Czym właściwie zajmuje się AdsManager i kto może nim zostać?

AdsManager to nowy zawód na internetowym rynku, który powstał z potrzeby skutecznego i efektywnego zarządzania reklamą, co wcale nie jest takie proste, gdy mamy tak wiele możliwości i metod promocji w sieci. Możemy się reklamować na najróżniejsze sposoby w wyszukiwarkach, setkach portali społecznościowych i tysiącach innych serwisów. Rozeznanie w tym wszystkim nie jest łatwe, za to jest bardzo czasochłonne. Niezależnie od tego, czy posiadasz mniejsze, lokalne przedsiębiorstwo, czy większą, globalną firmę, musisz zadbać o rozreklamowanie swoich usług lub produktów w Internecie, aby dotrzeć do klientów i zachęcić ich do skorzystania z Twojej oferty. Tym właśnie zajmuje się AdsManager. Osoba pracująca na tym stanowisku potrafi umiejętnie wykorzystywać narzędzia takie jak media społecznościowe (szczególnie najpopularniejsze z nich, Facebooka) w marketingu i PR, a w dzisiejszym świecie jest to niezbędne dla każdego biznesu, jako że Facebook i Google są liderami na światowym rynku reklamy. Zignorowanie narzędzi, które dają tak duże możliwości reklamowe, byłoby ogromnym błędem.

AdsManagerem może zostać każdy, kto ma zmysł marketingowy i rozeznanie w Internecie, zwłaszcza w mediach społecznościowych i ich systemach reklamowych. Możesz zatrudnić w swojej firmie kogoś takiego, kogoś, kto zna się na rzeczy i pomoże Ci w wypromowaniu Twoich produktów lub usług, jeśli jednak masz czas, parę groszy w kieszeni i przede wszystkim chęci, zastanów się, czy sam nie chciałbyś zostać AdsManagerem? Jest wiele firm i specjalistów oferujących usługę promocji i reklamy w sieci, ale są też takie – choć nieliczne – które oferują szkolenia z tego zakresu. Takie szkolenia prowadzone są przez ekspertów w dziedzinie marketingu internetowego, ludzi mających doświadczenie w pracy z mediami społecznościowymi i posiadających na ten temat rozległą wiedzę, którą chcą się podzielić. Przyszły AdsManager może w ten sposób poznać wszystkie możliwości, jakie dają internetowe narzędzia marketingowe, i nauczyć się efektywnie je wykorzystywać.

Czy AdsManager to przyszłościowy zawód i dlaczego warto o nim pomyśleć?

AdsManager to stosunkowo nowy zawód, ale bardzo potrzebny. Media społecznościowe cały czas dynamicznie się rozwijają i warto za nimi nadążać, bo właśnie tam najwięcej czasu spędzają Twoi potencjalni klienci. Każdego dnia na Facebooka loguje się 1,5 mld osób, a 500 tys. rejestruje nowe konta. Chcesz do nich dotrzeć? AdsManager Ci w tym pomoże. Nie wystarczy bowiem założyć fanpage lub włączyć płatną reklamę. Fanpage wymaga systematycznej pracy, regularnego zamieszczania na nim wartościowych treści, a także odpowiedniego podejścia do ich odbiorców i umiejętności perswazji. Reklama płatna natomiast przyniesie oczekiwany efekt tylko wtedy, gdy określisz odpowiedni target, zasięgi, częstotliwość, format itd. Żeby z powodzeniem zrealizować kampanię reklamową na Facebooku lub jakimkolwiek innym medium społecznościowym, potrzebna jest przemyślana, dobrze zaplanowana strategia. Bez tego ani rusz. AdsManager nie tylko potrafi taką strategię stworzyć, ale też zna zasady funkcjonowania social mediów, rządzące nimi prawa, mechanizmy i algorytmy, dodatkowo stale monitoruje osiągane efekty i może w razie potrzeby zmodyfikować plan marketingowy. Taka wiedza i umiejętności są teraz w cenie i nic nie zapowiada, żeby miało się to zmienić. Media społecznościowe wciąż rosną w siłę, a wraz z nimi profesja AdsManagera.

Zawód AdsManagera zyskuje coraz większą popularność na całym świecie, również w Polsce. Nic dziwnego, samodzielne prowadzenie kampanii reklamowych lub robienie tego z wykorzystaniem zautomatyzowanych mechanizmów nie zawsze jest dobrym pomysłem. Czasami, choćbyśmy bardzo się starali, nie osiągamy zamierzonych efektów, ponieważ zwyczajnie brakuje nam kompetencji. Nie każdy jest mistrzem marketingu. Nie każdy czuje się w świecie internetowej reklamy i promocji jak ryba w wodzie. Tego rodzaju kompetencje można jednak zdobyć albo zatrudnić kogoś, kto je posiada – a to doskonałe rozwiązanie tego problemu. Warto z niego skorzystać.

FB Behance twitter Instagram