, która lepiej będzie pasować do nowego wizerunku marki i oferowanych przez nią usług w zakresie promocji i reklamy. Stara nazwa (ang. words – słowa) sugerowała, że możliwe jest umieszczanie w wynikach wyszukiwania wyłącznie reklam tekstowych, a przecież swego czasu wprowadzono też inne formaty reklam: graficzne (w tym gify) i video. O wiele ważniejsze od pytania „Dlaczego?” jest pytanie „Czy to krok w dobrym kierunku?”. Czy wprowadzone przez Google zmiany będą dla użytkowników ułatwieniem czy utrudnieniem?

Czy zmiana Google Adwords to krok w dobrą stronę?

Jak na razie rebranding, odświeżony interfejs i inne nowości, jakie zafundowało nam Google, mają tyle samo zwolenników, co przeciwników, ale tak jest w przypadku każdej zmiany. Mimo krytyki ze strony użytkowników przywiązanych do systemu Google AdWords, jego następca bez trudu przejął rolę najpopularniejszego internetowego narzędzia marketingowego i świetnie sobie w niej radzi. Nie da się zaprzeczyć, że Google Ads, tak jak wcześniej Google AdWords, jest najlepszym i najskuteczniejszym systemem promocji i reklamy w sieci. Poza tym Google Ads ma wiele zalet, a co za tym idzie sporą przewagę nad swoim poprzednikiem. Czy to oznacza, że zostanie z nami na kolejne 18 lat? To się okaże.

Nowoczesne i innowacyjne Google Ads, czyli co zmieniono wraz z nazwą?

Google wprowadziło niemałą rewolucję w swoim systemie reklamowym. Rebranding bowiem nie jest jedyną zmianą, na jaką zdecydował się gigant z Mount View. Nowości w Google Ads jest całkiem sporo – od zastąpienia starego interfejsu bardziej przyjaznym i czytelnym panelem po dodatkowe funkcje i rozwiązania, które mają ułatwić użytkownikom korzystanie z dostępnych usług. Dużo na tej rewolucji zyskała strona techniczna systemu. Zmieniono m.in. jego silnik i oprawę graficzną oraz usprawniono proces konfiguracji konta. Poza tym dopracowano i uporządkowano ofertę produktową integrując różne narzędzia i odrębne platformy reklamowe, np. DoubleClick i Google Analytics 360 połączono w Google Marketing Platform, której częścią stało się też Display&Video 360 łączące DoubleClick Big Manager, Campaing Manager i Studio and Audience Center. Jedną z najbardziej fundamentalnych zmian, jakie zaszły, jest również rezygnacja z personalizowania reklam na podstawie treści wiadomości w poczcie Gmail – dzięki temu jej użytkownicy zyskali prywatność, której tak się domagali.

Inne warte uwagi nowości w Google Ads to:

  • rozbudowanie reklam tekstowych o dodatkowe, opcjonalne pola;
  • rozszerzenie promocji o informacje dotyczące jej warunków, wysokości zniżek oraz oferowanych produktów i usług;
  • uruchomienie specjalnego typu kampanii przeznaczonego dla małych przedsiębiorstw;
  • inteligentne kampanie produktowe, czyli zautomatyzowane połączenie standardowych kampanii produktowych i remarketingowych;
  • możliwość określania stawek płatności za konwersje w kampanii Google Display Network.

Czasy się zmieniają, Internet się zmienia i my, jego użytkownicy, też się zmieniamy. Google stara się za tym wszystkim nadążać, dopasowywać się do zmieniających się trendów i wychodzić naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom internautów. To dobrze, że nie zostaje w tyle. Zmiany są nieuniknione, ale tym razem może jest to zmiana na lepsze? Musimy na dobre pożegnać się z Google AdWords, ale to wcale nie znaczy, że coś straciliśmy, wręcz przeciwnie – sporo zyskaliśmy.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *