Opinie w Google Moja Firma – czyli co myślą o Tobie Klienci?

  • Kto jest autorem opinii w Google Moja Firma?
  • Kim są Lokalni Przewodnicy?
  • Dlaczego warto odpowiadać na opinie?
  • Jakie opinie można zgłosić do pomocy Google?

Wizytówka firmy w Google to doskonały sposób na poprawę widoczności firmy w lokalnych wynikach wyszukiwania. Na naszym blogu możecie znaleźć artykuł o tym, jak prawidłowo zoptymalizować wizytówkę Google Moja Firma. Dziś opowiemy Wam więcej o opiniach, które pojawiają się w wizytówkach.

Skąd biorą się opinie o firmie w Google? Program Lokalni Przewodnicy

Google Moja Firma pozwala właścicielom firm wypromować swoją działalność, a użytkownikom znaleźć interesujące ich miejsca w danej lokalizacji. Jednym z elementów wizytówki Google, widocznej zarówno w wynikach wyszukiwania, jak i w mapach, są oceny oraz opinie. Autorami opinii są Klienci, którzy po skorzystaniu z usług danej firmy dzielą się swoimi doświadczeniami i wrażeniami.

O tym, jak duże znaczenie mają opinie w Google świadczy fakt, że Google stworzyło specjalny projekt Lokalni Przewodnicy. Lokalni Przewodnicy w tworzą opiniotwórczą społeczność.

wizytówki na google moja firma
Mapy Google stale są doskonalone. W tym momencie możemy nawet wybrać, czy chcemy widzieć na ekranie modele budynków 3D!
Program Lokalni Przewodnicy stale się rozwija.
W zamian za regularne dodawanie ocen i opinii na temat firm, a także publikację zdjęć z miejsc, które odwiedził Lokalny Przewodnik, zdobywa on kolejne poziomy w programie i odznaczenia świadczące o jego zaangażowaniu.
program lokalni przewodnicy Google
I Ty możesz dołączyć do społeczności Lokalnych Przewodników: https://maps.google.com/localguides

Jak zachęcić Klienta do pozostawienia opinii w Google Moja Firma?

Regularnie oceniany profil firmy wzbudza zaufanie innych użytkowników. Dlatego warto zachęcić Klientów – szczególnie tych zadowolonych – aby podzielili się swoim zdaniem. Podczas rozmów z Klientami lub w korespondencji mailowej możesz przypomnieć o możliwości wystawienia oceny. Doskonałym momentem na to będzie mail z potwierdzeniem dokonania zakupu, wiadomość z załączoną fakturą lub po prostu osobiście.

dodaj krótką nazwę firmy w GMF
Żeby ułatwić użytkownikom ocenianie Twojej firmy, możesz utworzyć krótką nazwę profilu firmy. Ta funkcja dostępna jest dla właścicieli zweryfikowanych profili firm.

Wystarczy zalogować się na konto Google Moja Firma. W menu wybrać: Informacje -> dodaj krótką nazwę profilu. Następnie wpisz krótką (32 znaki) nazwę, która będzie bezpośrednio nawiązywać od nazwy Twojej firmy lub jej lokalizacji. Nazwę zatwierdzamy klikając: zastosuj. Klienci wpisując w pasek adresu w przeglądarce URL krótkiej nazwy mogą w szybki i łatwy sposób przenieść się na wizytówkę Twojej firmy.

Klient ma możliwość wyrażenia swojej opinii na dwa sposoby. Jednym z nich są gwiazdki, drugim – komentarz, w którym opisze swoje wrażenia. Pamiętaj, by reagować na każdą nową opinię, która pojawi się na Twoim koncie Google Moja Firma.

Dlaczego warto odpowiadać na opinie w Google Moja Firma?

Wizytówka Google często to pierwsze miejsce, w którym potencjalny Klient ma kontakt z Twoją firmą. To kwestia dobrego pierwszego wrażenia – taka szansa może się nie powtórzyć. Warto dbać o wygląd wizytówki – dodać wysokiej jakości zdjęcia, logo, aktualizować informacje, godziny otwarcia oraz publikować wpisy o promocjach czy wydarzeniach.

Gdy Klient wystawi pozytywną opinię warto podziękować mu za to i zaprosić ponownie.

Odpowiadając na wszystkie opinie, nie zdziwisz nikogo, jak odpowiesz również na negatywne! Zaletą bieżącego reagowania na komentarze Klientów, jest możliwość szybkiego zapobiegania sytuacjom kryzysowym i konfliktom z Klientami.

Odpowiadając na komentarz Klienta, odpowiadasz w imieniu firmy. Twoja odpowiedź pojawi się bezpośrednio pod opinią Klienta i będzie oznaczona jako „odpowiedź właściciela”. W momencie gdy odpowiesz na daną opinię, jej autor otrzyma powiadomienie na adres e-mail. Zarówno opinię, jak i odpowiedź na jej temat będą mogli zobaczyć wszyscy użytkownicy, odwiedzający wizytówkę Twojej firmy. Warto dokładnie przemyśleć treść i formę odpowiedzi.

Jak odpisywać na opinie pod firmową wizytówką?

W komentowaniu opinii pozostawionych przez Klientów ważny jest nie tylko fakt pozostawienia odpowiedzi, ale przede wszystkim jej forma. Twój kontakt z Klientami ma duży wpływ na budowanie relacji i wizerunek Twojej firmy. O czym warto pamiętać odpisując na komentarze Klientów?

Podziękuj za zaufanie

Po prostu wyraź swoją wdzięczność za skorzystanie z usług lub zakupy w Twoim sklepie. Możesz też podzielić się newsami dotyczącymi firmy, czy interesującymi wydarzeniami dotyczącymi marki. Pamiętaj, by nie namawiać nachalnie do ponownego skorzystania z oferty!

Szczerze, zwięźle i na temat

Klienci z pewnością docenią szczere i konkretne odpowiedzi. Pamiętaj jednak, by nie były zbyt długie. Zbyt długi wywód może powodować nieścisłości i niejasności, zniechęcić do poznania firmy.

Emocje na wodzy

Pamiętaj, żeby w kontaktach z Klientem kierować się dyplomacją, a nie osobistymi emocjami. Gniew i irytacja to źli doradcy, szczególnie w kontaktach z niezadowolonym Klientem. Postaraj się dowiedzieć w czym tkwił problem, wyciągnąć wnioski i wykorzystać je w naprawie relacji z Klientem.

Prowadząc biznes, trudno jest uniknąć krytyki. Pamiętaj, że zawsze może trafić się niezadowolony Klient, który swoją opinię postanowi uzewnętrznić na profilu Twojej firmy. Nie zawsze przyczyną jest błąd w prowadzeniu firmy, złe usługi czy produkty. Czasem taka opinia wynika z oczekiwań Klienta lub złej komunikacji (którą można naprawić!).

Co jednak zrobić, gdy pod wizytówką Google Moja Firma aż roi się od negatywnych opinii? Sprawdź Jak usunąć negatywne opinie w Google Moja Firma.


Dowiedz się również jak podrasować swoją wizytówkę w Google Moja Firma:

  • 4 Tips to Boost Your Google My Buisness Profile
  • Top Tips for Google My Buisness – video
google my buisness meme

Napisz komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *