Statystyki na Facebooku – fanpage, liczby, social media marketing

Statystyki na Facebooku to świetne, darmowe źródło informacji o grupie docelowej Twojej firmy. Warto sięgnąć do panelu statystyk na Facebooku i przeanalizować zgromadzone tam dane, by dopracować swoją kampanię reklamową i aktywność w mediach społecznościowych. Social Media Marketing jest coraz popularniejszy

Jakie dane gromadzi Facebook?

Facebook zbiera informacje o użytkownikach, firmach, markach oraz aktywnościach osób prywatnych, jak i stron firmowych. Ilość danych, jakie gromadzi Facebook jest naprawdę imponująca.

Facebook udostępnia w ramach obsługi stron firmowych sekcję statystyk, gdzie możemy obserwować dane i je analizować.

W panelu Facebooka jest podobnie jak w Google Analytics – pojawiają się tu informacje na temat ruchu na naszym fanpage. Każda aktywność użytkownika jest zliczana do puli działań na profilu. Statystyki obejmują ilość obserwatorów, polubień strony netto (ilość polubień bez cofniętych polubień), liczbę aktywności – udostępnień, przejścia na promowaną podstronę, wyjścia z profilu. Dzięki zebranym informacjom możemy wyciągnąć wnioski, czy nasz sposób komunikacji z potencjalnymi klientami jest owocny, czy raczej nużący. Statystyki na Facebooku są bardzo dokładne.

Fanpage na Facebooku

Założenie Fanpage na Facebooku to z pewnością bardzo dobry pomysł na promocję swojej firmy. Jednak ten rodzaj reklamy wymaga dużej ilości pracy i nieustannego nadzorowania, ponieważ Fanpage musi być aktywny, jeśli nie będą pojawiać się nowe informacje, wiadomości, konkursy to nie pozyskamy nowych Klientów. Facebook ograniczył również zasięgi niepromowanych fanpage’y, dlatego jeśli naprawdę chcesz wykorzystać ten kanał w komunikacji marketingowej i w sprzedaży, pamiętaj, że niezbędne będzie skorzystanie z kampanii reklamowych na facebooku – Facebook Ads.