Formy promocji sklepu internetowego

Najlepsze formy promocji sklepu internetowego

Niestety polskie firmy badawcze nie zbierają danych ze sklepów internetowych w celu przeanalizowania źródeł zakupów (konwersji). Dlatego w poniższym artykule odniesiemy się do wyników ze Stanów Zjednoczonych. Firma Custora zbiera i publikuje aktualne raporty na temat wyników amerykańskich sprzedawców.

Poniżej kanały komunikacji i ich udział w zamówieniach.

najlepsze firmy promocji sklepu internetowego

Jak pokazują wyniki za 3Q 2016 największy udział w zdobywaniu zamówień do sklepów internetowych mają wyniki organiczne z wyszukiwarki – aż 21,8% wszystkich zleceń pochodzi z tego kanału. Drugie miejsce zajęła płatna reklama w wyszukiwarkach internetowych (19,9%), a na trzecim miejscu uplasował się e-mail marketing (19,8%). Wysyłka newsletterów uzyskała najwyższy wzrost rok do roku. Słabszymi kanałami komunikacji okazały się social media i kampanie displayowe – czemu? Ponieważ są to bardziej kampanie wizerunkowe i budujące lojalność Klientów, a nie sprzedażowe.

Internet marketing (także: digital marketing, online marketing)

W Polsce najpopularniejsze kanały komunikacji to:

  1. (SEO) – działania ukierunkowane na podnoszeniu pozycji danej witryny w wynikach wyszukiwania (tzw. pozycjonowanie strony);
  2. AdWords – kampanie linków sponsorowanych, kampanie produktowe, kampanie wizerunkowe display, YouTube i reklama w Gmail.
  3. Social media marketing – reklamy na Facebook-u, Instagramie, Snapchat
  4. Allegro i OLX.pl (dawniej Tablica.pl), Domodi.pl, Allani.pl, Pakamera.pl – najpopularniejsze kanały e-commerce w Polsce
  5. Porównywarki cenowe – Ceneo, Skąpiec. Trzeba jednak pamiętać, że są to Klienci zorientowani na cenę więc nie można zbytnio liczyć na ich lojalność (więcej o typach Klientów w artykule: Typologia Klientów sklepów internetowych).
  6. Influence marketing - Blogerzy, Youtuberzy tak zwani influencerzy. Ta forma marketingu zyskuje coraz większą popularność. Ma to związek z rozwojem portali społecznościowych, blogosfery i życia w sieci. Przez zagraniczne portale ta forma marketingu nazywana jest „The Next Big Thing”, coś, co może zastąpić modny w ostatnich latach content marketing czy growth hacking.

O czym warto jeszcze wspomnieć wybierając z listy działania promocyjne dla swojego sklepu? Kanały te razem ze sobą współpracują. Jak wiadomo nie zawsze Klient realizuje zakup przy pierwszym kontakcie ze stroną internetową. Bywa tak, że przekaz marketingowy musi dotrzeć do niego z różnych kanałów jednocześnie – więcej o tym zagadnieniu w naszym artykule: „Jesteś przygotowany na omnichannelowców?” . Zależność od siebie różnych źródeł zakupów odzwierciedlana jest w modelach atrybucji, które można analizować np. w Google Analytics.

Źródła:

Wyślij zapytanie

Wysyłanie...
Gotowe! Twoja wiadomość została wysłana!

* Pole wymagane