Jak za darmo promować, reklamować firmę w interncecie

Darmowa promocja firmy w sieci – czy to możliwe? Sprawdź opinie FunkyMedia na ten temat!

Wiele osób ma problem z rozkręceniem swojej firmy w internecie. Wynika to głównie z tego, że wydaje im się, że do promowania marki potrzeba dużo nakładów finansowych. Ale to nie prawda! Dziś można to zrobić znacznie taniej lub całkowicie za darmo – darmowa promocja firmy w sieci jest możliwa. Budżet nie powinien już być wymówką. Możesz mieć niesamowite treści na swojej stronie, dzielić się bogatą wiedzą, a mimo to nie sprzedawać swoich produktów czy usług! Czemu? Bo nie widać Cię w sieci – nie promujesz się! Sprawdź opinie FunkyMedia o tym, czy da się za darmo promować w internecie.

Darmowa promocja w sieci – sposoby i narzędzia

Wielu osobom wydaje się, że budżet na promocję musi być bardzo duży. Istnieją sposoby na to, by za darmo zdobyć rozgłos w sieci. I nie chodzi tutaj o wzbudzanie kontrowersji czy marketing wirusowy. Jednak, aby odnieść sukces i rzeczywiście za darmo wypromować swoją markę, musimy poświęcić wiele czasu i pracy. Nie każda firma może sobie na to pozwolić. Jest to w gruncie rzeczy jedynie pozorna oszczędność. – mówi Aneta Cyrańska, specjalista ds. marketingu internetowego w Agencji FunkyMediaPodobnie, jak w przypadku pozycjonowania strony, tak samo i promocji marki, musimy uzbroić się w cierpliwość. Wyniki nie będą widoczne od razu. To stopniowy proces, który wymaga czasu zwłaszcza, gdy działamy za darmo, czyli nie promując postów w mediach społecznościowych czy nie prowadząc innych kampanii płatnych. Jeśli chcemy mieć wyniki widoczne prawie od razu – warto stawiać na płatne promocje, np. reklamy Google Ads. Nie każda firma ma czas, by samodzielnie zajmować się promocją swojej marki w internecie. Wtedy z pomocą przychodzą agencje e-marketingowe, które wspomagają działania promocyjne, co przekłada się na widoczny sukces marki.

W jaki sposób promować swoją markę w sieci?

Niezależnie od tego, czy decydujemy się, że będziemy sami podchodzić do promocji swojej marki w sieci, czy postawimy na specjalistów – musimy wiedzieć, na jakie działania warto postawić.

  • Każda firma powinna być obecna w social media – niezależnie od tego czy stawiamy na Facebooka, Instagram czy LinkedIn. To darmowe portale, na których warto po prostu być. Dzięki temu zwiększamy swoją wiarygodność, zyskamy nowy kanał do komunikacji z klientem. O ile samo założenie strony na serwisie społecznościowym nic nas nie kosztuje, o tyle prowadzenie wymaga naprawdę dużo zaangażowania. Dodatkowo, po zmianach Facebooka i Instagrama, by zwiększyć swoją widoczność na tych kanałach – musimy stawiać na kampanie płatne. Bez nich nie zyskamy rozgłosu. Jeśli nie wiemy, jak prowadzić działania, by odnieść skutek – lepiej postawić na profesjonalną pomoc. Działając bezwiednie samemu, możesz stracić swój cenny czas i nie odnieść skutków o jakich marzysz.
    Promując się w social media musimy wiedzieć, na jakim serwisie powinniśmy być obecni, do jakiej grupy docelowej chcemy dotrzeć i co jest naszym głównym celem. Jeśli zajmujemy się np. fotografią – idealnym miejscem dla nas będzie Instagram, gdzie liczą się piękne zdjęcia. Sprzedając produkty lub usługi – możemy postawić na Facebooka, który dodatkowo posiada możliwość prowadzenia bezpośredniej sprzedaży za pośrednictwem serwisu. Będąc księgową, freelancerem czy mając firmę usługową – dobrym wyborem będzie LinkedIn, gromadzący profesjonalistów. – dodaje Aneta z FunkyMedia.
  • E-mail marketing to sposób, by dotrzeć do swoich klientów. Dzięki niemu możemy informować konsumentów o nowych ofertach, dzielić się wiedzą, wysyłać darmowe ebooki lub poradniki. Podobnie jak działania w social media – tutaj też potrzeba dużego zaangażowania i czasu. Newsletter musi być formą przemyślaną, dopasowaną do celu firmy, dopiero wtedy będzie przynosić korzyści.
  • By sprawić, że strona będzie bardziej widoczna w wynikach wyszukiwania – warto postawić też na blog firmowy. Jego założenie może wiązać się z pewnymi kosztami: zakup hostingu, domeny – lub postawienie subdomeny, jeśli decydujemy się na umieszczenie bloga połączonego z naszą stroną firmową, szablonu. To element content marketingu, który pozwala m.in. na pozycjonowanie strony. Oprócz tego blog firmowy pełni także funkcję wizerunkową – pozwala budować relacje z klientem, zapoznać go bliżej z marką i jej produktami. Często wzbudza zaufanie. Warto tutaj dzielić się swoim doświadczeniem, informować o nowościach, pokazywać działanie produktów lub tłumaczyć, na czym polegają nasze usługi. Odpowiednio zoptymalizowane pod kątem SEO wpisy sprawią, że szybciej znajdziemy się widoczni w wynikach wyszukiwania. Często jednak nie wiemy jak to robić, by odnieść sukces. Wtedy dobrze jest skorzystać z profesjonalnej pomocy agencji e-marketingowych, dysponujących własnymi SEO copywriterami, którzy pomogą nam stworzyć unikalne treści, dopasowane do wymagań wyszukiwarek. Dzięki temu nasze działania przełożą się na faktyczne wyniki firmy.