Spotify opublikował raport finansowy za trzeci kwartał 2023 roku, jednocześnie notując na swoim koncie kolejne sukcesy. Przychody wzrosły aż o 6 proc. Spółka odrobiła już straty operacyjne z drugiego kwartału.
Kolejne rekordy Spotify
Zgodnie z oficjalnym raportem opublikowanym na stronie Spotify, firma odnotowała kilka kolejnych rekordów. Jej obrót w trzecim kwartale 2023 roku wyniósł 3,36 mld euro, co w porównaniu z poprzednim kwartałem – oznacza wzrost o 6 proc.
Całkowita miesięczna liczba aktywnych użytkowników wzrosła z kolei o 26 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Obecnie platforma posiada 574 mln aktywnych użytkowników. Chodzi tu zarówno o użytkowników opłacających miesięczne abonamenty, jak i tych, którzy korzystają z platformy za darmo.
Kolejny rekord dotyczy liczby abonentów premium. Wzrosła aż o 16 proc. i w trzecim kwartale 2023 roku wyniosła 226 mln. To o 2 miliony więcej, niż prognozowano.
Ile wyniósł zysk Spotify w trzecim kwartale 2023 roku?
Choć Spotify może pochwalić się największą liczbą osób płacących abonamenty, w drugim kwartale 2023 roku firma zanotowała straty wynoszące 247 mln euro. W kolejnym, trzecim kwartale platforma odnotowała jednak zysk operacyjny – w wysokości 32 mln euro.
Wrzesień 2023 | Czerwiec 2023 | Marzec 2023 | Grudzień 2022 | |
Przychód | 3,36 mld euro | 3,18 mld euro | 3,04 mld euro | 3,17 mld euro |
Zysk operacyjny | 32 mln euro | -103 mln euro | -112 mln euro | -231 mln euro |
Liczba wszystkich użytkowników | 574 mln | 551 mln | 515 mln | 489 mln |
Liczba użytkowników Premium | 226 mln | 220 mln | 210 mln | 205 mln |
Zysk Spotify wciąż poniżej prognoz. Z czego to wynika?
Choć Spotify odnotował zysk pierwszy raz od wielu miesięcy, nadal odbiega on znacznie od ogólnych przychodów spółki, które, przypomnijmy – wyniosły w trzecim kwartale 3,36 mld euro. Jest to spowodowane wysokimi kosztami firmy, do których należy zaliczyć następujące wydatki:
- dla pracowników, a także właścicieli praw autorskich muzyki i podcastów,
- na badania i rozwój,
- administracyjne,
- na marketing,
- koszty sprzedaży.
Wyniki finansowe przewyższyły wszelkie prognozy, a wzrost liczby użytkowników udowadnia, że platforma jest w stanie nadal przyciągać nowych użytkowników. Słuchaczy nie zniechęciły podwyżki ceny za abonament. Lider muzycznego streamingu podniósł koszty subskrypcji w 52 krajach na świecie – w podstawowej usłudze o 1 dolara, funta i euro. Podwyżki ominęły jednak Polaków.