- Kto jest autorem opinii w Google Moja Firma?
- Kim są Lokalni Przewodnicy?
- Dlaczego warto odpowiadać na opinie?
- Jakie opinie można zgłosić do pomocy Google?
Wizytówka firmy w Google to doskonały sposób na poprawę widoczności firmy w lokalnych wynikach wyszukiwania. Na naszym blogu możecie znaleźć artykuł o tym, jak prawidłowo zoptymalizować wizytówkę Google Moja Firma. Dziś opowiemy Wam więcej o opiniach, które pojawiają się w wizytówkach.
Skąd biorą się opinie o firmie w Google? Program Lokalni Przewodnicy
Google Moja Firma pozwala właścicielom firm wypromować swoją działalność, a użytkownikom znaleźć interesujące ich miejsca w danej lokalizacji. Jednym z elementów wizytówki Google, widocznej zarówno w wynikach wyszukiwania, jak i w mapach, są oceny oraz opinie. Autorami opinii są Klienci, którzy po skorzystaniu z usług danej firmy dzielą się swoimi doświadczeniami i wrażeniami.
O tym, jak duże znaczenie mają opinie w Google świadczy fakt, że Google stworzyło specjalny projekt Lokalni Przewodnicy. Lokalni Przewodnicy w tworzą opiniotwórczą społeczność.
Jak zachęcić Klienta do pozostawienia opinii w Google Moja Firma?
Regularnie oceniany profil firmy wzbudza zaufanie innych użytkowników. Dlatego warto zachęcić Klientów – szczególnie tych zadowolonych – aby podzielili się swoim zdaniem. Podczas rozmów z Klientami lub w korespondencji mailowej możesz przypomnieć o możliwości wystawienia oceny. Doskonałym momentem na to będzie mail z potwierdzeniem dokonania zakupu, wiadomość z załączoną fakturą lub po prostu osobiście.
Wystarczy zalogować się na konto Google Moja Firma. W menu wybrać: Informacje -> dodaj krótką nazwę profilu. Następnie wpisz krótką (32 znaki) nazwę, która będzie bezpośrednio nawiązywać od nazwy Twojej firmy lub jej lokalizacji. Nazwę zatwierdzamy klikając: zastosuj. Klienci wpisując w pasek adresu w przeglądarce URL krótkiej nazwy mogą w szybki i łatwy sposób przenieść się na wizytówkę Twojej firmy.
Klient ma możliwość wyrażenia swojej opinii na dwa sposoby. Jednym z nich są gwiazdki, drugim – komentarz, w którym opisze swoje wrażenia. Pamiętaj, by reagować na każdą nową opinię, która pojawi się na Twoim koncie Google Moja Firma.
Dlaczego warto odpowiadać na opinie w Google Moja Firma?
Wizytówka Google często to pierwsze miejsce, w którym potencjalny Klient ma kontakt z Twoją firmą. To kwestia dobrego pierwszego wrażenia – taka szansa może się nie powtórzyć. Warto dbać o wygląd wizytówki – dodać wysokiej jakości zdjęcia, logo, aktualizować informacje, godziny otwarcia oraz publikować wpisy o promocjach czy wydarzeniach.
Gdy Klient wystawi pozytywną opinię warto podziękować mu za to i zaprosić ponownie.
Odpowiadając na wszystkie opinie, nie zdziwisz nikogo, jak odpowiesz również na negatywne! Zaletą bieżącego reagowania na komentarze Klientów, jest możliwość szybkiego zapobiegania sytuacjom kryzysowym i konfliktom z Klientami.
Odpowiadając na komentarz Klienta, odpowiadasz w imieniu firmy. Twoja odpowiedź pojawi się bezpośrednio pod opinią Klienta i będzie oznaczona jako „odpowiedź właściciela”. W momencie gdy odpowiesz na daną opinię, jej autor otrzyma powiadomienie na adres e-mail. Zarówno opinię, jak i odpowiedź na jej temat będą mogli zobaczyć wszyscy użytkownicy, odwiedzający wizytówkę Twojej firmy. Warto dokładnie przemyśleć treść i formę odpowiedzi.
Jak odpisywać na opinie pod firmową wizytówką?
W komentowaniu opinii pozostawionych przez Klientów ważny jest nie tylko fakt pozostawienia odpowiedzi, ale przede wszystkim jej forma. Twój kontakt z Klientami ma duży wpływ na budowanie relacji i wizerunek Twojej firmy. O czym warto pamiętać odpisując na komentarze Klientów?
Podziękuj za zaufanie
Po prostu wyraź swoją wdzięczność za skorzystanie z usług lub zakupy w Twoim sklepie. Możesz też podzielić się newsami dotyczącymi firmy, czy interesującymi wydarzeniami dotyczącymi marki. Pamiętaj, by nie namawiać nachalnie do ponownego skorzystania z oferty!
Szczerze, zwięźle i na temat
Klienci z pewnością docenią szczere i konkretne odpowiedzi. Pamiętaj jednak, by nie były zbyt długie. Zbyt długi wywód może powodować nieścisłości i niejasności, zniechęcić do poznania firmy.
Emocje na wodzy
Pamiętaj, żeby w kontaktach z Klientem kierować się dyplomacją, a nie osobistymi emocjami. Gniew i irytacja to źli doradcy, szczególnie w kontaktach z niezadowolonym Klientem. Postaraj się dowiedzieć w czym tkwił problem, wyciągnąć wnioski i wykorzystać je w naprawie relacji z Klientem.
Prowadząc biznes, trudno jest uniknąć krytyki. Pamiętaj, że zawsze może trafić się niezadowolony Klient, który swoją opinię postanowi uzewnętrznić na profilu Twojej firmy. Nie zawsze przyczyną jest błąd w prowadzeniu firmy, złe usługi czy produkty. Czasem taka opinia wynika z oczekiwań Klienta lub złej komunikacji (którą można naprawić!).
Co jednak zrobić, gdy pod wizytówką Google Moja Firma aż roi się od negatywnych opinii? Sprawdź Jak usunąć negatywne opinie w Google Moja Firma.
Dowiedz się również jak podrasować swoją wizytówkę w Google Moja Firma:
- 4 Tips to Boost Your Google My Buisness Profile
- Top Tips for Google My Buisness – video