Reklama w YouTube - Formaty reklam

Aby reklamować się na YouTube nie trzeba posiadać zasobów reklamowych wideo. Dostępne są także inne formaty reklam: graficzne czy tekstowe, które możemy przygotować samodzielnie. Dzięki bezpłatnemu narzędziu, jakim jest Galeria Reklam, możemy stworzyć dowolny format reklamy i aktywować ją w ciągu zaledwie kilku minut. To pozwala na testowanie różnego typu komunikatów, motywów kolorystycznych i obrazów bez ponoszenia żadnych kosztów.

Stwórz swoją reklamę i niech zobaczy ją świat!

Google udostępnia również bezpłatne narzędzie Edytor wideo, dzięki któremu możemy montować nowe filmy z kilku klipów i publikować je w YouTube jednym kliknięciem przycisku. W Edytorze wideo możemy:

  • Połączyć kilka przesłanych filmów i obrazów, aby utworzyć z nich nowy film.
  • Przyciąć przesłany materiał do odpowiedniej długości.
  • Dodać muzykę do filmu z biblioteki zatwierdzonych ścieżek dźwiękowych.
  • Dostosować klipy, używając specjalnych narzędzi i efektów.
Edytor wideo możesz otworzyć, wchodząc na stronę http://www.youtube.com/editor

Formaty reklam w YouTube

Poniżej przedstawiamy w skrócie różnorodne formaty reklam dostępnych w YouTube. Każda z nich ma inne wymagania techniczne, dotyczące m.in. rozmiaru banneru. Na YouTubie dostępne są różne formaty reklamowe. Dzięki temu możesz wyświetlać wiele rodzajów reklam:

  • Formaty displayowe – wyświetlane są na prawo od filmu, który aktualnie oglądamy. Dostępny jest podczas korzystania z komputerów. Jeśli mamy bardzo duży wyświetlacz – reklama może czasem wyświetlać się poniżej listy proponowanych pozycji, a nie jak zwykle – nad nią. Parametry tej reklamy to 300 x 250 px lub 300 x 60 px
  • Nakładki reklamowe – lekko przezroczysta forma, która widoczna jest w trakcie wyświetlania filmu i zajmuje ok. 20% okna. To także forma, która wyświetla się jedynie wtedy, gdy korzystamy z komputerów. Dostępna jest w dwóch wersjach – opcji graficznej oraz tekstowej. Parametry obrazu to 468 x 60 px lub 728 x 90 px
  • Reklamy wideo możliwe do pominięcia – jeśli chcesz się wyświetlać praktycznie wszędzie, czyli na komputerach, urządzeniach mobilnych, telewizorach, a nawet konsolach do gier – to opcja idealna. Reklamy tego typu można pominąć już po 5 sekundach od rozpoczęcia wyświetlania. Mogą pojawiać się przed filmem, w trakcie jego trwania bądź po zakończeniu. Parametry dopasowane są do wielkości wyświetlacza
    Źródło: https://support.google.com/youtube/answer/2467968?hl=pl
  • Reklama wideo niemożliwa do pominięcia to jeden z nowszych typów reklamy. Tego rodzaju reklam nie możemy przewinąć ani pominąć. Mogą pojawiać się w każdej chwili: na początku filmu, w trakcie trwania lub po zakończeniu. Muszą być wyświetlone w całości. To format, który dostępny jest na komputerach oraz urządzeniach mobilnych. Format zależy jest od ustawień wyświetlacza. To, co powinniśmy wiedzieć: w zależności do ustawień regionalnych reklama może trwać 15 lub 20 s.
  • Reklamy w przerywnikach, czyli wideo niemożliwe do pominięcia. Trwa do 6 sekund i wyświetlane jest zanim rozpocznie się wyświetlanie Twojego filmu. To opcja dostępna na komputery i urządzenia mobilne.
  • Karty sponsorowane, czyli treści, które mogą być związane z naszym filmem, np. produktami, które są w nim dostępne. Dzięki temu możemy zachęcić klientów bezpośrednio do przejścia w naszą ofertę. Zajawka widoczna jest przez kilka sekund. Można wybrać ikonę znajdującą się w prawym, górnym roku filmu, by móc samoistnie zacząć przeglądać karty ofert. Usługa dostępna jest na komputery oraz urządzenia mobilne.

3 typy reklam na YouTube

Formaty reklam to nie wszystko! Możesz wyświetlać trzy różne typy reklam – w zależności od tego, gdzie pokazywać ma się komunikat oraz na jakim urządzeniu jest on wyświetlany. Jakie typy reklam można wyświetlać na YouTube?

  • Reklamy TrueView In-Stream, czyli materiały wideo, które wyświetlane są odbiorcom przed głównym filmem (np. reklama niemożliwa do pominięcia)
    Źródło: https://www.youtube.com/intl/pl_ALL/yt/advertise/how-it-works/
  • Reklamy TrueView Discovery, która wyświetlana jest na stronie głównej serwisu YouTube lub wyświetla się podczas korzystania z wyszukiwarki. Nadaje się do wzmacniania przekazu
    Źródło: https://www.youtube.com/intl/pl_ALL/yt/advertise/how-it-works/
  • Krótkie przerywniki na smartfony – idealne do łączenia z kampaniami TrueView lub do osobnego emitowania. Przyciągają uwagę i nadają się na urządzenia mobilne
    Źródło: https://www.youtube.com/intl/pl_ALL/yt/advertise/how-it-works/

Podsumowanie:

Reklamodawcy dzięki wykorzystaniu różnorodnych formatów reklam mogą zrealizować wiele celów biznesowych:

  • Zwiększyć sprzedaż produktów i usług
  • Zyskać lojalności klientów
  • Nawiązać kontakty z klientami
  • Zwiększyć świadomość marki

Według danych YouTube ze stycznia 2016r*.

  • 41% użytkowników podejmuje działanie po obejrzeniu reklamy,
  • 42% osób kupujących online ogląda filmy w ramach poszukiwania informacji o produkcie przed zakupem,
  • 64% osób korzysta z YouTube, szukając produktów.

* Źródło: YouTube, dane na styczeń 2016 r.,
https://www.youtube.com/yt/press/pl/statistics.html

FB Behance twitter Instagram