Współpraca z agencją SEO. Jaką firmę pozycjonującą polecacie?

Współpraca z agencją SEO to długotrwały proces wymagający zaangażowania obu stron. Uważnie przyglądamy się potrzebom naszych Klientów, analizujemy je i staramy się wyciągać wnioski po to, aby nasze usługi były nie tylko solidne od strony technicznej, ale też atrakcyjne od strony „opakowania”. Mówiąc o opakowaniu mamy na myśli całą otoczkę usługi, którą nabywa nasz Klient, sferę, która bezpośrednio wpływa na wybór Agencji. Często Klienta nie interesują zaplecza, przyjazne linki, optymalizacja kodu źródłowego, pojęcia white hat SEO, duplicate content, a efekty, które trudno wyjaśnić bez powyższych pojęć. Co decyduje o nawiązaniu współpracy z Agencją SEO? Jak taka współpraca powinna przebiegać?

Współpraca z agencją SEO – plusy i minusy

Współpraca z agencją SEO powinna być jak najbardziej przejrzysta. Pozycjonowanie stron internetowych wymaga nakładu czasu, pieniędzy i specjalistycznej wiedzy, jest to proces długotrwały i skomplikowany dla osób nie mających wiedzy na temat SEO i o wytycznych Google. Dlatego Warto podjąć współpracę z agencją, która ma odpowiednie predyspozycje do wprowadzenia klienta w niuanse pozycjonowania. Dobra agencja SEO to zespół specjalistów, wśród których znajduje się osoba mająca talent do wyjaśniania skomplikowanych procesów w sposób prosty i zrozumiały dla laika. Plusem współpracy z agencją SEO jest z pewnością możliwość skorzystania z wiedzy różnych specjalistów, uzyskanie rekomendacji z różnych punktów widzenia. Minusem jest czas, jaki trzeba poświęcić na zrozumienie tematu, analizy, wyjaśnienia.

Właściciel strony www zawsze będzie musiał poświęcić sporo czasu na działania z zakresu pozycjonowania – żaden freelancer, żaden sklep seo nie zna potrzeb danej firmy i nie jest w stanie zaproponować gotowych rozwiązań bez rozmowy z właścicielem przedsiębiorstwa.

Na co zwrócić uwagę rozpoczynając współpracę z agencją SEO?

  • Wiarygodność firmy – w branży nie brakuje super sprzedawców i cudownych sposobów na pozycjonowanie za 19 złotych miesięcznie, które dają efekt w 3 dni. Jeśli myślisz poważnie o zdobywaniu Klientów dzięki pozycjonowaniu, zapomnij o takich alternatywach.
  • Przejrzystość umowy – umowa musi być zrozumiała, a jej warunki ściśle określone. Nie zapominajmy, że ten dokument  ma zabezpieczać obie strony. Istotne aspekty, to czas trwania umowy, okres wypowiedzenia, sposób rozliczeń, stawki i przedmiot umowy, czyli zapis, który mówi za co będziesz płacić.
  • Metody pozycjonowania – upewnij się, że metody, którymi posługuje się firma są zgodne z wytycznymi Google dla webmasterów.

Jeśli masz wątpliwości, czym kierować się przy wyborze firmy pozycjonującej, przeczytaj wskazówki Google dotyczące wyboru eksperta SEO – https://support.google.com/webmasters/answer/7451184?hl=pl