Prowadzenie fanpage’a na Facebooku nie jest bardzo trudne. Wystarczy mieć obmyślony cel, zbudowaną strategię i pora na działania! Jednak teraz, aby osiągnąć sukces potrzeba nie tylko strony internetowej. Odpowiedni fanpage może nam bardzo pomóc. Sam fanpage jednak nie wystarczy – trzeba zastanowić się jak zadziałać. Pomoże w tym skuteczna reklama w social media.
Dziś prowadzenie fanpage to jeszcze nie wszystko! Wszystko przez zmiany algorytmów na Facebooku i Instagramie. Sam ruch organiczny niestety nie wystarczy. Aby być widocznym w mediach społecznościowych potrzeba także postawić na kampanie płatne. – mówi Aleksandra Chłapińska, specjalista ds. marketingu internetowego w Agencji FunkyMedia.
Na co należy zwrócić uwagę w przypadku mediów społecznościowych? Jak stworzyć skuteczną reklamę?
Skuteczna reklama na Facebooku i Instagramie – na co postawić? Podpowiada specjalista FunkyMedia
Ustawiając reklamę musimy mieć na uwadze naprawdę wiele czynników. Samo stworzenie kampanii to jeszcze nie wszystko. Przemyślana wcześniej strategia pozwoli nam zaprojektować optymalną reklamę, która odniesie skutek.
Jeśli w twoje reklamy nie klikają potencjalni klienci – gdzieś popełniasz błąd. Przyczyn może być kilka. Przede wszystkim zadaj sobie jedno pytanie – czy znasz swoją grupę docelową? Bez zrozumienia odbiorców żadna reklama nie odniesie sukcesu. Wszystko dlatego, że kampanie powinny być dopasowane do zainteresowań, ale także i zwyczajów odbiorców – mówi Aleksandra Chłapińska z Agencji FunkyMedia.
Jakie błędy najczęściej popełniamy tworząc kampanie reklamowe na Facebooku lub Instagramie?
- Nieznajomość swoich odbiorców – emisja reklamy do osób, które nie są zainteresowane naszymi usługami
- Błędne targetowanie – czyli zbyt szerokie lub zbyt wąskie grupy docelowe, do których ma dotrzeć reklama. Zbyt wąskie targetowanie ma związek z przepalaniem budżetu, ponieważ oznacza większe stawki na reklamy – zbyt szerokie powoduje, ze reklama dociera do osób, które nie są nami zainteresowane
- Tworzenie reklam bez obmyślonego planu – jeśli nie mamy celu, nie mamy, co liczyć na skuteczną kampanię. Brak koncepcji spowoduje, że reklama nie odniesie sukcesu! Nie zastosujemy odpowiednich tekstów, nie postawimy na prawidłową grafikę, a budżet rozpłynie się w mgnieniu oka!
- Brak spójności pomiędzy komunikacją na profilu a komunikacją w reklamie – to częsty błąd! Bardzo rzuca się w oczy. Zwłaszcza, gdy odbiorca jest blisko z marką od razu zauważy zmianę. Dlatego ważne jest, aby reklama była dopasowana do sposobu działania całej strony.
- Zdjęcia, które nie przyciągają uwagi – nie musimy być kontrowersyjni, by zaskoczyć czymś odbiorcę. Czasem wystarczy naprawdę dobra publikacja, ciekawe zdjęcie o wysokiej jakości, by przemówić do użytkownika.
- Nagromadzenie tekstu – w internecie jesteśmy wzrokowcami. To obraz liczy się przede wszystkim, dopiero w drugiej kolejności tekst. Dlatego reklamy nie mogą być przeładowane treścią!
- Tworzenie bez stylu i bez emocji – Jałowe reklamy nie trafią absolutnie do nikogo! Klient, który ma kliknąć w CTA musi być zainteresowany naszą treścią. Nikt nie kliknie w coś, co go nie zainteresowało. Tworząc reklamy warto stawiać na emocje! Dlatego pisz językiem korzyści, bądź obrazowy i staraj się dotrzeć do użytkownika za pomocą zmysłów – dodaje Aleksandra Chłapińska z FunkyMedia.
Stworzenie kampanii w mediach społecznościowych może zająć kilka minut, ale może być też długotrwałym procesem! Wszystko zależy od naszych umiejętności, postawionego sobie celu i obranej strategii.