Agencja interaktywna to inaczej agencja reklamowa specjalizująca się w przygotowaniu i wdrożeniu strategii budowy wizerunku firmy w Internecie na podstawie założeń marketingowych przedstawionych przez Klienta.
Agencja interaktywna zajmuje się:
- projektowaniem serwisów WWW,
- systemów e-commerce i B2B,
- e-marketing i konsulting internetowy (doradztwo marketingowe),
- przygotowywanie i obsługa kampanii reklamowych,
- pomoc w wyborze hostingu, domeny,
- SEO i pozycjonowaniem stron internetowych.
Firmy, które świadczą tak szeroki wachlarz usług, określa się mianem agencji full-service. Dlatego większość agencji specjalizuje się w części powyższych usług.
Agencja interaktywna – projekty stron
Jeśli szukasz profesjonalistów do zaprojektowania strony www lub sklepu, który będzie cechować: innowacyjność, użyteczność, bezpieczeństwo, wydajność i łatwa rozbudowa – to z pewnością powinieneś zgłosić się do agencji interaktywnej, która przeprowadzi Cię przez cały proces – od strategii po realizację strony www. W procesie tworzenia oprogramowania dla strony, specjaliści wspierają Klienta we wszystkich fazach realizacji projektu, bardzo często podsuwając dobre pomysły i rozwiązania.
Należy pamiętać, by tworzone oprogramowanie strony www było zgodne z aktualnymi wytycznymi Google dla Webmasterów. Wytyczne dotyczą takich aspektów jak: wersja mobilna/responsywna, szybkość ładowania, prezentacja obrazków w nowym formacie webp, zabezpieczenie certyfikatem SSL, unikalna treść, podpięcie map Google, wskazanie lokalizacji. Oprócz tego warto również zwrócić uwagę na wybór samego systemu zarządzania treścią (CMS) i wybrać opcję dopasowaną do potrzeb i możliwości obsługi strony.
Agencji interaktywnych nie należy mylić z agencjami public relations prowadzącymi działania PR. Firmy te, mimo nierzadko zbieżnych celów, wykorzystują inne narzędzia i metody działania.