Przedstawiamy przykłady kampanii Adwords.
Pisaliśmy już wielokrotnie, że w celu uruchomienia skutecznej reklamy w Google konieczne jest poznanie celów biznesowych Klientów i pełne dostosowanie planu działania do konkretnej firmy. Cele kampanii Adwords są bardzo różne, mogą to być na przykład:
- sprzedaż w sklepie internetowym
- albo wypełnienie formularza z zamówieniem
- a także… odnotowane połączenia z urządzeń mobilnych!
Celów biznesowych może być wiele, tak jak i sposobów ich osiągnięcia. Obecnie mamy szeroki wachlarz kanałów marketingu internetowego – jednym z nich jest program Google AdWords (obecnie Google Ads). To narzędzie do tworzenia różnych form kreacji w celu dotarcia do Klientów – od powszechnie wszystkim znanej kampanii linków sponsorowanych – po kampanie produktowe, wizerunkowe (display) czy kampanie na YouTube i w Gmail-u. Jeżeli chodzi o firmy usługowe, nastawione na szybkie pozyskanie Klienta, które oferują pewne usługi/towary w określonej lokalizacji, skuteczna może okazać się kampania linków sponsorowanych. Jest to reklama wyświetlana w wyszukiwarce Google na górze strony z zieloną informacją. W przypadku sklepu internetowego z ubrankami dziecięcymi, sprawdzi się kampania produktowa. Każda z nich ma swoją rację bytu i powinna zostać odpowiednio dopasowana do potrzeb i celów firmy reklamującej się.
A teraz, czas na nasze osiągnięcia. Przedstawimy krótkie przykłady kampanii Adwords dla różnych branż, ze szczególnym wskazaniem na różnorodność celu ich działania.
Poniżej przedstawiamy przykład kampanii linków sponsorowanych z branży gastronomicznej
Uzyskaliśmy wysoki wskaźnik CTR świadczący o bardzo dobrym dopasowaniu tekstów reklamowych i słów kluczowych do zapytań kierowanych przez Klientów. Nasz udział w rynku wynosi aż 74%! Konwersja mierzona jest ilością przejść na stronę z zamówieniem i wynosi 333 osoby – koszt konwersji wyniósł 7,21zł – co jest akceptowalne dla Klienta.
W ramach kampanii linków sponsorowanych prowadzimy 7 grup reklam z podziałem na słowa kluczowe oraz lokalizacje. Dzięki temu możemy lepiej dostosowywać stawki w zależności od konkurencji.
Przykład kampanii Adwords dla sklepu z branży turystycznej
Jeżeli chodzi o sklepy internetowe to wartościowymi wskaźnikami skuteczności kampanii mogą być: współczynnik odrzuceń i oczywiście ilość dokonanych zakupów. To wszystko można mierzyć dzięki np. integracji Google AdWords z Google Analytics i odpowiedniej konfiguracji obu tych programów.
Jak widać na poniższym przykładzie współczynnik odrzuceń dla sklepu jest na poziomie 1,54% -oznacza, to, że w reklamę klikają osoby zainteresowane zakupem, a średnio ilość przeglądanych stron przez Klientów wynosi ponad 5 stron. Ilość konwersji mierzona zarówno sfinalizowanymi koszykami, jak i celami inteligentnymi wynosi 259.
Przykład kampanii AdWords firmy z branży turystycznej
Kampania dla firmy prowadzącej wynajem samochodów w określonej lokalizacji. Wysoki CTR na poziomie 10% świadczy o dopasowaniu reklam do słów kluczowych i zapytań Klientów. Średnio klienci przeglądają ponad 2 strony – co w przypadku strony z 5 podstronami to dobry wynik. Konwersje mierzone są m.in. ilością przejść na stronę kontakt i wynosi 100 osób.
Przykład kampanii AdWords dla branży z działu dom i ogród
Reklama dotyczyła mebli i akcesoriów do domu nowej, włoskiej marki. Celem kampanii było nie tylko pozyskanie Klientów dokonujących bezpośrednio zakupów na stronie, ale także wzmocnienie rozpoznawalności marki. Kampania przyniosła efekty. Rozpoczęły się zamówienia przez stronę, jak i wzrósł ruch w sklepie stacjonarnym.
Kampania wizerunkowa wyświetliła się ponad 3,5 mln razy – średni koszt za kliknięcie wyniósł 0,09zł! Kampania produktowa skutkowała 13 zrealizowanymi koszykami.
Oprócz tego prowadziliśmy kampanię promującą sklep stacjonarny – średnio Klienci przeglądali blisko 5 stron.
Kampania Adwords została także połączona ze stworzoną przez nas wizytówką firmy na mapach Google. Lokalizację firmy na mapach sprawdzało 267 osób.
Przykład kampanii Adwords dla branży usługowej
Kampania prowadzona jest dla firmy, która świadczy usługi specjalistyczne z dojazdem do Klienta, jak również stacjonarnie zajmuje się sprzedażą i serwisem. Uzyskaliśmy wysoki CTR na poziomie 7,25%. Udział w wyświetleniach wynosi 71%.
Konwersja mierzona jest ilością odnotowanych połączeń:
Jak również ilością osób szukających firm na mapach Google – 438 osób sprawdzało, gdzie mieści się firma.
Podsumowanie wyników i wskaźników kampanii Adwords
Wskaźniki świadczące o skuteczności kampanii są różne dla danych branż. Do każdej z firm należy podejść indywidualnie i opracować strategię, która ma największe prawdopodobieństwo powodzenia. Wszelkie ustalenia, pomimo opracowanego planu, pozostają zmiennymi – w wyniku analiz danych, dostarczanych przez Google Adwords i odczytywanych przez specjalistów SEM, podstawowa strategia jest w ciągłej formie udoskonalania i maksymalizowania efektywności działań. O sukcesie prowadzonych działań reklamowych decyduje nie tylko kampania i strategia wraz z jej aktualizacjami, ale także strona docelowa, która jest miejscem sprzedaży. Estetyka strony, funkcjonalność, praktyczny design, jak i interesująca treść, z pewnością zostaną wykorzystane przez ruch generowanych dzięki kampaniom Adwords. Kampanie są wsparciem dla dobrze przygotowanej strony internetowej, nawet najlepsza kampania Adwords nie pomoże źle przygotowanej stronie internetowej i nie wpłynie na zwiększenie sprzedaży. Dlatego jeszcze raz podkreślamy: cele i indywidualnie dopasowana strategia kampanii Adwords, prowadzonej na porządnie przygotowaną stronę, z pewnością pozytywnie wpłyną na Państwa działania biznesowe, sprzedaż produktów, usług, jak i prezentację Państwa przedsiębiorstwa.