Czy można za darmo promować firmę w internecie? Sprawdź opinie FunkyMedia na ten temat!

Wiele osób ma problem z rozkręceniem swojej firmy w internecie. Wynika to głównie z tego, że wydaje im się, że do promowania marki potrzeba dużo nakładów finansowych. Ale to nie prawda! Dziś można to zrobić znacznie taniej lub całkowicie za darmo. Budżet nie powinien już być wymówką. Możesz mieć niesamowite treści na swojej stronie, dzielić się bogatą wiedzą, a mimo to nie sprzedawać swoich produktów czy usług! Czemu? Bo nie widać Cię w sieci – nie promujesz się! Sprawdź opinie FunkyMedia o tym, czy da się za darmo promować w internecie.

Darmowe sposoby promocji? Czy to możliwe? Poznaj opinie FunkyMedia!

Wielu osobom wydaje się, że budżet na promocję musi być bardzo duży. Istnieją sposoby na to, by za darmo zdobyć rozgłos w sieci. I nie chodzi tutaj o wzbudzanie kontrowersji czy marketing wirusowy. Jednak, aby odnieść sukces i rzeczywiście za darmo wypromować swoją markę, musimy poświęcić wiele czasu i pracy. Nie każda firma może sobie na to pozwolić. Jest to w gruncie rzeczy jedynie pozorna oszczędność. – mówi Aleksandra Chłapińska, specjalista ds. marketingu internetowego w Agencji FunkyMediaPodobnie, jak w przypadku pozycjonowania strony, tak samo i promocji marki, musimy uzbroić się w cierpliwość. Wyniki nie będą widoczne od razu. To stopniowy proces, który wymaga czasu zwłaszcza, gdy działamy za darmo, czyli nie promując postów w mediach społecznościowych czy nie prowadząc innych kampanii płatnych. Jeśli chcemy mieć wyniki widoczne prawie od razu – warto stawiać na płatne promocje, np. reklamy Google AdWords. Nie każda firma ma czas, by samodzielnie zajmować się promocją swojej marki w internecie. Wtedy z pomocą przychodzą agencje e-marketingowe, które wspomagają działania promocyjne, co przekłada się na widoczny sukces marki.

W jaki sposób promować swoją markę w sieci?

Niezależnie od tego, czy decydujemy się, że będziemy sami podchodzić do promocji swojej marki w sieci, czy postawimy na specjalistów – musimy wiedzieć, na jakie działania warto postawić.

  • Każda firma powinna być obecna w social media – niezależnie od tego czy stawiamy na Facebooka, Instagram czy LinkedIn. To darmowe portale, na których warto po prostu być. Dzięki temu zwiększamy swoją wiarygodność, zyskamy nowy kanał do komunikacji z klientem. O ile samo założenie strony na serwisie społecznościowym nic nas nie kosztuje, o tyle prowadzenie wymaga naprawdę dużo zaangażowania. Dodatkowo, po zmianach Facebooka i Instagrama, by zwiększyć swoją widoczność na tych kanałach – musimy stawiać na kampanie płatne. Bez nich nie zyskamy rozgłosu. Jeśli nie wiemy, jak prowadzić działania, by odnieść skutek – lepiej postawić na profesjonalną pomoc. Działając bezwiednie samemu, możesz stracić swój cenny czas i nie odnieść skutków o jakich marzymy.
    Promując się w social media musimy wiedzieć, na jakim serwisie powinniśmy być obecni, do jakiej grupy docelowej chcemy się komunikować i co jest naszym głównym celem. Jeśli zajmujemy się np. fotografią – idealnym miejscem dla nas będzie Instagram, gdzie liczą się piękne zdjęcia. Sprzedając produkty lub usługi – możemy postawić na Facebooka, który dodatkowo posiada możliwość prowadzenia bezpośredniej sprzedaży za pośrednictwem serwisu. Będąc księgową, freelancerem czy mając firmę usługową – dobrym wyborem będzie LinkedIn, gromadzący profesjonalistów. – dodaje Aleksandra z FunkyMedia.
  • E-mail marketing to sposób, by dotrzeć do swoich klientów. Dzięki niemu możemy informować konsumentów o nowych ofertach, dzielić się wiedzą, wysyłać darmowe ebooki lub poradniki. Podobnie jak działania w social media – tutaj też potrzeba dużego zaangażowania i czasu. Newsletter musi być formą przemyślaną, dopasowaną do celu firmy, dopiero wtedy będzie przynosić korzyści.
  • By sprawić, że strona będzie bardziej widoczna w wynikach wyszukiwania – warto postawić też na blog firmowy. Jego założenie może wiązać się z pewnymi kosztami: zakup hostingu, domeny – lub postawienie subdomeny, jeśli decydujemy się na umieszczenie bloga połączonego z naszą stroną firmową, szablonu. To element content marketingu, który pozwala m.in. na pozycjonowanie strony. Oprócz tego blog firmowy pełni także funkcję wizerunkową – pozwala budować relacje z klientem, zapoznać go bliżej z marką i jej produktami. Często wzbudza zaufanie. Warto tutaj dzielić się swoim doświadczeniem, informować o nowościach, pokazywać działanie produktów lub tłumaczyć, na czym polegają nasze usługi. Odpowiednio zoptymalizowane pod kątem SEO wpisy sprawią, że szybciej znajdziemy się widoczni w wynikach wyszukiwania. Często jednak nie wiemy jak to robić, by odnieść sukces. Wtedy dobrze jest skorzystać z profesjonalnej pomocy agencji e-marketingowych, dysponujących własnymi SEO copywriterami, którzy pomogą nam stworzyć unikalne treści, dopasowane do wymagań wyszukiwarek. Dzięki temu nasze działania przełożą się na faktyczne wyniki firmy.