Google AdWords – Reklamy Elastyczne

W Google AdWords pojawił się nowy sposób promowania w sieci – reklamy elastyczne, których celem jest ułatwienie wyświetlania się reklam w wolnych jednostkach reklamowych. Zaletą tych reklam jest to, że automatycznie dostosowują swój rozmiar, wygląd i format do wolnego miejsca na stronie. Uruchomienie tego formatu kampanii nie wymaga pracy grafika, AdWords automatycznie generuje reklamy na podstawie wybranych przez nas obrazów i tekstu.

Reklamy dopasowane do każdego układu

Reklamy elastyczne w odróżnieniu od reklam graficznych, tworzonych za pomocą Galerii Reklam lub skanowania strony, pomogą uniknąć problemu, jakim jest ogromna liczba rozmiarów i typów reklam. Wystarczy, że stworzymy jedną reklamę, która będzie dopasowywać się do niemal każdej powierzchni reklamowej w formacie tekstowym, graficznym lub natywnym.

Tworzenie reklam elastycznych w sieci reklamowej.

W celu stworzenia reklam elastycznych należy udostępnić następujące zasoby:

  • Przesłać obraz, zeskanować go ze swojej witryny lub wybrać spośród zdjęć licencjonowanych. W przypadku samodzielnego przesyłania, obraz powinien mieć następujące parametry: proporcje 1,91:1 (orientacja pozioma), minimalny rozmiar: 600 x 314 (zalecany rozmiar: 1200 x 628), maksymalny rozmiar pliku: 1 MB. To co jest nowością zaciągniętą z reklam na Facebooku, tekst może zajmować najwyżej 20% powierzchni obrazu.
  • Opcjonalnie: można przesłać logo, zeskanować je ze swojej witryny lub wybrać spośród zdjęć licencjonowanych. W przypadku samodzielnego przesyłania, obraz powinien mieć następujące parametry: proporcje 1:1 (kwadrat), minimalny rozmiar: 128 x 128 (zalecany rozmiar: 1200 x 1200). Najlepsze jest tło przezroczyste, o ile logo jest na nim wyśrodkowane.
  • Należy napisać krótki nagłówek (maks. 25 znaków). Krótki nagłówek to pierwsza linia tekstu reklamy, który może wyświetlać się z tekstem reklamy lub bez niego.
  • Należy napisać długi nagłówek (maks. 90 znaków). Długi nagłówek to pierwsza linia tekstu reklamy. Pojawia się w większych reklamach zamiast krótkiego nagłówka. Długie nagłówki mogą wyświetlać się z tekstem reklamy lub bez niego. Uwaga: długość takiego nagłówka wyświetlanego w reklamie będzie zależała od strony, na której się pojawi. Jeśli zostanie skrócony, na jego końcu znajdzie się wielokropek.
  • Należy napisać tekst reklamy. Tekst reklamy uzupełnia nagłówek i zachęca użytkowników do podjęcia działania. Może mieć maksymalnie 90 znaków i wyświetla się po krótkim lub długim nagłówku. Uwaga: długość wyświetlanego tekstu reklamy będzie zależała od strony, na której się pojawi. Jeśli zostanie skrócony, na jego końcu znajdzie się wielokropek.
  • Podać nazwę firmy. Może to być nazwa Twojej firmy lub marki.
  • Podać końcowy adres URL, czyli wskaż stronę, na którą są kierowani użytkownicy po kliknięciu reklamy.

Podczas tworzenia reklam elastycznych istnieje możliwość wyświetlenia podglądu niektórych typowych układów, jednak nie zobaczysz każdego z nich – wynika to z oczywistego faktu, że sieć reklamowa Google składa się z 2 milionów stron. Należy pamiętać, że do wyświetlania reklam nie zawsze będą używane wszystkie dostępne zasoby. Czasami reklamy mogą wyświetlać się na przykład bez obrazów.

FB Behance twitter Instagram