Polskie firmy na Facebooku – raport Deloitte

Przeprowadzone niedawno przez Deloitte badanie potwierdziło, ze Facebook cieszy się wśród firm dużą popularnością.

Jak wynika z raportu Deloitte dla Facebook Inc.1, w 2011 roku, dzięki działalności Facebooka i firm z nim powiązanych, 27 państw należących do UE oraz Szwajcaria zarobiły 15,3 miliardów euro. Portal stał się fenomenem na skalę globalną.

W Polsce, biorąc pod uwagę proporcje PKB oraz poziom popularności Facebooka, można szacować tę kwotę na około 150-200 milionów euro rocznie. W sieci jest już 55,4%, czyli 16,7 mln Polaków2, blisko połowa z nich (44,4%) deklaruje, że codziennie korzysta z portali społecznościowych, takich jak Facebook, Myspace czy Nasza Klasa.

Internet to dla firm kanał dotarcia do milionów potencjalnych konsumentów. Nic dziwnego, że wiele organizacji chce do nich dotrzeć . Media społecznościowe są narzędziem coraz powszechniej wykorzystywanym przez polskich przedsiębiorców – aż 86% przepytanych przez Deloitte firm ma swój profil na Facebooku. Największy odsetek firm biorących udział w badaniu Deloitte korzysta z mediów społecznościowych dla ich pozytywnego wpływu na wizerunek marki (59%), a także dlatego, że taki jest rynkowy trend i z sieci społecznościowych korzysta konkurencja (62%).

 



Z badania firmy doradczej Deloitte wynika, że połowa polskich firm (49%) nie posiada w swoich strukturach osoby, oddelegowanej wyłącznie do koordynowania komunikacji w mediach społecznościowych. Zazwyczaj zajmuje się tym pracownik, który zarządza tym obszarem w ramach innych obowiązków. Skuteczne przeprowadzenie kampanii w mediach społecznościowych zależy od tych samych czynników, co w przypadku mediów tradycyjnych. Potrzebna jest dobry pomysł, strategia oraz budżet.

Optymistycznie zapowiadają się inwestycje w media społecznościowe na 2012 rok. 78% firm zapowiedziało, zwiększyć wydatki na działania w sieci.

Źródło: www.deloitte.com/pl

Raport do pobrania: tutaj

Google+

Wyślij zapytanie

Wysyłanie...
Gotowe! Twoja wiadomość została wysłana!

* Pole wymagane