Przychody Spotify wzrosły o 6 proc. Poznaliśmy wyniki finansowe spółki

Spotify opublikował raport finansowy za trzeci kwartał 2023 roku, jednocześnie notując na swoim koncie kolejne sukcesy. Przychody wzrosły aż o 6 proc. Spółka odrobiła już straty operacyjne z drugiego kwartału.

Kolejne rekordy Spotify

Zgodnie z oficjalnym raportem opublikowanym na stronie Spotify, firma odnotowała kilka kolejnych rekordów. Jej obrót w trzecim kwartale 2023 roku wyniósł 3,36 mld euro, co w porównaniu z poprzednim kwartałem – oznacza wzrost o 6 proc.

Całkowita miesięczna liczba aktywnych użytkowników wzrosła z kolei o 26 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Obecnie platforma posiada 574 mln aktywnych użytkowników. Chodzi tu zarówno o użytkowników opłacających miesięczne abonamenty, jak i tych, którzy korzystają z platformy za darmo.

Kolejny rekord dotyczy liczby abonentów premium. Wzrosła aż o 16 proc. i w trzecim kwartale 2023 roku wyniosła 226 mln. To o 2 miliony więcej, niż prognozowano.

Ile wyniósł zysk Spotify w trzecim kwartale 2023 roku?

Choć Spotify może pochwalić się największą liczbą osób płacących abonamenty, w drugim kwartale 2023 roku firma zanotowała straty wynoszące 247 mln euro. W kolejnym, trzecim kwartale platforma odnotowała jednak zysk operacyjny – w wysokości 32 mln euro.


Wrzesień 2023Czerwiec 2023Marzec 2023Grudzień 2022
Przychód3,36 mld euro3,18 mld euro3,04 mld euro3,17 mld euro
Zysk operacyjny32 mln euro-103 mln euro-112 mln euro-231 mln euro
Liczba wszystkich użytkowników574 mln551 mln515 mln489 mln
Liczba użytkowników Premium226 mln220 mln210 mln205 mln

Zysk Spotify wciąż poniżej prognoz. Z czego to wynika?

Choć Spotify odnotował zysk pierwszy raz od wielu miesięcy, nadal odbiega on znacznie od ogólnych przychodów spółki, które, przypomnijmy – wyniosły w trzecim kwartale 3,36 mld euro. Jest to spowodowane wysokimi kosztami firmy, do których należy zaliczyć następujące wydatki:

  • dla pracowników, a także właścicieli praw autorskich muzyki i podcastów,
  • na badania i rozwój,
  • administracyjne,
  • na marketing,
  • koszty sprzedaży.

Wyniki finansowe przewyższyły wszelkie prognozy, a wzrost liczby użytkowników udowadnia, że platforma jest w stanie nadal przyciągać nowych użytkowników. Słuchaczy nie zniechęciły podwyżki ceny za abonament. Lider muzycznego streamingu podniósł koszty subskrypcji w 52 krajach na świecie – w podstawowej usłudze o 1 dolara, funta i euro. Podwyżki ominęły jednak Polaków.

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *