Witryna w kolorach tęczy

Przeglądając strony internetowe często spotykam się z prawdziwymi perełkami i szczerze mówiąc zastanawia mnie, gdzie twórca takiej witryny schował swój dobry smak. Szczególnie przytłaczają mnie takie strony, na których kolory pojawiają się we wszystkich możliwych odmianach oraz w wyjątkowo ostrym nasyceniu. Przypomina mi to niekiedy zabawę małego dziecka, które dorwało się do kredek lub farb i chce koniecznie użyć każdej, bo jest taka ładna.

Jaskrawe kolory odwracają uwagę

Oczywiście, jeśli założeniem projektanta jest przyciągnięcie uwagi czytelnika nie do samej treści tekstu, lecz do jednej konkretnej ilustracji, wystarczy, że otoczy ją krwistoczerwoną migająca ramka i dodatkowo jeszcze umieści pod nią napis Uwaga!! Właśnie na tej zasadzie działają na użytkownika reklamy w stylu: jesteś dziś 100 000-ną osobą odwiedzającą stronę. W nagrodę wejdź i weź udział w losowaniu. Jeśli taka reklama pojawi się w miejscu przeznaczonym na baner, natychmiast zapominasz o tym, czego szukasz na stronie i klikasz z czystej ciekawości, co też tam można wylosować. Planując wypełnienie witryny wartościową treścią, staram się zawsze używać kolorów stonowanych i dać czytelnikowi czas na poznanie wszystkich modułów oraz wybór własnego, który interesuje go najbardziej.

Nadmiar barw wpływa na zmęczenie

Nie tylko jaskrawość kolorów źle działa na odbiorcę. Jeśli zobaczysz portfolio agencji oferującej projektowanie stron Częstochowa przekonasz się, że gama barw w profesjonalnym „tworze” zawsze jest ograniczona. I jeśli projektant zdecyduje się na niebieski, to żongluje wszystkimi jego odcieniami, czasami akcentując coś inną barwą dla kontrastu, ale nigdy nie zobaczysz na jednym portalu kilkunastu kolorów z podstawowej palety barw. Większość takich projektów tworzona jest na bazie barw flagowych firmy, czyli tych, które znajdują się w logo.

Kontrast czy barwy pochodne?

Nie jestem w stanie stwierdzić jednoznacznie, które z tych zestawień jest lepsze. Zważywszy, że czerń i biel są barwami kontrastowymi zaryzykuję stwierdzenie, że jest to zestawienie idealne, ale wiele zależy od tego, czemu poświęcona jest strona. Jeśli informujesz na niej o działalności ekologicznego przedszkola czy nowej dyskotece, to lepiej zadziałają kontrasty mające więcej życia i kojarzące się z młodością czy rozrywką. Prezentując prywatny dom spokojnej starości lepsze efekty osiągniesz delikatnymi tonami.
[button color="red" link="/formularz-kontaktowy/"]Zamów bezpłatną wycenę[/button]

Wyślij zapytanie

Wysyłanie...
Gotowe! Twoja wiadomość została wysłana!

* Pole wymagane